[BBG] High-end Gamesysteem November 2006

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Ziehier de planning voor het high-end gamesysteem van de eerstvolgende Best Buy Guide.

Zoals altijd zijn suggestie welkom, maar hou rekening met het budget van 2000 euro en vertel ook waarom je iets zou wijzigen. Als je er een AMD in wil stoppen, zul je daar toch echt een goeie reden voor moeten hebben.

ProductPrijs
ProcessorIntel Core 2 Duo E6600€ 297,96
MoederbordAsus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP€ 212,81
KoelerArctic Cooling Freezer 7 Pro€ 16,90
Geheugen1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2, CL4€ 194,01
VideokaartAsus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3€ 480,96
GeluidskaartOnboard SupremeFX Audio Card
I/O-controllerOnboard RAID
NetwerkcontrollerOnboard Wireless & dual gigabit wired
Harde schijf2 x Seagate Barracuda 7200.10, 250GB€ 142,32
DVD-branderBenQ DW1655 16x€ 37,50
DiskettestationALPS Diskette Drive 1,44MB€ 4,88
BehuizingAntec TX1050B SOHO Tower case (ATX, 500W, Zwart)€ 109,88
MonitorSamsung SyncMaster 940BF€ 265,-
LuidsprekersCreative Inspire T7900€ 94,41
ToetsenbordLogitech G15 Gaming Keyboard (USB)€ 65,95
MuisLogitech G5 Laser Mouse (USB)€ 49,-
GamepadLogitech Cordless Rumblepad II€ 33,45
HeadsetLogitech Precision Gaming Headset€ 24,05
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 2.029,08

De goedkoopste leveranciers van deze configuratie kunnen opgezocht worden door de bovenstaande configuratie via deze link in je pricewatch winkelmand te plaatsen. De bestaande inhoud van je winkelmand wordt hierbij overschreven.

Hou overigens ook rekening hiermee:
Ik ben overgeschakeld naar ander geheugen want de prijs was letterlijk verdubbeld. Daarna heb ik de muismat en kaartlezer maar weer laten vallen. Die dingen zijn niet essentieel voor een gamebak en zo toch wat extra vrij kunnen maken voor andere onderdelen. De prijzen zijn er sinds september echter niet op gedaald.

Een aantal argumenten:

Gamepad: Bepaalde spellen, waaronder GTA, spelen op een console volgens sommigen net iets prettiger dan op een computer en vaak is de belangrijkste reden daarvoor dat een toetsenbord toch niet altijd even handig werkt.

Videokaart: Dit keer kiezen we er dan ook voor deze GX2-kaart in ons gamesysteem op te nemen. De nForce-chipset op ons moederbord biedt immers ondersteuning voor nVidia-SLI en dus lijkt het, met het oog op eventuele latere uitbreidingen, zinloos een ATi-kaart in te bouwen.

Geluidskaart: Zelfs met de zwaarste games zal de E6600 uit onze configuratie wel een paar van zijn kostbare kloktikken kunnen missen en daarom besluiten we om ook dit keer geen aparte geluidskaart in ons systeem op te nemen. Dat scheelt financieel een behoorlijke slok op de borrel zonder dat we aan kwaliteit moeten inboeten

[ Voor 5% gewijzigd door Yoeri op 26-10-2006 15:17 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Het systeem waarvoor ik persoonlijk zou kiezen

Ok.. Ik zou zelf niet voor PC4300 kiezen. Het loopt wel synchroon met de FSB maar je hebt totaal geen mogelijkheden tot bijvoorbeeld overclocken. Verder is een hogere bandbreedte van groter belang dan een 'supersnelle' videokaart... Ik zou kiezen voor G-Skill geheugen, wat momenteel wel slecht leverbaar is maar wel een goed prijs/kwaliteit verhouding heeft. Verder kan je er ook voor kiezen het geheugen rechtstreeks bij de fabrikant te bestellen.. Bijvoorbeeld Crucial heeft die mogelijkheid.

Ik zie niet in waarom een gamer zo een duur moederbord nodig heeft. Een P5B lijkt me meer dan voldoende.

En ik vind de 7950GX2 ook erg overkill, zeker met het oog op de komende nieuwe architecturen. Ik zou liever kiezen voor een 1900XT 512/256 mb versie. Dat is op dit moment meeer dan voldoende. En met een beetje overklokken moet je een eindje komen. Ik zou dan zeker wel een Accelero X2 erop zetten tegen het geluid en de warmte. Een 1950XTX is eventueel ook nog wel een goed idee.

Dat van een aparte geluidskaart (onderstaande post) vind ik ook een goed idee. Creative heeft een X-FI gamersedition uitgebracht, dat lijkt me een perfecte keuze. Verder wel goede keuze's, al had ik liever een Raptor gezien.. Maar daar is dan weer te weinig budget voor.

Samengevat.. Pak de 1950XTX, met het prijsverschil kan je hopelijk net beter geheugen kopen en de X-FI game editie... Nu lijkt het meer op een top systeem op enkele onderdelen en de rest op 'prut'.

Op reactie van de argumenten:

Een 7950GX2 in SLI? Dat staat niet in verhouding naar mijn mening. Ten eerste is een 7950GX2 An Sich al overkill, ik zou toch echt voor de X1950XTX gaan. Deze is kwalitatief/prijs gezien toch een heel stuk beter. En als je een ander moederbord kiest valt het SLI argument toch weg. Ik zou alleen voor een 7950GX2 gaan als je 3000 euro beschikbaar hebt ofzo... Als je hem in SLI wilt zetten...

Qua geluid gaat het niet alleen om de processortikken, maar ook om de geluidskwaliteit. Als je zo een dure speakerset aanschaft en je wilt high-end gamen dan lijkt het me verstandig om een goede geluidskaart te kiezen.

Kortom.. Ga voor de 1950XTX ipv de 7950GX2.. Dat scheelt pas echt een slok op de borrel... Ik bedoel, mij maakt het niet uit of het Intel/AMD, nVidia/ATI, Corsair/Kingston of whatever is.. Zolang het maar presteerd voor het geld wat je ervoor betaald...

En vergeet het geheugen niet. Ik zou in een High-END gamesysteem minstens PC6400 zetten..

De prijs van het geheugen klopt ook niet!!!!! De link die er bij staat verwijst naar PC4300 geheugen van OCZ wat vele malen duurder is dan de prijs die hier bijstaat.

Het systeem van mijn keuze... En net als jouw systeem.. 100 euro te duur :)

Verder vind ik dat je voor die 2000 euro ook nooit een heel systeem kan krijgen. Je moet er altijd verzendkosten (bij meerdere winkels) en anders eventuele assemblage kosten bijtellen.

[ Voor 192% gewijzigd door Steephh op 26-10-2006 18:54 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
is een gamepad echt nodig? want daarvoor heb je toch een console zou je denken...

in plaats daarvan zou je er mischien nog een geluidskaartje bij kunnen stoppen, dan heeft de CPU ook weer iets minder werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:22
Waarom deze video kaart. Als ik naar de VGA chart kijk van Ome Tom, dan zie ik dat de Ati X1950XTX 512 MB beter presteert en goedkoper is.

vgachart

PriceWatch

[ Voor 50% gewijzigd door Salvatore.NL op 26-10-2006 15:01 ]

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, bij de 3DMark06 test van tomshardware.com komt hij weer tussen een paar zware SLi opstellingen uit. Maar inderdaad, af en toe presteert hij erg laag zoals ik daar zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ivm wat vervelende prijsfouten is dit topic tijdelijk gesloten. Er wordt aan gewerkt. :)
Intussen is het topic alweer geopend, indien je dat nog niet door had. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Laurent op 27-10-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen 2x 7900GTO in SLi? Met dan nieuwe mobo zou dat een pracht opstelling zijn, iets goedkoper maar ik denk beter (zeker indien naar GTX geklokt).

Toetsenbord zou je ook eens naar de Logitech G11 kunnen kijken. Heeft alleen niet zo'n schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:06:
Waarom geen 2x 7900GTO in SLi? Met dan nieuwe mobo zou dat een pracht opstelling zijn, iets goedkoper maar ik denk beter (zeker indien naar GTX geklokt).

Toetsenbord zou je ook eens naar de Logitech G11 kunnen kijken. Heeft alleen niet zo'n schermpje.
Goed idee! Al die onzin maakt de pc veel te duur. Je hebt niets aan al die tierelantijntjes... Gamers willen performance..! In ieder geval ik wel voor dat geld!

