Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Anoniem: 196854 schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:13:
[...]

mvdep, wanneer heb je deze reactie gekregen van dell en heb je het volledige bericht nog? Want ik vindt er niets van op de site en dit is wel vrij verontrustend :( Ik w8te namelijk op het uitkomen van vista om mij een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik vindt het ook raar dat nog niemand op deze info gereageerd heeft :?

alvast bedankt _/-\o_
Ik geloof niet dat ik helemaal snap waar je nu naar toe wilt? Er komen in januari vast en zeker NL versies van VISTA uit. Tja morgen gaat de site open dus moet je daar eens kijken http://www.dellvistaupgrade.com/

Hnmmm na een blijk blijkt dat de datum verschoven is na 28e zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195396

Weet er iemand of je de ledjes vooraan de Inspiron 6400 (media-bediening) langer kunt doen oplichten dan nu het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 195396 schreef op maandag 13 november 2006 @ 01:32:
Weet er iemand of je de ledjes vooraan de Inspiron 6400 (media-bediening) langer kunt doen oplichten dan nu het geval is?
Heb ooit gelezen in het voorgaande topic dat je er iets mee kunt in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eens gezogd in de bios, maar vind er niets om dit te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 11:03
stormfly schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:14:
[...]

Met deze patch http://www.microsoft.com/...7cd9b3852c&displaylang=nl zijn denk al je problemen weg en kan je 6.10 drivers gebruiken gok ik.

Wil jij het eens testen ik heb net weer de Dell drivers en dan gaf hij af en toe de foutmelding. Maar tja ben ook een register hacker dus misschien mist daar iets :P
ik heb het probleem niet. Maar mijn broertje wel. En voor hem werkte deze patch! hij is weer blij :)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:05
Mijn dvd-drive maakt echt veel lawai bij het zoeken in bijvoorbeeld een film (als ik deze afspeel vanaf een dvd+r). Hiervoor had ik een latitude, die je bijna niet hoorde bij het zoeken. Is dit te verhelpen met instellingen/firmwarE?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
pimsaint schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:20:
Mijn dvd-drive maakt echt veel lawai bij het zoeken in bijvoorbeeld een film (als ik deze afspeel vanaf een dvd+r). Hiervoor had ik een latitude, die je bijna niet hoorde bij het zoeken. Is dit te verhelpen met instellingen/firmwarE?
Ik zou zeggen duik is in je bios, meestal hoor je het loopwerk en dat is een vast mechanisch stuk. Ik heb er nooit van gehoord en schat de kans zelf erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

Ik heb 'm ook 2 uur geleden binnen gekregen en nu alles aan 't installeren.
Heb topic 5 helemaal doorgenomen maar er wordt met zo'n technische taal gesproken dat de helft irrelevant voor mij is (met m'n kennis).

ik hou 't dus maar bij een simpele vraag: Wat is 't belangrijkste/beste te doen in 't begin? Zijn er dingen die ik meteen moet downloaden (naast windows update en ghost/mcafee etc.)? zoals drivers (en waar?) om alles te verbeteren. heb alleen de tiscali/orange software verwijderd die geinstalleerd stond op m'n systeem. Zijn d'r verder nog dingen die echt nutteloos zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195018

[...]

mvdep, wanneer heb je deze reactie gekregen van dell en heb je het volledige bericht nog? Want ik vindt er niets van op de site en dit is wel vrij verontrustend :( Ik w8te namelijk op het uitkomen van vista om mij een nieuwe laptop aan te schaffen. Ik vindt het ook raar dat nog niemand op deze info gereageerd heeft :?

alvast bedankt _/-\o_
Dit is wat ik stuurde: October 30
Via kennissen heb ik vernomen dat er binnenkort een nieuwe versie uitkomt van Windows (Vista).
Nu heb ik zelf bij u een laptop gekocht met Windows XP, echter men vertelde mij dat het mogelijk
is om een soort tegoed bon te krijgen bij mijn aankoop.

Nu is het mijn vraag of dit gene, wat ik vernomen heb, correct is en of ik hier ook recht op heb
gezien ik hier niets over kan vinden in de order / factuur.

En dit is wat ik kreeg: November 05
Er komt inderdaad een nieuw besturingssysteem van Microsoft genaamd Vista. Micrososft heeft besloten om deze niet in het Nederlands aan ons te leveren ivm een te lange levertijd en de te hoge kosten. Aangezien u een Nederlands besturingssysteem heeft, kunnen wij u helaas geen upgrade geven naar Vista ivm het taalverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143668

stormfly schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:14:
[...]

Met deze patch http://www.microsoft.com/...7cd9b3852c&displaylang=nl zijn denk al je problemen weg en kan je 6.10 drivers gebruiken gok ik.

Wil jij het eens testen ik heb net weer de Dell drivers en dan gaf hij af en toe de foutmelding. Maar tja ben ook een register hacker dus misschien mist daar iets :P
Het heeft eventjes geduurd voor ik het kon testen, aangezien ik wat problemen had om voorbij de wga-controle te geraken (op een oveigens volledig legale windows xp-pro installatie 8)7 )
Maar mijn slaapstand werkt nu dus opnieuw perfect.
Bedankt . _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195844

weet iemand hoeveel dagen na de bestelling op de website ik de laptop thuis kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Mijn laptop, waar ik pas afgelopen vrijdag de bestelling van heb afgerond, is vandaag al verzonden. Vind ik erg netjes.

Met een geschatte levertijd van 2 tot 5 dagen heb ik 'm waarschijnlijk deze week al binnen. Dat is toch wat eerder dat de prognose, die 21-11 aangaf :).
[...]

alvast bedankt _/-\o_
Ik heb gekozen van een Engels Windows XP Media Center. Hierbij krijg ik (voor 10 dollar handling fee) een upgrade naar Vista Home Premium. Bij een Nederlands OS is die optie niet aanwezig.
Gewoon even bellen met Dell Sales, dan kan je het zo bestellen. Via de Nederlandse website kan je (nog) geen Vista upgrades verkrijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door Niox op 13-11-2006 19:34 ]

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Rival24

I'll Be Back

Ik heb vandaag ook een Inspiron 6400 voor m'n ouders gekocht (heb er zelf al 1) en ik kreeg na wat aandringen de Vista upgrade, bluetooth modele en zo'n cover er gratis bij. Het klopt inderdaad dat de Vista upgrade alleen bij de engelse Windows XP versie geleverd kan worden.

