Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo mensen,

Ik ben al een vrij lange tijd geïnteresseerd in de brandweer. Nu heb ik na lang wikken en wegen (ik vind het nogal een vrij grote stap namelijk) toch de beslissing genomen om te solliciteren bij de vrijwillige brandweer. Alleen nu de sollicitatie brief... ik heb al het een en ander op staan, hoe ik eerst twijfelde, opleiding gekozen, nu begint het toch te kriebelen en ik de stap heb genomen, hierdoor solliciteer ik, rijbewijs, auto, opleiding verteld, maar ik hoop eigelijk dat er hier mensen zitten die ook gesolliciteerd hebben bij de brandweer. Het is in principe mijn eerste echte sollicitatie brief (ik ben net 18.. andere sollicitaties waren bij de Albert Heijn ( :') ) via een sol. formulier, bij mijn oom, mondeling gesolliciteerd, bij een krantenwijk (via folder gereageerd).. dus dit is mijn eerste brief naar mijn wellicht toekomstige baas.. best spannend , maar hoe en wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 23:37
Aanmelden als vrijwilliger gaat in principe makkelijker dan je denkt,
gewoon eens langs lopen op de oefenavond en vragen of je eens mee mag draaien.
Als dat bevalt, kan je na een tijdje worden aangemeld voor de sporttest, en de cursus tot brandwacht.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In het topic Hoe maak je een open sollicitatie brief? worden al een hoop nuttige tips gegeven voor het schrijven van een sollicitatiebrief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Deviator79 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:51:
Aanmelden als vrijwilliger gaat in principe makkelijker dan je denkt,
gewoon eens langs lopen op de oefenavond en vragen of je eens mee mag draaien.
Als dat bevalt, kan je na een tijdje worden aangemeld voor de sporttest, en de cursus tot brandwacht.
Ik heb een naam/adres gekregen van iemand hier op mijn stageplek (veiligheidsregio zeeland) waarnaar ik de brief kan sturen.. ik ga nu even dat draadje doorlezen over sollicitatie brieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Het allerhandigste is nog dat je die persoon zelf even op belt, eens informeert wat het inhoud en dat je interesse is gewekt om bij de vrijwillige brandweer te gaan en dat je daarom graag eens komt kijken wat het precies inhoud en waar je aan moet voldoen.

Want volgens mij is bijvoorbeeld een van de eisen dat je binnen een bepaalde afstand van een kazerne moet werken/wonen om je in een bepaald gebied aan te sluiten!

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Hier mijn brief:
**
mijn
gegevens
**

Stadsgewestelijke Brandweer Vlissingen-Middelburg
t.a.v. Commandant *****
Postbus 7173 GD Middelburg

Betreft: Open sollicitatie brandweer (vrijwilliger)

Vlissingen, 3 November 2006

Geachte meneer *******,

Al langere tijd ben ik geïnteresseerd in de brandweer. Uitrukken naar een brand, hulp verlenen bij een ongeval, redden van mens en dier, iets betekenen voor de samenleving. Het trok me allemaal zeer veel aan maar ontwikkelingen binnen mijn opleiding hebben er toentertijd tot geleid dat ik het brandweerman-idee in een hokje heb gestopt. Sindsdien ben ik mijzelf gaan richten op mijn opleiding en verplaatste de brandweer naar de achtergrond.

Voor ik verder ga, stel ik mezelf even voor. Ik ben ***naam***, 18 jaar jong en woonachtig in Vlissingen. Op het moment studeer ik IT-Mediaproducties aan het ROC Oude Veerhavenweg in Vlissingen (momenteel 3e jaars). Deze opleiding richt zich op de grafische kant van het internet. Ontwerpen van websites, flyers, posters, folders, banners, logo's etc. De opleiding duurt 4 jaar (niveau 4) en is op MBO niveau.

Het toeval wil dat ik een stageplek heb weten te bemachtigen bij de Veiligheidsregio Zeeland aan de Segeersingel in Middelburg. Mijn functie gedurende deze stage is het opzetten van een Intranet en het vernieuwen van de brandweersite (wat nu nog in ontwikkeling is, maar eerste stappen zijn gezet). Voor deze projecten heb ik verscheidene brandweersites door moeten nemen. Hierdoor is mijn interesse in de brandweer weer gaan leven. Ik ben toen her en der rond gaan vragen over de brandweer, het hele doen en laten en wat erbij komt kijken. Kortom, wat doet de brandweer? Ik werd verwezen naar de site van stadsgewestelijke brandweer en ben zodoende gekomen tot solliciteren.
Hierbij wil ik graag solliciteren voor: "Vrijwillige Brandweerman". Ik heb lang getwijfeld over beroeps of vrijwilliger, maar aangezien mij verzekerd is dat het mogelijk is (en geen grote stap) om te wisselen naar beroeps kom ik tot deze keuze. Waarschijnlijk stap ik, wanneer de mogelijkheden daar zijn, over op beroeps. Ik woon in **wijk** en ben afgelopen juli geslaagd voor mijn rijbewijs. Kort daarna heb ik een eigen auto kunnen aanschaffen en hierdoor ben ik in staat om binnen korte tijd op een kazerne te staan in geval van nood.

In de bijlage vind u mijn Curriculum Vitae en in combinatie met het bovenstaande hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd over wie ik ben en wat ik kan. Mocht u geïnteresseerd zijn ben ik altijd bereid om op gesprek te komen. Voor meer informatie kunt u ook bellen naar: **tel nummer**.

In afwachting verblijf ik met vriendelijke groet,

**naam**

Bijlage: Curriculum Vitae
comments plz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Mijn eerste indruk: VEEEELSTE lang!

Die hele eerste alinea: natuurlijk ben je geïnteresseerd in de brandweer, anders zou je die hele brief niet gestuurd hebben ;)

Als de persoon die de brief gaat lezen het erg druk heeft zit hij hier al helemaal niet op te wachten. Mijn advies: meer to-the-point zijn. Als je dit soort dingen echt kwijt wilt kun je bijvoorbeeld in je CV een kopje "Motivatie" opnemen.

Ik kreeg als advies voor mijn laatste sollicitatie (waar ik nu dus ook werk) dat ik niet meer dan 5 regels in de begeleidende brief moest zetten (en dat 3 ook goed was). Nu is mijn huidige baas ook erg zakelijk, dus gold dit voor extra, maar jouw hele lap tekst is... tsja... veel... :)

Wat wil een HRM-er weten:

A) Wat wil je
B) Wat kan je/wie ben je
C) Waarom jij (wat maakt jou uniek)

en meer niet zou ik zeggen.

Je schrijft ook heel verhalend, dit "verdoezeld" je boodschap, en dat is zonde, want er staat veel goede informatie in. Bijvoorbeeld het schrijven van "Het toeval trof dat..." kan ook opgevat worden dat je er eerst helemaal geen intresse in had, maar daar door toeval (of omdat je geplaatst werdt of wat dan ook)

Maar kijk anders even op intermediair.nl daar staan veel voorbeelden van goede sollicitatiebrieven.

[ Voor 24% gewijzigd door EMP op 03-11-2006 13:23 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Empie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:18:

Die hele eerste alinea: natuurlijk ben je geïnteresseerd in de brandweer, anders zou je die hele brief niet gestuurd hebben ;)

Als de persoon die de brief gaat lezen het erg druk heeft zit hij hier al helemaal niet op te wachten. Mijn advies: meer to-the-point zijn. Als je dit soort dingen echt kwijt wilt kun je bijvoorbeeld in je CV een kopje "Motivatie" opnemen.

Ik kreeg als advies voor mijn laatste sollicitatie (waar ik nu dus ook werk) dat ik niet meer dan 5 regels in de begeleidende brief moest zetten (en dat 3 ook goed was).

A) Wat wil je
B) Wat kan je
C) Waarom jij

Maar kijk anders even op intermediair.nl daar staan veel voorbeelden van goede sollicitatiebrieven.
Dit had ik al verwacht, alleen ik weet niet wat ik kan schrappen en alsnog een goede brief over te houden... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij een vrijwillige functie zullen ze denk ik sowieso niet zo zwaar trekken aan een sollicitatiebrief. Ik zou hem iig ook veel korter doen. Meeste wat nu in je brief staat valt nl. ook wel uit je CV te halen.

Ik kan me verder trouwens wel voorstellen bij een dergelijke functie (vrijwilliger) dat ze helemaal niet naar je brief of CV kijken en gewoon bellen dat je wel langs kunt komen om je in te schrijven ofzo. Misschien dat je ipv. een brief dat beter direct even kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Gewoon bellen en vragen of je eens mag komen kijken hoe het er aan toegaat. Kijkje gaan nemen en daar subtiel zeggen dat je overweegt te solliciteren en ineens vragen hoe je dat het beste aanpakt.