Ik post vanavond wel een mooi overzichtje met mijn ultieme systeem voor dat geld van alle redenaties voorzien! Maar ik moet nu weg.. Dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 26-10-2006 16:13 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Vooral die SLI-opstelling vind ik interessant en ga ik eens nader bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Yoeri schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:13:
Vooral die SLI-opstelling vind ik interessant en ga ik eens nader bekijken :)
Waarom een SLI opstelling.. Qua performance heb je er echt niet veel aan.. Het is alleen maar om indruk te maken naar mijn mening.. Pas nu beginnen de spellen het een beetje goed te ondersteunen... maar afijn.. Ik post vanavond wel even.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Call me stupid, maar ik zie een aantal zaken staan die, mijn inziens, niet direct bijdragen tot een goeie 'game-rig'.
Wellicht zijn het 'de ongeschreven regels' van een BBG-systeem, maar een monitor, keyboard, muis, gamepad, speakers, diskettestation en headset kunnen in een eventueel later stadium bijgekocht worden (indien gewenst uiteraard).
De meesten zullen losse onderdelen kopen en hun systeem stukje bij beetje upgraden. Tot het niet meer verder kan (door bijvoorbeeld andere sockets of geheugen). Vaak zal dan alsnog alleen een 'los systeem' gekocht worden.
Ik vraag mij dus sterk af wie een systeem als hierboven in 1 koop zal aanschaffen (de pc-markt is tenslotte al redelijk verzadigd en 'iedereen' heeft tegenwoordig wel een pc staan.
Als je bovenstaande dus niet meetelt, scheelt dat zo een slordige 525 euro, hetgeen weer in andere/betere onderdelen geïnvesteerd kan worden.
Denk ik er zo raar over? Of zijn het gewoon de BBG-'regels'?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee. BBG wil gewoon zeggen: beste koop voor dat bedrag. Deze guide wordt niet gezien om klakkeloos te kopen, maar er wordt besproken wat wel/niet waar voor je geld is en goed in een high-end game systeem past. Dat niet iedereen zo'n systeem met scherm en randapparatuur nodig heeft is logisch. Maar hier thuis (misschien een uitzonderingsgeval, maar ik weet het ook niet hoor) gaat mijn oude systeem naar m'n broertje en dus heb ik vrij weinig aan een kast zonder randapparatuur.

Misschien heb je al een 17" of 19" thuisstaan, en dan vind ik eigenlijk deze videokaart waardeloos. Bij 1600x1200 resoluties vind ik dit pas echt interessant worden. 1680x1050 kun je nog overwegen om deze kaart te nemen, maar een 7900GTO @ GTX of X1900XT voldoet probleemloos overal.

Dus: 1280x1024 en 7950GX2 of 7900GTO SLI gaan mijns inziens niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
productsurvey's leest, dan zie je al snel dat er nogal wat mankeert aan die kast. Vooral de voeding moet het ontgelden.
hele slechte voeding
kwaliteit 120mm ventilator
lak
prijs
Deurtje is van slechte kwaliteit
2x een DOA voeding hier
Persoonlijk zou ik de voeding en kast apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:53:
Ja en nee. BBG wil gewoon zeggen: beste koop voor dat bedrag. Deze guide wordt niet gezien om klakkeloos te kopen, maar er wordt besproken wat wel/niet waar voor je geld is en goed in een high-end game systeem past. Dat niet iedereen zo'n systeem met scherm en randapparatuur nodig heeft is logisch. Maar hier thuis (misschien een uitzonderingsgeval, maar ik weet het ook niet hoor) gaat mijn oude systeem naar m'n broertje en dus heb ik vrij weinig aan een kast zonder randapparatuur.

Misschien heb je al een 17" of 19" thuisstaan, en dan vind ik eigenlijk deze videokaart waardeloos. Bij 1600x1200 resoluties vind ik dit pas echt interessant worden. 1680x1050 kun je nog overwegen om deze kaart te nemen, maar een 7900GTO @ GTX of X1900XT voldoet probleemloos overal.

Dus: 1280x1024 en 7950GX2 of 7900GTO SLI gaan mijns inziens niet samen.
Je wilt natuurlijk ook dat je kaart even meegaat. Dus games zullen misschien nu nog probleemloos werken op die resolutie, maar in de toekomst waarschijnlijk niet meer.
Persoonlijk zou ik voor een X1950XTX gaan, om de redenen die hier al genoemd staan. Dat het een SLI bord is, maakt imo niet zoveel uit. SLI/Crossfire vind ik sowieso onzinnig als je niet meteen voor 2 high-end kaarten gaat. Mocht je in de toekomst willen upgraden zou ik dat niet met een dan verouderde kaart doen, maar zou ik er een nieuwe inzetten. Een DX10 kaart dus dan, in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
- 7900 GT(X) in SLI gaat het niet worden, wegens weinig significant in de prestaties van het systeem en dus zinloos om het daarvoor om te gooien lijkt me

- In een BBG horen monitor, invoerapparten, speakers, ... nu eenmaal thuis, daar wordt vooralsnog niets aan veranderd

- De kast: ga ik nog eens bekijken. Reviews die ik gelezen had, waren niet slecht in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Is de GTO een overgeclockte kaart? Want met standaard overclockte kaarten zijn veel problemen geweest...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Yoeri schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:47:
Videokaart: Dit keer kiezen we er dan ook voor deze GX2-kaart in ons gamesysteem op te nemen. De nForce-chipset op ons moederbord biedt immers ondersteuning voor nVidia-SLI en dus lijkt het, met het oog op eventuele latere uitbreidingen, zinloos een ATi-kaart in te bouwen.
De GX2 vereist geen SLI en Quad SLI bied nauwelijks voordelen (juist vaak performancenadeel t.o.v. een single GX2, vermeend vanwege de extra overhead om 4 GPU's aan te sturen).
Eventueel zou dus op het mobo bezuinigd kunnen worden.
Steephh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:51:
En ik vind de 7950GX2 ook erg overkill, zeker met het oog op de komende nieuwe architecturen. Ik zou liever kiezen voor een 1900XT 512/256 mb versie. Dat is op dit moment meeer dan voldoende. En met een beetje overklokken moet je een eindje komen. Ik zou dan zeker wel een Accelero X2 erop zetten tegen het geluid en de warmte. Een 1950XTX is eventueel ook nog wel een goed idee.
7950GX2 Overkill :? We bouwen hier een high-end gamesysteem hoor... en daarin maakt tegenwoordig met name de videokaart uit hoe high-end het geheel is ;)

Als je FEAR op 1920x1200 voluit wilt draaien met 4xAA en 16xAF voldoet een X1900XTX niet... framedrops naar 16~18fps, soms op behoorlijke stukken ingame en dat weet ik uit hoogstpersoonlijk eigen ervaring.
X1950XTX heb ik zelf niet geprobeerd, maar die presteert "slechts" zo'n 5-7% beter dan een X1900XTX... dus die dropt met genoemde settings ook nog onder de 20fps vermoedelijk...
Verder scheelt de X1950XTX 'slechts' zo'n 80 Euro (20%) met de 7950GX2. Daartegenover staat vaak een 20-30% betere performance (en veel betere overklokbaarheid van de GX2; de X1950 loopt behoorlijk op zijn max). Op een budget van 2000 Euro zou ik dat bedrag zonder meer direct ervoor uittrekken.
Dat van een aparte geluidskaart (onderstaande post) vind ik ook een goed idee. Creative heeft een X-FI gamersedition uitgebracht, dat lijkt me een perfecte keuze.
Volgens mij heeft dit moederbord een high-definition geluidschip onboard die ook nog eens Dolby Digital Live (realtime dolby digital encoding) ondersteund. De X-Fi kan dat niet. Ik zie zodoende niet direct reden om een X-Fi in te prikken en zou dat geld dus ook anders besteden, desnoods aan een betere speakerset (dat zet voor je geluid meer zoden aan de dijk)... uiteraard tenzij iemand met een review bij de hand heeft die toont dat de X-Fi een significant lagere processorload inlevert dan de on-boardchip van dit moederbord...
Salvatore.NL schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:54:
Waarom deze video kaart. Als ik naar de VGA chart kijk van Ome Tom, dan zie ik dat de Ati X1950XTX 512 MB beter presteert en goedkoper is.
vgachart
Tom draait de GX2 daar om zeer onduidelijke reden blijkbaar in single GPU modus (ofwel Dual GPU mode uitgeschakeld)! Alleen in dual GPU mode presteert hij dus op een normaal niveau. Zoek maar andere reviews op: de GX2 is over vrijwel de gehele linie een stuk sneller dan de X19x0XTX.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Cheetah schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:40:
[...]
De GX2 vereist geen SLI en Quad SLI bied nauwelijks voordelen (juist vaak performancenadeel t.o.v. een single GX2, vermeend vanwege de extra overhead om 4 GPU's aan te sturen).
Eventueel zou dus op het mobo bezuinigd kunnen worden.

[...]
7950GX2 Overkill :? We bouwen hier een high-end gamesysteem hoor... en daarin maakt tegenwoordig met name de videokaart uit hoe high-end het geheel is ;)

Als je FEAR op 1920x1200 voluit wilt draaien met 4xAA en 16xAF voldoet een X1900XTX niet... framedrops naar 16~18fps, soms op behoorlijke stukken ingame en dat weet ik uit hoogstpersoonlijk eigen ervaring.
X1950XTX heb ik zelf niet geprobeerd, maar die presteert "slechts" zo'n 5-7% beter dan een X1900XTX... dus die dropt met genoemde settings ook nog onder de 20fps vermoedelijk...
Verder scheelt de X1950XTX 'slechts' zo'n 80 Euro (20%) met de 7950GX2. Daartegenover staat vaak een 20-30% betere performance (en veel betere overklokbaarheid van de GX2; de X1950 loopt behoorlijk op zijn max). Op een budget van 2000 Euro zou ik dat bedrag zonder meer direct ervoor uittrekken.