Ik heb het systeem geconfigureerd op 908 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 196953 schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:40:
Ik heb 'm ook 2 uur geleden binnen gekregen en nu alles aan 't installeren.
Heb topic 5 helemaal doorgenomen maar er wordt met zo'n technische taal gesproken dat de helft irrelevant voor mij is (met m'n kennis).

ik hou 't dus maar bij een simpele vraag: Wat is 't belangrijkste/beste te doen in 't begin? Zijn er dingen die ik meteen moet downloaden (naast windows update en ghost/mcafee etc.)? zoals drivers (en waar?) om alles te verbeteren. heb alleen de tiscali/orange software verwijderd die geinstalleerd stond op m'n systeem. Zijn d'r verder nog dingen die echt nutteloos zijn?
Tja ik vond niet dat hij echt sneller was na het formateren (leeghalen van je schijf) dus haal jij weg wat jij niet nodig vindt en geniet dan gewoon van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

pimsaint schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:20:
De mijne maakt ook een behoorlijk lawaai...(vooral met films/zelf gebrande cd's/dvd's) volgens mij is dat wel normaal, altough ik erook een beetje van schrok in het begin...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Iemand nog interesse in deze adapterkabel? Nieuw in verpakking en origineel van Dell. Ik heb er nog een paar over. Uitgangen voor digital audio (SPDIF), Composite TV out en S-Video out. Neem dan even contact met me op via email.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Technattic op 14-11-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Bent schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:52:
[...]

Hm ik dacht rood groen blauw, maargoed, als over alle drie de aansluitingen video signaal gaat dan is het idd component.
Maar als je dus compoent wilt gebruiken moet je dan nog wat instellen op de computer of sluit je gewoon alles aan en het werkt meteen? Zit er trouwens ook een digital audio out naast de component aansluitingen op die connector?
Die component verloop kabel doet het dus gewoon. Ik heb zelf helaas geen TV met component ingang, maar als er genoeg interesse is dan kan ik ze wel uit de USA importeren. Moet je trouwens nog een speciale instelling doen in de software, of wordt het automatisch omgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

marc68 schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:47:
[...]

als de vista drivers van ati installeerd zal het ws hoger zijn, mijn score was daarna namelijk 3,2
Hmm ja idd, 'k wist niet dat er 'vistadriver' was :P. M'n score is van een 2.0 naar een 3.0 gegaan. Heb jij de X1400?

//edit

Hmm, 'k merk nu trouwens dat wanneer ik restart of m'n laptop aanzet, ik geen beeld heb, ik hoor Windows wel opstarten enzo. Dan moet ik ff het aan/uit knopje 2x indrukken en dan heb ik wel beeld en kan ik me aanmelden 8)7.

[ Voor 25% gewijzigd door NaZ- op 14-11-2006 21:38 ]

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor de Vista gebruikers onder jullie even een vraag over de wireless LAN.

Als ik onder Vista op de batterij werk, dan verlies ik na verloop van tijd (10 minuten, kwartier) de verbinding met mijn wireless LAN. Het gebeurt tijdens het werken (dus geen slaapstand o.i.d.). De verbinding blijft wel bestaan alleen krijg ik bij het bekijken van de verbinding een melding dat de verbinding wel aanwezig is maar problemen heeft.

Ik moet dan de verbinding handmatig verbreken en opnieuw connecten en dan doet hij het weer een kwartiertje.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er misschien specifieke (recentere) Vista drivers voor het WLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196708

Rival24 schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:00:
Ik heb vandaag ook een Inspiron 6400 voor m'n ouders gekocht (heb er zelf al 1) en ik kreeg na wat aandringen de Vista upgrade, bluetooth modele en zo'n cover er gratis bij. Het klopt inderdaad dat de Vista upgrade alleen bij de engelse Windows XP versie geleverd kan worden.

Ik heb het systeem geconfigureerd op 908 euro.
Hallo, zou het misschien mogelijk zijn om de specs van de laptop die je voor je ouders hebt gekocht naar mij te mailen of op dit forum te zetten? En heb je naderhand gebeld voor de gratis upgrade of van te voren?
Tanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Anoniem: 196708 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:54:
[...]

Hallo, zou het misschien mogelijk zijn om de specs van de laptop die je voor je ouders hebt gekocht naar mij te mailen of op dit forum te zetten? En heb je naderhand gebeld voor de gratis upgrade of van te voren?
Tanx!
Ik heb de standaard versie van €849 gepakt en ik heb het volgende veranderd:
-Garantie terug naar 1 jaar Collect & Return
-Bluetooth module toegevoegd
-Snap-op cover toegevoegd
-Batterij naar 9-cell
-2x512MB DDR 667 (ipv 533)

Dit heb ik telefonisch besteld, dus met een verkoper door de configuratie gelopen. Die mailt vervolgens de offerte waar je mee akkoord kunt gaan. Nadat hij je akkoord heeft ontvangen krijg je de betalingsgegevens.

Je verzint natuurlijk wat smoesjes dat je bepaalde dingen te duur vindt en dat je graag Vista wilt hebben omdat die binnenkort uitkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door Rival24 op 15-11-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176396

Ik ben me aan het orienteren om misschien een laptop te gaan kopen binnenkort. Nu kom ik snel op deze Dell uit, Dell omdat hier thuis altijd en iedereen Dell computers heeft gebruikt en dat nog nooit mis is gegaan (op bestellings problemen na dan). Nu is de inspiron 6400 een mooi ding, alleen heb ik wel een vraagje. Aangezien ik zelf graag games speel, al moet ik zeggen, één game speel, nl. fifa07 vind ik het een vereiste dat ik dit kan draaien. Ik heb zelf op de dell site gekeken en kom uit op de volgende inspiron die ik interessant vindt:

Intel core 2 duo T7200 (2.0Ghz)
1024mb 667mHz DDR2 geheugen
120Gig. 5400rpm. harddisk
256mb Mobility Radeon X1400 grafische kaart.

