Dit is in SLI neem ik aan?? Op zich een goede score, zeker op stock snelheid. Loopt je opteron ook op stock??Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:53:
[...]
je hebt een c2d neem ik aan, wat voor 1 en op welke clocks??
ik vind dat toch wel erg goed 7800 puntjes in 3dmark 06 @ stock
Proberen zou ik zeggenbarzi schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:03:
Iemand?:
Weet misschien iemand of ik dit koelblok van mijn oude 6800GT:
[afbeelding]
kan gebruiken voor mijn chips(geheugen) op mijn 7900GTO?
Ik gebruik een waterkoeling blok dat alleen de core koelt, vandaar dat ik dit nodig heb..
Indien je het over de afmetingen hebt; dat zal je ook zelf moeten proberen
[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 03-12-2006 17:09 ]
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:53:
je hebt een c2d neem ik aan, wat voor 1 en op welke clocks??
ik vind dat toch wel erg goed 7800 puntjes in 3dmark 06 @ stock
Ja dit is 2x7900GTO in SLI, alles stock, ook de Opteron (geen C2D dus), zie sig.Frank1973 schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:50:
Dit is in SLI neem ik aan?? Op zich een goede score, zeker op stock snelheid. Loopt je opteron ook op stock??
Zit nu helaas te klooien met me andere pc, lijkt erop dat me mobo mijn andere 2gig Corsair setje heeft beschadigd... Laatst ook al 2gig naar de filestijnen...
Jah dat snap ikLaagvliegerke schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:07:
[...]
Proberen zou ik zeggenHet is nu niet dat dat geheugen extreem heet wordt hoor. Maar zorg toch dat er zeer goed contact is met het geheugen en dat er toch voldoende airflow is in de case. Zeker als je de videokaart wil overclocken moet je de temperatuur van het geheugen en het voedingsgedeelte in de gaten houden aangezien er dan geen GPU-fan meer is die voor airflow zorgt.
Indien je het over de afmetingen hebt; dat zal je ook zelf moeten proberen
Nou ik zal het wel proberen en hier posten, voor de volgende die oko deze vraag hebben.
Ik heb alleen nog wel 1 vraagje:
Is het goed dat ik Zalman STG-1(koelpasta, iets beter dan AS5) op de chips smeer en dan de blok erop zet? Ik zie namelijk altijd met stockkoeler dat er "pads" tussen zitten, en nooit echte pasta.. En tjah, miss krijg je dan kortsluiting ofzo?(ik weet niet of AS5/STG1 geleid, maar pad sowieso niet)
Het oppervlak van de siliciumchips is niet geleidend, dus je kan het er zonder problemen opsmeren; waar je wel op moet letten is dat je niet naast de die morst, want dan kan je wel kortsluiting veroorzaken tussen open leads bij gebruik van op zilver gebaseerde koelpasta. Ook moet je goed zien of die memheatsink van je 6800GT wel goed strak aansluit zonder pads, 2mm speling opvullen met koelpasta is een bijzonder slecht idee, zeker met op siliconen gebaseerde pasta. Ik heb net naar mijn stock 6800GT heatsink gekeken, en die heeft wel verdikkingen boven de memchips, dus ik gok dat dat hier geen probleem is. De Arctic Cooling Silencer heeft immers niet die verdikkingen, maar wel die pads hier. En anders is het een kwestie van extra veertjes op de schroeven zetten die bij de 6800GT stock memkoeler horenbarzi schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:53:
Is het goed dat ik Zalman STG-1(koelpasta, iets beter dan AS5) op de chips smeer en dan de blok erop zet? Ik zie namelijk altijd met stockkoeler dat er "pads" tussen zitten, en nooit echte pasta.. En tjah, miss krijg je dan kortsluiting ofzo?(ik weet niet of AS5/STG1 geleid, maar pad sowieso niet)
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Verwijderd
Gewoon ff DFI mailen voor een nieuwe bios. Binnen 3 dagen had ik hem iig...Vandread schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:29:
Welke van de 2, ligt hier nu naast m'n SLI-DR ook een ultra-D met een dooie bios (denk ik)
Dus er staat binnekort een redelijke hoeveelheid meuk op internet te koop
Ik hou wel m'n DFI RS482 matx boardjemet venice of de opteron.
Verwijderd
Ik vind het niet echt een lekkere score. Die 12000 punten in 2005 haal ik met een beetje OCen met 1 kaart....Ohja...en ik heb ook geen C2DMaTr1x schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:28:
Hey guys, zojuist PC in elkaar gezet en gelijk ff benches gedraaid, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat ik zulke scores zou halen met al dat C2D geweld de laatste tijdAlles nog op default, niks oc'd:
3DMark2005: 12043
3DMark2006: 7845
Er zit dus nog genoeg rek in lijkt me
De 2006 score is ook ronduit belabberd met 2 kaarten. Duidelijk cpu-limited....
Ik haal een 3D 2006 score van 6267 @ 700 / 730 en dat met een kaartje.. Meer haal ik er niet uit met deze kaart Misschien het geheugen nog, maar de core is max. Misschien toch maar een voltmod gaan doen.. Maar op zicht is de score niet verkeerd.
Niet vergeten dat dit nog met oude drivers is he (Windows DVD gebruikt met geïntegreerde drivers van september) en niks oc'd, Opteron 175 draait nog op 2.2GHz, ik ga 'm ook oc'en tegen de 3.0GHz aan, net zoals jij met je Opty 165. Wat voor score haal jij dan met je enkele GTO en die cpu?Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:30:
Ik vind het niet echt een lekkere score. Die 12000 punten in 2005 haal ik met een beetje OCen met 1 kaart....Ohja...en ik heb ook geen C2D
De 2006 score is ook ronduit belabberd met 2 kaarten. Duidelijk cpu-limited....
Heb tussen de 2 GTO's btw nog net een X-Fi kunnen proppen, echt nog paar mm clearance, helaas ging de bovenste kaart wel idle naar 50 graden daardoor.
Hier is een link http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=120029 hier wordt uitgelegd hoe je een geheugen voltmod kan maken met een potlood.ikbengoofy schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:56:
Hallo.
Ik zou graag mijn geheugen willen vmodden. ik hoorde iets over een potloodstreepje of een pencilmod. kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?
alvast bedankt
Ik had mijn geheugen op 1.97v staan haalde daarme 880mhz
Alleen krijg ik mijn core niet verder dan 700mhz Weet iemand hoe de voltmod op de core werkt? kan dit eventueel ook met een potlood mod?
Verwijderd
Iets over de 6500 met 2006 en 12000 met 2005MaTr1x schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:35:
[...]