[...]
Volgens mij heeft dit moederbord een high-definition geluidschip onboard die ook nog eens Dolby Digital Live (realtime dolby digital encoding) ondersteund. De X-Fi kan dat niet. Ik zie zodoende niet direct reden om een X-Fi in te prikken en zou dat geld dus ook anders besteden, desnoods aan een betere speakerset (dat zet voor je geluid meer zoden aan de dijk)... uiteraard tenzij iemand met een review bij de hand heeft die toont dat de X-Fi een significant lagere processorload inlevert dan de on-boardchip van dit moederbord...

[...]

Tom draait de GX2 daar om zeer onduidelijke reden in single GPU modus (ofwel Dual GPU mode uitgeschakeld)! Alleen in de dual GPU (SLI/Crossfire) tests staat de GX2 in de voor de GX2 normale dual GPU mode en presteert hij dus op een normaal niveau. Zoek maar andere reviews op: de GX2 is over vrijwel de gehele linie een stuk sneller dan de X19x0XTX.
Uhhh... Het geheel maakt uit hoe de pc presteert. Die 7950GX2 is heel leuk en aardig, maar als er geen fatsoenlijk geheugen in zit dan geef je een hoop geld aan niets uit.. Verder vraag ik me af waarom je 1920x1200 wilt gaan draaien op een 19" monitor? :? :?

De 1950XTX is 80 euro goedkoper, geld wat je beter kan besteden aan andere onderdelen IMHO.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Steephh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:47:
Uhhh... Het geheel maakt uit hoe de pc presteert. Die 7950GX2 is heel leuk en aardig, maar als er geen fatsoenlijk geheugen in zit dan geef je een hoop geld aan niets uit..
Geheugen scheelt in games enkele procenten, en ook nog eens niet bij alle games... een videokaart kan (en zal) tientallen procenten schelen, over de gehele linie.
Zodra je zware grafische settings aanzet zit een systeem over het algemeen meer te wachten op de videokaart dan andersom. Prioriteit ligt voor een gamesysteem i.m.o. dus vrijwel altijd bij de videokaart...
Verder vraag ik me af waarom je 1920x1200 wilt gaan draaien op een 19" monitor? :? :?
Hmm, jah, daar heb je gelijk in 8)7
Eigenlijk zou i.m.o. monitoradvies moeten worden losgetrokken van systeemadvies, maar da's een andere discussie ;)
De 1950XTX is 80 euro goedkoper, geld wat je beter kan besteden aan andere onderdelen IMHO.
Mja, en dat zijn we dus oneens... i.m.o. bouw je - even kort door de bocht - een gamesysteem op rond de grafische kaart (het belangrijkste item op gebied van gameperformance), en niet andersom ;)
Nu zal een X1950XTX het op 1280x1024 meer dan uitstekend doen, maar het ging even om het principe.

<edit>
Als dit de BBG voor november is zou het - afhankelijk van wanneer hij wordt gepubliceerd - misschien geen gek idee zijn om te kijken wat de 8800GTS doet. Die zou voor zo'n 550 Euro moeten uikomen rond 8 November...

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 26-10-2006 18:11 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou voor minder geld een X1950XTX nemen voor de hier boven genoemde prijs/prestatie, maar ook omdat je dan een Asus P5W Dh Deluxe kan nemen, het bord dat het beste overclockt als ik de topics op GoT zo lees.

Bovendien kan je later !misshien! gebruik maken van ATI Physics i.c.m. zo'n nieuwe DX10 kaart, aangezien Crossfire het gebruik van 2 verschillende kaarten ondersteunt. Zo hoef je de oude kaart niet te verkopen als je een nieuwe koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
* Steephh is nu zijn ultieme systeem voor dat geld aan het bouwen...Ofja.. Samenstellen dan. In ieder geval, ik zeg niet dat de 7950GX2 een slechte kaart is voor dat geld, alleen ik wilde eigenlijk zeggen dat het voor dit geld overkill is.. Ik denk dat het voor dit systeem belangrijker is dat je PC6400 geheugen koopt dan PC4300... Het scheelt namelijk toch meer dan je denkt.. En kijk niet alleen naar games. Kijk bijvoorbeeld ook naar WinRar.. Als je op een lanparty bent en je wilt een game spelen en je gaat iets unrarren (bijvoorbeeld Trackmania Nations of een ander freeware spel), dan is het ook wel handig als dat lekker snel gaat.

Afijn, kijk dit maar eens:

http://www.xbitlabs.com/a...e2duo-memory-guide_6.html

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 26-10-2006 18:28 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen P5B deluxe ipv Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP? Deze is nog goedkoper en kan (ongeveer) evenveel, of zit ik er nu naast? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor & Koeler

Prima

Moederbord

Waarom al dat geld versmijten aan al die fancy dingen. RAID en SATAII is wat we zoeken voor een goede prijs. Pak dan de "Asus P5B @ 118,-" of de "MSI P965 Neo-F @ 94,-)

Geheugen

Een echte gamerbak gaat worden overclockt. G.Skill heeft het geheugen voor een prima prijs. 2x 1GB PC6400 @ 273,-

Videokaart

Prima keuze. Updaten doe je niet naar SLI maar naar de volgende generatie, DX10 kaarten.

Behuizing & Voeding

Je trekt nu 110 euro voor een kast een voeding in 1. Ik zou een goede voeding pakken à 70,- met een degelijke kast met de nodige fans voor eenzelfde bedrag. Totaal 4 tientjes meer maar sowieso 10x beter.

HD's

Prima keuze. Je zou echter wel een kleinere versie kunnen nemen en daar iets op kunnen besparen. Je zet de boel in RAID0, maar het is een gamebak geen storage. 500GB is niet nodig voor gamen, dus valt ook niet in het budget. Dat veel mensen het willen hebben is iets anders. Dat regelen ze dan maar buiten het budget vind ik persoonlijk.

Monitor

We zijn stinkendrijke gamers toch? wat doen die op een LCD op 1280x1024? Die spelen 1600x1200 @ 100hz op een 20inch+ CRT. De Samsung SyncMaster 1100MB loop ik daarvoor snel even tegen het lijf in de pricewatch

Rommel

Weg met die rumblepad etc. Ze horen iig niet thuis in het budget van 2000

Met het besparen op de rommel, het moederbord en niet te scheutig te zijn met de kast kun je de monitor en het geheugen er net tussendrukken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Waarom deze kast en niet een Sonata II, en waarom de Samsung BF940 en niet de nieuwere BF931BF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:31:
Monitor

We zijn stinkendrijke gamers toch? wat doen die op een LCD op 1280x1024? Die spelen 1600x1200 @ 100hz op een 20inch+ CRT. De Samsung SyncMaster 1100MB loop ik daarvoor snel even tegen het lijf in de pricewatch
20" CRT? Dat is toch prehistorisch... Neem dan gelijk een 20" TFT scherm.

Maar aangezien die buiten budget valt en widescreen voor gaming nog niet het van je het is, kan je t beter bij die LCD laten.

[ Voor 13% gewijzigd door Dutch_Razor op 26-10-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Zoiets als dit dus!

PAS OP, je winkelwagen wordt overschreven!!

Ik weet niet wat jullie ervan vinden... Er zit geen raam in de kast.. Maar dat is een overbodige luxe. En als je een raam wilt kan je het er zelf in maken of je geeft gewoon wat extra geld uit aan die kast. Die gamecontroller heb ik ook weggelaten omdat ik dat ook overbodig vind. Iemand die veel San Andreas speelt die heeft het er vast wel voorover om een gamecontroller er extra bij te kopen. Verder heb ik persoonlijk en nog een paar vrienden goede ervaringen met de gekozen muis. Het diskettestation heb ik weggelaten.. Dat vind ik overbodig.

En ik ga nu eten.. Commentaar hoor ik graag...

EDIT: Zo ik ben al lang weer klaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 26-10-2006 21:02 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Steephh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:27:
In ieder geval, ik zeg niet dat de 7950GX2 een slechte kaart is voor dat geld, alleen ik wilde eigenlijk zeggen dat het voor dit geld overkill is.. Ik denk dat het voor dit systeem belangrijker is dat je PC6400 geheugen koopt dan PC4300... Het scheelt namelijk toch meer dan je denkt..
[...]
Afijn, kijk dit maar eens:
http://www.xbitlabs.com/a...e2duo-memory-guide_6.html
In je eigen link wordt bevestigd wat ik al hierover meldde:
We shouldn't overestimate the role of fast memory in gaming applications. For example, the results of DDR2-533 and DDR2-1067 differ by only 5-10%, i.e. installing the twice faster memory leads to a negligible performance increase even in games.
100% sneller geheugen doet 5-10% framerateverschil op lage resoluties (1024x768, meestal low Q).
Op hoge resoluties of op andersinds zwaardere grafische instellingen - waar de videokaart de bottleneck vormt - is het verschil al helemaal verwaarloosbaar. Dit wordt bevestigd door 3DMark06:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/memory/core2duo-memory-guide/266mhz/3dmark-1.png
Maarliefst 35 puntjes verschil tussen DDR2-533 5-5-5-15 en DDR2-1066 4-4-4-12 ;)
En een verschil van 7 hele punten tussen DDR2-533 CL4 (Yoeri) en DDR2-800 CL5 (jouw sys)...
Da's net 1 promille (1 duizendste) verschil op de score mensen... een 1mhz videokaartoverklok doet dat in theorie dus nog beter... en daar wil je 80,- extra aan spenderen? :P
This serves to confirm our point that the limited bandwidth of the front-side bus is an obstacle to accelerating your system by means of high-frequency memory.
Dus: je kunt 80 Euro extra uitgeven aan geheugen, wat je op de resoluties waarop je gaat gamen mss zo'n 1 a 2% scheelt, of je kunt 80 Euro extra uitgeven aan een videokaart, wat je zo'n 20-30% scheelt. Voor mij is die keuze gisteren (wat zeg ik: 3 jaar terug!) al gemaakt... zeker met het oog op steeds vaker voor dual GPU geoptimaliseerde zware games (ik zeg: Crysis & FEAR2) in het achterhoofd :Y)