Dit plus nog wat meer voor 938.73 euro exclusief btw en verzending (btw kan ik aftrekken) lijkt me opzich een sjieke prijs? Nu ben ik alleen wel erg benieuwd hoe dit systeem games draait? Ik weet niet of iemand een vergelijkbaar systeem heeft? De processor en geheugen zijn opzich best redelijk alleen weet ik niet wat ik van de grafische kaart kan verwachten? Ik weet niet of iemand toevallig 3dmark05 resultaten van dit systeem (of ongeveer) heeft? Ik weet wat mijn eigen pc nu nog haalt en dat ik daar fifa mee spelen kan (1700punten). Naja, ik ben gewoon erg benieuwd naar de grafische kaart, aangezien dit bij mijn speurtocht naar een laptop vaak toch hetgene is waar ik op afhaak. (ik weet het, koop gewoon een desktop, geen problemen, maar ik zoek toch echt een laptop ;) )

Plus nog een randvraag: 3.5 jaar geleden is de pc die ik nu gebruik aangeschaft, en daar zit een 3.8Ghz processor in. Nu is deze dualcore 2 x 2.0Ghz (als ik het goed begrijp?) Dit is samen 4.0Ghz. Hoe kan het dat ik 3.5 jaar geleden een pc heb gekocht met bijna dezelfde kloksnelheid van de processor? Ik neem aan dat dat niet kan en dat er nog iets anders aan de hand is. Mijn vraag is dus, wat is nu het optimale van die dual core, en is 2 x 2.0Ghz dus effectief veel sneller dan 1 x 4.0Ghz?

Tot zover mijn vragenronde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PrinceSL: http://www.notebookcheck....y-Radeon-X1400.915.0.html
3DMark resultaten van de x1400. je moet de ghz van nu niet vergelijken met de ghz van 2 jaar geleden. ik denk overigens dat je op een x1400 makkelijk fifa 2007 kan spelen vooral met zon processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 20:20
Zeg, d'r is niemand die een secundaire batterij voor de 6400 op het spoor is? Zou nl. graag nog langer werken en ik vind het suf dat nou dat juist bij mijn laptop niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196857

stormfly schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:28:
[...]

Even kazaa lite codec pack installeren, via google te vinden.
heb de kazaa lite codec geinstalleerd en heb nog altijd hetzelfde probleem. Vind dit toch maar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
[b][message=26854419,noline] Ik weet niet of iemand toevallig 3dmark05 resultaten van dit systeem (of ongeveer) heeft? Ik weet wat mijn eigen pc nu nog haalt en dat ik daar fifa mee spelen kan (1700punten). Naja, ik ben gewoon erg benieuwd naar de grafische kaart, aangezien dit bij mijn speurtocht naar een laptop vaak toch hetgene is waar ik op afhaak. (ik weet het, koop gewoon een desktop, geen problemen, maar ik zoek toch echt een laptop ;) )

Plus nog een randvraag: 3.5 jaar geleden is de pc die ik nu gebruik aangeschaft, en daar zit een 3.8Ghz processor in. Nu is deze dualcore 2 x 2.0Ghz (als ik het goed begrijp?) Dit is samen 4.0Ghz. Hoe kan het dat ik 3.5 jaar geleden een pc heb gekocht met bijna dezelfde kloksnelheid van de processor? Ik neem aan dat dat niet kan en dat er nog iets anders aan de hand is. Mijn vraag is dus, wat is nu het optimale van die dual core, en is 2 x 2.0Ghz dus effectief veel sneller dan 1 x 4.0Ghz?

Tot zover mijn vragenronde ;)
Op je eerste vraag....ARGGGGG ik maak nog is een start post! 8)7

Op je tweede vraag het is maar 2.0Ghz totaal. Je hebt twee compleet losstaande core's dus dubbele reken kracht. Daarbij komt dat deze processor 4MB cache heeft wat hem snel maakt. Maar het is dus 2x 1.0 Ghz= 2.0Ghz

Is een hele nieuwe architectuur van de processor hierdoor is hij beter als voorgaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Toch nog moeite met het vinden van mijn probleem met al deze mooie Inspiron 6400 topics.

Ik werk nu iets meer dan een kwartaal op deze erg fijne (desktop vervangende) machine. Ook ik heb destijds een clean install gedaan. Niet zonder slag of stoot maar wel blij nu. Met 1 min puntje als ik mijn scherm dichtklap dan lijkt ie op standby te gaan. Klap ik hem weer open dan blijft het scherm zwart. No matter what ...

Ik ben vast niet de enige, heeft iemand een hint in de goede richting? De 'blind" resolutie veranderen truuk werkt niet ... (win+r / cmd / alt+enter / exit)

- 2.0 Ghz, 80GB, ATI X1300, 2GB.

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
misvid schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:36:
Toch nog moeite met het vinden van mijn probleem met al deze mooie Inspiron 6400 topics.

Ik werk nu iets meer dan een kwartaal op deze erg fijne (desktop vervangende) machine. Ook ik heb destijds een clean install gedaan. Niet zonder slag of stoot maar wel blij nu. Met 1 min puntje als ik mijn scherm dichtklap dan lijkt ie op standby te gaan. Klap ik hem weer open dan blijft het scherm zwart. No matter what ...

Ik ben vast niet de enige, heeft iemand een hint in de goede richting? De 'blind" resolutie veranderen truuk werkt niet ... (win+r / cmd / alt+enter / exit)

Orginele Dell ATI drivers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kom er maar niet uit, zal ik bij de dell inspiron 6400 een mat scherm nemen of een glossy? hoe ervaren jullie het glossy truelife scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misvid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
stormfly schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:03:
[...]
Orginele Dell ATI drivers gebruikt?
Yep en wel:
Video: ATI Radeon Mobility X1300, Radeon Mobility X1400, Driver, Windows XP, Multi Language, Inspiron MM061, v.8.261-060523a1-033841C, A03

(toch handig die download bewaar functie van dell ;-) )

Macbook Pro / Dell Inspiron 6400 / HP Slimline / iPod Touch / PSP / XBOX 360

stormfly schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:51:
[...]

Op je tweede vraag het is maar 2.0Ghz totaal. Je hebt twee compleet losstaande core's dus dubbele reken kracht. Daarbij komt dat deze processor 4MB cache heeft wat hem snel maakt. Maar het is dus 2x 1.0 Ghz= 2.0Ghz

Is een hele nieuwe architectuur van de processor hierdoor is hij beter als voorgaande.
sorry... Ik zie het nu pas. :| Mijn fout.
Op het tweede, bedankt! Ik dacht serieus dat het twee keer zo'n processor was :+

Anoniem: 52211

De 'blind" resolutie veranderen truuk werkt niet ... (win+r / cmd / alt+enter / exit)
Je vergeet niet eerst "blind" in te loggen?

Ik heb het wel zo ingesteld in energiebeheer dat de laptop niet in stand-by gaat als ik het scherm dichtklap. Als het scherm dan zwart blijft na uit stand-by te komen, kan ik ook gewoon even het scherm dicht en terug open klappen om het terug aan te krijgen.