Niet vergeten dat dit nog met oude drivers is he (Windows DVD gebruikt met geïntegreerde drivers van september) en niks oc'd, Opteron 175 draait nog op 2.2GHz, ik ga 'm ook oc'en tegen de 3.0GHz aan, net zoals jij met je Opty 165. Wat voor score haal jij dan met je enkele GTO en die cpu?
Heb tussen de 2 GTO's btw nog net een X-Fi kunnen proppen, echt nog paar mm clearance, helaas ging de bovenste kaart wel idle naar 50 graden daardoor.
Ik haal inmiddels de volgende scores
3dmark 05 @685/700 --> als ik alle test laat doen 9000 ptn
als ik em na de 3videotest afsluit rolt er een score van 10.000ptn uit
Komt dit dus doordat mn cpu de vertragende factor is?
Verwijderd
hij is een zwakkere schakel ja, verschil moet duidelijk merkbaar zijn met c2d's en goed overgeclockte X2'sPittie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:26:
Ik haal inmiddels de volgende scores
Dus een CPU bottleneck algauw met dit kaartje? Ik heb er gister een besteld bij polar bytes (link aantal posts terug) voor weinig en krijg em als het goed is vandaag, maar weet nog niet welke CPU ik neem. Ik zit te denken aan een E6600, die moet die kaart toch wel aan het werk kunnen houden. Resolutie die gebruikt gaat worden is 1280x1024 (19" TFT).
[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 07-12-2006 09:35 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
moet goed gaan denk ik zoNoepZor schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:35:
Dus een CPU bottleneck algauw met dit kaartje? Ik heb er gister een besteld bij polar bytes (link aantal posts terug) voor weinig en krijg em als het goed is vandaag, maar weet nog niet welke CPU ik neem. Ik zit te denken aan een E6600, die moet die kaart toch wel aan het werk kunnen houden. Resolutie die gebruikt gaat worden is 1280x1024 (19" TFT).
The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite
Ik heb een probleem met mijn 7900 GTO. Soms loopt Windows vast met een blauw scherm. Als ik de computer dan herstart, dan loopt hij vast tijdens het Windows laadscherm. Dan probeer ik de veilige modus, die ook stopt bij het laden van windows. Als de computer een tijdje uit heeft gestaan en dan opnieuw wordt opgestart, dan doet hij het meestal wel weer. Heeft iemand ook een idee waar het aan kan liggen? Hiervoor had ik een 6800 gforce (AGP) waar ik geen problemen mee had.
Specs
Seasonic 430
Asrock DualSata
MSI GForce 7900 GTO
2 x 512 mb
Samsung spinpoint 250 gb
Creative X-fi
Windows XP prof SP2
Geprobeerd
Nieuwste Drivers + drivercleaner
Nieuwste Bios
Verse install
Als ik met de ATI tool de kaart stress kom ik op een temperatuur van 88 graden. Ik weet niet of dit normaal is?
Samenvatting foutenrapport
Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen
Informatie over deze fout
U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.
Specs
Seasonic 430
Asrock DualSata
MSI GForce 7900 GTO
2 x 512 mb
Samsung spinpoint 250 gb
Creative X-fi
Windows XP prof SP2
Geprobeerd
Nieuwste Drivers + drivercleaner
Nieuwste Bios
Verse install
Als ik met de ATI tool de kaart stress kom ik op een temperatuur van 88 graden. Ik weet niet of dit normaal is?
Samenvatting foutenrapport
Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen
Informatie over deze fout
U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.
Heb je de gpu overclocked? Want die temp is niet normaal zeker niet als die op stocksnelheid loopt. De mijne is overclocked en die wordt stressed niet warmer dan 70 graden.. Ik neem toch wel aan dat je ook een ander moederbord hebt, en dat je niet de kaart in een AGP sleuf hebt gestopt.. Daarmee refereer ik naar je opmerking; ''Hiervoor had ik een 6800 gforce (AGP) waar ik geen problemen mee had.''
Welke processor hebt je draaien?? Is je voeding niet brak?? Iets meer info graag over de rest van je systeem, ook je temps. Heb je een goede airflow door de kast?
"STOP 0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED" Error Message from Aspi32.sys
Probeer eens te kijken in jouw hardware of de kaart juist wordt gezien? Heb je ook de drivers van bijgeleverde CD een keer geinstalleerd?
Kun je de gehele foutmelding posten?
Welke processor hebt je draaien?? Is je voeding niet brak?? Iets meer info graag over de rest van je systeem, ook je temps. Heb je een goede airflow door de kast?
Probeer eens te kijken in jouw hardware of de kaart juist wordt gezien? Heb je ook de drivers van bijgeleverde CD een keer geinstalleerd?
[ Voor 16% gewijzigd door Frank1973 op 07-12-2006 23:24 ]
Ik zal ff een fijne opmerking doen.
De vorige post wil ik nomineren voor bullshit post van het jaar....
Zonder resultaten, scores, snelheden zegt zo'n post ruck op z'n chicuest gezegd
Op GTX speeds komt ie bij mij ook niet boven de 60 volgens mij... maar m'n kast is ook vrij goed geventileerd. (edit jeuj, 700/840 @ 58 graden, joy
)
Op GTX speeds komt ie bij mij ook niet boven de 60 volgens mij... maar m'n kast is ook vrij goed geventileerd. (edit jeuj, 700/840 @ 58 graden, joy
[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 07-12-2006 23:44 . Reden: typo ]
@ Sephiroth
Voeding is het niet denk ik. Seasonics zijn goed. Maar die temp...
Das niet echt gezond. Bij mij zit er nog geen centimeter tussen mijn gto's en die worden overclocked 63 graden. Heb je toch wat airflow in je kast? Zo niet dan heeft niet alleen je videokaart last van warmte vrees ik.
Voeding is het niet denk ik. Seasonics zijn goed. Maar die temp...
Verwijderd
dankjeVandread schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:38:
Ik zal ff een fijne opmerking doen.
Op GTX speeds komt ie bij mij ook niet boven de 60 volgens mij... maar m'n kast is ook vrij goed geventileerd. (edit jeuj, 700/840 @ 56 graden, joy)
ik heb zitten denken:
nu is er zon noctua cooler, wit/bruin...
Noctua claimt dat die fan zeer weinnig herrie maakt met een goede luchtverplaatsing...
is het mogelijk om de zwarte fan van de 7900 eraf te halen, en zon noctua te monteren??
Dat beweren alle fanmakers....Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:44:
[...]
Noctua claimt dat die fan zeer weinnig herrie maakt met een goede uchtverplaatsing...
