Voor zover ik weet kun je elke CPU wel overclocken al is het niet altijd via dezelfde (makkelijke) weg. De X9000 is in ieder geval gemaakt om te overclocken. Een T9300 is dat niet, dus dat is wel eigen risico natuurlijk.
Over het schokken kan ik het volgende zeggen: het kán zijn dat je niet de goede driver gebruikt, gebruik de 167.43 driver meegeleverd op de cd, NIET die andere. Elke andere driver dan de 167.43 zorgt ervoor dat je 8800M GTX maar op de halve kloksnelheid draait. Dit is een probleem met de BIOS, toegegeven door Clevo. Eurocom heeft bijvoorbeeld een nieuwe versie van de BIOS, maar daarmee is het probleem maar half opgelost, dus flashen is nog niet aan te raden (vooral niet in je garantie)
Er is wel nog een ander probleem met de M570RU(-U) betreffende gamen op de accu:
Tja op de accu gamen schijnt gewoonweg NIET te gaan met de M570RU(-U)...
Ik zelf heb de voorgaande revisie, de M570RU, ook met 8800M GTX.
Als ik game op de accu dan valt de laptop gewoon UIT na maximaal een minuut of 2-3 gamen. En met uit bedoel ik dat de stroom er gewoon compleet vanaf is. De accu is dan gewoon nog "vol", maar de laptop gaat na uitvallen NIET meer aan. Alleen als ik de adapter aansluit kan ik 'm weer aanzetten.
Hierover heb ik xxodd ook al vaker gemaild, maar krijg er geen antwoord op. Ook op notebookreview, waar andere retailers van de clevo vertoeven krijg ik geen antwoord. Het komt wel voor op meerdere systemen (allemaal wel de M570RU(-U) ), maar het is ook niet duidelijk of het voorkomt bij ALLE M570RU(-U)'s.
Misschien dat je dit eens wilt proberen.
- laptop opgeladen
- adapter eraf zodat je op de accu werkt
- hoge prestaties instellen
- gamen (3dmark2006, bioshock, timeshift zijn spellen waarbij bij mij de laptop dan ALTIJD uitvalt)
Misschien gebeurt het bij jou dus ook dat je laptop dan uitvalt. Weet iemand hier misschien meer vanaf?
[
Voor 17% gewijzigd door
Ralphfx op 18-03-2008 22:23
]