Probleem heeft trouwens te maken denk ik met het feit dat het scherm zowel softwarematig (via Windows) als hardwarematig (via dichtklappen) in stand-by kan gezet worden. Als beiden tegelijk gebeuren, gaat het soms mis als het ontwaken in de verkeerde volgorde gebeurt.

misvid schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:25:

(toch handig die download bewaar functie van dell ;-) )
Euh? Explain??

Heb ik ook, zonder een clean install uit te voeren... Er zal waarschijnlijk niets aan te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:29
ik heb dat niet, als ik het scherm dichtklap en daarna weer open, moet ik alleen op de powerknop drukken en hij gaat weer aan

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
marc68 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:21:
ik heb dat niet, als ik het scherm dichtklap en daarna weer open, moet ik alleen op de powerknop drukken en hij gaat weer aan
Jeps zo werkt die bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:13
Bij mijn oude laptop (Compaq Evo N600c) kon ik mijn laptop dichtklappen en dan ging hij in standby. Om hem vervolgens als ik hem weer nodig had open te klappen en dan starte hij vanzelf op binnen een paar seconden. Dit is dus bij DELL laptops anders....(kheb een 640M besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michel242186 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:06:
Bij mijn oude laptop (Compaq Evo N600c) kon ik mijn laptop dichtklappen en dan ging hij in standby. Om hem vervolgens als ik hem weer nodig had open te klappen en dan starte hij vanzelf op binnen een paar seconden. Dit is dus bij DELL laptops anders....(kheb een 640M besteld)
zo werkt hij bij mij wel, insp. 6400. standby bij inklappen. actief bij openen.
met uitzondering dat hij opgestart is in een paar seconden en niet opstart na een paar seconden

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 195018 op 17-11-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Is dat niet gewoon een instelling onder energie beheer in XP :?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik durf het al bijna niet meer te vragen (het staat iig niet in de openeningspost! :9 , maar komt zo vaak voorbij) maar hoe zit het met Vista? Op het moment zijn er erg aantrekkelijke aanbiedingen voor de 6400 (100 euro online korting, gratis thuisbezorgd) en ik zit er dus ook sterk aan te denken hem aan te gaan schaffen. Nu rest mij dus de Vista vraag. Wat ik begrepen heb van hier en andere topics ligt het dus aan de taal van het OS? Omdat Mediacenter in het Nederlands geleverd wordt kan ik geen Vista upgrade krijgen? Maar kan ik dan bellen naar Dell,en zeggen, joh, doe mij lekker de Engelse versie en geef hier die Upgrade? (in iets andere bewoording ;) )

(Overigens draait dat Mediacenter wel gewoon games etc, niet dat het totaal anders is dan XP ofzo? Kan het me niet voorstellen, maar je weet het nooit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Anoniem: 176396 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:15:
Maar kan ik dan bellen naar Dell,en zeggen, joh, doe mij lekker de Engelse versie en geef hier die Upgrade? (in iets andere bewoording ;) )
Ja dat kun je zeggen, de upgrade krijg je dan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bak_
  • Laatst online: 02-06 19:07
Anoniem: 195396 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:34:
[...]

Heb ik ook, zonder een clean install uit te voeren... Er zal waarschijnlijk niets aan te doen zijn.
Heb ik geen last van, maar ik gebruik dan ook de aangepaste Omega Drivers (http://www.omegadrivers.net/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik last op notebookreview dat de nieuwe mobility 6.11 drivers + powerstrip veel beter zijn dan de omega drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 05-06 11:03
Anoniem: 195844 schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:16:
ik last op notebookreview dat de nieuwe mobility 6.11 drivers + powerstrip veel beter zijn dan de omega drivers
powerstrip ? dat is voor overclocken zover ik kan vinden. iets wat me niet echt handig lijkt bij een laptop..

de drivers werken bij mij prima. Ze zijn alleen wel net zo snel als de oude zover ik kan vinden.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist besteld! Hopelijk heb ik hem spoedig! :)
Dit is het geworden:

- Inspiron 6400 (doh! :+ )
- Intel Core 2 Duo Processor T7200 (2.0GHz, 4 MB L2 Cache, 667MHZ FSB)
- 15.4" Wide screen WXGA (1280 x 800) Truelife
- 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
- 120GB (5400rpm) Hard Drive
- 9-cell, 85 Whr Li-Ion primary battery
- 256MB ATI Mobility Radeon X1400 graphics card, PCI-Express x16
- Snap on LCD back cover Mediterrainean Blue
- 1 Year collect and Return
- Windows media center Engels, met mogelijkheid tot upgrade naar windows Vista. (voor 70 dollar)

Dit alles voor 962 euro exclusief btw. (btw aftrekbaar)

Ik ben er erg blij mee! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:51:
[...]

Ongelovelijk dat na 5 dagen nog niemand jou verbeterd heeft.

Je kunt niet spreken van 2.0 Ghz totaal, want je hebt gewoon twee core's die beiden draaien op 2.0 Ghz. Die kun je niet bij elkaar optellen/aftrekken/vermenigvuldigen/delen met als uitkomst een zinnige waarde. Je hebt gewoon 2 x 2.0 Ghz, klaar. Windows verdeelt de processen over de beschikbare cores en o.a. daardoor werkt een en ander sneller. Ook zorgt de nieuwe architectuur inderdaad voor een prestatieboost waardoor je een 2.0Ghz Core Duo (2) niet kunt vergelijken met een 2.0Ghz Pentium4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
McRubz schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:18:
[...]

Ongelovelijk dat na 5 dagen nog niemand jou verbeterd heeft.

Je kunt niet spreken van 2.0 Ghz totaal, want je hebt gewoon twee core's die beiden draaien op 2.0 Ghz. Die kun je niet bij elkaar optellen/aftrekken/vermenigvuldigen/delen met als uitkomst een zinnige waarde. Je hebt gewoon 2 x 2.0 Ghz, klaar. Windows verdeelt de processen over de beschikbare cores en o.a. daardoor werkt een en ander sneller. Ook zorgt de nieuwe architectuur inderdaad voor een prestatieboost waardoor je een 2.0Ghz Core Duo (2) niet kunt vergelijken met een 2.0Ghz Pentium4.
Nou mij verbeteren :P ik vind het een duscussie waard want ik kom dus nergens de snelheid tegen van 4.0Ghz in mijn hele laptop en ook niet in forum discussie.

Weet je het zeker en heb eventueel een link? Als ik kijk in CPUz zie je dus T7200@2.0 Ghz staan en niet 4.0Ghz. Als ik geen 4.0Ghz zie staan (even noob mode) dan ga ik ervanuit dat hij dus op 2.0Ghz totaal draait. Of denk jij dat CPUz echt maar 1 waarde laat zien voor 2 cores?