Of het kan, kijk naar een 80 mm fan en kijk naar het GTO blok/fan en kijk of de boel interchangable is.
Mensen, heb de startpost hier en daar wat bijgewerkt. Tevens heb ik een begin gemaakt aan de voltmod-sectie. Mocht iemand nog links hebben naar voltmods voor de GTO, laat het even weten dan zet ik ze in de startpost.
Als je verder nog opmerkingen hebt of vindt dat er iets nog ontbreekt of verandert moet worden aan de startpost, let me know!
Vraagje, de voltmods voor de core van de GTX zijn die allen toepasbaar op de GTO. Mij lijkt van wel omdat ze hetzelfde PCB ook hebben. Klopt dit?
Als je verder nog opmerkingen hebt of vindt dat er iets nog ontbreekt of verandert moet worden aan de startpost, let me know!
Vraagje, de voltmods voor de core van de GTX zijn die allen toepasbaar op de GTO. Mij lijkt van wel omdat ze hetzelfde PCB ook hebben. Klopt dit?
Ook die van mij komt stressed niet boven de 60 uitVerwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:28:
jemig, ben ik de enige waarbij hij stressed niet boven de 60 uitkomt![]()
overclocked nog wel
Idle zo 35-36 graden en stressed ( als ik gelijk naar windows jump vanuit een spel ) zo 55-56 graden.
En dit nog met een redelijk zware OC ook
Erg lief kaartje en ik heb er erg veel plezier van
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
Ik ben net in het bezit van een msi 7900 gto. Nu viel het mij op dat vanaf 1280x1024 ik alleen maar 60 mhz als frequntie heb. Andere keuzes heb ik niet. Mijn E435S van IIyama zou 1280x1024 met 75 mhz aankunnen. Maar mijn 7900 gto dus niet.
Weet iemand of dit klopt? Is dit met drivers op te lossen?
Mhz...mmm doe je goedVerwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:34:
Ik ben net in het bezit van een msi 7900 gto. Nu viel het mij op dat vanaf 1280x1024 ik alleen maar 60 mhz als frequntie heb. Andere keuzes heb ik niet. Mijn E435S van IIyama zou 1280x1024 met 75 mhz aankunnen. Maar mijn 7900 gto dus niet.
Maar met een TFT heb je niet echt een toegevoegde waarde boven de 60 Hz hoor dus is gewoon goed.
[ Voor 31% gewijzigd door Graham op 08-12-2006 15:46 . Reden: dus een tft ipv crt ]
Is die foutmelding dat blauwe scherm? Die krijg ik maar een paar seconden te zien voordat de computer herstart.Frank1973 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:18:
Heb je de gpu overclocked? Want die temp is niet normaal zeker niet als die op stocksnelheid loopt. De mijne is overclocked en die wordt stressed niet warmer dan 70 graden.. Ik neem toch wel aan dat je ook een ander moederbord hebt, en dat je niet de kaart in een AGP sleuf hebt gestopt.. Daarmee refereer ik naar je opmerking; ''Hiervoor had ik een 6800 gforce (AGP) waar ik geen problemen mee had.''
Die 88 graden was met het geheugen op 800. Mijn airflow is niet goed, maar mijn 6800 kaartje werd ook niet zo warm en die blies de warmte niet eens naar buiten toe. Als de fan van de 7900 GTO gaat draaien op maximale snelheid maakt hij dan veel herrie?
Ik heb ook al de drivers op de cd gebruikt, werken ook niet goed. De kaart wordt herkend als een MSI NX7900 GT/GTO (NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO).
Ook gaan de fans van de videokaart en processor voor een korte tijd draaien als ik stroom op de computer zet.
En die vastlopers zijn (volgens mij) willekeurig en kunnen na 1 minuut voorkomen of na een half uur.
Stressed zijn mijn voltwaarden
+3.3V 3.30V
+5V 5.21V
+12V 12.16V
Verwijderd
Ik heb ook maar een 3DMark06 gedraaid, de resultaten vind ik veel te weinig voor wat mijn systeem betreft.
Punten: 5490
SM 2.0: 2195
HDR/SM 3.0: 2269
CPU: 2013
Systeem:
E6600 @ stock
2GB ram 1:1 met CPU
7900GTO @ stock
P5B Deluxe
Wel wat magertjes vind ik zelf...
Wat vinden jullie?
Punten: 5490
SM 2.0: 2195
HDR/SM 3.0: 2269
CPU: 2013
Systeem:
E6600 @ stock
2GB ram 1:1 met CPU
7900GTO @ stock
P5B Deluxe
Wel wat magertjes vind ik zelf...
Wat vinden jullie?
inderdaad wat magertjes; hoe zit het met je voeding? lijnen zijn 100% stabiel? Is je HD opgeruimd of zit het vol met zooi? zo nee; beetje opruimen en defragmenteren kan ook al een hoop helpen.
Verwijderd
HD vind ik best opgeruimt, staan veel spellen op, maar daardoor gaat je pc toch niet zo langzaam door lopen? Voeding is goed, nog geen problemen mee gehad sinds dat ik deze nieuwe pc heb.Jorn1986 schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:14:
inderdaad wat magertjes; hoe zit het met je voeding? lijnen zijn 100% stabiel? Is je HD opgeruimd of zit het vol met zooi? zo nee; beetje opruimen en defragmenteren kan ook al een hoop helpen.
Ik zal wel even defragmenteren, maar zal ie daardoor zoveel omhoog schieten?
Ik ga eens even naar ATI Tool kijken, eens even proberen met dat overclocken, krijg soms wel framedrops.
Heb mijn nieuwe PC ookeven getest met 3Dmark 2006. Vind het alleen maijn score wel heel laag voor mijn PC.
Haal nu:
3DMark Score 2972 3DMarks
SM 2.0 Score 1143 Marks
SM 3.0 Score 1064 Marks
CPU Score 2113 Marks
Mijn spec zijn:
- MSI Neo-F
- Geil 2x 1GHz 800MHz geheugen.
- MSI 7900GTO @ stock speed
- Core2Duo E6600 @ core speed.
Een vriend van mij heeft exact de zelfde config als ik en hij haalt rond de 6000 aan score.
Heb al gecheckt op warmte maar dat zit goed.
Geheugen is ook al gecheckt en is ook goed.
Enige wat overblijft is processor, videokaart of mobo.
Zie namelijk bij 3Dmark geen L2 cache staan bij de processor.
Ziet iemand dit wel bij het zelfde type proc?
Zijn er tools voor het testen van je mobo, proc en videokaart op fouten.
Zoals memtest is voor je geheugen?
