nieuwe laptop kopen

Pagina: 1
Acties:

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 20:45
Hoi tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik ben op zoek naar een laptop. Deze wil ik gaan gebruiken voor m’n studie, onderzoek, en af en toe wat games (maar waarschijnlijk bijna niet omdat in mijn prijs categorie die lappies toch niet veel kunnen qua graphics.)

In ieder geval wil ik graag het volgende in m’n laptop:
• 1 GB geheugen
• Min 100 GB HD op min. 5200 RPM
• DVD ± R(W) DL
• Beetje relaxte processor (liefst Dual Core)
• En een beetje relaxte videochip

Nou heb ik een beetje rond zitten kijken en ben ik gekomen op twee laptops. Namelijk,
• Asus A7M-7S006H (872 Euro)
• HP Pavilion DV6132EU (749 Euro)

Deze twee hebben ongeveer dezelfde configuratie met hier en daar wat verschillen. Maar de HP is wel een stuk goedkoper.

Hier even snel de configuraties:
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/1287/tableyk5.jpg

Zoals jullie zien is er voor zover ik kan vinden niet zoveel verschil behalve een groter scherm en een minder videokaart bij de asus, dat weer gecompenseerd wordt door wat extras

Nou heb ik twee vragen op dit moment, namelijk hoe zit het met de prestaties van de processors? Waar zijn deze mee te vergelijken als je ze naast een desktop processor zou leggen.

En ten tweede mis ik nog belangrijke info in de tabel?? Ik kan bv. niet vinden op hoeveel MHz de memorie in de asus draait. De asus website is op dat gebied echt brak want ze gooien alle info door elkaar van verschillende verwante modellen.

Ik neig zelf richting de HP omdat deze:
• net een wat betere videokaart heeft (dit ondersteunt overigens wel weer veel nvidia purevideo i.t.t. de asus)
• soundblaster geluidskaart heeft
• goedkoper is
• en duidelijk is als het gaat om verschaffen van informatie.
• En al die extras van asus mij niet hoeven
• En ik deHP mooier vind uit zien

Nou zou ik graag meningen horen van liefst natuurlijk gebruikers van een van deze twee. En graag hoor ik ook of ik nog informatie mis om mijn beeld compleet te maken.
en natuurlijk als iemand een mening heeft voer het feit dat ik voor deze prijs een betere laptop kan krijgen dan hoor ik het natuurlijk ook graag. want ik weet ook niet alles.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Allebij de laptops zijn niet relext, sorry buddy maar deze 2 gedrochten(en dat zijn het!) zijn geen eens echt Windows Vista geschikt.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Je vermeld je budget niet. Dus dan wordt het lastig. De Asus kan hoogst waarschijnlijk nog een geheugen module toevoegen. De HP kan dit waarschijnlijk niet.

En tsja, integrated video vind ik persoonlijk nooit een goede keuze, maar dat is misschien echt persoonlijk.

Maar zo te zien heb je toch al besloten? Oh en de HP heeft geen geluidskaart, alleen een andere chip.

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:56:
Allebij de laptops zijn niet relext, sorry buddy maar deze 2 gedrochten(en dat zijn het!) zijn geen eens echt Windows Vista geschikt.
explian??? waar gat het mis met deze laptops... en wat zou je zelf aanraden... budget zit rond de rpijs van de laptops. laten we zeggen zo tot 850 euro.
maar natuurlijk eits meer of minder kan wel

Verwijderd

Wat me ook wel belangrijk lijkt: wil je em mobiel gebruiken? zo ja: neem de HP want een 17 inch laptop is niet echt portable meer te noemen, wil je liever een groter en beter scherm, neem je de asus.
Verder: de asus is makkelijk te upgraden (zoals al eerder gezegd), je kan er gewoon een reepje bij stoppen, bij de hp zal je voor 2 gig ram 2 nieuwe reepjes moeten kopen, en dus niets meer hebben aan de rest.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:56:
Die Go 6100/6150 is prima voor Vista! Ik weet niet wat jij denktnodig te hebben maar zo zwaar zijn die effecten nou ook weer niet. Gamen zal er echter niet op gaan nee, een 3 jaar oud spel wil nog wel, maar FEAR oid kun je vergeten). Waarom btw die A7M? Dat is een 17" bakbeest. Voor je studie zou ik niet meer dan 15.4" nemen, de hele dag zo'n bak meesjouwen is een ramp. Ipv de A7M kun je zn kleinere A6M broertje nemen. Verder mis ik je budget en waarom btw min 100GB? Als je toch geen games speelt is 80 ook genoeg lijkt me. Een Laptop HDD is toch al te klein, dus wil je echt veel collecties films en muziek hebben heb je bij voorbaat al een externe nodig.