<edit>
Overklokken is ook niet direct een argument. Het meeste DDR2-533 CL4 komt tegenwoordig wel een eindje @CL5, en anders ondersteunt elk behoorlijk enthousiast board wel een divider... plus overklokken van de grafische kaart levert je in games een heel eind meer op dan overklokken van je E6600.
Je advies voor een X1950XTX is ook in dat opzicht niet echt consistent, want die overklokt voor geen meter. Mijn 7950GX2 doet 600/1600, een overklok van resp 25% op core en 33% op geheugen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 27-10-2006 08:40 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ja... In ieder geval moet ik wel toegeven dat ik niet zo goed gelezen heb, want ik heb alleen naar de plaatjes gekeken.. :P

Ik vind om 1/4 van je budget uit te geven aan je videokaart.. Dat vind ik nogal veel. En waarom hebben zoveel mensen op T.net PC6400 geheugen in hun systeem? Als het echt zo weinig scheelde dan zouden ze allemaal wel PC4300 geheugen gekocht hebben. Lijkt mij.. Ik moet trouwens nog geheugen kopen, en ik ga waarschijnlijk voor Crucial Tenth Anniversary PC5300 CL3 geheugen... Dat lijkt me netjes om te overclocken.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Steephh schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:14:
[...]

Waarom een SLI opstelling.. Qua performance heb je er echt niet veel aan.. Het is alleen maar om indruk te maken naar mijn mening.. Pas nu beginnen de spellen het een beetje goed te ondersteunen... maar afijn.. Ik post vanavond wel even.
Ik stel voor dat je call of duty2 op 1280*1024 draait met alles aan & texture settings op extra in dx9 modus.

Ik wens je veel succes on 60fps minimum met je single gfx card....
Steephh schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:33:
Ja... In ieder geval moet ik wel toegeven dat ik niet zo goed gelezen heb, want ik heb alleen naar de plaatjes gekeken.. :P

Ik vind om 1/4 van je budget uit te geven aan je videokaart.. Dat vind ik nogal veel. En waarom hebben zoveel mensen op T.net PC6400 geheugen in hun systeem? Als het echt zo weinig scheelde dan zouden ze allemaal wel PC4300 geheugen gekocht hebben. Lijkt mij.. Ik moet trouwens nog geheugen kopen, en ik ga waarschijnlijk voor Crucial Tenth Anniversary PC5300 CL3 geheugen... Dat lijkt me netjes om te overclocken.. :)
Tis een game systeem, alle focus moet gaan naar het renderen van games, en gemakkelijke besturing(G15 goede keus ^_^)

Je haalt meer uit een SLI setup dan een 10x snellere cpu of geheugen...tenzij je superpi als een spelletje beschouwd :X

[ Voor 47% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-10-2006 09:55 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 11:40

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Vreemd dat er zo weinig wordt gerept over de hd's. Lekker budget, maar naar wat ik heb gehoord kun je beter een mooie raptor kopen (als we het toch over gamen hebben, heb je dus ook niets aan veel opslagruimte :P). Paar tientjes meer...maar ja performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar tientjes?
2x 250GB in RAID0 is sneller dan een zo'n 36GB Raptor (ADFD, laatste versie ja).

Een 74GB raptor is volgens mij inderdaad sneller dan die 2x250GB in RAID0. En de 150GB, die weer €70 duurder is, weer meestal een stuk sneller. Op Anandtech had ik dit gelezen, want de 36GB raptor zou 1 36gb platter gebruiken, de 74gb raptor 1 74gb platter en de 150gb gebruikt er 2x een 74gb platter. De raptorX zou volgens mij 1x 150gb platter gebruiken.

Dus een 36GB raptor is echt alleen maar handig voor de opstart tijden van Windows volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar gaming systeem. Alle hardware is goed spul, en dan wordt er een 19" monitor bij gezet met een waardeloze resolutie van 1280x1024. Imho een 20" TFT zou er mooier bijpassen. Voor de rest, zoals al is opgemerkt, een 7950GX2 in een SLI mobo gaat ook nergens over, aangezien quad SLI geen performance winst geeft. Iets meer prijsbewust zou zijn: een 7900GTO of een X1950pro/XT en van t geld dat over is van een 19" monitor naar een 20" gaan. Aangezien de meeste core2duo's goede overclockers zijn verwachtte ik ook PC6400 geheugen. Een E6600 at 3.6GHz is geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51
Sinds Juni 2003 is de prijs van het high-end gamesysteem vastgesteld op €2000, daarvoor was het €2500. De huidige setup van dit systeem laat duidelijk zien dat €2000 niet meer toereikend is; de monitor is wat je in een high-end gamesysteem uit 2004/2005 zou verwachten, het geheugen is te langzaam met het oog op overklokken(*) en verder schitterd het systeem door de afwezigheid van WD Raptor schijven.

Ik stel voor dat de prijs van dit systeem weer naar een bedrag van minimaal €2500 wordt gebracht. €3000 is zelfs beter. Ja, duur, maar dit is dan ook een high-end systeem.

(*)Dit systeem wordt in het algemeen gekocht door tweakers die performance willen, als ze meer performance kunnen krijgen door over te klokken, zullen ze dat dan ook doen!

En waarom een diskettedrive? BIOS update je via ASUS LiveUpdate, belastingaangifte pluk je van het internet en vrijwel alles kan tegenwoordig ook via een cd-rom.

[ Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 27-10-2006 12:46 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:07
Ben het eigenlijk wel met alles eens, behalve het scherm.

Waarom de 940BF als monitor en niet de 931BF, die zou toch beter moeten zijn, trouwens ook een nieuwer model, en het contract is hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Emu schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:57:
Ben het eigenlijk wel met alles eens, behalve het scherm.

Waarom de 940BF als monitor en niet de 931BF, die zou toch beter moeten zijn, trouwens ook een nieuwer model, en het contract is hoger.
Nouja, ik vind 3000 euro nou ook wel een beetje heel erg overdreven. Je hebt nu toch een setting die alles met alle 'eyecandy' aankan, en dat ook nog wel een tijdje zal kunnen? Net alsof het een straf is om op 1280*1024 te gamen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier veel gezeik over welke onderdelen er in moeten en welke niet. Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens om het lekker basis te houden, gewoon een high-end gamessyteem waarmee, als je alles in elkaar heb gezet kunt gamen. Daar hoort veel rotzooi niet bij, zoals een cordless rumblepas of een muismat, waar ik ook blij om ben dat die er nu niet meer in zit(de muismat). Aan de andere kant er zijn veel mensen die wel zo'n gamepad willen. Deze mensen krijgen dan ook meteen advies welke ze moeten nemen. de best buy guide is een advies voor als je bijvoorbeeld een gamesysteem wilt kopoen welke onderdelen je moet kiezen. Dat een rumblepad erbij staat betekent niet dat je hem ook moet kopen. Ik vind zo'n gamepad wel dermate bij een game-systeem horen dat deze er wel bij mag. card-reeders en muismatten vind ik daarentegen weer vette onzin. Ik denk dat de balans in dit syteem qua verscheidenheid van onderdelen heel goed is.

Dus.
Maak eerst de basis. Dus een systeem waarmee je kan doen wat je wilt (in dit geval gamen op high end niveau). dat is dus je kast met moederbord processor etc. en natuurlijk toetsenord+muis en een monitor. Vervolgens ga je kijken wat er nog meer bij een game-systeem hoort. Dan natuurlijk niet alles erbij zetten, maar wel de meest belangrijke dingen. in dit geval is dat alleen een headset en zo'n gamepad. Hier kun je natuurlijk veel over discussieren of dit erbij hoort of niet, maar dit is veel logischer dan bijvoorbeeld een card-reader. jullie de redactie moet maar beslissen hoeveel van die bijzaak artikelen erbij moeten.

Wat ook een heel goed idee is om het apart te doen. Dus een gedeelte met alleen de basis van het gamesysteem, dus echt de essentiele onderdelen. Daaronder zet je een apart gedeelte met: voor de mensen die extra artiklen bij een game-systeem belangrijk vinden hebben we hier nog een aantal onderdelen die jij het beste kan kopen. Maar zet er nooit onderdelen bij die niets met gamen te maken hebben, zoals cardreeders

Ik hoop dat dit veel discussie weg haalt over welke onderdelen erbij moeten en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardreader is ook een beetje nutteloos voor een gamer idd ... is niet essentieel, alleen een leuke extra.