Haal nu:
3DMark Score 2972 3DMarks
SM 2.0 Score 1143 Marks
SM 3.0 Score 1064 Marks
CPU Score 2113 Marks
Mijn spec zijn:
- MSI Neo-F
- Geil 2x 1GHz 800MHz geheugen.
- MSI 7900GTO @ stock speed
- Core2Duo E6600 @ core speed.
Een vriend van mij heeft exact de zelfde config als ik en hij haalt rond de 6000 aan score.
Heb al gecheckt op warmte maar dat zit goed.
Geheugen is ook al gecheckt en is ook goed.
Enige wat overblijft is processor, videokaart of mobo.
Zie namelijk bij 3Dmark geen L2 cache staan bij de processor.
Ziet iemand dit wel bij het zelfde type proc?
Zijn er tools voor het testen van je mobo, proc en videokaart op fouten.
Zoals memtest is voor je geheugen?
[ Voor 7% gewijzigd door TimTie op 10-12-2006 17:30 ]
Verwijderd
had je hiervoor een ati kaart? zoja moet je ff drivercleaner gebruiken...en dan de nieuwe forceware drivers opnieuw installeren
PC is helemaal nieuw, een week oud. Dus dat kan het probleem niet zijn. Volt lijn is ook goed. Zit alleen nog aan de processor te denken of de videokaart.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:55:
had je hiervoor een ati kaart? zoja moet je ff drivercleaner gebruiken...en dan de nieuwe forceware drivers opnieuw installeren
check eens met bijv. cpu-z op hoeveel speed je PCI-E poort staat. misschien staat die op ''maar'' 4x i.p.v. de standaard 16x.
Heb even gecheckt kan er niet duidelijk uithalen op welke speed hij staat.Jorn1986 schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:44:
check eens met bijv. cpu-z op hoeveel speed je PCI-E poort staat. misschien staat die op ''maar'' 4x i.p.v. de standaard 16x.
Staat Max. 16x ga er van uit dat hij op die speed draait.
Misschien anders toch een kapotte kaart?
Heb het ondekt.
Had in de BIOS: PEG Force X1 aan staan.
Dit uitgezet en kom op een mooie score van 5915 uit.
[ Voor 12% gewijzigd door TimTie op 10-12-2006 20:06 ]
wat doet dit? heb namelijk exact dezelfde setup en haal ook niet meer als 5400 op stock.TimTie schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:04:
[...]
Heb even gecheckt kan er niet duidelijk uithalen op welke speed hij staat.
Staat Max. 16x ga er van uit dat hij op die speed draait.
Misschien anders toch een kapotte kaart?
Heb het ondekt.
Had in de BIOS: PEG Force X1 aan staan.
Dit uitgezet en kom op een mooie score van 5915 uit.
Die instelling zet je pci-express poort op een snelheid van 1x. Normaal gezien is je maximale snelheid 16x en soms 8x. Dit is uiteraard sneller en zorgt ervoor dat je betere prestaties haalt.copywrong1982 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:14:
[...]
wat doet dit? heb namelijk exact dezelfde setup en haal ook niet meer als 5400 op stock.
mhh wazig staat gewoon uit bij mij zie ik. Ik haal 6000 met e6600 @ 2,9Ghz (4:5) en de gto op 675/1570.Gurneyhck schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:11:
[...]
Die instelling zet je pci-express poort op een snelheid van 1x. Normaal gezien is je maximale snelheid 16x en soms 8x. Dit is uiteraard sneller en zorgt ervoor dat je betere prestaties haalt.
Beetje lage score? Welke drivers zijn op het ogenblik het beste? ik heb nu forceware drivers 6.14.10.9371 lopen...
Nou die die nieuwe driver van nvidia loopt voor geen meter bij mij, ik heb gedowngrade naar de driver van oktober.. ( ik weet het driver nummer even niet )Die werkt naar behoren ik haal ruim boven de 6000 in 3D06copywrong1982 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:24:
[...]
mhh wazig staat gewoon uit bij mij zie ik. Ik haal 6000 met e6600 @ 2,9Ghz (4:5) en de gto op 675/1570.
Beetje lage score? Welke drivers zijn op het ogenblik het beste? ik heb nu forceware drivers 6.14.10.9371 lopen...
En kan ik Las Vegas enminste normaal draaien..
Verwijderd
Waar is de originele bios van de msi 7900 gto te downloaden? Op mvktech.net staan een aantal revisies van de 7900 gto bios, maar de originele kan ik er zo niet tussen uit pikken.
iemand enig idee welke driver versie dit is?Frank1973 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:04:
[...]
Nou die die nieuwe driver van nvidia loopt voor geen meter bij mij, ik heb gedowngrade naar de driver van oktober.. ( ik weet het driver nummer even niet )Die werkt naar behoren ik haal ruim boven de 6000 in 3D06
En kan ik Las Vegas enminste normaal draaien..
en weet iemand een goede gpu stress test behalve de normale 3dmark05 en 06
[ Voor 8% gewijzigd door copywrong1982 op 15-12-2006 18:18 ]
Het is de 91.47 driver te vinden op de Nvidia site, die werkt goed voor mijn kaart. Maar dat is en blijft voor ieder systeem toch kloten om de juiste driver te vinden..copywrong1982 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:32:
[...]
iemand enig idee welke driver versie dit is?
en weet iemand een goede gpu stress test behalve de normale 3dmark05 en 06
Ik dacht eigenlijk dat de laatste, recentste, non-beta driver gewoon het best was.
ik ben ook in bezit van dit kaartje, ik heb nu dus de nieuwste forceware geinstalleerd (93.71).
Zal mijn kaart beter presteren met de oudere (91.47) forceware?
ik ben ook in bezit van dit kaartje, ik heb nu dus de nieuwste forceware geinstalleerd (93.71).
Ja uhm probeer zou ik zeggenbartosiej schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:50:
Ik dacht eigenlijk dat de laatste, recentste, non-beta driver gewoon het best was.
Verwijderd
ik maak nu gebruik van de 8800 serie drivers versie 97,44copywrong1982 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 02:08:
[...]
Ja uhm probeer zou ik zeggen, kan geen kwaad.
Zal even een 3dmark er op zetten In de middag
Hoe krijgen we die 8800 demo's aande praat dmv die ini editVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 02:10:
[...]
ik maak nu gebruik van de 8800 serie drivers versie 97,44
Zal even een 3dmark er op zetten In de middag
En dit kan ik dus testen met behulp van 3Dmark06?
Dus stel je voor ik doe een test met 3Dmark en er komt 6000 uit en dan doe ik een test met een andere forceware en er komt 6100 uit. Dan is die laatste forceware dus meteen de beste???