Ik gok dat je budget zo'n 900 euro is dus heb even gezogt: De Acer Aspire 5602 is ook een optie. Deze heeft een klas genoot van mij. De accu is wel kut (1.5 uur) maar heeft nog een redelijke graka voor dat budget: Een X1300. Hier speelt games nog wel aardig mee en is al stukken beter dan integrated troep. Tuurlijk is een X1300 niet alles maar gamen moet lukken op lage details:

http://www.zercom.nl/inde...=2049&f=1&h=1&s=1&a=26356

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 05-11-2006 14:09 ]

Verwijderd

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie. Ik heb lang gezocht en gedaan, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het beter is om niet voor 799,- een laptop te halen, maar voor 1000 / 1200 euro. Dan heb je 2 of misschien wel 3x meer performance, hij is vista ready, afgezien van de DX9 videokaart, en je kunt er veel langer mee. En ik zou als ik jou was gewoon iets meer geld sparen of bijleggen, want de laptops die je nu laat zien zijn performance gericht niet zo heel goed.

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:02:
Wat me ook wel belangrijk lijkt: wil je em mobiel gebruiken? zo ja: neem de HP want een 17 inch laptop is niet echt portable meer te noemen, wil je liever een groter en beter scherm, neem je de asus.
Verder: de asus is makkelijk te upgraden (zoals al eerder gezegd), je kan er gewoon een reepje bij stoppen, bij de hp zal je voor 2 gig ram 2 nieuwe reepjes moeten kopen, en dus niets meer hebben aan de rest.
daar had ikinderdaad aan gedacht... groot scherm is neit zo heel erg belangrijk.. liever mobiel dar gaat het me om. gewoon kunnen werken op uni...
memory upgrade ja.. inderdaad maar dat zal ik niet snel doen. aangezien de lap voor uni gebruikt zal worden en af en toe een licht spelletje zal ram neit znel een issue worden.

wat zouden jullie zelf aanraden als lap??

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En graag hoor ik ook of ik nog informatie mis om mijn beeld compleet te maken.
Gewicht en afmeting, die asus lijkt me echt lomp groot eigenlijk

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:00:
[...]

explian??? waar gat het mis met deze laptops... en wat zou je zelf aanraden... budget zit rond de rpijs van de laptops. laten we zeggen zo tot 850 euro.
maar natuurlijk eits meer of minder kan wel
Wel, ik raad je aan eens 2e hands te gaan kijken voor 850.
Vaak zie je dan snellere modelllen van slechts 1 week of 1 maand oud voor die prijs.
Overgens wist je dat deze laptops ergggg groot zijn?

[off-topic]
Bij dixsons staat in Amstelveen een Laptop voor 1965 euro die echt groot is. zit een 20 inch scherm op en weegt kilo`s! Het is wel een laptop volgens de verkoper.

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:04:
[...]

daar had ikinderdaad aan gedacht... groot scherm is neit zo heel erg belangrijk.. liever mobiel dar gaat het me om. gewoon kunnen werken op uni...
memory upgrade ja.. inderdaad maar dat zal ik niet snel doen. aangezien de lap voor uni gebruikt zal worden en af en toe een licht spelletje zal ram neit znel een issue worden.

wat zouden jullie zelf aanraden als lap??
Ikzelf zou de Asus a6t aanraden :) die heb ik zelf ook, en is te verkrijgen voor 1049 euro bij de mycom, heb er zelf al vista op gedraaid (RC1) en moet zeggen dat dat wel goed draait, alleen vreet het wel de helft van je ram geheugen. Verder is ie behoorlijk portable, snel, goede videokaart, geluid is ook goed (Realtek HD Audio), enige nadeel is de 4200 rpm harde schijf, waar ik overigens geen last van heb

http://www.mycom.nl/Produ...urion_II_TL52/119415.aspx
en hier: [Ervaringen] Asus A6 serie deel 6

Ik zou er ieg over nadenken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 14:12 ]

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:08:
[...]

Vaak zie je dan snellere modelllen van slechts 1 week of 1 maand oud voor die prijs.
Overgens wist je dat deze laptops ergggg groot zijn?

[off-topic]
Bij dixsons staat in Amstelveen een Laptop voor 1965 euro die echt groot is. zit een 20 inch scherm op en weegt kilo`s! Het is wel een laptop volgens de verkoper.
de hp ook erg groot?? ik had inderdaad wel lopen kijken naar laps voor die prijs. misschien een goede tip idnerdaad om te kijken wat ik 2ehads kan vidnen voor die prijs

• GENETX
Voor 850 kun je niet echt gamen. Dit komt in de buurt met 80GB en een X1300: http://www.zercom.nl/inde...=2049&f=1&h=1&s=1&a=26356

Maar wil echt kunnen gamen en gewoon een goede graka hebben dan zit je in de 1000-1100 range. Mijn A6T is nu 1070 euro met onderstaande specs waarbij je gewoon enorm veel power in een 15.4" behuizing hebt. Er is een toshiba A100 serie voor 1000 euro met X1600.

