Toon posts:

MSI P965 Neo-F en hangen XP na aansluiten USB

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een search hier heb ik enkele lichtjes verwante topics gevonden, maar helaas te oude of voor te afwijkende systemen, en niet meteen bruikbaar... vandaar een nieuwe topic. Indien er ergens iets dergelijks bestaat, graag zeker een linkje ;)

Het volgende systeem:

Mobo: MSI P965 Neo-F
achteraan enkele USB poorten, en twee Front USB poorten (in Sonata II kast)

Het enige USB apparaat dat altijd gebruikt wordt:
een Logitech G5 lasermuis

Systeem: Windows XP SP2

Problemen treden echter op bij het aansluiten van andere toestellen. Ooit een probleem gehad met het aansluiten van een externe HD, en de laatste tijd ook altijd met het aansluiten van een digitaal fototoestel (SONY DSC S60).

Probleem: heel simpel, het hele systeem loopt gewoon vast, alles bevriest. Enkel de reset-knop brengt nog oplossing.

Ik heb wat gegoocheld met na opstarten nu eens eerst het ene, dan het andere in te pluggen. Vreemd genoeg wordt het ook fototoestel niet altijd gedetecteert. Nochtans is er niets stuk aan, op andere -ook oude- systemen werkt het prima. Maar als het dan wordt ingeplugd; of als het reeds was ingeplugd en ik stop de USB muis erin, dan loopt windows XP weer lekker vast.
De enige manier om het geheel doen draaiende te krijgen, is alles inpluggen voor het booten, vingers kruisen, en hopen dat windows niet hangt en alles werkt en gedetecteerd wordt bij opstarten.

Ik heb wat rondgezocht, maar zit zonder inspiratie voor wat ik nog zou kunnen proberen of instellen om alles vlotjes werkende te krijgen :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 22:20 ]

Verwijderd

Kijk eens wat er gebeurt als je wat instellingen in het bios veranderd wat te maken heeft met de USB poorten.
Verder update de chipset drivers eens en probeer een bios update.
De pc is verder niet overgeclocked?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:53:
Kijk eens wat er gebeurt als je wat instellingen in het bios veranderd wat te maken heeft met de USB poorten.
Verder update de chipset drivers eens en probeer een bios update.
De pc is verder niet overgeclocked?
neen, standaard uit de doos, niets aan ge-OC'd ;-)

Het is een recent mobo, naar ik laatst zag waren er nog geen recentere BIOS en driver updates... In de BIOS vind ik ook niets anders terug dan het enablen/disablen van USB, van USB mouse en van USB keyboard... andere instellingen vind ik niet direct.

Zit nog steeds wat zonder inspiratie... misschien binnenkort nog eens de kast opengooien om nog eens te checken of alles echt wil OK zit. Ik vermoed dat het ergens aan het mobo of gerelateerde instellingen moet liggen althans....

• El_Mariachi
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03-2018
Ik heb hetzelfde probleem, al een oplossing gevonden?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:14
Ik wil het moederbord misschien gaan kopen, hoop dus niet dat ik ermee in de problemen kom. Is dit een bekend probleem en hebben meer tweakers het?

• geoffrey.vl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
verkeerde thread

[ Voor 96% gewijzigd door geoffrey.vl op 23-11-2006 11:32 ]

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Sorry dat ik zo'n oud topic weer open. Maar ik heb exact hetzelfde probleem. Ook een MSI P965 Neo-F met WinXP SP2 met een Logitech muis (G7, maar ok) en ook een Sonata II kast.

En heb ook hetzelfde probleem. Als ik een USB in m'n front-panel stop, dan hangt gewoon heel Windows. Direct. Het enige wat werkt is dan een harde reset via de resetknop.

Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik heb met dit mobo totaal geen problemen met front usb .....

wel in een Evercase dan maja

ik zou eens kijken of je de kabeltjes wel correct hebt aangesloten !

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Na een beetje gezocht te hebben, kwam er ergens naar voren dat het OC-kabeltje van je USB-stekker nergens aan mag zitten (stond ergens op de Antec-site).

Toen dus m'n kast opengemaakt en zag toen dat ik m'n USB-kabel (van de front-usb) had aangesloten op de 2e USB-stekker op m'n moederbord. Toen dus overgezet naar de 1e stekker (m'n moederbord heeft er 3) en toen werkte hij ineens gedeeltelijk wel.

Gedeeltelijk? Ja, want als ik m'n telefoon (Sony Ericsson K800i) aansluit, werkt dat prima. Maar als ik m'n HDD-MP3-speler (iRiver H120) aansluit, crashed hij nog steeds.
Maar als ik m'n HDD-MP3-speler in Vista aansluit, dan gaat het helemaal goed. Dus snap er weinig van.

Ga nog wel even verder zoeken, maar voorlopig dus even via Vista :-)

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
Hier precies hetzelfde probleem. Alles heeft gewerkt alleen na een lanparty opeens problemen nadat ik alles thuis weer had geïnstalleerd. Pas nadat ik alle USB meuk had verwijderd pakte hij mijn muis (Logitech G5) en toetsenbord weer. Alle USB apparaten zijn goed getest op andere pc's. Zodra ik er iets in stop via USB freezed het hele systeem, met extra usb apparaten erin heb ik geen muis.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
@ Limowreck bij mij hielp dit:

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=102848.0 zonder front connector geen enkel probleem meer.
Pagina: 1