Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] Een gemaakte TR zichtbaar maken voor de poster.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Het komt weleens voor dat ik vergeten ben dat ik een TR heb gemaakt voor een topic. In herhaling vallen zal wel niet zo'n probleem zijn voor de moderators maar handig is zo'n dubbele melding niet.

Kan het e.e.a. zo aangepast worden dat zodra je een TR maakt, er ergens een symbool verschijnt zodat je i.i.g. kunt zien dat je in herhaling zou vallen?

ARME AOW’er

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

En hoe moet je dan weten waar je TR de vorige keer over ging :) ? Zoals je zelf al zegt: In herhaling vallen is het probleem niet zo, en als het voor moderatoren lastig zou zijn zouden ze inmiddels wel een featurerequests hebben ingediend :P .

Het zou zo wel makkelijker worden om te kijken of er wat gedaan wordt met je TR en om eventueel om feedback te vragen waarom dat niet gebeurt. Je kan je echter afvragen of het wenselijk is dat moderatoren over iedere individuele actie verantwoording moeten gaan afleggen aan gebruikers. Want dat is wel hetgeen wat naar mijn verwachting gestimuleerd zou worden :) . De uitkomst van eerdere discussies hierover was dan ook dat het geen goed plan is.

DM!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Je kan ook gewoon toegeven dat je oud wordt GA ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
JHS schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:00:
En hoe moet je dan weten waar je TR de vorige keer over ging?
In feite is dat niet van belang en ik verwacht als je ziet dat je een TR hebt gemaakt, je je wel herinnert waarom
Het zou zo wel makkelijker worden om te kijken of er wat gedaan wordt met je TR en om eventueel om feedback te vragen waarom dat niet gebeurt. Je kan je echter afvragen of het wenselijk is dat moderatoren over iedere individuele actie verantwoording moeten gaan afleggen aan gebruikers. Want dat is wel hetgeen wat naar mijn verwachting gestimuleerd zou worden :) . De uitkomst van eerdere discussies hierover was dan ook dat het geen goed plan is.
Dit hoeft, voor mij tenminste, niet. Als er geen reactie in het topic zelf komt dan moet ik aannemen dat de moderator het niet met me eens is. Heb ik geen enkel probleem mee.

Het symbool zou trouwens blijvend moeten zijn. Gelezen of niet gelezen door de moderator. :)
Kawaii schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:25:
offtopic:
Je kan ook gewoon toegeven dat je oud wordt GA ;)
LDB :)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 01-11-2006 21:54 ]

ARME AOW’er

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Guardian Angel schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:51:
[...] Dit hoeft, voor mij tenminste, niet. Als er geen reactie in het topic zelf komt dan moet ik aannemen dat de moderator het niet met me eens is. Heb ik geen enkel probleem mee.
Dat jij het niet zo zou gebruiken wil niet zeggen dat andere gebruikers het daar niet wél voor gaan gebruiken :) . Betergezegd, dit verzoek is al eerder gedaan met de mogelijkheid tot het vragen van feedback in het achterhoofd.

DM!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Als de regel is dat er geen feedback is of komt is dit toch voor iedereen voldoende duidelijk? Mijn (grote) aantallen TR's leverden vrijwel nooit een feedback op. Je ziet alleen dat je een TR hebt gemaakt en daarmee is het schluss, over en uit.

Dat je dus een TR hebt gemaakt is het enige dat altijd zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kun je daar dan conclusies uit trekken? Ik ben wel erg benieuwd hoe deze nuttige optie dan misbruikt zou kunnen worden.

Maar als het er niet komt, wat ik dus vervelend zou vinden, dan lopen de moderators maar het risico dat ik meerdere malen dezelfde TR post bij een topic. Voor mij is dit geen enkel probleem en zeker niet als ik me niet kan herinneren al een TR gemaakt te hebben. :)

ARME AOW’er

• SmartDoDo
  • Laatst online: 13:05

SmartDoDo

Woeptiedoe

Guardian Angel schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:02:
Dat je dus een TR hebt gemaakt is het enige dat altijd zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kun je daar dan conclusies uit trekken? Ik ben wel erg benieuwd hoe deze nuttige optie dan misbruikt zou kunnen worden.
De conclusie dat die ene flame in het topic al gemeld is terwijl er in feite iets staat over een titelchange bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt voor TR's in GC, waar ze in sommige subfora lang blijven staan ook al zijn ze afgehandeld. Die TR zegt niets en mensen zullen snel geneigd zijn een aanname te doen op basis van het feit dat er een TR staat. Daarmee ga je het gedrag imho negatief beïnvloeden omdat je wel informatie verstrekt, maar te weinig om er concreet iets mee te doen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit lijkt sterk op een oud topic van me: Feedback op report-meldingen

Inmiddels heb ik er vrede mee dat ik niet vaak feedback krijg op een TR. Als er in het draadje niets verandert, dan ga ik er vanuit dat mijn melding niet zinnig was (als in: een mod heeft besloten om er niets mee te doen). Soms krijg ik wel feedback, met name als een mod het niet met me eens is (wat ik overigens op prijs stel).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:10:
[...]