Deze brie lijkt me inderdaad veel te lang allenszins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilled
updeet:
**
gegevens
**

t.a.v. Commandant R.A. ********

Geachte meneer ********,

Al langere tijd wil ik me aanmelden bij de brandweer. Mijn opleiding was de voornaamste reden wat mij tegenhield en hierdoor verdween de brandweer naar de achtergrond.

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben **naam**, 18 jaar en woonachtig in Vlissingen. Op het moment studeer ik IT-Mediaproducties aan het ROC Oude Veerhavenweg in Vlissingen (momenteel 3e jaars). Deze opleiding richt zich op de grafische kant van het internet. Ontwerpen van websites, flyers, posters, folders, banners, logo's etc. De opleiding duurt 4 jaar (niveau 4) en is op MBO niveau.

Voor deze opleiding loop ik op dit moment stage bij de Veiligheidsregio. Mijn functie gedurende deze stage is het opzetten van een Intranet en het vernieuwen van de brandweersite. Voor deze projecten heb ik verscheidene brandweersites door moeten nemen. Hierdoor is mijn interesse in de brandweer weer op gaan leven. Ik ben toen her en der rond gaan vragen over de brandweer en hierbij werd ik verwezen naar de site van stadsgewestelijke brandweer. Zodoende ben ik gekomen tot deze brief en hierbij wil ik graag solliciteren voor: "Vrijwillige Brandweerman".
Ik woon in Westerzicht en ben afgelopen juli geslaagd voor mijn rijbewijs. Kort daarna heb ik een eigen auto kunnen aanschaffen en hierdoor ben ik in staat om binnen korte tijd op een kazerne te staan in geval van nood.

In de bijlage vind u mijn Curriculum Vitae en in combinatie met het bovenstaande hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd over wie ik ben en wat ik kan. Mocht u geïnteresseerd zijn ben ik altijd bereid om op gesprek te komen. Voor meer informatie kunt u ook bellen naar: **nummer**.

**naam**

beterder?

[ Voor 5% gewijzigd door Thrilled op 19-10-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Korter!! ;)

Hele stuk over je stage kun je samenvatten in 1 zin van 5 woorden. Gedetailleerde omschrijving van je opleiding is ook niet relevant (de naam is voldoende). Hoe je aan hun gegevens komt is tevens ook niet relevant ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Palomar op 03-11-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

idd, nog korter proberen, en even 1 ander klein dingetje: na een : krijg je geen hoofdletter :)

dus het is --> Betreft: open etc...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
ok drastisch geknipt ;(
**
gegevens
**

t.a.v. Commandant ********

Betreft: open sollicitatie brandweer (vrijwilliger)

Geachte meneer ********,

Al langere tijd wil ik me aanmelden bij de brandweer. Mijn opleiding was de voornaamste reden wat mij tegenhield en hierdoor verdween de brandweer naar de achtergrond.

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben **naam**, 18 jaar en woonachtig in Vlissingen. Op het moment studeer ik IT-Mediaproducties aan het ROC Oude Veerhavenweg in Vlissingen (momenteel 3e jaars).

Voor deze opleiding loop ik op dit moment stage bij de Veiligheidsregio Zeeland. Voor projecten heb ik verscheidene brandweersites door moeten nemen. Hierdoor is mijn interesse in de brandweer weer op gaan leven en zodoende wil ik graag solliciteren voor de vrijwillige brandweer (repressie). Ik woon in Westerzicht en ben in bezit van rijbewijs en eigen auto. Hierdoor ben ik in staat om binnen korte tijd op een kazerne te staan in geval van nood.

In de bijlage vind u mijn Curriculum Vitae en mocht u geïnteresseerd zijn ben ik altijd bereid om op gesprek te komen. Voor meer informatie kunt u ook bellen naar: **tel nr**.

**naam**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een brief geschreven :P

Neem hem alsjeblieft niet over, het moet JOUW brief zijn, maar ik hoop dat het een indruk geeft waar je wat aan hebt ;).
quote: brief
**
mijn
gegevens
**

t.a.v. Commandant R.A. Maljaars

Geachte meneer Maljaars,

Ik loop momenteel stage bij de Veiligheidsregio Zeeland aan de Segeersingel in Middelburg. Mijn functie gedurende deze stage is het opzetten van een Intranet en het vernieuwen van de brandweersite, dit heeft mijn intresse in de brandweer aangewakkerd. Na wat rondvragen werd ik doorverwezen naar de site van stadsgewestelijke brandweer en naar aanleiding van daarvan wil ik graag solliciteren voor: "Vrijwillige Brandweerman".

Ik woon in Vlissingen en op het moment ben ik bezig met het derde jaar van IT-Mediaproducties aan het ROC Oude Veerhavenweg. Ik ben in het bezit van rijbewijs B en een auto, dus kan bij noodgevallen snel naar de kazerne komen.

Al langere tijd heb ik zitten twijfelen of ik beroepsbrandweerman wilde worden, vrijwillige brandweerman worden lijkt mij een goede manier om te kijken hoe het er aan toe gaat bij de brandweer, om eventueel later de stap te nemen om beroeps te worden.

In de bijlage vind u mijn Curriculum Vitae en in combinatie met het bovenstaande hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Graag zou ik mijn CV en het bovenstaande persoonlijk in een gesprek toe lichten.

**naam**

Ik heb veel van je info geschrapt. Als de persoon aan de andere kant geïnterresseerd is in wat je studie inhoud vraagt hij het je wel op een gesprek. Het is niet van toegevoegde waarde voor vrijwillige brandweer dus heeft het weinig zin om er in te zetten. Veel van de andere info (je leeftijd, je telefoonnummer en ga zo maar door) kan hij ook uit je cv of op andere plaatsen in de brief vinden.

Bedenk goed: een brief schrijf je alleen om op gesprek te kunnen komen, DAAR zal je aangenomen of afgewezen worden. Op een gesprek zie je de reactie van de persoon tegenover je als je iets zegt, en in een brief moet je maar afwachten of hij/zij het ook zo opvat als je bedoelt. Daarom moet je genoeg info in een brief zetten om op gesprek te kunnen komen, maar zeker niet teveel :)

[edit]
Ik zie dat je al veel aangepast hebt, je laatste versie ziet er goed uit! Mijn post is hiermee een beetje overbodig geworden, maar misschien dat je er nog iets aan hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 03-11-2006 13:45 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je zou iets kunnen doen als:
Geachte ...,

Al enige jaren ben ik erg geïnteresseerd in het brandweervak. Via mijn opleiding Mediablabla ben ik aan een stageplaats gekomen bij de Veiligheidsregio, waar ik mij bezig houdt met het maken van een website voor de brandweer. Het werken in deze branche bevalt mij dermate goed dat ik heb besloten om mij aan te melden voor de vrijwillige brandweer.

Graag verneem ik van u hoe ik mij kan aanmelden als vrijwilliger bij de brandweer en welke eisen hieraan worden gesteld. U kunt mij telefonisch bereiken op 123456.

Met vr. gr.
Naam
Adres
[edit] had posts hierboven nog niet gezien ;)

[edit2] en nu ik het nog eens teruglees kan aan mijn breifje ook nog wel het een en ander veranderd worden, maar het gaat even om het idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 03-11-2006 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrilled
je begint je brief met "ik" ;)

verder vind ik het een goede brief.. ik zal er even over denken wat ik er mee doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, nooit met IK beginnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

lol!
I stand corrected!
verder vind ik het een goede brief.. ik zal er even over denken wat ik er mee doe
Ik vind 'die van jou' al beter, dus niet teveel met 'de mijne' doen hoor ;)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
dit wordt hem:
**
vergeten
**

t.a.v. Commandant ********

Betreft: open sollicitatie brandweer (vrijwilliger)

Geachte meneer ********,

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben **vergeten**, woonachtig in Vlissingen en op het moment studeer ik IT-Mediaproducties aan het ROC Oude Veerhavenweg in Vlissingen (momenteel 3e jaars, mbo-niveau).

Op dit moment loop ik stage bij de Veiligheidsregio Zeeland. Vanwege projecten heb ik verscheidene brandweersites door moeten nemen. Hierdoor is mijn interesse in de brandweer weer aangewakkerd en zodoende wil ik graag solliciteren voor de vrijwillige brandweer (repressie). Ik woon in Westerzicht en ben in bezit van rijbewijs en eigen auto. Hierdoor ben ik in staat om binnen korte tijd op een kazerne te staan in geval van nood.