Dus stel je voor ik doe een test met 3Dmark en er komt 6000 uit en dan doe ik een test met een andere forceware en er komt 6100 uit. Dan is die laatste forceware dus meteen de beste???

Kaart is zoals je ziet lekker overclocked. Heb het idee dat de core te weinig stroom krijgt en daardoor niet boven 715~720 (onzichtbare) artifact vrij kan draaien. In de kerstvakantie wil ik mijn P5B-Dlx een set vmods geven en gelijk de 7900GTO een V-core mod voor wat extra power
Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT
Verwijderd
Dat gaat helaas niet omdat de demo gebruikt maakt van schader 4.0Carel schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 09:59:
[...]
Hoe krijgen we die 8800 demo's aande praat dmv die ini edit?
Maar het is wel grappige dat de driver wel aan gepast kan worden zodat mijn directx 9 kaart er mee werkt.
ga nu een 3dmark testen
Is het antwoord nou ja of neeVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:34:
[...]
Dat gaat helaas niet omdat de demo gebruikt maakt van schader 4.0
Maar het is wel grappige dat de driver wel aan gepast kan worden zodat mijn directx 9 kaart er mee werkt.
Verwijderd
Nee het werkt niet omdat de demo echt voor die type kaarten zijn gemaakt.Carel schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:05:
[...]
Is het antwoord nou ja of nee? Die 8800 Smoke demo loopt iig wel. Maar die frog zou ik ook wel eens willen zien. Immers zou het toch moeten werken gezien het nooit extremer kan zijn dan DX9?
Er zit veel verschil in shader 3.0 en 4.0 kwa uitvoering van de data die de kaart krijgt.
Smog demo is een heel simpel demo het zal me ook niet verbazen als deze demo ook op een ati kaart werkt.
Ook over 3dmark 2006 de kaarten wilen niet in sli draaien (komt door de drivers )
Wat een kaart wel doet is over de 6300punten in 3dmark2006
1x 7900gt core 520 1440mem (asus top versie standaart)
Wanneer ik goed sli kan draaien met die drivers dan zal ik een link plaatsen van 3dmark
Ik heb nu de beta driver draaien forceware 93.81.. en die bevalt me uitstekend!! Ik haal een 3D06 bench van 6078 op stock speed.. Zo laat ik hem lekker draaien.. Mijn GPU kan niet zoveel hebben dan zou ik er al meer volt doorheen moeten jagen. De max van mijn GPU is 697 maar dat komt ook omdat de rest van mijn PC al max is overclocked denk ik.. Maar dat scheelt net 500 punten in de 3D06 dus ik laat hem lekker zo draaien..
Wat zijn volgens jullie de beste clocks voor een 7900 GTO?
de hoogste natuurlijk! Heb je het hele topic aan doorgelezen? Of gezocht op GoT? Dan weet je dat je hier nooit iets over kan zeggen, omdat elke core weer anders is.Razor66 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:42:
Verwijderd
Dit verschilt per kaart. Mijn kaart draait op 704/1500 stable. Terwijl sommige mensen op 1600 zitten etc. Als ik het geheugen naar bijv 1550 doe, krijg ik soms artifacts.Razor66 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:42:
Verwijderd
wat ben ik toch een bofkont met men 2x 700/1700 
waarvan er eentje stable is op 740/1750
waarvan er eentje stable is op 740/1750
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 13:35 ]
Hebben jullie misschien ook last van de Textures bij spellen?
Op mijn PC zijn de Textures van spellen zoals Rainbow Six Vegas en Oblivion erg lelijk en van een lage resolutie. Hoe kan ik dit oplossen? Zijn dit misschien de drivers?
Op mijn PC zijn de Textures van spellen zoals Rainbow Six Vegas en Oblivion erg lelijk en van een lage resolutie. Hoe kan ik dit oplossen? Zijn dit misschien de drivers?
Zou je een screenshot kunnen posten? Heb je alle instellingen in die games wel nagekeken?
Ik kan mijn kaart Oc'en tot 705/1480. Als ik hoger clock krijg ik artifacts. Kan iemand mij vertellen of door het verhogen van het voltage de artifacts verdwijnen?
Dus: krijg je artifacts door een gebrek aan voltage of omdat je aan de maximale oc van de gpu danwel memchips zit?
Dus: krijg je artifacts door een gebrek aan voltage of omdat je aan de maximale oc van de gpu danwel memchips zit?
door het laatste krijg je artifacts, maar het kan dankzij meer volt meer stabieler worden, maar ik zou zeker geen té extreem voltage er doorheen gooien.
Hoeveel Mhz op core is redelijk voor een 7900GTO van MSI? Ik had effe gauw gespeeld met ATItool en kom tot 710Mhz core en 830Mhz geheugen. 3dmark draait perfect op 700/800 op standaard voltages.
De wijzen komen uit het Oosten!
Zojuist me GeForce 7900 GTO gebenched.
Nu staat volgens RivaTuner v2.0 Final Release mijn core op 690 en mijn memory op 750, in 3Dmark06 Basic Edition 1.1.0 wordt core 740 en memory 747 weergegeven.
Wat is er nu onbetrouwbaar RivaTuner v2.0 Final Release of 3DMark06 Basic Edition 1.1.0?
De score was overigens: 6299 3DMarks06 (Alleen de 7900 GTO overclocked, standaard voltages).
Specs:
1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
1x Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, CL4, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)
Nu staat volgens RivaTuner v2.0 Final Release mijn core op 690 en mijn memory op 750, in 3Dmark06 Basic Edition 1.1.0 wordt core 740 en memory 747 weergegeven.
Wat is er nu onbetrouwbaar RivaTuner v2.0 Final Release of 3DMark06 Basic Edition 1.1.0?
De score was overigens: 6299 3DMarks06 (Alleen de 7900 GTO overclocked, standaard voltages).
Specs:
[ Voor 43% gewijzigd door Jumpman op 30-12-2006 00:47 ]
Verwijderd
niemand die weet waar een gto burstfire bios te vinden is/?
ik heb bijna de hele wereld afgezocht..
ps dit is een uber kaart en limited edition..waarom valt het topic stil??
Omdat iedereen de hele wereld af zoekt naar die burstfire biosVerwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:18:
Ik heb een kleine ergernis met de Clone Mode, ik hoop dat er iemand hier is die mij kan helpen, ik krijg tearing als ik de clone mode gebruik wat natuurlijk erg irritant is, ik krijg het niet als ik single display modus doe op mn hdtv maar dat is elke keer zo een gekloot met me monitor, het moet toch gewoon normaal kunnen afspelen zonder tearing in clone modus, anders maken ze het toch niet? Ben ik nu gewoon heel erg dom of is dit een probleem wat meer mensen hebben 
Mn specs:
Core Duo e6600 stock
MSI Nvidia Geforce 7900GTO
2 gig pc4300 ram in dual channel modus
Ik snap er echt helemaal niets meer van. het is met ALLES wat ik kijk als ik clone modus doe, dus als iemand mij kan helppen stel ik het zeer op prijs, de hdtv is verbonden met een vGA kabel @ 1366x768 en werkt uitstekend, behalve die tearing @ clone modus dan.