Als je RAID gaat draaien neem dan een Asus P5B-E of Deluxe. Dan heb je alles wat je nodig hebt volgens mij. De gewone doet niet aan RAID! Ja, met externe sata poort, maar dat wil je niet.
MSI Platinum kan evt ook. Ook hier is het kleinere broertje, de Neo-F die geen RAID ondersteund.
Ivm overclocken zou ik voor de P5B-E/Delux gaan.

Videokaart is al genoeg over geleuterd. Ik heb een 7900GTO en vind het prima, maar een echte gamer eist miss een echte high end kaart. Al is deze prijs/kwaliteit de beste keuze aangezien je hem zonder extra koeling naar GTX clockt.

Monitor, Waarom niet de 20" LG L204WT? Prima monitor (kheb er 2) met een snelle response time (5 ms) en zeer mooie prijs. € 281,89

En kast zou ik idd los en los voeding doen. Let erop dat Gamers vaak de patsers in de PC business zijn. Dus een Thermalake kast oid kan echt wel. Ik heb zelf de NZXT Apollo, ben er erg over te spreken. Voedingen van Antec zijn alles behalve betrouwbaar lately. Dus de Zalman, Seasonic, Targan oid voldoen ook en zijn stiller.

Geheugen, zoals gezegd, neem de G.Skill. Bijzonder goede resultaten, kwalitatief net zo goed als de andere toppers (levenslange garantie iig) en mooie prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mobo is veel te duur. 2x full bandwith 16x pci-e sloten gebruik je nooit. Er is geen non-sli videokaart die 8x pci-e voltrekt. Een 7900gt wordt op pci-4x met iets van 10% gebottleneckt.

--Edit-- mijn 1337ste post!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Hoewel op details een heleboel aangepast kan worden lijkt een ding zeker:

Kies een ander mobo!

"Wij" willen volgens mij allemaal:
Intel 965/ICH8R chipset
Voldoende OC opties

GigaByte 965P-DQ6

Feature Adjustments possible
FSB Clock 100-600MHz (1MHz increments)
CPU FID x6-CPU MAX. FID (1x increments)
PCI-E Clock 90-150MHz (1MHz increments)
Memory 400/533/667/800MHz
CPU Core voltage 0.6875V - 2.375Vv in 0.0625V increments
Memory VDIMM Nominal (1.8V) - +0.775V in 0.025V increments
PCIe voltage 0-0.35V in 0.05V increments above default
FSB Voltage 0-0.35V in 0.05V increments above default

7950GX2 mobo list komt ie ook in voor. En goedkoper dan de Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even helemaal niet lullig bedoeld naar de meeste toe, maar gamers, die hard gamers, die geven ruk om settings.. Die willen het beste hun beeld hebben, zodat ze meer kunnen zien. Ik praat voornamelijk aan fps games, en de resolutie moet 9 van de 10 keer ook nog eens onder de 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

NitroX infinity schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:41:
het geheugen is te langzaam met het oog op overklokken(*)
(*)Dit systeem wordt in het algemeen gekocht door tweakers die performance willen, als ze meer performance kunnen krijgen door over te klokken, zullen ze dat dan ook doen!
Spendeer ik nou net hier mijn tijd om een heel betoog neer te zetten waarom snel geheugen in een (relatief) smal budget zijn prijs absoluut niet terugverdiend in een gamesysteem... zie ik even later precies dezelfde statement ononderbouwd terugkomen 8)7

Geheugen doet bijna niets voor gameperformance. Het prestatieverschil tussen DDR2-533 CL4 en DDR2-800 CL5 is minimaal, zelfs in vrijwel alle andere applicaties. Voor overklokken kunnen memorydividers gebruikt worden, en geheugen kan ook overklokt worden. De tientallen Euro's die je daar dus extra aan spendeert kun je binnen dit budget in een gamesysteem beter elders spenderen.
verder schitterd het systeem door de afwezigheid van WD Raptor schijven.
De raptors halen wat af van de laadtijden maar zijn zeker niet essentieel in een gamesysteem. Moderne, snelle 7200rpm schijven kunnen de raptors behoorlijk benaderen, en regelmatig zelfs verslaan... zeker in RAID... binnen dit budget kan het bedrag wat je aan dure raptors uitgeeft dus beter elders gespendeerd worden :)
Ik stel voor dat de prijs van dit systeem weer naar een bedrag van minimaal €2500 wordt gebracht. €3000 is zelfs beter. Ja, duur, maar dit is dan ook een high-end systeem.
Ik denk dat je aan 1700-2000 Euro ruim voldoende hebt om een high-end gamesysteem neer te zetten... het is een gamesysteem. Dingen die relatief weinig voor gameperformance doen zoals extreem snel geheugen, en een extreem snelle CPU zijn overbodig.

Waar jij op doelt is meer een high-end allround systeem... maar dat kun je ook bouwen door naar de high-end workstation configuratie te kijken en daar een high-end grafische kaart in te mikken ;)

Wel denk ik dat het, zoals eerder aangegeven, beter is om monitoradvies apart te doen (en de monitor dus los te koppelen van het systeembudget). Iemand kan dan zelf een gerichte keuze maken uit een selectie budget tot high-end monitors, afhankelijk van eigen wensen en budget.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:40:
Even helemaal niet lullig bedoeld naar de meeste toe, maar gamers, die hard gamers, die geven ruk om settings.. Die willen het beste hun beeld hebben, zodat ze meer kunnen zien. Ik praat voornamelijk aan fps games, en de resolutie moet 9 van de 10 keer ook nog eens onder de 1024.
Gooi jij er toch een 6600GT in... kun je prima mee op 800x600 gamen... scheelt weer 350 Euro ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cheetah op 28-10-2006 17:31 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat soort die-hard gamers zijn niet de doelgroep denk ik. Die stellen hun eigen systeem wel samen. De "algemene" gamer wil toch graag op hoge settings gamen. Vrijwillig op 800x600 gamen oid is alleen leuk als je puur en alleen voor de performance in games gaat. Daar zijn er niet zo gigantisch veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat sommige(wat zeg ik? _de meeste_) gamers thuis wel het liefst een relaxt een potje kunnen gamen met flink wat eyecandy. Op wedstrijden kunnen die details wel uit. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Het volgende leek mij wel een mooi lijstje om nog even over te discussieren.

Waslijst aan spullen in de PW

IMO, mag je het zo Copy-Paste in de nieuwe BBG.

Ik ben alleen een gamepad, een stel speakers, een diskettedrive en een geluidskaart vergeten omdat ik betwijfel of die wel zo nodig zijn. Er is hier genoeg ruimte (lees: budget) over gelaten om veranderingen aan te brengen. De rest van de componenten lijken me goed zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:26:
[...]
In je eigen link wordt bevestigd wat ik al hierover meldde:
[...]
100% sneller geheugen doet 5-10% framerateverschil op lage resoluties (1024x768, meestal low Q).
Op hoge resoluties of op andersinds zwaardere grafische instellingen - waar de videokaart de bottleneck vormt - is het verschil al helemaal verwaarloosbaar. Dit wordt bevestigd door 3DMark06:
[afbeelding]
Maarliefst 35 puntjes verschil tussen DDR2-533 5-5-5-15 en DDR2-1066 4-4-4-12 ;)
En een verschil van 7 hele punten tussen DDR2-533 CL4 (Yoeri) en DDR2-800 CL5 (jouw sys)...
Da's net 1 promille (1 duizendste) verschil op de score mensen... een 1mhz videokaartoverklok doet dat in theorie dus nog beter... en daar wil je 80,- extra aan spenderen? :P

[...]
Dus: je kunt 80 Euro extra uitgeven aan geheugen, wat je op de resoluties waarop je gaat gamen mss zo'n 1 a 2% scheelt, of je kunt 80 Euro extra uitgeven aan een videokaart, wat je zo'n 20-30% scheelt. Voor mij is die keuze gisteren (wat zeg ik: 3 jaar terug!) al gemaakt... zeker met het oog op steeds vaker voor dual GPU geoptimaliseerde zware games (ik zeg: Crysis & FEAR2) in het achterhoofd :Y)

<edit>
Overklokken is ook niet direct een argument. Het meeste DDR2-533 CL4 komt tegenwoordig wel een eindje @CL5, en anders ondersteunt elk behoorlijk enthousiast board wel een divider... plus overklokken van de grafische kaart levert je in games een heel eind meer op dan overklokken van je E6600.
Je advies voor een X1950XTX is ook in dat opzicht niet echt consistent, want die overklokt voor geen meter. Mijn 7950GX2 doet 600/1600, een overklok van resp 25% op core en 33% op geheugen ;)
En doe diezelfde test nu eens bij 3dmark 2001 en 2003. Hiermee kun je je systeem performance checken en niet alleen je GPU performance zoals 2006 doet..... Dan zul je zien dat het veel meer scheelt....