In de bijlage vind u mijn Curriculum Vitae en mocht u geïnteresseerd zijn ben ik altijd bereid om op gesprek te komen om bovenstaande informatie toe te lichten. Indien gewenst kunt u ook contact opnemen via: **vergeten**.

**vergeten**

denk ik :')

[ Voor 5% gewijzigd door Thrilled op 19-10-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom begin je eerst over je interesse in de brandweer en stel je jezelf dan pas voor? Bij 99 van de 100 gesprekken die ik heb vertel ik altijd eerst wie ik ben en dán pas waar ik voor kom/wat ik te bespreken heb :)

Op mij heeft het een rommelig gevoel. Verder lijkt het me een prima brief, niet te lang en niet te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
SmartDoDo schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:08:
Waarom begin je eerst over je interesse in de brandweer en stel je jezelf dan pas voor? Bij 99 van de 100 gesprekken die ik heb vertel ik altijd eerst wie ik ben en dán pas waar ik voor kom/wat ik te bespreken heb :)

Op mij heeft het een rommelig gevoel. Verder lijkt het me een prima brief, niet te lang en niet te kort.
omdat ik geen passend begin wist te verzinnen wat over mezelf ging, en niet begon met "ik" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

TIP: Haal ff je eigen NAW gegevens uit je laatste voorbeeld :) Hoeven wij, als GoT'ers toch niet te weten.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilled
Kensei schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:15:
TIP: Haal ff je eigen NAW gegevens uit je laatste voorbeeld :) Hoeven wij, als GoT'ers toch niet te weten.
kutje, vergeten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik heb toevallig vorige week ook "gesolliciteerd", natuurlijk in overleg met mijn werkgever en na lang nadenken of ik het wel zou trekken. Maar om hier in de regio bij de brandweer te kunnen moet je minimaal 21 jaar zijn is dit bij jullie niet zo? Ik zou nog wel iets vermelden over je conditie wat wel een belangrijke factor is O-).

[ Voor 14% gewijzigd door leon1e op 04-11-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

leon1e schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:23:
Ik heb toevallig vorige week ook "gesolliciteerd", natuurlijk in overleg met mijn werkgever en na lang nadenken of ik het wel zou trekken. Maar om hier in de regio bij de brandweer te kunnen moet je minimaal 21 jaar zijn is dit bij jullie niet zo? Ik zou nog wel iets vermelden over je conditie wat wel een belangrijke factor is O-).
Hij solliciteert bij de vrijwillige brandwaar, misschien ligt het daar anders? En als het niet verschillend is, dan is er nog de jeugd brandweer, tot de TS oud genoeg is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb ook bij de jeugdbrandweer gezeten, dat was inderdaad tot 21, dan was het vrijwillege brandweer, maar ik vond het niet de moeite om er aan te beginnen. Bij de jeugdbrandweer was het meer spelen dan het echt werk, niet echt iets om serieus te nemen, leuk voor erbij als je niks te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 08:48
Je hoeft in ieder geval geen 21 te zijn maar 18. (dat is tenminste hier in Brabant zo)

Ik heb het in ieder geval ook al gesolliciteerd maar ik werd afgewezen omdat ik nog op school zat en dat hadden ze liever niet.
Misschien is conditie ook iets om te vermelden in de brief zoals leon1e als zei, ook zou je kunnen melden dat je geen last hebt van hoogtevrees i.v.m. werken op de hoogwerker (schoorsteenbrand e.d.)

Verder veel succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Nou sollicitatiebrief is al verstuurd, inderdaad minimum is 18, maar 21 is gewenst. Maar het duurt nog even voordat ik mee kan op uitrukken he ;) volgens mij iets van 3 jaar opleidingen (1 jaar brandwacht 2e klasse, dan 2 jaar brandwacht 1e klasse of iets dergelijks?)... het eerste jaar mocht ik sowieso niet mee op uitrukken had ik begrepen. Conditie zit wel snor, ik zit op fitness en laatste conditietest was bovengemiddeld..

nu krijg ik te horen van: dit had je er bij moeten zetten, dat had erbij gemoeten.. daarvoor was het van: die info kan je vertellen als je op gesprek mag komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Thrilled schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:39:
Nou sollicitatiebrief is al verstuurd, inderdaad minimum is 18, maar 21 is gewenst. Maar het duurt nog even voordat ik mee kan op uitrukken he ;) volgens mij iets van 3 jaar opleidingen (1 jaar brandwacht 2e klasse, dan 2 jaar brandwacht 1e klasse of iets dergelijks?)... het eerste jaar mocht ik sowieso niet mee op uitrukken had ik begrepen. Conditie zit wel snor, ik zit op fitness en laatste conditietest was bovengemiddeld..

nu krijg ik te horen van: dit had je er bij moeten zetten, dat had erbij gemoeten.. daarvoor was het van: die info kan je vertellen als je op gesprek mag komen :?
Wie vertel dat en wat wilde ze horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Megamind schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:58:
[...]

Wie vertel dat en wat wilde ze horen?
ik vat je even niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je schrijft:

"nu krijg ik te horen van: dit had je er bij moeten zetten, dat had erbij gemoeten.. daarvoor was het van: die info kan je vertellen als je op gesprek mag komen '

Van wie kreeg je dit te horen en wat kreeg je te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Megamind schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:38:
[...]

Je schrijft:

"nu krijg ik te horen van: dit had je er bij moeten zetten, dat had erbij gemoeten.. daarvoor was het van: die info kan je vertellen als je op gesprek mag komen '

Van wie kreeg je dit te horen en wat kreeg je te horen?
lees het topic even door dan ;)

mn sollicitatie brief was veels te lang en veel info moest eruit want "dat kan je vertellen in je sollicitatie gesprek of halen ze uit je cv"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Thrilled schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:40:
[...]

lees het topic even door dan ;)

mn sollicitatie brief was veels te lang en veel info moest eruit want "dat kan je vertellen in je sollicitatie gesprek of halen ze uit je cv"
Ik neem aan dat je inhaakte op de reactie van mij, ik had het topic nog niet eerder gezien.. Maar in het vervolg hou ik de reactie wel voor me, als je het toch niet op prijs stelt O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
leon1e schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:01:
[...]

Ik neem aan dat je inhaakte op de reactie van mij, ik had het topic nog niet eerder gezien.. Maar in het vervolg hou ik de reactie wel voor me, als je het toch niet op prijs stelt O-).
Nee ging niet over jou, ik stelde jou reactie wel op prijs namelijk ;)

zucht, moet ik dan echt gaan quoten?..
Empie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:18:

Ik kreeg als advies voor mijn laatste sollicitatie (waar ik nu dus ook werk) dat ik niet meer dan 5 regels in de begeleidende brief moest zetten (en dat 3 ook goed was). Nu is mijn huidige baas ook erg zakelijk, dus gold dit voor extra, maar jouw hele lap tekst is... tsja... veel... :)

Wat wil een HRM-er weten:

A) Wat wil je
B) Wat kan je/wie ben je
C) Waarom jij (wat maakt jou uniek)

Je schrijft ook heel verhalend, dit "verdoezeld" je boodschap, en dat is zonde, want er staat veel goede informatie in. Bijvoorbeeld het schrijven van "Het toeval trof dat..." kan ook opgevat worden dat je er eerst helemaal geen intresse in had, maar daar door toeval (of omdat je geplaatst werdt of wat dan ook)

Palomar schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:25:
Bij een vrijwillige functie zullen ze denk ik sowieso niet zo zwaar trekken aan een sollicitatiebrief. Ik zou hem iig ook veel korter doen. Meeste wat nu in je brief staat valt nl. ook wel uit je CV te halen.

Ik kan me verder trouwens wel voorstellen bij een dergelijke functie (vrijwilliger) dat ze helemaal niet naar je brief of CV kijken en gewoon bellen dat je wel langs kunt komen om je in te schrijven ofzo. Misschien dat je ipv. een brief dat beter direct even kunt bellen.
Palomar schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:33:
Korter!! ;)

Hele stuk over je stage kun je samenvatten in 1 zin van 5 woorden. Gedetailleerde omschrijving van je opleiding is ook niet relevant (de naam is voldoende). Hoe je aan hun gegevens komt is tevens ook niet relevant ;)
Empie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:42:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een brief geschreven :P

Neem hem alsjeblieft niet over, het moet JOUW brief zijn, maar ik hoop dat het een indruk geeft waar je wat aan hebt ;).

[...]

Ik heb veel van je info geschrapt. Als de persoon aan de andere kant geïnterresseerd is in wat je studie inhoud vraagt hij het je wel op een gesprek. Het is niet van toegevoegde waarde voor vrijwillige brandweer dus heeft het weinig zin om er in te zetten. Veel van de andere info (je leeftijd, je telefoonnummer en ga zo maar door) kan hij ook uit je cv of op andere plaatsen in de brief vinden.