Leg is uit?

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 20-11-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
stormfly schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:31:
[...]

Nou mij verbeteren :P ik vind het een duscussie waard want ik kom dus nergens de snelheid tegen van 4.0Ghz in mijn hele laptop en ook niet in forum discussie.

Weet je het zeker en heb eventueel een link? Als ik kijk in CPUz zie je dus T7200@2.0 Ghz staan en niet 4.0Ghz. Als ik geen 4.0Ghz zie staan (even noob mode) dan ga ik ervanuit dat hij dus op 2.0Ghz totaal draait. Of denk jij dat CPUz echt maar 1 waarde laat zien voor 2 cores?

Leg is uit?
Klopt de beide cores draaien op 2.0Ghz en dit kan je dus nooit x2 doen en zeggen dat de proc op 4.0Ghz draait. CPUz zal dus ook aangeven dat de snelheid 2.0 Ghz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Michel242186 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 05:30:
[...]

Klopt de beide cores draaien op 2.0Ghz en dit kan je dus nooit x2 doen en zeggen dat de proc op 4.0Ghz draait. CPUz zal dus ook aangeven dat de snelheid 2.0 Ghz is.
Ik ben overtuigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197936

Hallo mensen mijn eerste post hier.

Ik ben hard op zoek naar een Laptop tussen de 800 en 900 euro. Het liefst Dual Core, ik wil gewoon lekker mijn schoolwerk kunnen doen en films optimaal kunnen afspelen.

Ook wil ik dat er meerdere toepassingen tegelijkertijd draaien zonder dat de laptop gaat haperen en traag gaat lopen. Op zich ben ik niet echt veeleisend er moeten gewoon de standaard handelingen verricht kunnen worden, zodat ik mijn werk zonder problemen kan doen en daarnaast ook bv. gamen etc..

Ik kwam dus op de dell site en zag dus die 6400 en lijkt me echt heel wat.... Ik heb gewoon alle standaard opties gekomen met de verschillende opties, namelijk upgrade naar 1,73ghz en van 60gb hd naar 80gb

kom uiteindelijk ui op 876 euro. Later ga ik nog met allerlei programmas werken waar ik een goede pc voor nodig heb.

Is deze pc aan te raden? Zelf heb ik niet ontzettend veel verstand ervan.

Of moet ik de wat duurdere specificaties nemen? Lees hierboven dat een ander wat meer erbij heeft genomen dus dus 100 euro duurder is uitgekomen, dat kan ik ook nog ervoor overhebben.

En ook nog iets ik lees over standby etc.. hierboven maar ben nog niet veel rijker. Is het zo wanneer je processen hebt lopen en je een aantal uur weg moet en je dus de laptop dicht klapt de processsen gewoon verder gaan?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 197936 op 21-11-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
In standby gaat de latop uit, maar met de toegevoegde waarde dat hij heel snel weer actief is bij het openen van de klep. Je hebt dan nog Hybernate dat is een slaapstand waardoor hij nog minder stroom verbruikt (als hij slaapt) alleen het opstarten duurt langer.

Tja post is wat technische gegevens over je offerte, en geef is aan wat volgens jou "applicaties" zijn, video bewerken, tekenen, rekenen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik heb een heel erg vreemd probleem. Mijn wireless lampje gaat na een bepaalde tijd zonder bekende reden uit en ik kan dan dus geen netwerkverbinding meer maken. Dit gebeurt op batterijspanning maar ook als hij aan het stopcontact hangt. Ik heb al verschillende keren geprobeert de Intel wireless applicatie te herinstalleren, maar dat heeft geen zin. Alleen na een reboot is het probleem tijdelijk verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

he3763 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:29:
Voor de Vista gebruikers onder jullie even een vraag over de wireless LAN.

Als ik onder Vista op de batterij werk, dan verlies ik na verloop van tijd (10 minuten, kwartier) de verbinding met mijn wireless LAN. Het gebeurt tijdens het werken (dus geen slaapstand o.i.d.). De verbinding blijft wel bestaan alleen krijg ik bij het bekijken van de verbinding een melding dat de verbinding wel aanwezig is maar problemen heeft.

Ik moet dan de verbinding handmatig verbreken en opnieuw connecten en dan doet hij het weer een kwartiertje.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er misschien specifieke (recentere) Vista drivers voor het WLAN?
Bij mij doen de standaard drivers van Vista het gewoon goed :). Volgens mij zijn er nog geen 'vistadrivers' voor de WLAN..

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Dat klinkt als een kapotte netwerkkaart.
Gewoon bellen denk ik :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Het probleem van 3 posts hierboven is verholpen nadat ik de nieuwste drivers van de Dell site had geplukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198012

wie heeft alsnog een oplossing voor de Vista dilemma. Ik heb dus die laptopje maar ik heb helaas Windows XP HOME NEDERLANDS ... kan ik dan Dell alsnog overtuigen voor een goedkoop/gratis upgrade of voor een ' hele 'versie' (uiteraard ook goedkoop/gratis).

Hasta la Vista babez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik heb ook nog gesmeekt om een gratis upgrade, maar ik werd dus na een slijm mailtje terug gebeld en er werd mij gemeld dat alleen voor de franse en engelse versie een upgrade gratis ter beschikking is.
Kheb ook nog ff gevraagd of er ook een upgrade voor 20euro komt, maar daar wist de beste man mij geen antwoord op te geven...dus ik denk dat ik het volle pond voor een upgrade moet gaan betalen en dat ben ik niet van plan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm.. ik vind het raar dat er geen upgrade in nederlands is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
update komt wel in het nederlands, maar de nederlandse versie komt pas volgend jaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kunne we dan GRATIS/MET KORTING updaten? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 198012 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:59:
kunne we dan GRATIS/MET KORTING updaten? :|
De upgrade voucher is om de consument te triggeren om toch een pc te kopen en niet op vista te wachten. Als vista er dus is kan je de upgrade vouchers niet meer aanschaffen maar wel gewoon VISTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stormfly schreef op woensdag 22 november 2006 @ 13:32:
[...]

