Toon posts:

A8n-sli delux seagate schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Ik heb een vraag ik heb 2 seagate schijven 1 x 160 Gigi sata en 1 x 320 gig sata 2.
Ik heb deze schijven niet in raid of zo staan.
In de bios geeft hij ook als capaciteit 160 en 320 weer.
maar bij deze computer hebben ze alle bij 127 gig wie weet wat hier het probleem is?

alvast bedankt

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 22:42
Welke WIndows versie gebruik je? Kijk hier eens, je zult namelijk op je WIndows versie moeten upgraden of een hack uitvoeren (een register toevoegen):
OM FAQ / Beleid
4) Wanneer je een schijf in Windows 2K/XP met FAT32 wil partitioneren en formatteren, dan kun je niet verder dan 32GB gaan. Dit is een 'feature' van 2K/XP en dit is te omzeilen door simpelweg PartitionMagic of FDISK te gebruiken. Maar gewoon NTFS gebruiken is een betere oplossing ;)
5) Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren en de volgende reghack toepassen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en in sommige gevallen moet je daarbovenop ook nog een reghack doen. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.

[ Voor 105% gewijzigd door Milenco op 03-11-2006 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bedankt voor je reactie

Ik gebruik win xp heb zoon seagate tool gedowload maar dat heeft niet geholpen.
maar een hack uit voeren watis dat?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Reghack houdt in dat er een aanpassing word gedaan in het register waardoor je vervolgens wel met die schijven fatsoenlijk kunt werken. Ik denk echter dat in jouw geval, gezien je ook 2 wat verschillende schijven hebt, iets anders het probleem veroorzaakt.
Heb je de schijven wel allemaal goed geformateerd, en zijn ze ook niet opgedeelt in meerdere (in windows) onzichtbare partitie's?

Verwijderd

Topicstarter
1 schijf is nieuw die van 320 gig
en die andere schijf van 160 gig is net geformateerd
en ontzichbare kan ik ook zoniet vinde 8)7

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 22:42
How to enable 48-bit Logical Block Addressing support for ATAPI disk drives in Windows XP

Voer die stappen eens uit en draait ook eens Windows Update. Daarmee zou het verholpen moeten zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe kun je in de OM FAQ / Beleid het stuk 'Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is' nu missen?

edit:
Spuit elf zegt iets dat al is gezegd. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 04-11-2006 04:55 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
mm stappen uitgevoerd maar geen resultaat ik zal vanmiddag mijn webschop is bellen mss dat zij iets weten wat me verder helpt maar toch bedankt!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt minimaal SP1 nodig en je moet de resterende ruimte zelf toewijzen via de schijfbeheer (en dat is dus niet Deze Computer!). Maar dit staat allemaal gewoon in de FAQ uitgelegd, het is slechts kwestie van het lezen van de FAQ naast het lezen van de reacties van de gebruikers alhier, zoals je het linkje en hoogstwaarschijnlijk ook nog de quote van Milenco had genegeerd :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 06-11-2006 10:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.