Bedenk goed: een brief schrijf je alleen om op gesprek te kunnen komen, DAAR zal je aangenomen of afgewezen worden. Op een gesprek zie je de reactie van de persoon tegenover je als je iets zegt, en in een brief moet je maar afwachten of hij/zij het ook zo opvat als je bedoelt. Daarom moet je genoeg info in een brief zetten om op gesprek te kunnen komen, maar zeker niet teveel :)

[edit]
Ik zie dat je al veel aangepast hebt, je laatste versie ziet er goed uit! Mijn post is hiermee een beetje overbodig geworden, maar misschien dat je er nog iets aan hebt ;)
bovenstaande zijn quotes van mensen die iets zeggen in de trant van: dat moet eruit want is niet relevant of vragen ze wel op gesprek. of halen ze desnoods uit je cv...
dedennis schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:53:
Je hoeft in ieder geval geen 21 te zijn maar 18. (dat is tenminste hier in Brabant zo)

Ik heb het in ieder geval ook al gesolliciteerd maar ik werd afgewezen omdat ik nog op school zat en dat hadden ze liever niet.
Misschien is conditie ook iets om te vermelden in de brief zoals leon1e als zei, ook zou je kunnen melden dat je geen last hebt van hoogtevrees i.v.m. werken op de hoogwerker (schoorsteenbrand e.d.)

Verder veel succes! :)
bovenstaande is weer iets wat ik er wel bij moet zetten... terwijl er eerst wordt gezegd dat ik hun interesse moet wekken en dat de rest van de info wel komt op sollicitatie gesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Schopje, hoe is het bij jou gegaan? Ik heb net de medische keuring/conditie test gehad en ga vanaf januari meedraaien als "hulpje" in september begin ik met de opleiding. Net de kleren aangemeten, en morgen de tweede cursus alweer "airbags". De conditie test moet je de eerste keer zeker niet gaan onderschatten als ik je nog een tip mee mag geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ik heb gesolliciteerd en nog geeneens een ontvangsbevestiging gehad. Wel met een meneer van de Logistiek Technische Dienst rondje zeeland gereden en brandweerkazerne's bezocht, die heeft geregeld voor mij dat ik een avondje (was gisteravond) bij een oefenavond mee mocht kijken van de post waar ik geplaatst zou worden. Die ploegchef daar vertelde mij dat mijn brief in een grote map geplaatst werd en wanneer de nieuwe sollicitatie ronde zou komen dat ik dan eventueel aangenomen werd. kan je vertellen wat voor conditie test het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Hmm jammer joh, nog even geduld dus. Je krijgt eerst een vragen lijst met allerlei vragen over je gezondheid, hoeveel uur je aan sport doet, of je mankementen hebt etc. Daarna een oog/oor/blaas/urine/hart filmpje, en tot slot een gesprek met de dokter. Die bepaald aan de hand van je gewicht/lengte/leeftijd het mimimaal aantal watt wat je moet fietsen, je doet dit op een grote hometrainer met tegelijkertijd een hart filmpje en bloeddruk opname. Elke minuut verhogen ze het aantal watt met een percentage zodat je na 10 minuten aan je target zit, fiets je dit uit en zijn er geen rare dingen op je hart filmpje / bloeddruk te zien dan ben je ready voor het echte werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
oh shit, geen ruk te maken met doorzettingsvermogen dus :'( flink naar de sportschool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57

Vuvuzela

My spire is forming

Hoeveel uur per week moet je eigenlijk beschikbaar zijn? Is het mogelijk om naast een HBO studie te doen?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Tjah, beetje afhankelijk van de factoren (bij slechter weer heb je meer ongevallen, en zo kun je nog wel iets bedenken), daarnaast natuurlijk het gebied wat je moet dekken en natuurlijk hoe het zit met de bevolking in dat gebied. Maar ga als maatstaaf de eerste 3 jaar uit van 1 avond oefenen (praktijk), daarnaast meestal 1 cursus (verkeersleiding, airbags, ehbo, enz) in de 2 weken, en dan in de winter maanden nog eens 1 avond studeren voor je brandwacht opleiding. Daarnaast ook nog de uitrukken, wij draaien overdag op 2 ploegen, en 's avonds op 1 ploeg (meer mensen snel beschikbaar) welke elke week wordt gewisseld (soort piket). Redelijk veel dus, maar als je het echt leuk vindt zeker doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
even kicken :P

Tijdje terug een ontvangsbevestiging gehad. Ze hadden op het moment geen vacatures vrij maar ze wilden wel dat ik gegevens opstuurde zodat, wanneer ze een gaatje vrij hadden, ze mij wisten te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Vrijdag een brief binnen gekregen:
Geachte heer *****,

In het vervolg op uw sollicitatie naar de functie van vrijwilliger bij de Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg voor de post Stromenweg nodigen wij u uit voor een gesprek op dinsdag 15 mei 2007 om 21:00 in de kazerne aan de Stromenweg 7 te Middelburg.

De heren *** (wnd. hoofd afd. TLR) , *** (ploegchef) en twee vrijwilligers van de post zullen dit gesprek met u voeren. Dit gesprek zal maximaal 30 minuten duren.

Hierbij zal ook een vertegenwoordiger van de ondernemingsraad aanwezig zijn.
:D :D :D

maar ik ben nu al zenuwachtig :') er gaan 5 mensen met mij praten, wtf :P zit me nu al af te vragen wat ik moet antwoorden op vragen als: waarom wil je bij de brandweer, waarom zouden wij jou moeten nemen, etc etc... maar goed, wie weet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Een maat van me is net afgewezen omdat hij nog een opleiding aan het doen was.. citaat: "Er is sprake van een grote onzekerheid over uw (toekomstige) woon- en werkomgeving. Dit komt doordat u uw opleiding nog niet heeft afgerond."

:{

Ik doe dezelfde opleiding, zit bij hem in de klas :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Thrilled schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:51:
Een maat van me is net afgewezen omdat hij nog een opleiding aan het doen was.. citaat: "Er is sprake van een grote onzekerheid over uw (toekomstige) woon- en werkomgeving. Dit komt doordat u uw opleiding nog niet heeft afgerond."

:{

Ik doe dezelfde opleiding, zit bij hem in de klas :{
Dan zet je het toch gewoon aan de kant totdat je klaar bent met school? Ik denk dat zowiezo de brandweer teveel van je schooltijd zal weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Megamind schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:40:
[...]

Dan zet je het toch gewoon aan de kant totdat je klaar bent met school? Ik denk dat zowiezo de brandweer teveel van je schooltijd zal weghalen.
kheb een half jaar geleden gesolliciteerd, krijg ik nu pas de aanbieding om op gesprek te komen (nav een sollicitatiebrief waarin duidelijk staat dat ik nu een opleiding volg) dan sla ik die niet af.. daarnaast kan ik de 2 opleidingen goed combineren hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Thrilled op 09-05-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Yoh, ga er gewoon met volle moed heen en vertel waarom je graag mensen wil helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
leon1e schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:08:
Yoh, ga er gewoon met volle moed heen en vertel waarom je graag mensen wil helpen :).
is ook zeker mijn bedoeling.. alleen ik wil mezelf een beetje helpen door niet al te hoge verwachtingen te scheppen.. ( i tend to do that... :$ ).. en ik ben al zenuwachtig voor een spreekbeurt :') en er hangt best wel veel van af van dit gesprek dus ja... en dan wordt een vriend van me om deze reden (waar ik zelf ook goed voor afgewezen kan gaan worden) afgewezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Vertel in ieder geval NIET: vroeger vond ik het ook al leuk om dingen zoals bomen in brand te steken en dan meteen zo snel mogelijk weer te blussen.
Het klinkt misschien positief, maar het negatieve overheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Anoniem: 84021 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:13:
Vertel in ieder geval NIET: vroeger vond ik het ook al leuk om dingen zoals bomen in brand te steken en dan meteen zo snel mogelijk weer te blussen.
Het klinkt misschien positief, maar het negatieve overheerst.
Dat heb je zelf toch niet gezegd he :') wat een slechte motivatie :P

ik wil zelf gewoon bij de brandweer omdat het gewoon een schitterend beroep is, mensen helpen, brandjes blussen, mensen losknippen uit auto's, wat betekenen voor de mensen, stukje techniek wat er bij komt kijken, alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ten eerste wens ik je enorm veel succes bij je sollicitatie. Ik geef je, jammer genoeg, niet al te veel kans om aangenomen te worden als je nog studerende bent. De meeste korpsen (maar vooral gemeenten) willen graag zekerheid als ze je een, érg prijzige, opleiding tot (hoofd)brandwacht laten doen. Bij studenten hebben ze erg weinig zekerheid dat deze ook ná hun studie actief blijft bij het betreffende korps en dan is die investering van de gemeente voor niks geweest. Zeker bij vrijwiligers hebben ze ook mensen nodig die overdag in de buurt werken van de kazerne, aangezien ze er wel snel moeten kunnen zijn.