En bekijk dit plaatjes eens.
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/memory/core2duo-memory-guide/266mhz/farcry.png

Het verschil tussen sloom geheugen en snel geheugen is bij farcry bijvoorbeeld al bijna 17 procent. Ik vind dat zeker wel noemenswaardig. In een highend systeem hoort gewoon highend geheugen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofterwijl tussen PC4200 cas 4 en PC6400 cas 4 (ik denk dat we niet verder moeten gaan met nóg duurder geheugen?) Ligt een verschil van 9%. Is op zich wel behoorlijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hoewel de GeForce 7950GX2 overal het snelste is, betekent dit niet dat dit de beste keus is. Het is een kaart met twee GPU's die met elkaar via SLI praten. Dit betekent overhead en in alle spellen die geen SLI ondersteunen heeft dit dus een impact op de performance. Ik zou dus eerder kiezen voor de ATi Radeon X1900XTX die in dit soort situaties nagenoeg altijd sneller is dan een 7960GX2 en over het algmeen niet eens zo heel ver onder de performance van een 7950GX2 zit. Het geld dat uitgespaart wordt kun je dan beter aan iets anders uitgeven.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Laatst online: 07-03-2021
Een paar overwegingen mijnerzijds;

Iedereen gebruikt de PC voor iets anders. Ik race graag maar hoef daarom geen stuur/pedalen in de BBG.

Het budget van EUR 2k lijkt mij prima (en dwingt je om keuzes te maken) maar alle 'zijdelingse' rommel zou ik achterwege laten. Wat moet je met een headset in een BBG?

Dus een BBG voor EUR 2k en eventueel een lijst met suggesties in de vorm van input devices. Dan hoef je je ook niet te beperken. Reviews van mede tweakers kunnen dan als input dienen voor de adviezen.

Voor de rest, keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ralph Smeets schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:46:
Hoewel de GeForce 7950GX2 overal het snelste is, betekent dit niet dat dit de beste keus is. Het is een kaart met twee GPU's die met elkaar via SLI praten. Dit betekent overhead en in alle spellen die geen SLI ondersteunen heeft dit dus een impact op de performance. Ik zou dus eerder kiezen voor de ATi Radeon X1900XTX die in dit soort situaties nagenoeg altijd sneller is dan een 7960GX2 en over het algmeen niet eens zo heel ver onder de performance van een 7950GX2 zit. Het geld dat uitgespaart wordt kun je dan beter aan iets anders uitgeven.
De X1900XTX zit niet zo heel ver onder de performance van een 7950GX2?? Dan moet je toch echt deze zeer uitgebreide review van Xbit Labs eens gaan doorlezen... gemiddeld 20-50% performanceverschil ;)

<edit> Zie ook deze review van Hothardware trouwens

Dat SLI een lichte impact op de performance heeft in games zonder SLI ondersteuning is nauwelijks relevant. SLI is al 3 jaar op de markt. Voor vrijwel alle games is er een SLI profile aanwezig en voor de games waarvoor het niet bestaat is het meestal ook niet relevant (gezien deze vaak zo oud zijn dat het qua performance toch niet uitmaakt). Enige uitzondering in het zeer ruime game-assortiment dat Xbit Labs test is Project Snowblind.
De huidige gameproducenten bouwen tegewoordig vaak standaard dual GPU ondersteuning in, sterker nog, diverse gaan al gewoon defacto van Dual GPU uit om op de hoogste settings te kunnen gamen (lees: FEAR, Oblivion, Crysis etc). Dit zal in de toekomst alleen maar toenemen.
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:46:
En doe diezelfde test nu eens bij 3dmark 2001 en 2003. Hiermee kun je je systeem performance checken en niet alleen je GPU performance zoals 2006 doet..... Dan zul je zien dat het veel meer scheelt....
Ja, op de default 1024 tests wel ja, gezien het systeem daar de GPU bottlenecked en niet andersom.
3DMark06 laat juist heel duidelijk uitkomen dat zodra de GPU de bottleneck wordt (lees: zodra je op enige normale resolutie met hoge grafische settings gaat spelen) het memory subsystem (en zelfs de CPU) vrij weinig meer uitmaakt... gezien de GPU daar de bottleneck is.
En bekijk dit plaatjes eens.
[afbeelding]

Het verschil tussen sloom geheugen en snel geheugen is bij farcry bijvoorbeeld al bijna 17 procent. Ik vind dat zeker wel noemenswaardig.
Lees het stuk dat je van me quote nou eens goed door :/

Wat staat er boven het Farcy plaatje: 1024x768
In een 2,5 jaar oude game, op 1024x768, waarbij het systeem zwaar de bottleneck is zul je zien dat met lage settings het geheugen wat verschil kan maken in de performance ja.
En dan nog, het verschil tussen DDR2-533 CL4 (181fps) en DDR2-800 CL5 (190fps) is 9fps > 5%.

Met een zwaarder spel als FEAR (1024x768 op medium settings) is dat als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/memory/core2duo-memory-guide/266mhz/fear.png

207fps vs 212fps > 2,5%
Zet dat om naar 1280x1024 (of hoger) op Very High, en er blijft naar verwachting nog geen % van over.
In een highend systeem hoort gewoon highend geheugen!
Om mee te patsen? Leuk... Qua performance in een gamesysteem: duidelijk overbodig dus.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Duur geheugen is inderdaad een beetje zonde. Gebruik dat geld dan voor een betere videokaart, want daar kun je nog wel winst pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ralph Smeets schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:46:
Bedoel je niet de X1950XTX?

Die zou bijna evensnel zijn als de 7950GX2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Dutch_Razor schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:53:
[...]

Je hebt gelijk, de X1950XTX was de kaart die ik bedoelde :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Dutch_Razor schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:53:
De X1950XTX is 5 tot max ~15% sneller dan de X1900XTX. Gemiddeld ~8% ofzo.
Do the math ;)

Hoewel Xbit Labs ook hier veel van die math al gedaan heeft: X1950XTX review
De GX2 is al in behoorlijk wat games de enige kaart die op 1600x1200 en hoger in Max Quality (4xAA/16xAF) speelbare framerates aflevert... en dat zegt veel met het oog op de toekomst.
En ik herhaal: de 7950GX2 overklokt enorm goed, waar de X1950XTX bijna niet overklokbaar is.

[ Voor 46% gewijzigd door Cheetah op 30-10-2006 19:14 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

hm dat OCZ geheugen is ook niet goed verkrijgbaar.... Alleen bij Komplett.

[ Voor 38% gewijzigd door Largo op 01-11-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Gamepad vind ik wel een goed idee!
Alleen waarom niet een Gamepad noemen, met direct een alternatief voor een stuur.
Er zijn mensen die vooral racespellen spelen en niet de gamepad-spellen.
Hebben mensen direct voor beiden een goede optie.

Of wellicht het koppelen met de card-reader.

1. gamepad
2. stuur
3. card reader

Er zullen dan mensen zijn die ze alle 3 kopen, maar daar hoef je dan in het budget geen rekening mee te houden.
Maar voor een gamesysteem is een gamepad of stuur gewenster dan een card reader.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik zou zowiezo het moederbord veranderen. NForce 590 plankjes zijn lousy overclockers (zeker in combi met de E6x00 serie) en vrij slecht verkrijgbaar (iig nog in preorder bij de gekozen shop: salland automatisering). Iets wat je wel moet kunnen als enthousiast doos lijkt me.

Ik meen dat de Intel 965 chips ook vrij goed overweg kunnen met Nvidia 7950 kaarten, dus ik zou dan gaan voor zoiets (uit het magazijn van Gigabyte, Asus of Abit). Of nog even wachten met publiceren tot de (waarschijnlijk) harde launch van de NForce 600 chipset. Dat duurt volgens mij niet echt lang meer...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Omg is dit normaal. Ik stel dit systeem samen bij perfect-systems.be en ik kom uit op meer dan 2300 euro!! Ik wist wel dat door de pricewatch en dat het Nederlandse prijzen zijn, dat het een verschil zijn, maar een verschil van meer dan 300 euro?? Als ik mijn nieuwe systeem koop, denk ik er toch sterk over om deze in Nederland te halen. Zelfs als ik bij 1 winkel bestel zal het me nog pakweg 150 euro kunnen opleveren bij een computer van 1500 euro.(in belgie is C2D E6600 350 euro, in Nederland is dit nog geen 300...)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Laatst online: 07-03-2021
Skelleniels, moet je hier eens een auto gaan kopen. Ben je spontaan weer blij met Belgie ;)
Maar als je dicht bij de grens woont ... Sneller kun je EUR 300 niet verdienen lijkt mij?

Een maatje van mij die vaak in Duitsland komt koopt bijna al zijn hardware daar. Is nog weer een stukje goedkoper dan NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 07:55
Ik zou zelf wel voor een G15 Keybord gaan.
In Batelfield kan je op scherm van je keybord je stats zien ook bij WoW en aantal andere games. Er zijn zelfs plugins om te chatten via je G15 keybord met MSN of Xfire..

Maar iedereen gebruikt zijn keybord natuurlijk weer op andere manier.

De G5 muis zou ik het liefst gebruiken. meeste muizen hebben geen goede gewichts verhouding de G5 kan je toch zelf instellen ook het DPI is een must. sniperen in COD is zo stuk beter.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 10:07
Hier is mijn winkelmandje

http://tweakers.net/ext/p...%2C105071%2F1%2C94253%2F1

Heb een beetje bespaard op de videokaart, want het is toch wel wat duur al zou je een budget hebben van 2500 zou hij daar beter inpassen. Dus heb ik de 7900GTO gekozen, toch wel een goeie videokaart met overclockmogelijkheden naar een GTX.

