Feedback op report-meldingen

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Regelmatig klik ik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif om het een-of-ander te melden als dat naar mijn mening nodig is. Ik zie echter nooit enige feedback terug, behalve dan als een draadje gemoved of gewijzigd wordt (dan beschouw ik het moven of het wijzigen maar als feedback). Wat ik wil zeggen: soms vraag ik me af of bepaalde meldingen zin hebben, omdat het lijkt alsof er helemaal niets mee gedaan wordt en de melding dus overbodig is (dit gebeurt regelmatig in Tweakers Huiskamer).

Mijn vraag: is het mogelijk om het te melden (aan de gebruiker) als bepaalde zaken meerdere malen worden gemeld terwijl het, naar het inzien van een modje, niet nodig is om nog vaker te melden? Dat scheelt jullie en ons weer wat werk. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Daarom bestaat Schop een Modje nog :). Daar krijg je altijd feedback. Ik zou het liefst het systeem ook uitgebreid willen zien met feedback, maar hoe weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

als je bedoelt dat we voor elke gebruiker apart een PM moeten gaan sturen om uit te gaan leggen waarom we iets wel terecht vinden of juist waarom we niks doen met een melding, dan vind ik dat een beetje teveel werk eigenlijk :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het handje is VEEL makkelijker dan een nieuw draadje starten in Schop een Modje en ik ben nu eenmaal wat lui vanuit mijn oorsprong. :)

Terecht-meldingen zijn volgens mij niet nodig, maar onterecht-meldingen lijken mij (=persoonlijke mening :*) ) wel nuttig, omdat je daar in de toekomst onterecht-meldingen en dus overbodig werk mee voorkomt.

[ Voor 42% gewijzigd door pven op 20-04-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik gebruik altijd SM en daarbij kijk ik altijd naar het commentaar van de mod die reageerd. Daarmee kan je zien of je zeurt of terecht een SM poste :) Voor mij feedback genoeg, mocht ik negatief opvallen wat SM betreft dan verwacht ik vanzelf een PM of mailtje dat ik te enthousiast ben ;) Lijkt me simpel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Helemaal mee eens, maar bij Schop een Modje krijg je feedback en bij het handje niet. Zou er niet iets kunnen worden ontwikkeld, als je een melding maakt dat een moderator daar antwoord op kan geven en dat jij dit kan lezen (soort gelijke manier als waarop moderators reports kunnen lezen). Voordat ik het vraag aan de heren van parse, is het een idee met toegevoegde waarde :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Idee-tje: misschien heel simpel terugmelden als het geen goede melding is. Ik weet niet hoe men de reports bekijkt, maar het zou zo kunnen zijn (lekker vaag! :)) dat men met een druk op een knop een report goed of afkeurt en in geval van afkeuring kan naar de melder een automatische melding worden verzonden.

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 21-04-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat is toch meer werk voor de mod's? Ik bedoel, je ervaart zelf toch ook wel redelijk wat wel en niet als gewenst wordt beschouwd?
Ik schop regelmatig in SG bijvoorbeeld, mocht Durden/Dido, dreeke etc. mij vervelend SM'en vinden dan hoor ik dat vanzelf wel :)
pven schreef op 21 April 2003 @ 00:03:
Idee-tje: misschien heel simpel terugmelden als het geen goede melding is. Ik weet niet hoe men de reports bekijkt, maar het zou zo kunnen zijn (lekker vaag! :)) dat men met een druk op een knop een report goed of afkeurt en in geval van afkeuring kan naar de melder een melding worden verzonden.
Bij een report alleen weet je nog niet waarom hij niet goed zou zijn. Wil je dat wel weten, dan is de mod verplicht weer een verhaaltje te schrijven. Maw, extra werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:49

Stoffel

Engineering the impossible

Een bevestiging dat het gelezen is lijkt me ook al leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Idd, kleine bevestiging dat het is gelezen zou ik al handig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Leesbevestiging lijkt me niet echt nodig. Je kunt die topicreports namelijk nauwelijks over het hoofd zien (itt SeM meldingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Et handje laten verwijzen naar SeM, zo, dat je als je daarop klikt, automagisch een topic plaatst in SeM.

Dan heb je een korte weg naar SeM en de eenvoudige mogelijkheid om reacties te krijgen.
Eventueel zou de topictitel/link automatisch ingevoegd kunnen worden in de titel/body van de SeM-melding...

Is dat (niet) wat :? :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit vroeg ik me pas ook af...

Dan heb ik een topic report gedaan en de volgende dag wil ik even kijken of er iets mee gedaan is, maar dan zie ik het topic niet meer en ben ik de titel even vergeten.