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:06:
[...]

Gewicht en afmeting, die asus lijkt me echt lomp groot eigenlijk
Lomp!?
Man, ik zag laatst Vissers in Urk die ze als vis anker gebruikten.
Als je dat ding op het strand zet kan je elke tsunami de baas.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:51

ultimateharry

Team Slayer:-)

Wanneer je primair je laptop voor studie wil gebruiken en een redelijk beperkt budget hebt zou ik ook zeker kijken naar Dell.
Bijvoorbeeld de Inspiron 6400, met dual-core en low-end Ati 1300, kom je wel ergens rond de 850 euro uit denk ik.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 10:43

Bob

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:08:
[...]

Zeker eens doen! Ik heb mijn laptop aan minder dan de helft van de nieuwprijs gekocht. Was niks mis mee. Maar natuurlijk wel testen voor je koopt he.

• dangerpaki
ultimateharry schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:15:
Wanneer je primair je laptop voor studie wil gebruiken en een redelijk beperkt budget hebt zou ik ook zeker kijken naar Dell.
Bijvoorbeeld de Inspiron 6400, met dual-core en low-end Ati 1300, kom je wel ergens rond de 850 euro uit denk ik.
had ik ook al aang edacht maar de meeste dell's zien er echt belachelijk lelijk uit :)

tweede hadns even snel lopen kijken maar die gastenv erkopen alsof ze iets nieuws aan het verkopen zijn. maar ik zal het even in de gaten houdne. zal toch mooi zijn als ik daar een mooie op de kop kan tikken

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:20:
[...]

had ik ook al aang edacht maar de meeste dell's zien er echt belachelijk lelijk uit :)
Nee vriend wat jij net hebt uitgezocht is mooi! Hou toch op man, we hebben net met de hele famillie er om staan lachen.

Contacteer anders even deze webwinkel:
http://www.stuntstore.com/home.htm

• GENETX
Mischien dat je deze kan bemachtigen?

http://computer-hardware....fuOPDTu9wcDdCjD&df=1&fta=

Die heb ik iig ook en zeker een goede laptop! Zelf heb ik een review op tweakers.net geschreven, dus check die anders ook even!

• dangerpaki
GremliN-Online schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:26:
Mischien dat je deze kan bemachtigen?

http://computer-hardware....fuOPDTu9wcDdCjD&df=1&fta=

Die heb ik iig ook en zeker een goede laptop! Zelf heb ik een review op tweakers.net geschreven, dus check die anders ook even!
aah thnx niet slecht. ik ga er even naar kijken

Verwijderd

En wat is het geworden?

• dangerpaki
nope stuntstore is helaas niets geworden... ik vind ze over het algemeen verhoudingsgewijs toch te duur. voor die prijs meot wel wat beters te krijgen zijn, maar thanx, wel een handige link geweest in eht hele process.

over igens wel op een mooie lap gereageerd op marktplaats die veel te mooi voor het geld bleek te zijn, you what they say: if it's too good to be true, than it is...

bleek een verkoper uit spanje te zijn die pas na betaling ging versturen... yeah we know what that means... dus die heb ik gewoon terug gemaild da tik geen zin had in die shit.. maar ik blijf gewoon op MP kijken naar iets leuks.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Aangezien je niet gamed is integrated wel aan te raden toch. Zuipt ff minder stroom, genoeg voor school filmpie of oudere games. Een intel cpu is ook aan te raden (wel pentium of core duo of c2d) lekker zuinig, kan je ook langer op werken op de uni.

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:50:
Aangezien je niet gamed is integrated wel aan te raden toch. Zuipt ff minder stroom, genoeg voor school filmpie of oudere games. Een intel cpu is ook aan te raden (wel pentium of core duo of c2d) lekker zuinig, kan je ook langer op werken op de uni.
Maar hij gaat wel in 3D progamma's bezig, en daar heb je nog steeds wel die GFX voor nodig (ik weet niet hoe zwaar het is, maar als het vergelijkbaar is met autocad is een 3D kaart aan te raden..)

EDIT: Hmmz, ben ik nu in de war met een ander topic..

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 06-11-2006 15:01 ]

• dangerpaki
GremliN-Online schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:59:
[...]

Maar hij gaat wel in 3D progamma's bezig, en daar heb je nog steeds wel die GFX voor nodig (ik weet niet hoe zwaar het is, maar als het vergelijkbaar is met autocad is een 3D kaart aan te raden..)

EDIT: Hmmz, ben ik nu in de war met een ander topic..
ik denk het... :) ik draai geen 3d..
Pagina: 1