Kan mijn pc deze videokaart aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• wilbair
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Beste mensen ik wil een nieuwe videokaart aanschaffen en na veel onderzoek op deze site is mijn keuze gevallen op de MSI NX7900GTO-T2D512E. Dit omdat ik toch wel een goeie videokaart wil die weer ff meekan. Mijn budget voor een videokaart is dus zo rond de 250 euro.

Alleen mijn vraag is of deze kaart ook in mijn pc kan en dan nog goed zal draaien ook. Mijn pc is namelijk al 3 jaar oud maar is eigenlijk altijd nog vrij up-to-date geweest. Maar ik speel toch graag de nieuwste spellen en mijn oude videokaart(nvidea GeForce FX5600) is toch te ver achterop geraak daarvoor.

Mijn pc:
intel P4 3Ghz (HyperThread)
Pci compentabel moederbord
1gig memory (pc2400)
160 gig hardeschijf geen Sata + 320 externe hardeschijf
nvidea GeForce FX5600
C-wave media geluidskaart met 5.1 boxen

Ik wil mijn PC langzaam een beetje gaan upgraden dus nog wel nieuwe processor en werkgeheugen maar door mijn budget zal dit stapje voor stapje moeten.
Mijn vraag is dus of deze videokaart op deze pc toch wel een grootvoordeel gaat halen tenopzichte van de kaart die ik nu heb. En wat toch ook wel de belangerijkste bottleneck zal worden voor de nieuwe kaart. En wat ik dan dus als eerste weer moet upgraden hierna.
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Uhm, heb jij een mobo met zowel AGP als PCI-Express dan?
Want je huidige vid. kaart is AGP en anders past het dus niet

Verwijderd

Ati Radeon X1950pro in AGP formaat zou dan altijd nog goede keus blijven :)

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:10
Waarschijnlijk heeft je moederbord een AGP slot, aangezien je GeForce FX5600 een AGP Kaart is.

De MSI NX7900GTO-T2D512E is een PCI express x16 videokaart, dat zal dus niet samengaan.

De nieuwste ATI X1950 Pro voor de AGP zal een goede uitkomst zijn voor je systeem:
Volgens PCInpact wordt de kaart, die met een prijskaartje van 250 euro iets duurder wordt dan zijn PCIe-tegenhangers, over 'enkele weken' in de winkel liggen. Dan zal ook blijken of de AGP-standaard nog altijd de aanschaf van een videokaart van een paar honderd euro kan rechtvaardigen.
Mooi videokaartje voor je systeem. betwijfel je deze dan kun je beter naar een Geforce 7800 GS kijken.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Hey, welkom op GoT. Het is hier de bedoeling dat je eerst even zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. lees bijvoorbeeld **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? even door, dan weet hoe je een goede videokaart voor jezelf kunt uitzoeken :)

Neem ook Algemene gedragsregels (Netiquette) even door om te weten te komen hoe het hier op het forum een beetje werkt :)

Dit topic is gesloten.