Mn specs:
Core Duo e6600 stock
MSI Nvidia Geforce 7900GTO
2 gig pc4300 ram in dual channel modus
Ik snap er echt helemaal niets meer van. het is met ALLES wat ik kijk als ik clone modus doe, dus als iemand mij kan helppen stel ik het zeer op prijs, de hdtv is verbonden met een vGA kabel @ 1366x768 en werkt uitstekend, behalve die tearing @ clone modus dan.
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
thx jorn..ik heb me aangemeld..en op het forum een request om de bios gedaaan..hopelijk soon meer nieuws
Verwijderd
Ik heb goede drivers gevonden op internet...ze zrogen voor een performance boost.
het zijn 93.81 Xtreme drivers, getweaked dus.
http://www.tweaksrus.com/...wnload&gid=797&Itemid=41/
het zijn 93.81 Xtreme drivers, getweaked dus.
http://www.tweaksrus.com/...wnload&gid=797&Itemid=41/
laat je het even weten als je een bios hebt weten te bemachtigen? BVDVerwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 05:06:
thx jorn..ik heb me aangemeld..en op het forum een request om de bios gedaaan..hopelijk soon meer nieuws
Zelf heb ik nu al een tijdje twee 7900GTO's gekoeld met aquacomputer aquagraFX 7800 blokken.
Ik draai nu met gemak nu 700/1750DDR (zelfde kloks als op lucht, kaarten draaien pas 2 dagen op water, ben nog volop bezig)
Maar de kaart die ik het laatste kocht deed uit de doos maar 1450DDR!
De grap zit hem niet in het voltage maar in de bios.
Mijn eerste videokaart doet namelijk 750/1680DDR uit de doos en heeft bios 5.71.22.39.09
terwijl de tweede videokaart namelijk 700/1450DDR uit de doos doet en beschikt over bios 5.71.22.39.15.
Zodra ik bios 5.71.22.39.09 van mijn eerste kaart in de tweede 'brakke' kaart flashte kon ik opeens al 1600DDR draaien volledig artifacts vrij. MSI heeft dus bij de laatste videokaarten een 'slechte' bios geleverd.
Zelf ben ik echter nog een stapje verder gegaan door de bios nog iets verder te tweaken.
Mijn bios heeft nogsteeds strakke GTO timings maar klokt nog beter dan de eerste GTO biossen.
Voor diegene die niet zo thuis zijn met het modden van biossen heb ik dan ook een bios beschikbaar geteld voor jullie. Alleen de timings zijn geoptimaliseerd, voor de rest nog helemaal GTO (geen GTX of burstfire meuk
) Dus voor de mensen die een brak klokkende GTO hebben zou ik zeggen probeer deze bios eens uit.
Download links:
Megaupload
Rapidupload
Ik draai nu met gemak nu 700/1750DDR (zelfde kloks als op lucht, kaarten draaien pas 2 dagen op water, ben nog volop bezig)
Maar de kaart die ik het laatste kocht deed uit de doos maar 1450DDR!
De grap zit hem niet in het voltage maar in de bios.
Mijn eerste videokaart doet namelijk 750/1680DDR uit de doos en heeft bios 5.71.22.39.09
terwijl de tweede videokaart namelijk 700/1450DDR uit de doos doet en beschikt over bios 5.71.22.39.15.
Zodra ik bios 5.71.22.39.09 van mijn eerste kaart in de tweede 'brakke' kaart flashte kon ik opeens al 1600DDR draaien volledig artifacts vrij. MSI heeft dus bij de laatste videokaarten een 'slechte' bios geleverd.
Zelf ben ik echter nog een stapje verder gegaan door de bios nog iets verder te tweaken.
Mijn bios heeft nogsteeds strakke GTO timings maar klokt nog beter dan de eerste GTO biossen.
Voor diegene die niet zo thuis zijn met het modden van biossen heb ik dan ook een bios beschikbaar geteld voor jullie. Alleen de timings zijn geoptimaliseerd, voor de rest nog helemaal GTO (geen GTX of burstfire meuk
Download links:
Megaupload
Rapidupload
[ Voor 0% gewijzigd door db87 op 02-01-2007 16:20 . Reden: typo ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
oei!. mijn kaart komt ook niet verder als 700/1450 . ik ga dan toch maaris wat biossen proberen. moet ik wel eerst weer ff een floppy aansluiten. bedankt voor de tip in iedergeval
.
wat heb je trouwens met die biossen gedaan die je aangepast heb?
Edit: kom er net achter via everest dat ik ook de versie 5.71.22.39.15 bios standaard in me kaart heb zitten
ik ga zo snel mogelijk aan het flashen
wat heb je trouwens met die biossen gedaan die je aangepast heb?
Edit: kom er net achter via everest dat ik ook de versie 5.71.22.39.15 bios standaard in me kaart heb zitten
[ Voor 24% gewijzigd door ikbengoofy op 02-01-2007 18:24 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Mijn maximale 3DMark06 score uit de doos (zonder BIOS flashes en voltage mods):
Videokaart: Nvidia MSI GeForce 7900 GTO 512 MB
BIOS: 5.71.22.39.15 (volgens Everest Ultimate Edition 2006 Version 3.50.761)
Core: 693 MHz (volgens: RivaTuner v2.0 Final Release)
Memory: 1568 MHz (volgens RivaTuner v2.0 Final Release)
3DMark2006 Basic Edition 1.1.0 score: 6364
Specs:
1x Artic Freezer 7 Pro (Socket 775)
1x LG GDR-8164B DVD-ROM 16x 52x (Zwart)
Videokaart: Nvidia MSI GeForce 7900 GTO 512 MB
BIOS: 5.71.22.39.15 (volgens Everest Ultimate Edition 2006 Version 3.50.761)
Core: 693 MHz (volgens: RivaTuner v2.0 Final Release)
Memory: 1568 MHz (volgens RivaTuner v2.0 Final Release)
3DMark2006 Basic Edition 1.1.0 score: 6364
Specs:
1x Artic Freezer 7 Pro (Socket 775)
1x LG GDR-8164B DVD-ROM 16x 52x (Zwart)
[ Voor 84% gewijzigd door Jumpman op 02-01-2007 19:44 ]
Mja. true. maar als ik zijn kaart zie die met de .15 bios precies de zelfde snelheden doet als de mijne met de zelfde bios. zou het best zo kunnen zijn dat mijn kaart ook harder wilt gaan met de .09 bios
. laten we het hopen in ieder geval
Edit: bedankt!. kaart draait nu op 710/1700
[ Voor 10% gewijzigd door ikbengoofy op 02-01-2007 20:23 ]
Verwijderd
ik heb beide kaartjes met een standaart .09 bios..
