Ik ben me aan het orienteren om misschien een laptop te gaan kopen binnenkort. Nu kom ik snel op deze Dell uit, Dell omdat hier thuis altijd en iedereen Dell computers heeft gebruikt en dat nog nooit mis is gegaan (op bestellings problemen na dan). Nu is de inspiron 6400 een mooi ding, alleen heb ik wel een vraagje. Aangezien ik zelf graag games speel, al moet ik zeggen, één game speel, nl. fifa07 vind ik het een vereiste dat ik dit kan draaien. Ik heb zelf op de dell site gekeken en kom uit op de volgende inspiron die ik interessant vindt:
Intel core 2 duo T7200 (2.0Ghz)
1024mb 667mHz DDR2 geheugen
120Gig. 5400rpm. harddisk
256mb Mobility Radeon X1400 grafische kaart.
Dit plus nog wat meer voor 938.73 euro exclusief btw en verzending (btw kan ik aftrekken) lijkt me opzich een sjieke prijs? Nu ben ik alleen wel erg benieuwd hoe dit systeem games draait? Ik weet niet of iemand een vergelijkbaar systeem heeft? De processor en geheugen zijn opzich best redelijk alleen weet ik niet wat ik van de grafische kaart kan verwachten? Ik weet niet of iemand toevallig 3dmark05 resultaten van dit systeem (of ongeveer) heeft? Ik weet wat mijn eigen pc nu nog haalt en dat ik daar fifa mee spelen kan (1700punten). Naja, ik ben gewoon erg benieuwd naar de grafische kaart, aangezien dit bij mijn speurtocht naar een laptop vaak toch hetgene is waar ik op afhaak. (ik weet het, koop gewoon een desktop, geen problemen, maar ik zoek toch echt een laptop

)
Plus nog een randvraag: 3.5 jaar geleden is de pc die ik nu gebruik aangeschaft, en daar zit een 3.8Ghz processor in. Nu is deze dualcore 2 x 2.0Ghz (als ik het goed begrijp?) Dit is samen 4.0Ghz. Hoe kan het dat ik 3.5 jaar geleden een pc heb gekocht met bijna dezelfde kloksnelheid van de processor? Ik neem aan dat dat niet kan en dat er nog iets anders aan de hand is. Mijn vraag is dus, wat is nu het optimale van die dual core, en is 2 x 2.0Ghz dus effectief veel sneller dan 1 x 4.0Ghz?
Tot zover mijn vragenronde