Zelf heb ik over een iets andere, maar wel soortgelijke, situatie samen met 2 vrienden nog een gesprek over gehad binnen het gemeentehuis. Wij hebben met veel motivatie 5 jaar lang bij de jeugdbrandweer gezeten, waar je wordt 'ontslagen' zodra je 18 bent. Omdat we allen nog studeren kregen we geen kans om bij de brandweer te gaan, met de reden die op bovenstaande reden neerkwam. Omdat wij het jammer vonden dat we een aantal jaar uit de running zouden zijn, hebben we geprobeerd toch een mogelijkheid te krijgen om bij de brandweer actief te blijven. Helaas is er voor mij vrij weinig mogelijk, aangezien ik op kamers zit. Maar voor de andere 2 is er nu een oplossing op handen, zij kunnen een soort van stage lopen die jaarlijks verlengd kan worden, mocht het een succes zijn.

Een van deze vrienden heeft nu ook gesolliciteerd bij de beroeps in Enschede, waar ik hem ondanks dat hij studeerd nog wel een redelijke kans geef. Het zijn hier vaste tijden dat je gewoon aanwezig bent op de 'werkvloer'/kazerne. Je hóeft dus verder niet in de buurt te zijn buiten je diensten om. Een vrijwilliger is eigenlijk een oproepkracht die binnen +/- 5 minuten op de kazerne moet kunnen zijn.

Nogmaals wil ik je veel succes wensen, want het is een enorm mooi werkveld, waar ik na mijn studie ook graag weer wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
SandaX schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:27:
Ten eerste wens ik je enorm veel succes bij je sollicitatie. Ik geef je, jammer genoeg, niet al te veel kans om aangenomen te worden als je nog studerende bent. De meeste korpsen (maar vooral gemeenten) willen graag zekerheid als ze je een, érg prijzige, opleiding tot (hoofd)brandwacht laten doen. Bij studenten hebben ze erg weinig zekerheid dat deze ook ná hun studie actief blijft bij het betreffende korps en dan is die investering van de gemeente voor niks geweest. Zeker bij vrijwiligers hebben ze ook mensen nodig die overdag in de buurt werken van de kazerne, aangezien ze er wel snel moeten kunnen zijn.

Zelf heb ik over een iets andere, maar wel soortgelijke, situatie samen met 2 vrienden nog een gesprek over gehad binnen het gemeentehuis. Wij hebben met veel motivatie 5 jaar lang bij de jeugdbrandweer gezeten, waar je wordt 'ontslagen' zodra je 18 bent. Omdat we allen nog studeren kregen we geen kans om bij de brandweer te gaan, met de reden die op bovenstaande reden neerkwam. Omdat wij het jammer vonden dat we een aantal jaar uit de running zouden zijn, hebben we geprobeerd toch een mogelijkheid te krijgen om bij de brandweer actief te blijven. Helaas is er voor mij vrij weinig mogelijk, aangezien ik op kamers zit. Maar voor de andere 2 is er nu een oplossing op handen, zij kunnen een soort van stage lopen die jaarlijks verlengd kan worden, mocht het een succes zijn.

Een van deze vrienden heeft nu ook gesolliciteerd bij de beroeps in Enschede, waar ik hem ondanks dat hij studeerd nog wel een redelijke kans geef. Het zijn hier vaste tijden dat je gewoon aanwezig bent op de 'werkvloer'/kazerne. Je hóeft dus verder niet in de buurt te zijn buiten je diensten om. Een vrijwilliger is eigenlijk een oproepkracht die binnen +/- 5 minuten op de kazerne moet kunnen zijn.

Nogmaals wil ik je veel succes wensen, want het is een enorm mooi werkveld, waar ik na mijn studie ook graag weer wil werken.
Dat is dus op dit moment ook even mijn twijfelpunt, want ik besef nu dat ik voor mezelf duidelijk moet gaan maken hoe ik mijn voorlopige toekomst wil plannen. Aangezien ik nog 1 jaar opleiding te gaan heb, waarvan een half jaar stage, vermoed ik niet dat ze er een groot probleem van maken. Ik zal die avond misschien ook informeren naar een eventuele stageplaats bij de kazerne. Maar de opleiding brandwacht eindigt dan gelijktijdig met mijn mbo opleiding. Ik heb al zitten denken over een LOI-opleiding, dan zit ik dus thuis, en ben ik beschikbaar.. ik moet er nog even over denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 15:37
Gisteren informatieavond van de vrijwillige brandweer gehad.
Ga vanavond mijn inschrijvingsformulier opsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
jmderonde schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:41:
Gisteren informatieavond van de vrijwillige brandweer gehad.
Ga vanavond mijn inschrijvingsformulier opsturen!
Ah leuk :) heb je misschien nog leuke info? Hoe oud ben je trouwens, wat voor opleiding doe je eventueel etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Pfft ben terug van het gesprek.. ging naar mijn gevoel goed.. krijg binnen 1 week bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Thrilled schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:25:
[...]

Dat heb je zelf toch niet gezegd he :') wat een slechte motivatie :P

ik wil zelf gewoon bij de brandweer omdat het gewoon een schitterend beroep is, mensen helpen, brandjes blussen, mensen losknippen uit auto's, wat betekenen voor de mensen, stukje techniek wat er bij komt kijken, alles..
Mijn vader is bevelvoerder bij de vrijwillige brandweer en in die ruim 20 jaar inmiddels heeft hij o.a. ook te maken gehad met:

* mensen levend zien verbranden maar ze niet meer kunnen redden omwille van eigen veiligheid
* overleden kinderen bergen na een auto ongeluk
* mensen bergen waarvan 1 of meerdere ledematen of de inhoud van de hersenpan enkele meters elders liggen
* stukjes gemalen mens uit een groot landbouwvoertuig moeten peuteren (dit was het absolute dieptepunt)

M.a.w. staar je niet alleen blind op het mooie werk (het blussen van spectaculaire vuren) maar besef ook dat je geestelijk ijzersterk moet zijn om de beelden en ervaringen van veelal auto ongelukken te verwerken. Bij dergelijke ongelukken wordt wel altijd slachterofferhulp ingeschakeld voor de betrokken hulpverleners om je te helpen met het verwerkingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 13:37
Thrilled schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:51:
Pfft ben terug van het gesprek.. ging naar mijn gevoel goed.. krijg binnen 1 week bericht..
Succes!

Een vriend van me werkt bij de brandweer. Van wat hij zo af en toe vertelt allemaal klinkt het als een zware, maar ook zeer gevarieerde en leuk job.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
BertusG schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:32:
[...]

Mijn vader is bevelvoerder bij de vrijwillige brandweer en in die ruim 20 jaar inmiddels heeft hij o.a. ook te maken gehad met:

* mensen levend zien verbranden maar ze niet meer kunnen redden omwille van eigen veiligheid
* overleden kinderen bergen na een auto ongeluk
* mensen bergen waarvan 1 of meerdere ledematen of de inhoud van de hersenpan enkele meters elders liggen
* stukjes gemalen mens uit een groot landbouwvoertuig moeten peuteren (dit was het absolute dieptepunt)

M.a.w. staar je niet alleen blind op het mooie werk (het blussen van spectaculaire vuren) maar besef ook dat je geestelijk ijzersterk moet zijn om de beelden en ervaringen van veelal auto ongelukken te verwerken. Bij dergelijke ongelukken wordt wel altijd slachterofferhulp ingeschakeld voor de betrokken hulpverleners om je te helpen met het verwerkingsproces.
Geloof me, dat besef ik maar als te goed ;) Alleen is dat niet echt een goede motivatie he ;) Je kan beter zeggen dat je het een mooi beroep vind in verband met de hulpverlening, dan dat je het gaaf vind om stukjes lichaam ergens uit te vissen ;) Ik hou daar echt wel rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 16:57
Thrilled schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:20:
[...]

Geloof me, dat besef ik maar als te goed ;) Alleen is dat niet echt een goede motivatie he ;) Je kan beter zeggen dat je het een mooi beroep vind in verband met de hulpverlening, dan dat je het gaaf vind om stukjes lichaam ergens uit te vissen ;) Ik hou daar echt wel rekening mee ;)
BertusG heeft een zeer goed punt hier.

