Bios update fout

Pagina: 1
Acties:

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 21:53
Hey tweakers,

Ik heb een Asus M2N-sli deluxe mobo, deze wou ik dus flashe. Nieuwe bios gedownload 0402, op floppy gezet enz.

Tijdens het flashen met EZ-flash via de bios kreeg ik een read fout van de floppy. dus hij breekt hem af en gaat terug naar de bios. dus ik sluit de bios af om het nog een keer te proberen en save niet.

Nu ik opstart gaat de computer 5sec aan, en dan weer uit. keb geprobeerd op de bios te resetten met jumpertje, werke ook niet. Ik heb nu het gevoel dat ik het goed verkloot heb :( is men mobo nu dood, of is hij nog te redden?

thx,

Gerco

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-05 21:33
Zit er op deze bios geen soort recovery ?
Dat je altijd kunt booten met CD of FLOPPY met daarop je BIOS ?

• ToasterxD
ja dat heb je wel, maar dat gaat een beetje moeilijk als je pc binnen 5sec weer uitvalt.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je het al geprobeerd? Het kan dat hij het gewoon wel doet, als je die CD erin stopt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-05 21:33
ToasterxD schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:25:
ja dat heb je wel, maar dat gaat een beetje moeilijk als je pc binnen 5sec weer uitvalt.
True.
Laat je pc een tijd stroomloos ofzo.
Of verwijder zo veel mogelijk overbodige hardware/onderdelen van je pc, en probeer nog een keer ?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
In het ergste geval kun je een nieuwe bios chip bestellen, zie ook:
Bios flas Asus P5WDH Deluxe mislukt!!

• ToasterxD
k thx voor de snelle reply's. Ik probeer is om een tijd de batterij er uit te halen, en een paar hardware dingen te verwijderen.

Ik hou jullie op de hoogte :)

• TheZeroorez
  • Niet online
ToasterxD schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:38:
k thx voor de snelle reply's. Ik probeer is om een tijd de batterij er uit te halen, en een paar hardware dingen te verwijderen.

Ik hou jullie op de hoogte :)
Vergeet dan niet je stekker eruit te halen, geloof mij; het gebeurt weleens.. 8)7

Als hij een paar uurtjes zonder stroom heeft gestaan zou hij het weer kunnen doen. Anders zou een nieuwe chip inderdaad de uitkomst bieden.. In een FAQ ergens staat trouwens een linkje naar een zaak die een nieuwe chip op je mobo kan zetten voor je..

• ToasterxD
@The_Zeroorez: stekker is der uit ja ^^

Update: Ik heb geprobeerd om op een 128MB usb stick de bios te flashe. Het mobo heeft namelijk ASUS crashfree bios utility. maar dit werkte ook niet.

Nu heb ik de batterij eruit en wacht ik een tijdje.. Hoelang zal ik denk je moeten wachten voordat ik het weer kan proberen? want je moet hem gewoon kunnen recovere.

Ook heb ik ergens gelezen dat crachfree bios geen beeld geeft met agp kaarten. Ik heb een pci-e kaart, maar ze zeide dat je dan een pci videokaart er in moet doen zodat je wel beeld hebt. Dus dat ga ik ook nog proberen.

wish me luck, :(

[ Voor 3% gewijzigd door ToasterxD op 03-11-2006 21:21 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Druk, met de stekker eruit, even de powerknop in om de reststroom eruit te krijgen. :)

ARME AOW’er

• SurfHost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:32
Guardian Angel schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:25:
Druk, met de stekker eruit, even de powerknop in om de reststroom eruit te krijgen. :)
Juist, dan hoef je geen uren meer te wachten maar kun je het direct weer proberen ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:04