Zoals het hoort heb ik niet gereageerd in het 'foute topic' (O-)) dus ik kan ook niet op m'n naam klikken om te zien waar ik het laatst gepost heb :z

Een simpele vorm van feedback zou ik ook erg op prijs stellen. Wellicht geautomatiseerd...

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

brammus, lijkt me niet. Een Topicreport kan zoals door SH007 gezegt niet over het hoofd gezien worden. Een SM wel (tijdelijk). Daarbij is de TR alleen zichtbaar in het subforum zelf, de SM kan door iedereen gezien worden.
SM en TR zijn daarmee 2 totaal verschillende meldingen. Ik neem aan dat daar niet voor niets voor is gekozen :)

SM is niet anoniem, TR wel.

[edit]Ik zie redelijk wat mensen hier over TR praten. Ik heb nog nooit een TR aangemaakt. Doe ik nu iets fout of doe ik het nu juist goed door SM te gebruiken :? Zo en zo krijg je daar wel feedback :)

[ Voor 22% gewijzigd door SmartDoDo op 21-04-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

SmartDoDo schreef op 21 April 2003 @ 00:53:
brammus, lijkt me niet. Een Topicreport kan zoals door SH007 gezegt niet over het hoofd gezien worden. Een SM wel (tijdelijk).
Dat is waar, maar je zou tegelijkertijd ook een alertmessage mee kunnen sturen naar de modjes als attendering?
Daarbij is de TR alleen zichtbaar in het subforum zelf, de SM kan door iedereen gezien worden.
SM en TR zijn daarmee 2 totaal verschillende meldingen. Ik neem aan dat daar niet voor niets voor is gekozen :)

SM is niet anoniem, TR wel.
Dat is ook weer waar, misschien een "anoniem"-checkboxje?
* brammus kan het in zijn fantasie zo mooi en perfect maken als 'ie wil :P
[edit]Ik zie redelijk wat mensen hier over TR praten. Ik heb nog nooit een TR aangemaakt. Doe ik nu iets fout of doe ik het nu juist goed door SM te gebruiken :? Zo en zo krijg je daar wel feedback :)
Volgens mij alleen dat TR anoniem is en niet voorziet in een feedbackmogelijkheid, en dat SeM een "gewoon" topic is...

[ Voor 3% gewijzigd door brammus op 21-04-2003 01:07 ]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een topicreport is niet anoniem maar onzichtbaar voor mensen zonder modrechten in het betreffende forum .
SeM melding via een knopje heeft als nadeel dat je vaak dubbele meldingen zult krijgen omdat je niet meer in het SeM forum zelf kijkt of de draad al gemeld is.

Persoonlijk lees ik de topicreports allemaal waar ik ze kan lezen, maar om daar nou ook nog handmatig feedback op te moeten gaan geven zie ik niet zo zitten. Modereren kost zo al genoeg tijd en daar hoeven wat mij betreft niet nog meer taken aan toegevoegd te worden. Als je feedback wilt is het beter om Schop een Modje te gebruiken.

Het gebruik van SeM of een topicreport maakt mij op zich niks uit, het is maar net wat de user het liefste gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je er gewoon aan zal moeten wennen dat je weinig of geen feedback krijgt. Wat ik meestal doe in topics die ik report is ff een post plaatsen in het topic zelf en iemand ergens op wijzen, als het een lang topic is geef ik de link van de desbetreffende reply mee. Als dat niet het geval is (al vaker langs geweest bvb) probeer ik compleet niet of heel kort te reageren (geen bs-replies) en gewoon een topic report te doen met een inhoud van 'is al vaker langsgeweest' of 'misschien move naar forum [X]? :? '

Als je dan een reactie krijgt in het topic, of je ziet dat actie ondernomen is met dat bepaalde topic weet je naar mijn mening al genoeg en hoef /ik/ iig geen PM'tje te hebben met 'bedankt voor je topic report' er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat mensen feedback nodig hebben. Zijn ze zo onzeker over hun meldingen dat ze een aai over hun bol nodig hebbben, of een sticker voor de inspanning? Persoonlijk gebruik ik een TR omdat het snel is, en je vermijdt de vervuiling van het topic met terechtwijzingen van users. Mijn kleine en incidentele inspanning om het forum beter te maken zit er dan op, en of / wat een mod ermee doet merk ik vanzelf wel.