clocken allebij op 1700 DDR en de core kan boven de 700, bij 1 op 740.
ik durf niet meer te flashen, fobie ofzo haha....(heb der een 680i meer verknoeit)
ik zou best wel strakkere timings willen, maar ik heb ergens gelezen hier op tweakers dat hoe strakker de timings hoe minder hoog de clock.
clocken allebij op 1700 DDR en de core kan boven de 700, bij 1 op 740.
ik durf niet meer te flashen, fobie ofzo haha....(heb der een 680i meer verknoeit)
ik zou best wel strakkere timings willen, maar ik heb ergens gelezen hier op tweakers dat hoe strakker de timings hoe minder hoog de clock.
Blijkbaar is dat gewoon een kaart met GTX speeds? Dus niks bijzonders aan die BIOS?Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 18:18:
Check eerst even hoe hoog jouw kaart kan en pas dan gewoon zelf jouw BIOS aan.
Ikzelf zit hier nog steeds te wachten op m'n GTO die in RMA is
M'n kaartje had trouwens ook de 5.71.22.39.15 en klokte ook niet echt goed over. Ik vraag me af wat dan het verschil zou zijn met de andere BIOS'en?
[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 02-01-2007 20:41 ]
Verwijderd
dit is toch het geheugen?
de eerste serie gto kaarten had 1.2 Ns geheugen toch? en de 2e reeks had toch 1.4Ns...
volgens mij is dit te koppelen aan het feit dat er verschillende biossen zijn
de eerste serie gto kaarten had 1.2 Ns geheugen toch? en de 2e reeks had toch 1.4Ns...
Jij hebt je kaart dus geflased met de *.mod van db87ikbengoofy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:00:
Mja. true. maar als ik zijn kaart zie die met de .15 bios precies de zelfde snelheden doet als de mijne met de zelfde bios. zou het best zo kunnen zijn dat mijn kaart ook harder wilt gaan met de .09 bios. laten we het hopen in ieder geval
En heb je wel of geen voltage mod gedaan?
Verwijderd
de vga kaart eruit te halen en het juiste stickertje op te zoeken
wel op de achterkant he
wel op de achterkant he
Everest.
Hebben ze een paar posts boven je al gezegd.
Of idd van het stickertje.
Hebben ze een paar posts boven je al gezegd.
Of idd van het stickertje.
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 02-01-2007 22:57 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik heb de standaard bios van de 7900GTO erin geflashed.
ik had de 5.71.22.39.15 en heb nu de 5.71.22.39.09 erin. Zonder voltmods heb klokt hij nu op 710/1700 inplaats van 710/1450 met de .15
voltmods zitten er niet op.. niet nodig voor deze speeds gelukkig
kaart werdt wel 63 graden max, eerst 60 op full load. (wat een schande
)
ik ben weer blij
binnenkort een 680i mobo met een core 2 duo cpu. en maybe een de GTO als ik er 1 kan vinden
ik had de 5.71.22.39.15 en heb nu de 5.71.22.39.09 erin. Zonder voltmods heb klokt hij nu op 710/1700 inplaats van 710/1450 met de .15
voltmods zitten er niet op.. niet nodig voor deze speeds gelukkig
kaart werdt wel 63 graden max, eerst 60 op full load. (wat een schande
ik ben weer blij
Iemand die in jip en janneke taal kan uitleggen hoe ik een vga bios flash (met links naar de benodigde tools)? Wil ook graag van 0.15 naar 0.09
Hier idle: 45 graden (700/1500)
full loaded: .. graden (700/1500)
[ Voor 19% gewijzigd door Hollanda op 03-01-2007 01:23 ]
NVflash.Hollanda schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 01:23:
Iemand die in jip en janneke taal kan uitleggen hoe ik een vga bios flash (met links naar de benodigde tools)? Wil ook graag van 0.15 naar 0.09
Booten van floppy/usb-stick waar je ook nog nvflash en .rom file opgezet hebt. Dan in dosprompt nvflash naamvanrom.rom tikken.
That's it.
Wel zo handig om een extra videokaart te hebben liggen voor het geval het fout gaat. (zodat je opnieuw kunt flashen om de schade ongedaan te maken
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
PCI kaartje is vaak het handigstKanarie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 01:25:
[...]
Wel zo handig om een extra videokaart te hebben liggen voor het geval het fout gaat. (zodat je opnieuw kunt flashen om de schade ongedaan te maken)
Met atitool kon ik ook de bios backuppen en daarin zag ik ook m'n bios versie staan, ook 09
Doet 700/1640 op ze slofjes, moet nog es hoger checken maar et gamed zo ook al prima ^^
Ik was een van de eersten met een GTO (toen er nog geen threads van GTO's waren hier op GOT en er slechts wel geteld twee reviews op Xtremesystems waren). De tweede kaart die ik gekocht heb was de allerlaatste GTO van Informatique (het bedrijf die door de grote voorraad heel lang nog snel heeft kunnen leveren). Beide geheugens zijn gewoon Samsung 1.1ns.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:37:
dit is toch het geheugen?
Het is dus allemaal "BJ11" geheugen van Samsung.
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Geinig. ik had de laatste GTO van informatiq in order staan toen. die had ik als het ware als backup omdat in niet zeker wist of ik hem ergens nog wel kon krijgen voor goedkoper. toen ik hem eenmaal had gekregen voor goedkoper heb ik hem bij informatiq gecanceleddb87 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:57:
[...]
Ik was een van de eersten met een GTO (toen er nog geen threads van GTO's waren hier op GOT en er slechts wel geteld twee reviews op Xtremesystems waren). De tweede kaart die ik gekocht heb was de allerlaatste GTO van Informatique (het bedrijf die door de grote voorraad heel lang nog snel heeft kunnen leveren). Beide geheugens zijn gewoon Samsung 1.1ns.
Het is dus allemaal "BJ11" geheugen van Samsung.
Kan iemand zeggen, waar ik betrouwbare BIOS'en kan downloaden voor de 7900 GTO?
Ik zoek dus originele BIOS'en 5.71.22.39.09 en 5.71.22.39.15.
Ik vind er tal van.