Ik werk zelf niet bij de brandweer maar in verschillende ziekenhuizen. Ik kan je vertellen dat ik deze periode ook heb moeten doormaken dat je je grenzen als hulpverlener moet kunnen zien. Staar dus niet blind erna dat je mensen wilt helpen, want dit gaat eenmaal in het praktijk niet.

Ik heb je voorgaande post bijna allemaal gelezen en kan hierover alleen de oordeel geven dat je zeer gemotiveerd bent en dat je dit echt een leuk beroep lijkt. Persoonlijk vindt ik het allemaal ook spannend klinken, maar besef je wel dat je nooit goed voorbereid zal zijn als slachtoffers je smeken om hun pijn te stillen en dat je niks kan doen. Dit is nog maar het topje van de berg, en dan heb ik nog niet eens over kinderen.

Wat ik dus wil vertellen met mijn verhaal, bereid je goed voor op de werkzaamheden, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Zelf denk dat mentaal voorbereiden nog het moeilijkste en hardst bij je zou aankomen omdat je voorgaand weinig ervaring hebt in de hulpverlening.(onderschat dit niet!)
En tenslotte als laatste tip/advies, als hulpverlener heb je een verplichte geheimhouding die de slachtoffers beschermt, echter betekend dit niet dat je niet met je vertrouwelijke collega's erover mag hebben, en neem geen vervelende gevoelens mee naar huis! Dit veroorzaakt alleen problemen.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
PCMedic schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:38:
[...]

BertusG heeft een zeer goed punt hier.

Ik werk zelf niet bij de brandweer maar in verschillende ziekenhuizen. Ik kan je vertellen dat ik deze periode ook heb moeten doormaken dat je je grenzen als hulpverlener moet kunnen zien. Staar dus niet blind erna dat je mensen wilt helpen, want dit gaat eenmaal in het praktijk niet.

Ik heb je voorgaande post bijna allemaal gelezen en kan hierover alleen de oordeel geven dat je zeer gemotiveerd bent en dat je dit echt een leuk beroep lijkt. Persoonlijk vindt ik het allemaal ook spannend klinken, maar besef je wel dat je nooit goed voorbereid zal zijn als slachtoffers je smeken om hun pijn te stillen en dat je niks kan doen. Dit is nog maar het topje van de berg, en dan heb ik nog niet eens over kinderen.

Wat ik dus wil vertellen met mijn verhaal, bereid je goed voor op de werkzaamheden, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Zelf denk dat mentaal voorbereiden nog het moeilijkste en hardst bij je zou aankomen omdat je voorgaand weinig ervaring hebt in de hulpverlening.(onderschat dit niet!)
En tenslotte als laatste tip/advies, als hulpverlener heb je een verplichte geheimhouding die de slachtoffers beschermt, echter betekend dit niet dat je niet met je vertrouwelijke collega's erover mag hebben, en neem geen vervelende gevoelens mee naar huis! Dit veroorzaakt alleen problemen.

Succes ermee.
Dankjewel! Ik weet inderdaad dat je je mentaal niet voor kan bereiden op zulke voorvallen. Als ik af en toe verhalen hoorde van brandweermensen denk ik ook: Damn, dan moet je maar hopen dat die thuis/werk goed opgevangen wordt door mensen om het te verwerken. Ik besef echt wel dat het geen kattenpis is, en dat ik het echt graag wil..

Daarnaast ben ik 5 minuten geleden gebeld door de brandweer, ik mag de keuringen gaan doen, donderdag begin ik :D zaterdag is de zwemtest/proef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 09-05 11:10

Cis

Thrilled schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:21:
[...]

Dankjewel! Ik weet inderdaad dat je je mentaal niet voor kan bereiden op zulke voorvallen. Als ik af en toe verhalen hoorde van brandweermensen denk ik ook: Damn, dan moet je maar hopen dat die thuis/werk goed opgevangen wordt door mensen om het te verwerken. Ik besef echt wel dat het geen kattenpis is, en dat ik het echt graag wil..

Daarnaast ben ik 5 minuten geleden gebeld door de brandweer, ik mag de keuringen gaan doen, donderdag begin ik :D zaterdag is de zwemtest/proef :)
Feli! Laat ons weten hoe het je afgaat e.d. in dit topic. Ik heb dit topic net even doorgenomen en het klinkt allemaal erg spannend! :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Net thuis van school, heb post van de brandweer :D Ik weet nu precies wat ik kan verwachten met de sporttest.. en we beginnen gelukkig met het hardlopen..
A. Duurloop
De kandidaat moet in sportkleding een afstand van 6 (zes) kilometer hardlopend afleggen.

Beoordeling:
Minder dan 30 min. = Goed
30 t/m 35 min. = Voldoende
35 t/m 40 min. = Zwak
meer dan 40 minuten = Onvoldoende
Dus ja, hopen dat het op een loopband is, dan kan je tenminste je krachten verdelen..

Verder krijg ik die dag ook:
B. Coördinatie en behendigheid
De kandidaten moeten in groepjes van 3-4 personen op tempo een hindernisbaan lopen. In deze baan zijn de volgende onderdelen opgenomen:
- Springen (hoogte-, verte-, en dieptesprong)
resp. over een touw van 1 meter hoogte, van mat tot mat en van de kast
- Klimmen / Klauteren
Het wandrek opklimmen, bovenlangs gaan, overstappen naar het volgende wandrek, bovenlangs gaan, via de bovenzijde van het wandrek aan de achterzijde naar beneden klimmen.
- Balanceren
De kandidaten moeten één voor één twee omgekeerde banken over.
- Kruipen
De kandidaten kruipen (5) vijf maal onder de bok door.

C. Kracht
Dit deel bestaat uit 5 onderdelen:
1. Buikspiertest
- samengevat: benen op de bank, handen achter het oor, minimaal 15 keer met de kin de knieen aanraken
2. Armspiertest 1
- samengevat: staan, armen gestrekt langs het lichaam en met en curlstang van 13 kg (stang 8k + 2x 2,5kg) setjes doen. 25x = goed
3. Armspiertest 2
- samengevat: Bankdrukken, liggend een halterstang á 20 kg (stang 10kg + 2 x 5kg) opdrukken
25x = goed
4. Rugspiertest
- samengevat: Je lichaam maakt een hoek van 90 graden ten hoogte van je heupen, met je rug omhoog (horizontaal) komen en weer laten zakken. 25 x = goed
5. Lenigheid rug
- Benen gestrekt, voorover buigen , en men kijkt naar hoever je komt, tot je polsen is goed?

D. Spelvaardigheid
10 minuten basketballen.

E. Claustrofobie
De kandidaat met gelaatstuk en blindering door een ruimte laten lopen en wordt beoordeeld op de volgende aspecten:
- gedragspatroon
- paniek
- reactie op opdrachten
Eigenlijk gewoon een lekkere gymles dus :P De krachttrainingen komen wel goed, aangezien ik op de sportschool zwaarder train.. vanavond even deze oefeningen proberen, kijken hoe ze gaan :)

Dan hebben we ook nog zwemmen (zaterdagochtend om 7.45 !!!):
F. Zwemvaardigheid
De volgende opdrachten moeten in zwemkleding worden afgelegd:
1. 25m schoolslag
2. 25m borstcrawl
3. 25m enkelvoudige rugslag
4. 15m onderwater zwemmen vanaf waterkant

De onderdelen 1 t/m 4 moeten zonder onderbreking achter elkaar worden afgelegd

De volgende onderdelen moeten in overall en zonder schoeisel worden uitgevoerd.
1. 50m schoolslag
2. 25m rugslag
3. redsprong, hoekduik
4. 4 ringen opduiken (2m diepte)
Wordt leuk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Lijkt me geweldig om die testen te doen. Volgens mij is het niet al te zwaar. Mijn conditie is redelijk slecht maar 6 km binnen 30 minuten haal ik denk ik wel.

Sowieso mooi om te doen, bij de vrijwillige brandweer. Ik kreeg er laatst ook een folder van. Echter is het niet te combineren met mijn werk. Bovendien denk ik dat je inderdaad zaken te zien krijgt die behoorlijk traumatiserend kunnen zijn.. en ik heb geen idee of ik daartegen zou kunnen. Waarschijnlijk raak je aan dit soort dingen ook enigszins gewend, maar volgens mij wil ik dat helemaal niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
FaceDown schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:39:
Lijkt me geweldig om die testen te doen. Volgens mij is het niet al te zwaar. Mijn conditie is redelijk slecht maar 6 km binnen 30 minuten haal ik denk ik wel.