En als het alleen 'voor het leuk' is, beseffen ze dan niet dat de moderator alleen maar nog meer werk krijgt daardoor? Daarbij zijn er ook voor de Parse devvers ongetwijfeld meer zinvolle dingen te maken dan dit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

SeM en Report gebruik ik door elkaar en als het ff kan liever Report. SeM gebruik ik als het niet topic gebonden is of als er snel ingegrepen moet worden.
Als een Report, door herhaling, een neg. note dreigt op te leveren zou een berichtje wel prettig zijn.
Voor de rest vind ik deze beide mogelijkheden prima zo.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 11:04:
Ik snap niet dat mensen feedback nodig hebben. Zijn ze zo onzeker over hun meldingen dat ze een aai over hun bol nodig hebbben, of een sticker voor de inspanning? Persoonlijk gebruik ik een TR omdat het snel is, en je vermijdt de vervuiling van het topic met terechtwijzingen van users.
SM is voor mij een stuk onpersoonlijker dan een Topicreport :) Zo zakelijk hoeft het van mij ook niet.

Wat je bedoelt met vervuiling van het topic snap ik niet? Als ik een SM post kan iedereen zien dat er een SM is gepost waarna men uit de draad kan blijven, niet op een eventuele boosdoener hoeft te reageren etc. Juist daarom zou een topic niet vervuild hoeven worden. Als iemand een TR aanmaakt zie ik hem niet, ben ik dus in staat wel een opmerking te maken in het topic bij het plaatsen van een reply. :)
Ik begrijp je redenatie dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 11:04:
Ik snap niet dat mensen feedback nodig hebben. Zijn ze zo onzeker over hun meldingen dat ze een aai over hun bol nodig hebbben, of een sticker voor de inspanning? Persoonlijk gebruik ik een TR omdat het snel is, en je vermijdt de vervuiling van het topic met terechtwijzingen van users. Mijn kleine en incidentele inspanning om het forum beter te maken zit er dan op, en of / wat een mod ermee doet merk ik vanzelf wel.
aai over bol? nee ik wil gewoon weten of ik er goed aan doe om iets te melden anders geef je de mods onnodig extra werk ;)
ik heb al diverse malen in SM een reply gehad dat er niets mee gedaan werd enzo, en dan weet ik dat ik dat soort zaken gewoon niet hoef te melden enzo :)
daarnaast is het gewoon leuk om een bedankje te krijgen, want dankzij het melden kan een mod zijn werk efficienter doen :)

en vervuiling van een topic door terechtwijzigen van users? lijkt me sterk alleen als je na je melding alsnog in het topic gaat posten met een link naar die SM kan dat fout gaan ja, maar net zo als je zegt dat het al gemeld is. Nergens nodig voor, meld het topic en laat het verder met rust, welke manier van melden je ook gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik report ook wel eens een topic en heb nog nooit een PM als 'bevestiging' gehad.. maar idd.. mods hebben het druk genoeg. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het doel van een topicreport is om iets onder de aandacht van een mod te brengen, elke hulp wordt gewoon gewaardeerd en het is handig (voor als je niet alle threads leest, en iemand anders doet dat wel en geeft een topicreport).

Ik vind het eigenlijk zelf veel beter dan SeM omdat je geen antwoord hoeft te geven. Ik vind dat SeM (of SU) veel tever in zijn functie is doorgeschoten en eigenlijk mag die van mij wel afgeschaft worden (dat gaat om bepaalde redenen technisch nog niet, omdat TR's niet in de active topics te zien zijn en omdat sommige mods SM beter vinden werken).

Persoonlijk geef ik alleen feedback als ik zie dat een user wel HEEL erg veel onnodige TR's maakt. Maar dat zie ik helemaal niet gebeuren. het mooie van TR's is, dat mensen het helemaal niet kunnen zien, dat mensen niet een linkje van een TR kunnen geven met als motto "ik heb het lekker al gemeld" en dat soort zaken. Wat mij betreft gaan ALLE dingen die over een draadje gaan (zoals flamen, warez en andere zaken die ik toevallig niet zie) gewoon in een TR en is SeM alleen maar voor nickchanges, HK acces en dat soort dingen...

Ook hier kan ik me wel in vinden, ik dacht een heel klein beetje hetzelfde:
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 11:04:

En als het alleen 'voor het leuk' is, beseffen ze dan niet dat de moderator alleen maar nog meer werk krijgt daardoor? Daarbij zijn er ook voor de Parse devvers ongetwijfeld meer zinvolle dingen te maken dan dit.
TR is veel en veel handiger, je hoeft er geen loze posts voor te plaatsen (wat mensen weerhoudt van loze topicreports), alleen mods die er kunnen modden lezen ze, en ze lezen ze ook altijd omdat ze dik in het scherm komen te staan IN het forum, je hoeft er niet speciaal voor naar SeM te surfen en je hoeft je niet te verantwoorden voor je actie. Dus het doet exact hoe SM zou moeten werken. Een bedankje is vast wel heel leuk, maar eigenlijk is het wel HEEL erg loos toch?

Wees niet onzeker, als jij iets vindt, mag je het melden. Ieders mening telt en als je ziet dat er niets aan gebeurt, kan je iets in LA aan het licht brengen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1