Die TR zegt niets en mensen zullen snel geneigd zijn een aanname te doen op basis van het feit dat er een TR staat.
Zoals ik het lees wil Guardian Angel graag een bevestiging voor zichzelf dat hij de bewuste TR al een keer heeft gedaan. ;)
Guardian Angel schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:02:
Mijn (grote) aantallen TR's leverden ...
Als ik dit lees, komt het op mij over dat je zoveel TR's plaatst dat je je niet meer kunt herinneren wat je wel en niet gemeld hebt. Volgens mij wordt het dan meer een doel dan een middel en ik denk dat je dat niet moet willen. Een week na dato weet ík nog wel dat ik me aan een bepaalde post irriteerde ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
if (user=='Guardian Angel') and (tr_count>0) { hide_the_hand }

Handje weghalen als je een TR hebt gedaan; kun je het geen tweede doen :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
AlainS schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:04:
[...]
Als ik dit lees, komt het op mij over dat je zoveel TR's plaatst dat je je niet meer kunt herinneren wat je wel en niet gemeld hebt. Volgens mij wordt het dan meer een doel dan een middel en ik denk dat je dat niet moet willen.
Zou het niet zijn dat ik dagelijks langdurig op dit forum zit en meer topics zie of in reageer? :)
SmartDoDo schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:10:
[...]
De conclusie dat die ene flame in het topic al gemeld is terwijl er in feite iets staat over een titelchange bijvoorbeeld.
Het TR-gemaakt symbool zou dan ook alleen zichtbaar moeten zijn voor de maker. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2006 07:53 ]

ARME AOW’er

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op zich vindt ik dit geen slecht idee; maar dan alleen laten zien of jijzelf een TR hebt gemaakt bij een topic ipv of 'iemand' een TR heeft gemaakt bij een topic. Als we dat boven de insert_topicreport zouden controleren lijkt me dat niet zo zwaar [crisp?]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:17:
Op zich vindt ik dit geen slecht idee; maar dan alleen laten zien of jijzelf een TR hebt gemaakt bij een topic ipv of 'iemand' een TR heeft gemaakt bij een topic. Als we dat boven de insert_topicreport zouden controleren lijkt me dat niet zo zwaar [crisp?]
Je hoeft die check natuurlijk enkel te doen als er a) ueberhaupt topicreports zijn en b) het om een ingelogde gebruiker gaat dus dat beperkt de boel inderdaad wel behoorlijk. Als je daarnaast de key op UserID uitbreid met TopicID kom je al een heel eind :) (vraag is dan wel of je eventueel nog moet kijken naar deleted status of niet)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 02-11-2006 11:22 ]

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:21:
[...]

Je hoeft die check natuurlijk enkel te doen als er a) ueberhaupt topicreports zijn en b) het om een ingelogde gebruiker gaat dus dat beperkt de boel inderdaad wel behoorlijk. Als je daarnaast de key op UserID uitbreid met TopicID kom je al een heel eind :) (vraag is dan wel of je eventueel nog moet kijken naar deleted status of niet)
Dat was ook mijn idee; je kan na een {topic_has_notes?} een custom functie gebruiken om de owner van de notes te bekijken; en dan Deleted negeren lijkt me redelijk goed te doen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja dat kan met een hele simpele select die alleen maar even in de tabel hoeft te prikken.
Vraag is dan alleen nog hoe je het visualiseerd. Handje grijs maken en voorzien van een title "Je hebt al eerder een TR geplaatst voor dit topic"?

Intentionally left blank

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

RobIII schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:20:
code:
1
if (user=='Guardian Angel') and (tr_count>0) { hide_the_hand }

Handje weghalen als je een TR hebt gedaan; kun je het geen tweede doen :+
Er kunnen altijd posts bij komen waarvan GA ook zou willen melden dat ze niet helemaal zuiver zijn (mensen die olie op een flamewar gooien, of naast de warezREQUEST er ook nog op in gaan)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

crisp schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:33:
Ja dat kan met een hele simpele select die alleen maar even in de tabel hoeft te prikken.
Vraag is dan alleen nog hoe je het visualiseerd. Handje grijs maken en voorzien van een title "Je hebt al eerder een TR geplaatst voor dit topic"?
Als je het in insert_topicreport doet, wat me voor performanceredenen wel zo fijn lijkt; dan kun je gewoon een extra '<p>' toevoegen met een simpele notice? Tenslotte hoef je het plaatsen ook niet te voorkomen; het is niet meer dan een visual reminder [voor GA :P ]

edit:
Je kan trouwens niet {topic_has_notes} gebruiken; want die is 0 bij verwijderde TR's. De controle in insert_topicreport stoppen lijkt me daarmee nog wenselijker