Toetsenbord en Muis heb ik zo gelaten, zijn naar mijn weten gewoon de beste in hun categorie.

Gamepad vind ik dat je niet echt nodig heb, met een G15 kan je meer dan genoeg.

Heb wat beter geheugen gekozen. Voor de mensen die ook willen overclocken.

En een andere kast en apart een voeding omdat ik in deze topic al zag dat er probleempjes met de deur waren en DOA's bij de voeding. De Neo HE voeding is 1 van de beste op dit moment.

Monitor hetzelfde gelaten, 19 inch is groot genoeg en de responstime van 2 ms is natuurlijk mooi.

Ipv 2 x 250 Gb in RAID heb ik gekozen voor een Raptor 150 GB waar je je Windows op kan zetten en je programma's, en een Seagate 250 GB waar je data en nog spellen kwijt kan.

De koeler ook hetzelfde gelaten, gewoon een goede koeler voor een lage prijs. De Zalman 9500 vind ik dan ook teveel van het goeie.

Andere brander gekozen vind NEC persoonlijk toch wat beter dan BenQ. BenQ is net zoals NEC 1 van de topmerken in DVD-branders.

Moederbord ook hetzelfde gelaten, zit een goed onboard geluid op wat je natuurlijk weer de kosten voor een geluidskaart scheelt. Voor de rest alle functies zitten erop die je nodig heb.

Diskettestation is altijd handig, je weet maar nooit wanneer je hem nodig heb :D

Voor de rest niet veel over te zeggen gewoon een goed systeem voor het budget.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

robvanderaart schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:55:
Hier is mijn winkelmandje
[...]Heb een beetje bespaard op de videokaart [etc]
In een high-end gamesysteem een "beetje" bespraard op de videokaart? ;)
Heb je nu de voorgaande reacties ook gelezen? En heb je dan misschien ook een logische verklaring voor je radicaal andere keuzes t.o.v. de duidelijke argumentatie vorige posts? O-)
Wat maakt jouw config tot een beter gamesysteem?

GTO is vrijwel niet meer leverbaar overigens. De laatste paar kaarten gaan er nu uit bij de laatste paar shops. Leveranciers hebben (en krijgen) ze niet meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Cheetah op 03-11-2006 17:50 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Ja dat heb ik allemaal gelezen. Hoezo zou ik een verklaring moeten afleggen. Ten eerste je moet al een degelijk scherm, toetsenbord, muis, speakerset hebben. En als je dan al een kaart van 500 eurie neemt ja dan zit je zo over het budget. Voor de rest vind ik het wel een High-End Gamesysteem voor die prijs hoor. Vrijwel niet meer leverbaar dat klopt niet helemaal. Genoeg shops hebben ze nog. Als de 7900GTO wegvalt zou je nog altijd voor de 7950GT kunnen gaan of voor de 1900/1950.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

robvanderaart schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:52:
Ja dat heb ik allemaal gelezen. Hoezo zou ik een verklaring moeten afleggen. Ten eerste je moet al een degelijk scherm, toetsenbord, muis, speakerset hebben. En als je dan al een kaart van 500 eurie neemt ja dan zit je zo over het budget.
Weet je zeker dat je het gelezen hebt? Anders lijkt deze opmerking me nogal overbodig namelijk.
We bouwen een high-end gamesysteem.
Geen high-end audiosysteem, geen high-end videosysteem, geen high-end keyboardsysteem, ook geen high-end allroundsysteem, maar gewoon een systeem dat voor het geld zo goed mogelijk performt in games. Het laatste waarop je in een dergelijk systeem bespraard is je videokaart, gezien je videokaart verreweg het meeste bepaald hoe je systeem presteert in waarvoor je het in elkaar zet: games. Staat hierboven helemaal uitgelegd, en daar mag je het best niet mee eens zijn, maar onderbouw dat dan wel ff ;)
Als de 7900GTO wegvalt zou je nog altijd voor de 7950GT kunnen gaan of voor de 1900/1950.
Gameperformance wordt er steeds slechter op in je gamesysteem... Gaat hard richting midrange ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Je zegt we bouwen een High-end gamesysteem, met een budget en die laat die videokaart niet toe.

Stel zelf eens een winkelmandje samen dan, hoe jij vind dat die 2000 euro moet besteed worden.

Ik kan tegen kritiek, maar jij heb nog helemaal geen winkelmandje, je zit het waarschijnlijk te vergelijken met het systeem wat je nu heb.

In de eerste post zit wel eens waar de 7950X2 maar vergelijk het eens met mijn winkelmandje qua verbeteringen.

Ik heb alles doorgelezen, en als het overbodig was dan had ik het niet geplaatst en had ik niet geboren hoeven te worden. En waarom zou ik me zelf moeten onderbouwen. Jij zegt gelijk oh je neemt een 7900GTO die is slechter, slecht leverbaar etc.

Ik kan er nog steeds anders aankomen. Gaat hard richting midrange ? Voor dit budget laat me niet lachen. Jouw IQ gaat zeker richting midrange net zoals je kritiek.

Als je al kijkt naar wat de monitor, muis, toetsenbord, speakers en je headset kost. Kost 500 euro, en je wil dus voor 482 een videokaart nemen. Ben je al 982 kwijt, dus heb je dan nog 1019 over voor je moederbord, processor, geheugen, DVD-brander, koeler, voeding, behuizing en je harde schijf (ven). Moederbord rond de 200, Processor 300, Geheugen 275, dan zit je al op 775 en heb je dus nog 250 over voor een koeler, voeding, behuizing, DVD-brander en je harde schijf. Wat ik net al zei dat lukt je dus niet.

[ Voor 162% gewijzigd door robvanderaart op 03-11-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Mwa, moet toch kunnen 982 euro hebben we al uitgegeven.

- Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 120,43
- Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 105,86
- Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed € 297,34
- 2x 1GB PC5300 DDR2, CL4 (Corsair, VS1GB667D2) € 108,96 x2 217,92
- Western Digital Caviar SE WD3200JS, 320GB (7200rpm, SATA II, 8... € 93,78

Totaal ongeveer: 835 euro
totaal uitgegeven 1917 euro. dan hou je nog 83 euro over voor een dvdspeler en brander en een koeler.

En die antec gaat dat allemaal wel trekken, moet je alleen niet gaan overclocken. P5B non deluxe is ook een puikbordje.

Wat ik alleen niet snap is dat je dan een lousy beeldscherm neemt... Een beetje 20 inch kost toch al gauw 300/350 euro...

[ Voor 12% gewijzigd door BigFast op 03-11-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:01
ik ben het ook eens met de mensen hier:

1: neem een moederbord met een 965 chipset. intel met intel samen kan gewoon niet beter. ontworpen en gemaakt om alles uit de c2d te trekken. Asus P5B (al dan niet deluxe) voldoet uitstekend
2: een diskettedrive met ingebouwde cardreader zou wel mooi zijn want die heb je best wel vaak nodig tegenwoordig
3:er wordt idd heel weinig bij de hardeschijf stilgestaan. Daar is ook nog veel dingen die van belang zijn zoals snelheid, geluid prijs etc.
4: pc4300 is goed genoeg. Die ietsiepietsie performance die je krijgt is niet de moeite waard
5: een mooier scherm zou ik ook wel op zn plaats vinden

Vooral mensen die even de pc markt niet gevolgd hebben beraden zich op de BBG. Deze mensen willen duidelijkheid. Als er 2000 budget is, hoeft die niet perse overschreden of gehaald te worden. Iets inder mag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

NitroX infinity schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:41:
Sinds Juni 2003 is de prijs van het high-end gamesysteem vastgesteld op €2000, daarvoor was het €2500. De huidige setup van dit systeem laat duidelijk zien dat €2000 niet meer toereikend is; de monitor is wat je in een high-end gamesysteem uit 2004/2005 zou verwachten, het geheugen is te langzaam met het oog op overklokken(*) en verder schitterd het systeem door de afwezigheid van WD Raptor schijven.

En waarom een diskettedrive? BIOS update je via ASUS LiveUpdate, belastingaangifte pluk je van het internet en vrijwel alles kan tegenwoordig ook via een cd-rom.
€ 2000 is ruim genoeg, alleen zie ik dat de balancering naar mijn mening nogal scheef is. Vanavond/nacht heb ik tijd om het systeem te "herbewapenen" richting efficiënter met het geld omgaan. Het mobo is nogal duur tov bv Asus P5B, de grafische kaart met 2 GPU's in SLI is niet altijd 2x zo snel, SLI is voor de meeste highend-gamers ongebruikte feature,... Door geld vrij te maken kan er bv naar WD Raptors gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Kijk mijn winkelwagentje dan die ik 5 posts geleden geplaatst had met Raptor schijf enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zónder maf overpriced tobo "je kan op het schermpje zien hoeveel ammo je nog hebt" laat me niet lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Heb trouwens me winkelmandje gewijzigd en geupdate naar aanleiding van de kritiek en bovenstaande reacties. Ben ik toch maar een beetje gaan kijken welke onderdelen toch overbodig zijn of er op bezuinigt kon worden.