De upgrade voucher is om de consument te triggeren om toch een pc te kopen en niet op vista te wachten. Als vista er dus is kan je de upgrade vouchers niet meer aanschaffen maar wel gewoon VISTA.
echter wanneer je een .nl xp aanschraft krijg je er GEEN voucher bij. dus ook GEEN gratis update.
dit voorzover ik het weet. Ik heb nu twee keer een NEE ontvangen op zowel mijn mail (bij aanschaf) als op mijn telefoongesprek (vorige week) op de vraag of ik ook recht had op deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195018 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:30:
[...]

echter wanneer je een .nl xp aanschraft krijg je er GEEN voucher bij. dus ook GEEN gratis update.
dit voorzover ik het weet. Ik heb nu twee keer een NEE ontvangen op zowel mijn mail (bij aanschaf) als op mijn telefoongesprek (vorige week) op de vraag of ik ook recht had op deze actie.
misschien moeten we een landelijke actie voeren en onze stem laten horen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel.. ik wil op mn Dell 6400 Vista installeren, maar ik wil de geheime partitie waarin Windows XP zit behouden, voor het geval het misloopt met Vista en ik terug wil naar Windows XP.. hoe moet ik dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 198012 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:04:
Stel.. ik wil op mn Dell 6400 Vista installeren, maar ik wil de geheime partitie waarin Windows XP zit behouden, voor het geval het misloopt met Vista en ik terug wil naar Windows XP.. hoe moet ik dat doen
Hij is niet voor niets geheim, dus als jij niets veranderd aan je partities kan je gewoon C gebruiken.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hoe kan je op de laptop zien hoe snel de hdd is. Ik wil even checken of er daadwerkelijk een 7200 schijf in zit.

Daarnaast vraag ik me af of er voor de wireless kaart ook een driver bestaat met 256 bit WEP.
Mijn router is namelijk daarop ingesteld.

Alvast bedankt voor de reacties

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57

AirX

Tweak Guru

Wat ik nou net meemaakte: ik zat 8 rar's van 5 GB te unrarren (don't ask ;)) en ik start nog even een filmpje op en ineens knalt de laptop uit. Hij draaide nog wel, maar geen beeld etc. Na een reboot was er niks meer aan de hand. Best wel vreemd :(.

(het unrarren gebeurde wel van de interne HDD naar een externe USB2 HDD.)

• Bent
  • Laatst online: 13-02 09:20
ik zat 8 rar's van 5 GB te unrarren
Wat!??

[ Voor 11% gewijzigd door Bent op 23-11-2006 14:39 ]

• stormfly
  • Nu online
[b][message=26905428,noline]ik zat 8 rar's van 5 GB te unrarren (don't ask ;))
Balen als je download stop op 4.85Gb en de server heeft geen resume ondersteuning :*)

Maar tja ik heb nooit een pc gehad die altijd aanbleef, alleen als je het steeds hebt zou ik me zorgen gaan maken. Als het 1x gebeurd is...niet zo boeiend toch?

Anoniem: 193734

Na het lezen van ongeveer dit hele topic (ja alle 5 de delen) heb ik besloten ook een dell 6400 te kopen. Wat een geweldige laptop zeg. Ik heb gekozen, op aanraden van andere tweakers, voor het 1680 x 1050 scherm Bedankt voor de tip! _/-\o_

Jammer dat Dell zo'n enorme berg shit op je laptop installeert :( . Ik heb daarom besloten een clean install te doen. Alles draait weer als een zonnetje alleen krijg ik mijn bluetooth module niet aan de praat. Ik kan op de dell site en op de resource cd geen drivers hiervoor vinden. Iemand enig idee?8)7

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 193734 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:20:
Na het lezen van ongeveer dit hele topic (ja alle 5 de delen) heb ik besloten ook een dell 6400 te kopen. Wat een geweldige laptop zeg. Ik heb gekozen, op aanraden van andere tweakers, voor het 1680 x 1050 scherm Bedankt voor de tip! _/-\o_

Jammer dat Dell zo'n enorme berg shit op je laptop installeert :( . Ik heb daarom besloten een clean install te doen. Alles draait weer als een zonnetje alleen krijg ik mijn bluetooth module niet aan de praat. Ik kan op de dell site en op de resource cd geen drivers hiervoor vinden. Iemand enig idee?8)7
Onder netwerk staan ze hier dus

Anoniem: 193734

Thanks, heb misschien iets te veel gekeken naar de naam BCM2045.

• AirX

AirX

Tweak Guru

stormfly schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:20:
[...]

Balen als je download stop op 4.85Gb en de server heeft geen resume ondersteuning :*)

Maar tja ik heb nooit een pc gehad die altijd aanbleef, alleen als je het steeds hebt zou ik me zorgen gaan maken. Als het 1x gebeurd is...niet zo boeiend toch?
Dat hoort gewoon niet te gebeuren . uit :Y). Naja, ik ga geen heibel maken zolang het niet vaker voorkomt ;)

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 15:36
Technattic schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:
Iemand nog interesse in deze adapterkabel? Nieuw in verpakking en origineel van Dell. Ik heb er nog een paar over. Uitgangen voor digital audio (SPDIF), Composite TV out en S-Video out. Neem dan even contact met me op via email.

[afbeelding]
Eindelijk ben ik ingeschreven en kan ik u vragen of u nog een exemplaar van dit uniek kabeltje over heeft.

Verder moet het hieronderstaande toch van het hart.

Ik vind het jammer dat Dell weinig aandacht, bekendheid geeft aan de unieke mogelijkheden van de Video/audio, spdif poort ook wel Rohs poort genoemd die op veel Dell notebook's voorkomt.

Toch wel een verkoop argument en reclame om te vermelden dat deze computer door middel van de verkrijgbare kabelset op elke TV met (S) video of schart aansluiting aangesloten kan worden. Verder op elke dolby digital versterker of "5.1 set met SPDIF" aangesloten kan worden.

Dell schijnt wel een kabelkit te kunnen leveren.

Bekend onder de bestelnaam: Dell multimedia audio/video cabel rohs complaint kit.

Goed doorvragen verkopers weten vaak niet waar u het over heeft.

ajp

[ Voor 2% gewijzigd door LEX63 op 23-11-2006 17:15 . Reden: Promotie Rohs Dell's video,adio, SPDIF poort ]

• LEX63
Technattic schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:

[afbeelding]
Heb je nog een kabeltje over. mail even naar De-amsterdammer@lycos.nl

ja mail die kabel ook naar mij, voorzover mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik heb vandaag even Windows Vista op mijn 640m geinstalleerd...(kheb mijn laptop net een paar dagen...)....maar het werkt perfect!!!..ik heb nog geen driver geinstalleerd...Wifi..Bleutooth en het geluid werkt gewoon...alle cd's van dell zitten nog in het plastic..hehe..
En het draait als een speer op mijn nieuwe laptopie...dus aanrader voor diegene die een vrij nieuwe laptop hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Michel242186 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:37:
ik heb vandaag even Windows Vista op mijn 640m geinstalleerd...(kheb mijn laptop net een paar dagen...)....maar het werkt perfect!!!..ik heb nog geen driver geinstalleerd...Wifi..Bleutooth en het geluid werkt gewoon...alle cd's van dell zitten nog in het plastic..hehe..
En het draait als een speer op mijn nieuwe laptopie...dus aanrader voor diegene die een vrij nieuwe laptop hebben...
Owh kicke man! Ben echt heel benieuwd, ik wil wel dual boot maar het moet 10000% zeker blijven werken omdat ik met afstuderen bezig ben en me laptop totaal NIET kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stormfly schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:55:
[...]