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 02-11-2006 11:40 ]

---

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:38:
[...]
edit:
Je kan trouwens niet {topic_has_notes} gebruiken; want die is 0 bij verwijderde TR's. De controle in insert_topicreport stoppen lijkt me daarmee nog wenselijker
Dat zat ik me net ook te bedenken :P
In insert_topicreport lijkt me dan ook handiger ja :)

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou trouwens gewoon een <li> bovenaan toevoegen 'Je hebt al eerder een topicreport geplaatst voor dit topic'

---

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:45:
Ik zou trouwens gewoon een <li> bovenaan toevoegen 'Je hebt al eerder een topicreport geplaatst voor dit topic'
Vind je het erg als ik een <p> gebruik zoals ik voor alle info-meldingen doe? :P

Intentionally left blank

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:13
Resistor schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:36:
[...]

Er kunnen altijd posts bij komen waarvan GA ook zou willen melden dat ze niet helemaal zuiver zijn (mensen die olie op een flamewar gooien, of naast de warezREQUEST er ook nog op in gaan)
Ook een beetje wat ik dacht, soms komt het voor dat je méér dan 1 TR maak, al dan met een tijdje ertussen. Dat zou op deze manier niet meer mogelijk zijn als ik het goed begrijp ?

Het oorspronkelijke probleem was dat je over hetzelfde item een tweede TR zou plaatsen, maar dat laat toch niet onverlet dat je alsnog een 'nieuwe' TR zou moeten kunnen plaatsen ?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:13:
[...]

Vind je het erg als ik een <p> gebruik zoals ik voor alle info-meldingen doe? :P
Is het dan niet misschien een optie om Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bijv een andere kleur te geven?
Nu is er ook een title voor de link 'report dit topic'. Als daar dan van wordt gemaakt 'Report nogmaals dit topic' oid, moet het wel duidelijk genoeg zijn.

Iig voor de mensen die veel reporten en deze functie graag willen:)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Carpento schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:27:
[...]

Ook een beetje wat ik dacht, soms komt het voor dat je méér dan 1 TR maak, al dan met een tijdje ertussen. Dat zou op deze manier niet meer mogelijk zijn als ik het goed begrijp ?

Het oorspronkelijke probleem was dat je over hetzelfde item een tweede TR zou plaatsen, maar dat laat toch niet onverlet dat je alsnog een 'nieuwe' TR zou moeten kunnen plaatsen ?
Nee, het idee is om alleen een melding te doen dat je het topic al een keer eerder gerapporteerd hebt.
Mithras86 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:36:
[...]

Is het dan niet misschien een optie om [afbeelding] bijv een andere kleur te geven?
Nu is er ook een title voor de link 'report dit topic'. Als daar dan van wordt gemaakt 'Report nogmaals dit topic' oid, moet het wel duidelijk genoeg zijn.

Iig voor de mensen die veel reporten en deze functie graag willen:)
Spider.007 in "[FEAT] Een gemaakte TR zichtbaar maken v..."

Intentionally left blank

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Als het in insert_topicreport geplaatst zou worden zou wat mij betreft de onwenselijkheid van deze feature ook sterk verminderen, aangezien dan minder bij sommigen de verwachting zal worden gewekt dat de "topicreport gedaan melding" reden is voor het verzoeken om feedback bij uitbljiven van actie :) .

DM!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels ingebouwd in de tweakers template. Is het noodzakelijk om dit ook te backporten naar de oude paarse/silver template?

Intentionally left blank

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

crisp schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:12:
Inmiddels ingebouwd in de tweakers template. Is het noodzakelijk om dit ook te backporten naar de oude paarse/silver template?
Denk dat je eindelijk die support voor PAARS eens moet stopen. Anders ben je met elke nieuwe feature aan het testen en proggen voor 4 templates bezig, en bughunten natuurlijk :P

Afijn, ik maak al tijden geen gebruik meer van die Paarse template :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Was er eventjes niet maar ben blij dat het e.e.a. toch aandacht heeft gekregen. Begrijp ik goed uit de posting van crisp dat het e.e.a. inmiddels is ingevoerd?.

Dom, ik kan het natuurlijk controleren. :)

Dit is geweldig! Namens alle vergeetachtige Tweakers, ik zal toch niet de enige zijn, hartstikke bedankt.

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 02-11-2006 17:34 ]

ARME AOW’er

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jep, je mag het uittesten op dit topic ;)

Intentionally left blank

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:20
Nice, mooi gefixed crisp :Y)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

perfect, getest met tweakers nightlife template :Y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ok, *done* dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.