DataGhost

iPL dev

M2N-SLI Deluxe Beta BIOS 0402
Latest beta BIOS.
Het erge hieraan is nog dat je wilde flashen om gewoon het nieuwste bios te krijgen? Het is misschien goed voor de volgende keer om te onthouden dat je eigenlijk alleen je bios maar moet updaten als je problemen hebt die met een bepaalde bios-update opgelost worden. Dit om te voorkomen dat problemen als deze zich misschien voordoen.
Het is trouwens ook altijd aan te raden om je biosfile op je harde schijf te zetten (aparte FAT-partitie?) of op een CDROM of usbstick, om leesfouten te voorkomen. Deze komen namelijk vaak voor bij floppies.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 03-11-2006 21:40 ]

Verwijderd

Of flash gewoon vanuit Windows dan heb je dat gedoe met floppys en leesfouten ook niet.

• TheZeroorez
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:38:
[...]

Het erge hieraan is nog dat je wilde flashen om gewoon het nieuwste bios te krijgen? Het is misschien goed voor de volgende keer om te onthouden dat je eigenlijk alleen je bios maar moet updaten als je problemen hebt die met een bepaalde bios-update opgelost worden. Dit om te voorkomen dat problemen als deze zich misschien voordoen.
Het is trouwens ook altijd aan te raden om je biosfile op je harde schijf te zetten (aparte FAT-partitie?) of op een CDROM of usbstick, om leesfouten te voorkomen. Deze komen namelijk vaak voor bij floppies.
Ach, ik kijk gewoon alijd voordat ik m'n hardware binnen heb wat er op de site staat. Als er een paar serieuze dingen veranderd zijn, is het eerste wat ik doe als het borje binnen is; flashen.
En ja, sommigen draaien al maanden met een processor die omgebogen pinnen had, of sommigen solderen het zelfs, anderen slopen hun mobo door een BIOSflash.. Just a matter of luck..
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:44:
Of flash gewoon vanuit Windows dan heb je dat gedoe met floppys en leesfouten ook niet.
Dat is nog het laatste van waaruit ik m'n BIOS wil flashen, dat tooltje vanuit Windows.. :N

• warcow
  • Laatst online: 18-05 14:26
flashen vanuit windows is idd ook niet echt aan te raden.
Wat ook een mogelijkheid is, als je een moederbord hebt met hetzelfde soort bios chip, dan kan je die opstarten, die gaan flashen, en vlak voor het flashen de chip omwisselen. Dan flash je dus de bios van je "defecte" moederbord met een werkend moederbord. :)
Schijnt goed te werken, en heb je met wat geluk niks extra's voor nodig. :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

warcow schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:00:
flashen vanuit windows is idd ook niet echt aan te raden.
Dit zou ik graag gestaafd willen zien aan de hand van feiten.

Ik ken nl. meer gevallen, zeker van de laatste tijd, dat het echt fout ging doordat een FDD werd gebruikt.

Bedenk daarnaast ook dat een FD én FDD fysiek een veel gevoeliger stukje hardware en een medium is dan een HD, neem bijv. de overbekende F6 load driver kwestie die telkens mislukt.

ARME AOW’er

• warcow
  • Laatst online: 18-05 14:26
Ik zeg alleen dat windows OOK niet ideaal is. het beste is denk ik van een cd die je eerst ook daadwerkelijk getest hebt (met nero bijvoorbeeld data check doen) of van een betrouwbare usb stick. En vanuit windows kan der over het algemeen meer fout gaan dan zo met een dos utility.

edit: En je kan natuurlijk in principe ook gewoon van hdd de update laden als je de goede tool ervoor hebt.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 03-11-2006 23:27 ]

• ToasterxD
Update:

Vanacht zijn de stekker en batterij eruit geweest, vanmorge er weer terug in gedaan maar nog steeds gaat de pc uit na 5 sec :( nu ga ik proberen om de bioschip er uit te halen en kijken wat ie dan doet..http://www.short-media.com/forum/archive/index.php/t-25538.html

En anders wordt het een nieuwe chip bestellen.

Verwijderd

probeer eens je cpu koeler opnieuw te installeren, ik heb dat ok gehad dat hij na 5 seconden uit ging, had bijna mijn asus mobo dood verklaard.....