Hier is mijn winkelmandje:

http://tweakers.net/ext/p...2C119798%2F1%2C139729%2F1

De Logitech X530 (5.1) is een goeie set. En het scheelt 40 euro ten opzichte van de Creative die wel eens waar 7.1 is, maar denk toch een beetje vergezocht is.

Ik heb de Raptor 150 GB toch maar weggelaten, scheelt ook weer 130 euro. Heb voor 2 x 250 GB in RAID gekozen, de Raptor is wel eens waar wat sneller. Maar deze RAID configuratie is niet slecht.

Heb hetzelfde geheugen gekozen, alleen een ander merk namelijk G.Skill i.p.v. Corsair. Scheelt namelijk toch weer 50 euro. G.Skill staat bekend om een goed merk dus waarom niet.

De G15 toetsenbord vervangen door een toetsenbord zonder al te veel toeters en bellen wat toch goed functioneert. Scheelt je ook weer gauw 40 / 50 euro.

Toch maar voor de 7950X2 gekozen i.p.v. de 7900GTO, want het gaat toch wel om een High-end Gamesysteem en je moet natuurlijk je budget optimaal gebruiken om het beste voor dat budget bij elkaar te halen, en dus is deze videokaart er toch wel beter geschikt ervoor. Desalniettemin is de 7900GTO geen slechte videokaart. En ook omdat de 7900GTO over een paar weken bijna niet leverbaar meer is.

De Asus P5W DH Deluxe gekozen, omdat je toch geen SLI bord nodig heb voor de 7950X2 en over een jaar de DX10 kaarten er zijn. Ik denk dat de P5W DH Deluxe toch betere overclockpotenties heeft.

De Antec behuizing vervangen door een Coolermaster Centurion 5. Krijg toch wat betere reacties over deze behuizing. Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde.

Een extra DVD-speler bij de DVD-brander gedaan, is altijd wel handig.

Hopelijk vinden jullie dit systeem een stuk beter dan mijn vorige die ik geplaatst had :*)

[ Voor 62% gewijzigd door robvanderaart op 04-11-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Tot nu toe heb ik dit in mijn winkelmand gestopt voor de BBG, de rest mogen jullie lekker zelf uitzoeken. Of je gebruikt het niet, voor mij is dit het beste wat je voor 2000 euro kan krijgen voor een High-End Gamesysteem. Klikje*

Ik heb de X1950XTX gekozen omdat bij de VGA-Charts de X1950XTX erg sterk is, en dan praat ik vooral over HL2: E1, Prey en Oblivion. Prijs-Technisch zo goed als niet te verslaan, tenzij je een 7900GTO neemt. maar denk eraan: de X1950XTX verslaat de 7900GTX meestal toch en de X1950XTX is ook overclockbaar! De X1950XTX is toch wat sneller en we hebben het nou eenmaal over High-End, veel hoger dan de X1950XTX of de 7950GX2 gaat het nou nog eenmaal niet. Maar, hou er rekening mee dat de 8800GTX ook op komst is en dan weer wat beter is.

Voor de headset had ik een Sennheiser PC160 of een Icemat Siberia (al dan niet Combo) in gedachte.

Voor de case zou ik een case voor willen stellen met genoeg 120mms, voor stilte en genoeg koeling. De Antec Sonata II is een prima keuze. Of een Enermax Liberty 500W met een NZXT Apollo ofzo.

Processor koeling, altijd lastig. Tips: Artic Freezer 7 Pro, Zalman CNPS9700, Scythe Ninja Rev.B of Tuniq Tower 120.

Een geluidskaart, zijn die nou wel nodig? Ligt eraan: voor de casual gamer niet, voor de pro's is het heel handig. Een Icemat Siberia Combo is er met 5.1 geluidskaartje. Voor de enthousiatelingen is de nieuwe Creative X-Fi Xtremegamer Fatal1ty Pro (inclusief X-RAM, wat de FPS een flinke boost zou geven) een goede oplossing.

Sommige mensen vinden een dure muismat niet nodig en dat begrijp ik wel. Maar voor maar een paar euro heb je al een Steelpad QcK, een heerlijke stoffen muismat die het geld dubbel en dwars waard is.

Zoals BlueCold al zegt, is de G15 een zinloze aankoop. Hij is wel mooi, maar duur en niet echt nuttig (schermpje waar je ammo kan aflezen... HALLO, DAAR HEB JE EEN HUD VOOR!). Maar verder weet ik niet echt wat ik dan zou nemen, gewoon een net tobo van Logitech bij de G5, maar welke...?

[ Voor 4% gewijzigd door Limit-NL op 04-11-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BBG staat al online... Toch zo'n beetje hetzelfde geworden als TS oorspronkelijk in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Ik zie het. Gewoon precies hetzelfde als de TS neergezet had. Snap niet waarom hij deze topic dan aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Omdat hij -blijkbaar- na het zorgvuldig lezen van ieders argumentatie toch niet overtuigd was van het nut bepaalde veranderingen. Kan toch? Ik kan me grotendeels wel in het systeem vinden in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Neem het maar op voor de TS. Mijn mening blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Oei, dan heb ik deze topic nogal laat ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Is TS goed recht, maar het zou wel prettig zijn als aangegeven zou worden wat met de opmerkingen gedaan wordt. Kan me goed voorstellen dat er nu een aantal denken ' de volgende keer geen reactie meer van mij want er wordt niks mee gedaan'.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 opmerking

Ik geloof dat bij de BBG de foto van de 940BF een 930BF is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

robvanderaart schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:29:
Ik zie het. Gewoon precies hetzelfde als de TS neergezet had. Snap niet waarom hij deze topic dan aanmaakt.
Om gericht commentaar te krijgen op het systeem, en aan de hand daarvan een definitief besluit te vormen. Dat hij jouw suggesties niet overneemt wil niet zeggen dat hij er niet naar gekeken heeft ;)
Ik denk zelf - zoals uitgebreid beargumenteerd - dat het systeem in de topicstart een uitstekende keus is, en voldoet aan alle eisen voor een high-end gamesysteem. Als je meer wilt uitgeven kun je die onderdelen als basis nemen, en zelf voor een andere kast, mobo, geheugen e.d. gaan, maar binnen een budget van 2000 Euro kan ik me er prima in vinden.

Ik zou zelf alleen voor deze monitor gaan om de videokaart 's op z'n staart te trappen ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Hoor veel mensen zeggen dat de G15 weg zou moeten, maar dat is JUIST een gamers toetsenbord. Gebruik hem hier erg veel, niet alleen voor in games maar ook voor in windows.

Ik gebruik hem niet zozeer als vervanging voor mn hud, maar meer om te kijken hoe mn systeem het trekt en voor teamspeak.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik kijk dus nooit meer naar het BBG systeem als er geen eens acht wordt geslagen op reacties in dit topic.. Na 26 oktober is er niet eens meer gereageerd door de TS. Net of hij niet kan hebben dat er mensen zijn die anders erover denken dan hij.. En daarom maar niet meer in het topic kijkt en lekker zijn systeempje post.. Het is niet alleen maar kijken naar de Specs.. Maar ook naar ervaringen..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
WoBaDijk schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:10:
Hoor veel mensen zeggen dat de G15 weg zou moeten, maar dat is JUIST een gamers toetsenbord. Gebruik hem hier erg veel, niet alleen voor in games maar ook voor in windows.

Ik gebruik hem niet zozeer als vervanging voor mn hud, maar meer om te kijken hoe mn systeem het trekt en voor teamspeak.
Daar heb ik mijn 20x4 lcd voor ;) Dat ding is veel leuker om mee te spelen! :P Én goedkoper!!!

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:57:
Ik kijk dus nooit meer naar het BBG systeem als er geen eens acht wordt geslagen op reacties in dit topic.. Na 26 oktober is er niet eens meer gereageerd door de TS. Net of hij niet kan hebben dat er mensen zijn die anders erover denken dan hij.. En daarom maar niet meer in het topic kijkt en lekker zijn systeempje post.. Het is niet alleen maar kijken naar de Specs.. Maar ook naar ervaringen..
Idem, het is erg jammer dat er zó weinig aandacht aan is besteed en dit lijkt meer op een kopieren en plakken actie dan dat er echt naar gekeken is.

Ik vraag me af, waarom maak je uberhaupt een topic aan als je er niet eens behoefte aan hebt?

Dit is mijn mening en ik weet zeker ook van anderen, niet bedoeld als flame maar veel mensen zullen wel even denken van umm... ok net als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Cheetah schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:47:Om gericht commentaar te krijgen op het systeem, en aan de hand daarvan een definitief besluit te vormen. Dat hij jouw suggesties niet overneemt wil niet zeggen dat hij er niet naar gekeken heeft ;)

Ik denk zelf - zoals uitgebreid beargumenteerd - dat het systeem in de topicstart een uitstekende keus is, en voldoet aan alle eisen voor een high-end gamesysteem. Als je meer wilt uitgeven kun je die onderdelen als basis nemen, en zelf voor een andere kast, mobo, geheugen e.d. gaan, maar binnen een budget van 2000 Euro kan ik me er prima in vinden.
Deze reactie verwoordt mijn standpunt perfect.

Thx voor de input en het meedenken in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Hij is in ieder geval gepost :)

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2006