Freeze met een hi speed USB device

Pagina: 1
Acties:

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
Ik heb sinds kort een MSI P965 NEO met een duo core 1.86 Ghz, MSI X800GTO 256MB PCI-express en twee gig intern geheugen. Games en alle applicaties draaien zonder enig probleem.

Het probleem is dat het systeem compleet freezed bij het aansluiten van een USB 2.0 Hi speed device maar alleen bij usb2.0 devices alle usb1.1 devices werken prima. Windows XP SP2 voorzien van de nieuwste updates, moederbord drivers en vga drivers installed.

Ik heb de nieuwste bios versie 1.50
Intel INF Update 8.0.1.1002

Voeding is een 470 Watt Enermax en is nog niet zodanig stressed dat het door de hogere powerconsumptie kan komen, temeer omdat ik getest heb met een printer met externe power supply en een Creative Zen Touch die wel stroom trekt.

Iemand enig idee waar het zou kunnen zitten?

• nadd
Ok ik ben er achter, bleek dat de inf drivers toch niet helemaal correct waren geinstalleerd, harde reinstall en niet via de live update verhielp gelukkig alle problemen.

Verwijderd

nadd schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:17:
Ok ik ben er achter, bleek dat de inf drivers toch niet helemaal correct waren geinstalleerd, harde reinstall en niet via de live update verhielp gelukkig alle problemen.
mag ik u even preciezer vragen wat voor drivers en wat juist het probleem was ? Ik zit ook al enige tijd te vloeken op mijn USB aansluitingen, zie bijvoorbeeld MSI P965 Neo-F en hangen XP na aansluiten USB

had je een analoog probleem of zo ?

groeten

• nadd
@Limowreck sorry zie nu pas weer dit topic. Probleem is weer helemaal terug. Zie ook jouw topic. Ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit met de USB drivers of het moederbord zelf is kapot.

• nadd
@ Limowreck bij mij hielp dit:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=102848.0 zonder front connector geen enkel probleem meer.