Zojuist heb ik mijn nieuwe set aangesloten, het betreft een R638. Hier mijn bevindingen:
- Geen ploppen meer!
- De subwoofer lijkt minder krachtig te zijn?
Ik heb beide speakersets aangesloten op hetzelfde (digitale/optische) signaal, met dezelfde (volume) instellingen. De nieuwe (R638) set geeft minder bass dan bij m`n oude (R
523). Misschien is dit een kwestie van 'inspelen', maar het scheelt behoorlijk wat! Natuurlijk kan ik wel het volume van de subwoofer omhoog gooien in het controlekastje, maar zelfs op het hoogste volume haal ik nog niet wat ik wens. (btw: ik test hier met een 2 kanaals signaal).
- Het LCD heeft idd een
iets kleinere kijkhoek, maar dat valt echt heel erg mee, niet lastig.
- (edit:) De volumeknop is idd ook stoever. Maar ik vermoed dat dit door het gebruik ook weer soepel word.
Is er een goede manier de subwoofer toch meer power te geven?
Ben overigens nog steeds benieuwd welk verschil de nieuwere R640 revisie met zich mee bracht.
PS:
Ik dacht altijd dat de volume-instelling voor "surround" in hielt dat alle 4 de hoekspeakers evenveel harder/zachter gaan. Wat echter t geval is, is dat wanneer het volume op 0 staat alleen de voorste 2 nog geluid geven. Staat het volume vol open, dan klinken de achterspeakers weer veel harder, de voorste geven nog wel geluid. Dus dit is meer een afstelling tussen het evenwicht tussen voor en achter dan dat het een volume regeling is.
Eerder dacht ik slim te zijn door te spelen tussen surround/center volumes en de subwoofer volume. In de zin van "als ik de rest zachter zet, en t algemene volume omhoog gooi, dan heb ik meer subwoofer (of vise versa).
[
Voor 38% gewijzigd door
Patriek op 28-11-2006 23:49
]