Sowieso mooi om te doen, bij de vrijwillige brandweer. Ik kreeg er laatst ook een folder van. Echter is het niet te combineren met mijn werk. Bovendien denk ik dat je inderdaad zaken te zien krijgt die behoorlijk traumatiserend kunnen zijn.. en ik heb geen idee of ik daartegen zou kunnen. Waarschijnlijk raak je aan dit soort dingen ook enigszins gewend, maar volgens mij wil ik dat helemaal niet.
Mijn enige zorg is het hardlopen. Ik heb gisteravond op de sportschool 30 minuten lang gerend en ik kwam 600 meter te kort.. ik gok dat ik dus net een voldoende ga halen.. De rest is gewoon gymen en fitness, niet al te zwaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Thrilled schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:40:
[...]

Mijn enige zorg is het hardlopen. Ik heb gisteravond op de sportschool 30 minuten lang gerend en ik kwam 600 meter te kort.. ik gok dat ik dus net een voldoende ga halen.. De rest is gewoon gymen en fitness, niet al te zwaar inderdaad.
Ik zou morgen en overmorgen nog een keer trainen en vrijdag rust nemen. Dat scheelt alweer een paar honderd meter waarschijnlijk (als je nooit sport tenminste).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Je raakt niet aan verschrikkelijke dingen gewend. Je kan het alleen een plaats geven, ermee omgaan, en op het moment zelf het handelen voorop stellen. Vreselijke dingen als verbrande kinderen (ik noem maar wat) zal je altijd voor je geest kunnen blijven halen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
FaceDown schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:13:
[...]

Ik zou morgen en overmorgen nog een keer trainen en vrijdag rust nemen. Dat scheelt alweer een paar honderd meter waarschijnlijk (als je nooit sport tenminste).
Ik mag donderdag middag al gaan hardlopen ;) Ik ga vanavond nog even krachttraining doen, woensdag avond rust, en donderdag er tegenaan.. ik denk dat ik donderdag wel extra gemotiveerd ben omdat het dan voor het echt is en ik alles moet geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hou je ook rekening met dit soort gruwelijkheden? :r

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Thrilled schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:06:
[...]

Ah leuk :) heb je misschien nog leuke info? Hoe oud ben je trouwens, wat voor opleiding doe je eventueel etc?
jaja, info zeker.
ik ben trouwens 24, en werk fulltime.
's avonds en in het weekend ben ik beschikbaar.

30mei de test. hierin moet het volgende gebeuren:
2400mtr lopen in 12 minuten ( hier zie ik het ergst tegenop)
hoogtevreestest ( ladderwagen helemaal omhoog en lopen maar)
claustrofobie, orientatie.
dan gesprek met chefbrandweer ( hoe heet dit)
Daarna officiele medische keuring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

2400m lopen in 12 min.. da's al een stuk minder zwaar dan 6000 in 30 :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
FaceDown schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:24:
2400m lopen in 12 min.. da's al een stuk minder zwaar dan 6000 in 30 :D
in exacte aantallen is het even zwaar, maar ik denk dat voor je gevoel die 2e helft toch een stuk zwaarder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Met alle respect, maar na 12 minuten ben ik nog niet moe, en ik loop makkelijk 2400 meter in 10 minuten. Ik weet niet hoe het met jou conditie zit, maar dit lijkt me geen probleem. Gaat je wel lukken toch? :)

De laddertest heb ik nog niks van gehoord, aangezien hij niet voor donderdag of zaterdag op de planning stond. Ik vraag me af of je trouwens gezekerd aan die ladder bent? Als je er niet af kan vallen loop ik zonder moeite die ladder in denk ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thrilled op 23-05-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Zoo vandaag de dag :P Ben hardstikke zenuwachtig.. sluit de pc af en ga richting kazerne :) Wish me luck :P Ben rond 18:00 klaar, Ik update vanavond wel rond 19:00 / 20:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

suc7!!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Thrilled schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:40:
Met alle respect, maar na 12 minuten ben ik nog niet moe, en ik loop makkelijk 2400 meter in 10 minuten. Ik weet niet hoe het met jou conditie zit, maar dit lijkt me geen probleem. Gaat je wel lukken toch? :)

De laddertest heb ik nog niks van gehoord, aangezien hij niet voor donderdag of zaterdag op de planning stond. Ik vraag me af of je trouwens gezekerd aan die ladder bent? Als je er niet af kan vallen loop ik zonder moeite die ladder in denk ik ;)
ja, dat rennen moet wel lukken, al heb ik het nooit gedaan.
Ik heb geen hoogtevrees, maar kreeg vandaag de brief, die ladder is 30mtr hoog en staat in de vrije ruimte omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

jmderonde schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:56:
[...]

in exacte aantallen is het even zwaar, maar ik denk dat voor je gevoel die 2e helft toch een stuk zwaarder is!
:? Voor je gevoel? Een half uur lopen is veel zwaarder dan 12 min lopen hoor, aangezien de gemiddelde snelheid gelijk is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
jmderonde schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:40:
[...]

ja, dat rennen moet wel lukken, al heb ik het nooit gedaan.
Ik heb geen hoogtevrees, maar kreeg vandaag de brief, die ladder is 30mtr hoog en staat in de vrije ruimte omhoog...
Heey allemaal

Ben weer terug, er waren 6 sollicitanten, en we kregen eerst welkomstpraatje enzo.. toen ging hij de volgorde vertellen van de activiteiten, en ik baalde gelijk al omdat we als laatste zouden gaan hardlopen.

In een brandweerauto gestapt en naar het trainingscentrum hier in Vlissingen gereden. Daar begonnen we met de claustrofobie- en hoogtevrees-test (toch de ladderwagen :) )... we kregen een ademmasker op met blinderingskapje.. je zag geen reet.Je moest op gevoel een 3 verdieping-tellend doolhof door, met luiken, trappetjes, deurtjes etc... het ging niet op tijd dus was wel makkelijk warm worden.. letterlijk.. Kwam er zwetend uit, was echt warm vandaag... dan door naar buiten voor de hoogtevrees-test... werd een ladderwagen vd brandweer uitgeschoven tot 20m hoogte en dan moest je naar boven klimmmen.. ook geen probleem (je was gezekerd dus nergens geen angst voor nodig)

Daarna door naar een sportzaal van een basisschool.. hier werd een parcours neergezet en dit moest je 5 keer aflopen... balanceren over 2 banken (op de kop), 2 keer een wandrek in en een dieptesprong maken van 3 meter, paar afstandsprongen, sprong over de bok, onder de bok doorkruipen, over touwtje springen van 1m hoogte en dat x 5...
Er werd tegen me gezegd dat we eerst zouden oefenen en dan pas starten, toen ik lekker warm was werd er al gezegd dat dat de officiele rondjes waren Dus dat viel ook reuze mee...

Toen de krachttraining, en hier was ik héél blij dat ik op fitness zat :P 25x bankdrukken (20kg), 25x biceps (13kg) en 25x horizontaal komen met je rug, vanuit ligpositie op de kast..

In de brief stond dat we gingen basketballen, maar dit werd volleyballen.. en laat ik dat nou net 1 vd leukste sporten vinden in de gymzaal :P Ging geweldig goed..

Tot nu toe op elk onderdeel de maximale score gehaald

En toen het ergste ;( Hardlopen ... ze hadden een sportpark gevonden waar rondom een fietspad lag, wat 1,2 km lang was.. voor de snelle rekenaars: 5 rondjes á 6 minuten per rondje.. kvond het LOODzwaar, eerste rondje ging wel, continue gerend, khaalde 5.30 ... 2e rondje, keertje pauze erin met stevig doorloop-pas.. en zo liep het elke ronde iets uit...ik kreeg helaas last van mn milt, veel slijm in mn mond en het was snikheet.. we liepen half rondje tegen de wind in, en een half rondje uit de wind en vol in de zon... totale tijd: 34.15 ... en toen kwam de mededeling dat er 4 minuten werd gecompenseerd vanwege de warmte .. 30.15 !!

Kortom, zware vermoeiende dag, maar uitmuntend gepresteerd :D er waren 2 mensen sneller dan ik met hardlopen..