• ToasterxD
keb geprobeert om de cpu kooler en cpu er af te halen, maar het bleef het zelfde alleen nu was het 10 seconde ipv 5 -.-.

Ook heb ik geprobeert om de bios chip er uit te halen, dit was gelukt (peperclip ^^) en toen de pc aangezet, en hij viel weer binnen 5 sec uit.

Kan het zijn dat als de bios verkeert geflashed wordt, dat dan je mobo gewoon kapot is x_X

Ik ga nog ff zoeken op het forum, mss vind ik iets. Als jullie nog tips hebben zeg ze please :)

Verwijderd

Ik had ergens gelezen als je een soort kortsluiting maakt met je bios chip dat het dan kan gaan werken.
Ik zoek het zo even op

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 08:30
ToasterxD schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:08:Kan het zijn dat als de bios verkeert geflashed wordt, dat dan je mobo gewoon kapot is x_X
Tja, wat versta je onder kapot....je mobo doet het dan niet nee, maar dat valt absoluut te herstellen, zie ook de link die een paar posts hoger wordt gegeven.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

als je van iemand dezelfde chip hebt kun je hem erop zetten.
Als je dan in het bios update scherm bent plaats je voorzichtig je eigen chip terug.
Dan flash je hem hopelijk wel met succes en dan kun je hem weer gebruiken.
suc6

• ToasterxD
meh k ken wel iemand met zelfde mobo, maar hijs bang dat zijn bios dan ook verneuk. (met het eruit halen)

Maar ik ga dalik naar de Mycom toe, en vertel ik wel een lul verhaal. mss krijg ik een nieuwe mee, anders koop ik een nieuwe..

• TheZeroorez
  • Niet online
Voordat je de Mycom op gaat lichten (en zij zij ook niet gek hoor.. ;) ), of een nieuw moederbord koopt; de link die ik bedoelde stond gewoon in de FAQ.. http://www.flashbios.org >> Die gast is een Nederlander, en kan zo hotswappen/hotflashen voor je, of soldeert er een nieuw chippie op :Y)

• ToasterxD
Adres is in Groningen.. en ik woon in Eindhoven.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:04

DataGhost

iPL dev

ToasterxD schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 14:03:
Adres is in Groningen.. en ik woon in Eindhoven.
http://tntpost.nl/
Afstand is geen reden om over te gaan tot oplichting (tenminste, ik concludeer dat dat is wat je wilt gaan doen, aangezien het de enige andere optie is die je hebt aangedragen).

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, of een nieuw moederbord aanschaffen, maar da's nog altijd duurder dan die verzending + reparatie me dunkt.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 21:39
Ik meen dat met het cdtje de bios gewoon weer naar de allereerste wordt geflasht. maar ik kan niet uit je posts opmaken dat je dat geprobeert hebt. wss valt hij uit omdat hij niets kan doorbooten ( bios )

• ToasterxD
hehe, keb men maat kunnen overhalen om met zijn chip te proberen. En tis gelukt ^^ hij loopt weer super =D

En idd k zat toch te twijfelen om naar mycom te gaan, maar liegen vind ik toch te ver gaan :)

thx voor alle antwoorden.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-05 16:42

Nessuno

io sono nessuno

probleem wat jij omschrijft met je bord heeft een vriend van mij ook gehad.
denk niet echt dat het een bios probleem is.
daar je de 2e x geen melding kreeg dat het mis gegaan was.

(een vriend van mij had een werkend systeem
neemd het mee naar een lanparty
game'd een paar uur
zet zn pc uit gaat maffen komt,en heeft het zelfde probleem als jij
terug naar de zaak gegaan en idd bord gewoon dood buiten zijn schuld om )

lijkt me het zelfde probleem als jij hebt (was iig het zelfde bord)

my 2 cents

Na rose e cient spin

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je gewoon gelezen had had je kunnen zien dat het gewoon de BIOS chip was.
Pagina: 1