BTW, check deze gast: http://www.xtremesystems....121357&highlight=7900+gto
Ik zoek dus originele BIOS'en 5.71.22.39.09 en 5.71.22.39.15.
Ik vind er tal van.
BTW, check deze gast: http://www.xtremesystems....121357&highlight=7900+gto
[ Voor 49% gewijzigd door Jumpman op 03-01-2007 17:27 ]
http://www.mvktech.net/
Bij downloads kan je alle biossen halen van alle nvidia kaarten. dus ook van de GTO.
staan er verschillende bij zo ook de .09 en nog meer..
modded biossen kan je erook vinden mocht je dat willen.
En dit gast jaagt geloof 1.85 volt door zen kaart met droog ijs erop.. wel gaaf maar niet echt een oplossing voor 24/7
Bij downloads kan je alle biossen halen van alle nvidia kaarten. dus ook van de GTO.
En dit gast jaagt geloof 1.85 volt door zen kaart met droog ijs erop.. wel gaaf maar niet echt een oplossing voor 24/7
[ Voor 37% gewijzigd door ikbengoofy op 03-01-2007 18:09 ]
Op MVKTech.net kan je de verschillende BIOS'en vinden.
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 01 is volgens NiBiTor 5.71.22.39.09
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 02 is ook 5.71.22.39.09
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 03 is 5.71.22.39.13
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 04 is 5.71.22.39.15
Als ik alle BIOS'en vergelijk met NiBiTor zitten er geen verschillen in de timings of de snelheden ofzo.
Maar wat ik niet snap is dat rev 01 en rev 02 die beiden 5.71.22.39.09 zijn, toch verschillend zijn als ik ze vergelijk met een hex editor. Misschien kunnen meerdere personen hier eens hun originele BIOS uploaden? Dan kunnen we eens vergelijken.
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 01 is volgens NiBiTor 5.71.22.39.09
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 02 is ook 5.71.22.39.09
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 03 is 5.71.22.39.13
MSI 7900GTO PCIe 512MB - Rev 04 is 5.71.22.39.15
Als ik alle BIOS'en vergelijk met NiBiTor zitten er geen verschillen in de timings of de snelheden ofzo.
Maar wat ik niet snap is dat rev 01 en rev 02 die beiden 5.71.22.39.09 zijn, toch verschillend zijn als ik ze vergelijk met een hex editor. Misschien kunnen meerdere personen hier eens hun originele BIOS uploaden? Dan kunnen we eens vergelijken.
Ik heb alle BIOS'en bekeken, er staat een vreemde bij:ikbengoofy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:04:
http://www.mvktech.net/
MSI.7900GTO.PCIe.512MB.Rev.01 = 5.71.22.39.09
MSI.7900GTO.PCIe.512MB.Rev.02 = 5.71.22.39.09
Maar voor de rest geen verschil uitgelegd.
Ps. Net te laat, Laagvliegerke was me net voor.
Tevens staat er in alle *.txt files 7900 GTX 512 MB, ziet Windows je kaart dan ook als een 7900 GTX i.p.v. een GTO?
[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 03-01-2007 18:18 ]
Jumpman schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 18:14:
Ps. Net te laat, Laagvliegerke was me net voor.![]()
Waarschijnlijk staat in de txt-file 7900 GTX omdat er in de BIOS-file zelf ook gewoon 7900 GTX staat (en niet GTO). Let er maar eens op tijdens het booten, normaal komt er ook gewoon 7900 GTX in beeld. De drivers herkennen de kaart wel als een GTO. Oudere drivers misschien niet. Maar uiteindelijk maakt dat niet echt iets uit.Tevens staat er in alle *.txt files 7900 GTX 512 MB, ziet Windows je kaart dan ook als een 7900 GTX i.p.v. een GTO?
ikzelf heb .09 revisie 2 in mijn kaart geflashed. en draai nu op 710/1700 arti vrij. mss dat rev 1 het nog beter doet... maar denk eigenlijk dat er weinig verscheel in zit.
als je ze download staat er idd GTX. krijg je niet tezien als je flashed
als je ze download staat er idd GTX. krijg je niet tezien als je flashed
[ Voor 18% gewijzigd door ikbengoofy op 03-01-2007 18:24 ]
Verwijderd
mijne word standaart als GTO herkent met .09 bios...ik heb zelf in rivatuner er een 7900gtx van moeten maken
Heb net even zitten 3dmarken met men nieuwe bios. en de scores zijn behoorlijk met een amd 3000+
3dmark03

3dmark05

met een cpu op 2.7ghz en een gpu op 700/1700
ik ben trots
. maar dit is ook wel de max . echt heel veel hoger zal ik niet meer komen..
3dmark06 komt neer op 5369, heb natuurlijk een single core cpu .
3dmark01se krijg ik maar net 30.000
terwel ik overal bijna het dubbele zie.. zal denk ik met mijn cpu te maken hebben.
wachten op de striker extreme en de core 2 duo ...
3dmark03
3dmark05
met een cpu op 2.7ghz en een gpu op 700/1700
ik ben trots
3dmark06 komt neer op 5369, heb natuurlijk een single core cpu .
3dmark01se krijg ik maar net 30.000
wachten op de striker extreme en de core 2 duo ...
[ Voor 15% gewijzigd door ikbengoofy op 03-01-2007 22:35 ]
Er is echt helemaal niemand die het weet? clone modus + videos kijken = strepen door beeld, er moet toch iemand met een oplossing zijn?
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit is een discussietopic. Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over enkel de 7900 GTO videokaarten. Dat mag best uitgebreid, van problemen/vragen tot voltmods en overclocken.
O.a not done is:
- Vermelden waar kaarten beschikbaar zijn.
- Vermelden wanneer jij je kaart hebt of wanneer je hem hebt besteld
- Simpele vragen stellen die je terug kan vinden in de startpost (overclocken bijvoorbeeld!)
- Je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
- Vragen hoe deze kaart tegen kaart X presteert, hiervoor heb je google en reviews!
Dit is een discussietopic. Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over enkel de 7900 GTO videokaarten. Dat mag best uitgebreid, van problemen/vragen tot voltmods en overclocken.
O.a not done is:
- Vermelden waar kaarten beschikbaar zijn.
- Vermelden wanneer jij je kaart hebt of wanneer je hem hebt besteld
- Simpele vragen stellen die je terug kan vinden in de startpost (overclocken bijvoorbeeld!)
- Je score in 3DMark tegenvalt en je afvraagt wat je hieraan kan doen.(zie de 3DMark-FAQ)
- Vragen hoe deze kaart tegen kaart X presteert, hiervoor heb je google en reviews!