Toon posts:

een GAME PC

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zou graag wat info van jullie willen.
Ik ben op zoek naar een super game pc
Ik had zelf de Dual Nvidia GeForce 7950 GX2 1 GB in gedachte.
Dat lijkt mij wel wat maar ik weet niet wat voor moederbord ik dacht zelf een
Asus P5N32 Premiumen een processor Intel Core 2 Duo E6600 (2.4 GHz)

graag wat hulp voor mijn pctje ik wil rond de 1100 eurie

mijn gedachte was dus ~ Asus P5N32 Premiumen
~ Intel Core 2 Duo E6600 (2.4 GHz)
~ Dual Nvidia GeForce 7950 GX2 1 GB

bvd :)
kajoe

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Maak even een lijstje

moederbord
processor
geheugen
videokaart

enz ik denk dat je met die videokaart en dat moederbord al gauw genoeg aan de 1100 euro komt :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als dat je gedachte is dan kan ik je melden dat je lijstje tamelijk incompleet is. En zon dure videokaart met zon beperkt budget? Denk het niet.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Vergeet niet dat je behalve moederbord, cpu en videokaart ook nog andere dingen nodig hebt.

Geheugen (ook behoorlijk belangrijk bij gamen)
Voeding, als je deze specs wilt draaien heb je een goede voeding nodig
Harde schijf, je moet je games toch ergens neerzetten :9
DVD station, als je alleen wilt gamen hoef je geen dure brander te hebben. Gewoon iets om vanaf te kunnen installeren.
Als je dit nog niet hebt moet je ook nog randapparatuur erbij kopen.
Monitor
Toetsenbord
Muis

Misschien moet je eerst iets meer verdiepen waaruit een computer is opgebouwd. Het is wel een beetje een magere startpost. Voor een budget van 1100 euro is die videokaart wel heel erg duur. Je kunt beter een iets langzamer model nemen en dan over 1 a 2 jaar een 2e videokaart erbij kopen of een nieuw model kopen.

[edit]
Even de pricewatch voor je ingedoken
Asus P5N32 SLI Premium €211,97
Core 2 Duo E6600 297,46
Asus Nvidia 7950GX2 €482,50

Dit zijn dus de 3 onderdelen die jij wilde hebben. Die kosten samen € 991,93. Dit zijn dus internetprijzen en hier komt dus nog ongeveer 15 tot 40 euro verzendkosten bovenop. DIt ligt er even aan of je bij dezelfde winkel bestelt en hoe zwaar het pakket uitvalt.
Dan moet je dus voor 110 euro de rest kopen. Dit is zo goed als onmogelijk. Als je dit zou willen zou het je nog niet eens lukken. Een harde schijf van 40 Gb kost ongeveer 25 euro. Een monitor misschien 75 als je een slecht merk crt neemt. Dan blijft er nog 10 euro over om geheugen, kast, voeding, muis en toetsenbord te kopen. Dat gaat dus zeker weten niet werken.

De meeste mensen die een gamepc kopen nemen ook nog een speciale cpu koeler omdat deze stiller zijn en de cpu minder warm wordt. Een lekkere muismat is ook niet weg voor het gamen. Kortom verdiep je iets meer erin, kom dan met wat betere vragen en doe zelf moeite om informatie te zoeken. Dan helpen we je hier graag verder.

Dan moet er uiteraard nog de nodige software bij. Een legale windowsversie kost al gauw 150 euro. Behalve als jouw school een licentie heeft. Dan kun je hem kopen voor 18 euro :)

[ Voor 53% gewijzigd door Ernie op 02-11-2006 20:44 . Reden: typo en toevoeging ]

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:45

djidee

Mr. Slungel

een config met een Asus P5B deluxe, een e6400 proc met goede koeler, 2gig pc6400 geheugen, 7600gt silent vidkaart, een goede kast + voeding, sataschijf van 200 gig, een dvddrive, een floppystation en een legale windows zit je op een 1200/1300 euro..

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Heb je wel eens in de pricewatch gekeken naar de prijzen van alleen al die CPU en 2 grafische kaarten? :? Is natuurlijk niet echt haalbaar met dat budget...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 20:36 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:11:
Hallo ik zou graag wat info van jullie willen.

Ik had zelf de Dual Nvidia GeForce 7950 GX2 1 GB in gedachte.
Je wilt er 2?? Dan zit je met die 2 grafische kaarten al aan je budget...

http://specs.tweak.to/16567

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Mensen moeten ergens leren ''forummen'' , is niet erg... Zo leer je er wel veel van... Idd. wat iedereen zegt... Let op je budget, de Pricewatch en google zijn je beste vrienden hierbij..
Kijk ook eens naar andere mensen die ook'n game-pc hebben samengesteld voor datzelfde budget.

veel succes,

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
[BBG] High-end Gamesysteem November 2006

en dan alles door de helft doen, zit je mooi op 1000 euro,
lekker makkelijk zo, toch?

