Asus 7N8X-E Deluxe ineens niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ik heb een vaag probleem.

Heb al enige tijd een Asus 7N8X-E Deluxe moederbord, altijd goed gewerkt. In het begin wat problemen gehad, maar uiteindelijk kunnen fixen.
Nu heb ik dus m'n computer geupgrade (nieuw mobo, nieuwe cpu, nieuw geheugen, nieuwe vidkaart)en heb dus m'n oude moederbord (die Asus 7N8X-E Deluxe) overgezet naar een nieuwe kast (echt nieuw gekocht).

Maar ineens doet hij het niet meer. Hij laat geen beeld zien, terwijl wel de fans gaan draaien (CPU + casefan). Terwijl hetzelfde geheugen er nog op zit, dezelfde cpu en dezelfde videokaart. Eigenlijk is er niks gewijzigd, behalve de kast waar hij in zit. Hij geeft ook geen piep meer bij het opstarten en als ik de videokaart en/of het geheugen er uit haal... ook geen waarschuwingspiepjes (ook de mevrouw die via de onboard-geluidskaart moet gaan klagen hoor je niet).

Heb nu al de batterij eruit gehaald, de CMOS gereset, hele moederbord uit de kast gehaald en alles. Maar hij laat alleen de fans draaien, maar er klinkt geen piep of wat dan ook.

Denk er nu maar over om de batterij er weer een nachtje uit te halen... heb ik de vorige keer ook geprobeerd en toen werkte het ineens wel. Toen had ik de SAVE-AND-DIE bug. Maar nu is het weer iets anders.

Maar heeft iemand nog tips of andere oplossingen? Heb de search al gebruikt, maar de mensen die hetzelfde probleem hadden/hebben kregen precies hetzelfde advies: CMOS resetten, batterij eruit halen, batterij er andersom inplaatsen. Heb ik allemaal al geprobeerd, maar niks werkt.

En m'n mobo kan toch niet ineens zo 1-2-3 kapot zijn? Heb hem alleen van kast verwisseld.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Skar
@ mods: laat maar. Heb het al anders opgelost. Had nog een ouder moederbord liggen (Abit KX7-33R). Die ondersteunde ook de processor + geheugen. Dus het probleem is 'opgelost'. Dus topic kan gesloten worden.

Iemand nog interesse in een Asus 7N8X-E Deluxe? Doe hem weg voor een prikkie. Zo goed als nieuw. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Skar op 04-11-2006 17:51 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 01:35
hier hetzelfde probleem. Al krijg ik af en toe ook de meldíng 'system failed cpu test'. Ben nu aan het kijken naar de upgrade mogelijkheden
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1173970

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Skar schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:58:
Denk er nu maar over om de batterij er weer een nachtje uit te halen... heb ik de vorige keer ook geprobeerd en toen werkte het ineens wel. Toen had ik de SAVE-AND-DIE bug. Maar nu is het weer iets anders.
Dat was toch allang opgelost met een BIOS-update? Ik heb namelijk hetzelfde plankje met de laatste 1013 BIOS erin zitten en die heeft nog nooit dergelijke kuren vertoond.

• Skar
Rafe schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:25:
[...]

Dat was toch allang opgelost met een BIOS-update? Ik heb namelijk hetzelfde plankje met de laatste 1013 BIOS erin zitten en die heeft nog nooit dergelijke kuren vertoond.
Ik refereerde naar een oude SAVE-AND-DIE-bug die ik alleen heb kunnen oplossen door de batterij er een nachtje uit te halen. Maar had nu een ander probleem. Maar heb al anders opgelost.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Skar schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:49:
[...]

Ik refereerde naar een oude SAVE-AND-DIE-bug die ik alleen heb kunnen oplossen door de batterij er een nachtje uit te halen. Maar had nu een ander probleem. Maar heb al anders opgelost.
De A7n8xe blijkt nogal kieskeurig te zijn met geheugen is mijn ervaring, komt vaak voor dat hij gewoon niet wil booten :P
Heb je de mogelijkheid die te vervangen?

enne, mocht je hem weg doen, denk aan mij (en mijn muur :P)
Pagina: 1