Owh kicke man! Ben echt heel benieuwd, ik wil wel dual boot maar het moet 10000% zeker blijven werken omdat ik met afstuderen bezig ben en me laptop totaal NIET kan missen.
Hey kan iemand me uitleggen hoe dat moet.. of een andere methode om te zorgen dat de geheime partitie waarin de installatie van Windows XP zit blijft bestaan en dat als ik Vista installeer, dat ik dan alsnog terug kan naar Windows XP O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Anoniem: 198012 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:09:
[...]

Hey kan iemand me uitleggen hoe dat moet.. of een andere methode om te zorgen dat de geheime partitie waarin de installatie van Windows XP zit blijft bestaan en dat als ik Vista installeer, dat ik dan alsnog terug kan naar Windows XP O-)
gewoon Windows Vista installeren...je geheime partities blijven bestaan...daar doet vista niks mee...bij mij staan ze er ook gewoon nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 08:29
Anoniem: 198012 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:09:
[...]

Je kunt vanuit windows xp direkt vista instaleren op een andere partitie bijv. d:
Er wordt dan een bootmanager door vista aangemaakt zodat je bij opstarten kunt kiezen uit XP en Vista. De verborgen partitie blijft gewoon staan

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
:( Dacht dat de 945 chipset van intell supersnelle usb poorten had? Vind het tegenvallen als ik een harddisk test doe met HD TUNE op verschillende computers.

De VIA chipset is net zo snel al kwam deze trager uit de test.

Intell kwam als snelste uit de bus in een test van de PCM.

Modbreak:Gelieve dit gedrag te laten, zie daarvoor Het algemeen beleid

[ Voor 103% gewijzigd door Turkish op 27-11-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Men is er niet van gediend als er geschreeuwd wordt op GOT.
Daarnaast kan het zo zijn dat diegene die de kabeltjes aanbiedt/bood niet iedere dag in het topic of überhaupt op GOT komt.
Amen :O

PS Het is trouwens ook niet handig om je mailadres zo neer te zetten. Nooit van bots gehoord die alle sites afstruinen op zoek naar mailadressen om deze later te gebruiken voor spam ?

[ Voor 32% gewijzigd door fulgore op 25-11-2006 13:28 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
fulgore schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:25:
Men is er niet van gediend als er geschreeuwd wordt op GOT.
Daarnaast kan het zo zijn dat diegene die de kabeltjes aanbiedt/bood niet iedere dag in het topic of überhaupt op GOT komt.
Amen :O

PS Het is trouwens ook niet handig om je mailadres zo neer te zetten. Nooit van bots gehoord die alle sites afstruinen op zoek naar mailadressen om deze later te gebruiken voor spam ?
Ik scheeuw niet ik vraag, en vragen staat vrij, bovendien is dit forum bedoeld om elkaar te helpen.
En wat is GOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@ajpeetoom: Gebruik van alleen hoofdletters staat gelijk aan SCHREEUWEN, zeker als je het ook nog eens vet drukt. Lees svp eerst iets door over netiquette. Vragen staat hier ook niet vrij, maar is aan regels gebonden. Het is je aan te raden deze ook door te lezen.

Ook emailadressen moet je niet zomaar op een forum neerkwakken. Staat ook vaak in de regels (en terecht).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ajpeetoom schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:10:
[...]

Ik scheeuw niet ik vraag, en vragen staat vrij, bovendien is dit forum bedoeld om elkaar te helpen.
En wat is GOT?
Dan hoor je hier echt niet thuis als je niet weet wat GOT is 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Michel242186 op 25-11-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 20:20
Die 5% kortingsbon uit de OP werkt nog, iig. op desktopsystemen. Heb zonet een dimension 9200 besteld voor m'n pa en hem verblijd met de bon die aldus Dell tot "31 oct 2007" loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198763

Hey hallo ik had een vraagje,

Ik heb een inspiron 6400 maar ik heb wat probleempjes althans ik denk dat.

Als ik mijn laptop dichtklap en weer open doet geeft ie een flits meestal na een aantal seconden.
Als ik mediaplayer opstart en weer afsluit doet ie dit ook.

Iemand een idee of dit normaal is bij dell laptops? hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX

AirX

Tweak Guru

Anoniem: 198763 schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:28:
Hey hallo ik had een vraagje,

Ik heb een inspiron 6400 maar ik heb wat probleempjes althans ik denk dat.

Als ik mijn laptop dichtklap en weer open doet geeft ie een flits meestal na een aantal seconden.
Als ik mediaplayer opstart en weer afsluit doet ie dit ook.

Iemand een idee of dit normaal is bij dell laptops? hebben jullie dat ook?
Dat komt door de energiebesparende functies van de videokaart. Als je systeem op standby staat (dichtgeklapt) dan schakelt hij de videokaart uit en het inschakelen kan even een 'flits' geven. Iets soortgelijks geldt ook voor de mediaplayer: standaard staat de videokaart zo langzaam mogelijk ingesteld, om stroom te besparen. Om video's af te spelen moet hij echter bepaalde onderdelen inschakelen. Dit geeft even een kleine 'flits'. Je kunt dit voorkomen door bij de ATI Catalyst Control Center onder "power play" alles op Maximal performance te zetten. Zo neemt hij echter wel meer stroom! (maar is hij ook veel sneller ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij valt het beeld heel fftjes weg bij het opstarten van de laptop.. is dat normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829

Heey allemaal,

Heb 2 vraagjes:
  • Is er een mogelijkheid om in te stellen dat mijn internet verbinding in tact blijft als ik mijn laptop dichtplak "stand-by zet".
  • Als ik via draadloze internet verbinding iets downloaden gaat het onwijs traag en als ik dan overschakel naar bedraad internet gaat de download in ene van 20 kb naar b.v 200 kb p/s.
    Hebben meer mensen hier last van??
Alvast bedankt,

Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AirX schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:38:
[...]