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe wil jij iets door de helft doen? :?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

RoD schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:15:
Hoe wil jij iets door de helft doen? :?
Je kunt een mamaplank toch per cm2 bestellen? :P

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Samengesteld bij Salland Automatisering.nl

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/2559/1100pcey6.png
Prijs is inclusief verzendkosten

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is nog maar de vraag of die 7900GTO daar leverbaar is.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
Het systeem dat Robvanderaart als suggestie opgeeft is een hele goede plek om te beginnen denk ik. In principe is dat al het beste wat je voor je geld kunt krijgen, en het is een zeer vlot systeem voor zijn geld. De videokaart die je noemt in je startpost past niet in je budget, en is sowieso geen goede koop, behalve als je 2500-3000 euro wilt uitgeven aan je systeem. Zelfs dan kan ik het niet echt aanraden. De 7900GTO videokaart is momenteel een kaart met optimale prijs-kwaliteits-verhouding, maar hij is erg moeilijk leverbaar. Lees eens wat andere posts op dit forum, dan leer je veel over het samenstellen van pc's. Succes verder.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
offtopic:
ff offtopic maar wat n geweldig flashje _/-\o_

die ga ik zeker nog wat vaker gebruiken :P

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

geert1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:50:
Het systeem dat Robvanderaart als suggestie opgeeft is een hele goede plek om te beginnen denk ik. In principe is dat al het beste wat je voor je geld kunt krijgen, en het is een zeer vlot systeem voor zijn geld. De videokaart die je noemt in je startpost past niet in je budget, en is sowieso geen goede koop, behalve als je 2500-3000 euro wilt uitgeven aan je systeem. Zelfs dan kan ik het niet echt aanraden. De 7900GTO videokaart is momenteel een kaart met optimale prijs-kwaliteits-verhouding, maar hij is erg moeilijk leverbaar. Lees eens wat andere posts op dit forum, dan leer je veel over het samenstellen van pc's. Succes verder.
offtopic:
Dat ding is een perfecte koop. Met een klein beetje OC'en haal je de clockspeeds van een 7900GTX, maal 2. Oftewel voor 530 euro 2 7900 GTX'en. Ik vraag me af waar je zo goedkoop twee 7900GTX-kaartjes op de kop kunt tikken. Dat hij erg duur is, mee eens. Maar dat het geen goede koop is, dat is gewoon lariekoek. Dat je voorlopig net zo weer komt met een 7900GTX of x1900XT, is gewoon waar. De vraag is dus, heb je zoveel geld over voor feitelijk 2x een 7900GTX. Zoja, dan is het een goede deal, want niet te duur als je het zo benadert. Zo nee, dan doe je met een GTX of een GT ook een goede koop.
Geen goede koop is onzin.

[ontopic]
Zoals al aangegeven mobo + proc + gpu is bijna 1100 euro... Dus stel je eisen bij of leg er nog eens 1000 euro bij.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:09
@Bigfast:

Je hebt gelijk, het is maar net of men het geld voor de 7950GX2 over heeft. Op zich is het natuurlijk een enorm snelle kaart. Mijn punt was dat de kaart niet past in een systeem van onder de 2000 euro. Bovendien is het misschien onverstandig om op dit moment veel geld uit te geven aan een videokaart, misschien is het verstandiger over een jaartje over te stappen op DX10. Vele Tweakers hebben al dezelfde keuze gemaakt, vandaar dat de 7900GTO zo geschikt is. Die kaart geeft je een geweldige speelervaring voor de komende twaalf maanden, voor een redelijke prijs. Daarna kun je hem verkopen, de afschrijving is dan een stuk minder als bij een 7950GX2. Maar zoals je zegt is de keuze voor iedereen zelf. Dus kies je voor prijs/kwaliteitsverhouding, of voor pure performance voor elke prijs?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Kajoe: Als je nu een winkel bezoekt, dan kunnen die met een voorstel komen.
Op deze site is het de bedoeling dat je zelf een pc samenstelt, en alleen dingen gaat vragen waar je over twijfelt, of gewoon niet weet.
Als je totaal niet weet wat je moet doen, dan stap je naar een winkel/webshop en neem je een standaard pc. (of je bekijkt de laatste bbg)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kajoe, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.