Er werd al gezegd dat dit het zwaarste deel van de keuring was, dus in principe kan ik mezelf tot spuitgast rekenen, moeten er alleen geen gekke dingen gebeuren bij de zwem- en medische keuring

*feestje viert*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

felicibrandweerspuit!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled

Vandaag zwemtest, over 45 minuten aanwezig zijn, gelukkig lang niet zo zenuwachtig als donderdag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 17:59
Proficiat inderdaad :)

offtopic:
Noem het maar een autoladder en geen ladderwagen, anders denken ze dat je glazenwasser bent. De begrippen worden nog wel eens door elkaar gebruikt, maar het is echt een autoladder.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
Veel succes, en vanavond weer een verslagje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Nah, nu al :P

Zwemtest was echt een eitje... deed me denken aan het afzwemmen op de basisschool... maar er werd niet gekeken naar snelheid, naar uithoudingsvermogen enzo.. het ging er meer om dat je in het water niet zou verdrinken, mocht je te water raken.. Dus we moesten bepaalde zwemtechnieken doen, wat opduiken, in overall zwemmen etc.. nu op naar de medische keuring op 15 juni :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nou de medische keuring stelt helemaal niks voor, ff hoortest, oogtest, op je hand blazen, op 1 been staan, in het potje plassen, 10 minutes later ben je klaar.
* Megamind moet elke 2 jaar een medische keuring :P

Toch wel verschillend die testen hier. Ik heb een vriend die in Amerika bij de brandweer is gedaan, daar moeten ze ook met een hamer slaan, een deur intrappen enz.

[ Voor 32% gewijzigd door Megamind op 26-05-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Megamind schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:34:
Nou de medische keuring stelt helemaal niks voor, ff hoortest, oogtest, op je hand blazen, op 1 been staan, in het potje plassen, 10 minutes later ben je klaar.
* Megamind moet elke 2 jaar een medische keuring :P

Toch wel verschillend die testen hier. Ik heb een vriend die in Amerika bij de brandweer is gedaan, daar moeten ze ook met een hamer slaan, een deur intrappen enz.
De medische keuring verschilt ook weer per bedrijf ;) Wij krijgen ook hart filmpje, bloed prikken, fietstestje en longinhoud enzo..

en wat is het nut van op je hand blazen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kijken of je een liesbreuk hebt volgens mij :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Nu snap ik het helemaal niet meer :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Hand blazen is i.d.d. liesbreuk.
Ik moet woensdag ook fietstest en longinhoud doen.

Tof voor je dat je zo goed gescoord heb. Ik ga ervanuit dat de ladder bij ons ook gezekerd is, dus geen probleem.
Gisteren weer een keer gerend, maar ik red de 2400mtr toch niet in 12 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
jmderonde schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:35:
Hand blazen is i.d.d. liesbreuk.
Ik moet woensdag ook fietstest en longinhoud doen.

Tof voor je dat je zo goed gescoord heb. Ik ga ervanuit dat de ladder bij ons ook gezekerd is, dus geen probleem.
Gisteren weer een keer gerend, maar ik red de 2400mtr toch niet in 12 minuten...
De ladder zal vast en zeker gezekerd zijn. Zelfs de brandweermannen gaan bij een uitruk gezekerd omhoog is mij verteld, vanwege de veiligheid etc.. ze zullen nieuwelingen niet zonder omhoog sturen ;)

En de ladder stond ook bij ons in de vrije ruimte omhoog, je zei dat je geen hoogtevrees had, maar je moet gewoon kijken naar de ladder, letten waar je je voeten neerzet en waar je pakt met je handen.. en bovenaan genieten van het uitzicht (mits heldere dag ;) ) ik vond het geweldig leuk om te doen in ieder geval :P

En dat rennen lijkt me niet zo moeilijk bij jou, 2400 meter is niet moeilijk :$

Maar als ik het goed begrijp heb jij dus de medische keuring voor de rest? Heb je meer info over de medische keuring? Ik heb hem dus pas over 2 weken... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
nee. als ik vandaag door de keuring kom zal de medische test pas ingepland worden. Dan per september begint de opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Oh ok, dan wens ik je veel succes met de keuring, laat even weten hoe het ging :D Hoelaat moet je? Ik begin zelf ook in september met de opleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Ging allemaal prima gisteravond.
Eerst een gesprek, soort sollicitatiegesprek. Ging over motivatie en dergelijke. Ging goed.
Daarna claustro. met helm en dergelijke onder brandweerwagen doorkruipen, daarna met ademlucht en geblindeerd masker een gang en paar trappen voor-, en achteruit nemen. Geen enkel probleem.
Hiernaa de laddertest. Hiervoor hadden ze de brandladder van buurgemeente geregeld. Deze stond uitgeschoven tot 20 mtr. klimmersbroekje aan met valbeveiliging. geen probleem. Omhoog gewandeld, rondgekeken en op m'n gemak weer naar beneden gelopen. Was wel lastig dat je de valbeveiliging vast moest blijven houden, anders sloeg deze op slot.

Hiernaa de coopertest...pffft. Ik zat tussen de 2200 en 2300mtr in 12 minuten. Officieel doen ze hier niet al te moeilijk over als je de andere tests goed heb uitgevoerd. Ik hoor dit begin volgende week.

edit: Werd vanmiddag al gebeld. Ze willen me hebben. Over 3 weekjes medical keuring.

[ Voor 4% gewijzigd door jmderonde op 31-05-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Heel mooi van al die tests, jammer van het rennen, je had geen extra kracht meer over? ;(

Toch mooi dat je door bent :D gefeliciteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Leuk topic dit :)
Wel een hoop gedoe voordat je als vrijwilliger mag beginnen zeg, nooit aan gedacht.

De water trainingen zal ik wel redden, maar hardlopen is voor mij ook wat lastig.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Barry schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:42:
Leuk topic dit :)
Wel een hoop gedoe voordat je als vrijwilliger mag beginnen zeg, nooit aan gedacht.

De water trainingen zal ik wel redden, maar hardlopen is voor mij ook wat lastig.
Haha nu ik het inderdaad even terug lees, is het een topic wat het hele proces doorloopt :P

Maar ik begrijp dat jij dus ook bij de brandweer gaat? waar zit jij nu in het proces? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Thrilled schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:36:
[...]

Haha nu ik het inderdaad even terug lees, is het een topic wat het hele proces doorloopt :P

Maar ik begrijp dat jij dus ook bij de brandweer gaat? waar zit jij nu in het proces? :)
Ik weet het eigenlijk nog niet. Ik ben 19 jaar volg nu een opleiding MBO Niv.2 detailhandel :X
Ik zit er verschrikkelijk mee dat ik zo'n lage opleiding doe, dat vreet gewoon echt aan mijn zelfbeeld.

Ik wil de opleiding echter wel afronden, omdat dit echt in mijn straatje past. Ik ben bang dat als ik bij de brandweer ga, hoe leuk het mij ook lijkt, ik mijn verdere kansen verklein.

Maar die sporttest lijkt mij gewoon leuk om te doen :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
ik neem aan dat er wel een reden is dat je dat niveau doet...

maarre, als het je leuk lijkt, geef je gewoon op, moet je wel snel zijn, want alle opleidingen beginnen in september.
Als je doorkomt is dat natuurlijk goed voor je zelfbeeld, dan kan je altijd nog besluiten om door te gaan!

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ik denk dat je voor het volgende cursusjaar te laat bent met solliciteren hoor..als je een zelfde proces krijgt als ik dan gaan daar weer 2 maanden overheen enzo, zijn ambtenaren he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Net terug van de medische keuring..was leuk om te doen :P Begon met een hart filmpje, allemaal zuignappen enzo op je lichaam, klemmen rond je pols/enkels en bloeddruk meten.. lengte , gewicht etc... daarna longinhoud test (kzat vér boven het gemiddelde :D ) en ogen test.. daarna gehoortest (was bij mij wat minder.. helaas) toen een fietstest, lichamelijke controle door de dokter en urine afnemen... al met al was ik helemaal goedgekeurd dus ik wacht nu op bericht van de brandweer... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Thrilled schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:49:
Net terug van de medische keuring..was leuk om te doen :P Begon met een hart filmpje, allemaal zuignappen enzo op je lichaam, klemmen rond je pols/enkels en bloeddruk meten.. lengte , gewicht etc... daarna longinhoud test (kzat vér boven het gemiddelde :D ) en ogen test.. daarna gehoortest (was bij mij wat minder.. helaas) toen een fietstest, lichamelijke controle door de dokter en urine afnemen... al met al was ik helemaal goedgekeurd dus ik wacht nu op bericht van de brandweer... :D
Al 2 jaar rook 20 sigaretten per dag en kan met mijn mond een luchtbed opblazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Barry schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:15:
[...]

Al 2 jaar rook 20 sigaretten per dag en kan met mijn mond een luchtbed opblazen :P
Dus? het gaat om de maximale longinhoud, en ik weet zeker dat die bij jou dan lager is als je echt 20 sigaretten rookt per dag.. je moet maximaal inademen, maximaal uitademen en nog een keertje maximaal inademen.. dat 2x.. dat wil niet zeggen dat je geen luchtbed op kan blazen als je een lage maximale longinhoud hebt, het zou alleen wat langer duren, omdat je meerdere keren lucht moet inademen..
Pagina: 1 2 3 Laatste