Dat komt door de energiebesparende functies van de videokaart. Als je systeem op standby staat (dichtgeklapt) dan schakelt hij de videokaart uit en het inschakelen kan even een 'flits' geven. Iets soortgelijks geldt ook voor de mediaplayer: standaard staat de videokaart zo langzaam mogelijk ingesteld, om stroom te besparen. Om video's af te spelen moet hij echter bepaalde onderdelen inschakelen. Dit geeft even een kleine 'flits'. Je kunt dit voorkomen door bij de ATI Catalyst Control Center onder "power play" alles op Maximal performance te zetten. Zo neemt hij echter wel meer stroom! (maar is hij ook veel sneller ;))
Heel erg bedankt ! , hij flitst niet meer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil je eigelijk nogmaals bedanken. Via dit menu heb ik eindelijk levendiger beeld uit mijn laptop kunnen krijgen. Mijn instellingen waren helemaal niet goed, en ik wist niet dat je dat via de control center kon veranderen... !! bedankt daarvoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 23:20
Anoniem: 198763 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:33:
Ik wil je eigelijk nogmaals bedanken. Via dit menu heb ik eindelijk levendiger beeld uit mijn laptop kunnen krijgen. Mijn instellingen waren helemaal niet goed, en ik wist niet dat je dat via de control center kon veranderen... !! bedankt daarvoor! :)
Ik vind ook dat het beeld bij standaard instellingen niet echt levendig is. Ik heb daarom ook mijn kleurenschema aangepast.
Welke instellingen heb jij verandert om mooier beeld te krijgen, en op welke waarde heb je ze dan gezet??
Ik heb trouwens het 1280 x 800 truelife scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:17:
Heey allemaal,

Heb 2 vraagjes:
  • Is er een mogelijkheid om in te stellen dat mijn internet verbinding in tact blijft als ik mijn laptop dichtplak "stand-by zet".
  • Als ik via draadloze internet verbinding iets downloaden gaat het onwijs traag en als ik dan overschakel naar bedraad internet gaat de download in ene van 20 kb naar b.v 200 kb p/s.
    Hebben meer mensen hier last van??
Alvast bedankt,

Brian
Je kunt via energiebeheer je instellingen veranderen. Als jij hem nu dichtklapt gaat je laptop op standby, dan schakeld hij ook het internet uit. Je kan via energie beheer alles zo instellen dat als jij je laptop dichtklapt niet in standby modus gaat. Over de verbinding weet ik niet, denk dat dat komt omdat het kaartje in je laptop dan wat trager is. (heb er ook last van maar niet last dat ik er mee zit)

Ik heb wel echter het volgende probleem: Als ik van account verwissel (dus mij niet afmeld) gaat mijn internetverbindin wel uit op het acount dat ik zeg maar achterlaat. Ik kan dus zeg maar of op het ene account internet of op het ander maar ik kan niet dat ik mijn dingetjes hier aan laat en mijn laptop aan me pa geef die op zijn account gaat .. dan gaat internet op mijn account uit. (lastig als iemand anders even wat moet doen op zijn account/gastaccount en jij je msn moet aanlaten omdat je met wat zaken bezig bent (bestanden versturen e.d.)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 198763 op 27-11-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjan bregman2 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:37:
[...]

Ik vind ook dat het beeld bij standaard instellingen niet echt levendig is. Ik heb daarom ook mijn kleurenschema aangepast.
Welke instellingen heb jij verandert om mooier beeld te krijgen, en op welke waarde heb je ze dan gezet??
Ik heb trouwens het 1280 x 800 truelife scherm.
Ik heb nu de waardes op:

Gamma = 1.10
Brightness = -100
Contrast = 145

Heb nog niet echt een goed punt gevonden maar dit vind ik al stukken beter (meer kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198763 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:40:
Ik heb wel echter het volgende probleem: Als ik van account verwissel (dus mij niet afmeld) gaat mijn internetverbindin wel uit op het acount dat ik zeg maar achterlaat. Ik kan dus zeg maar of op het ene account internet of op het ander maar ik kan niet dat ik mijn dingetjes hier aan laat en mijn laptop aan me pa geef die op zijn account gaat .. dan gaat internet op mijn account uit. (lastig als iemand anders even wat moet doen op zijn account/gastaccount en jij je msn moet aanlaten omdat je met wat zaken bezig bent (bestanden versturen e.d.)
Hmm. Inbelaccount oid? Normaal kun je instellen of je een verbinding wilt maken 'alleen voor mezelf'/'voor alle gebruikers'. Als je het eerste kiest wordt de verbinding idd. verbroken als je uitlogt / van user switcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211 schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:31:
[...]

Hmm. Inbelaccount oid? Normaal kun je instellen of je een verbinding wilt maken 'alleen voor mezelf'/'voor alle gebruikers'. Als je het eerste kiest wordt de verbinding idd. verbroken als je uitlogt / van user switcht.
En waar kun je dat doen? Ik heb geen inbelaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja DSL met PPPoE dan oid? Bij een VPN verbinding kun je het kiezen als je de verbinding maakt. Wellicht vind je ook wel iets bij de eigenschappen van de verbinding.

Of wacht - ik lees maar half blijkbaar - je zegt dat alleen de huidige gebruiker verbinding heeft, en een gelockte gebruiker heeft geen internet? Maak je verbinding via wireless? - daar heb je ook dit soort problemen (profielen die voor bepaalde gebruikers geldig zijn etc.). Zelf gebruik ik dat Intel PROset geval niet, alleen de standaard wireless configuratieservice van Windows (en de Intel wifi drivers natuurlijk).

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 52211 op 28-11-2006 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Anoniem: 198763 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:40:
[...]Ik heb wel echter het volgende probleem: Als ik van account verwissel (dus mij niet afmeld) gaat mijn internetverbindin wel uit op het acount dat ik zeg maar achterlaat. Ik kan dus zeg maar of op het ene account internet of op het ander maar ik kan niet dat ik mijn dingetjes hier aan laat en mijn laptop aan me pa geef die op zijn account gaat .. dan gaat internet op mijn account uit. (lastig als iemand anders even wat moet doen op zijn account/gastaccount en jij je msn moet aanlaten omdat je met wat zaken bezig bent (bestanden versturen e.d.)
Over toeval gesproken, ik installeer net Tune Utillitys 2006 vanuit een nzb bestand en hierin staat de optie "verbindingen behouden bij wisselen gebruiker" Zou dat progje eens installeren!
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.