Het doel van een topicreport is om iets onder de aandacht van een mod te brengen, elke hulp wordt gewoon gewaardeerd en het is handig (voor als je niet alle threads leest, en iemand anders doet dat wel en geeft een topicreport).
Ik vind het eigenlijk zelf veel beter dan SeM omdat je geen antwoord hoeft te geven. Ik vind dat SeM (of SU) veel tever in zijn functie is doorgeschoten en eigenlijk mag die van mij wel afgeschaft worden (dat gaat om bepaalde redenen technisch nog niet, omdat TR's niet in de active topics te zien zijn en omdat sommige mods SM beter vinden werken).
Persoonlijk geef ik alleen feedback als ik zie dat een user wel HEEL erg veel onnodige TR's maakt. Maar dat zie ik helemaal niet gebeuren. het mooie van TR's is, dat mensen het helemaal niet kunnen zien, dat mensen niet een linkje van een TR kunnen geven met als motto "ik heb het lekker al gemeld" en dat soort zaken. Wat mij betreft gaan
ALLE dingen die over een draadje gaan (zoals flamen, warez en andere zaken die ik toevallig niet zie) gewoon in een TR en is SeM alleen maar voor nickchanges, HK acces en dat soort dingen...
Ook hier kan ik me wel in vinden, ik dacht een heel klein beetje hetzelfde:
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 11:04:
Ik snap niet dat mensen feedback nodig hebben. Zijn ze zo onzeker over hun meldingen dat ze een aai over hun bol nodig hebbben, of een sticker voor de inspanning? Persoonlijk gebruik ik een TR omdat het snel is, en je vermijdt de vervuiling van het topic met terechtwijzingen van users. Mijn kleine en incidentele inspanning om het forum beter te maken zit er dan op, en of / wat een mod ermee doet merk ik vanzelf wel.
En als het alleen 'voor het leuk' is, beseffen ze dan niet dat de moderator alleen maar nog meer werk krijgt daardoor? Daarbij zijn er ook voor de Parse devvers ongetwijfeld meer zinvolle dingen te maken dan dit.
TR is veel en veel handiger, je hoeft er geen loze posts voor te plaatsen (wat mensen weerhoudt van loze topicreports), alleen mods die er kunnen modden lezen ze, en ze lezen ze ook altijd omdat ze dik in het scherm komen te staan IN het forum, je hoeft er niet speciaal voor naar SeM te surfen en je hoeft je niet te verantwoorden voor je actie. Dus het doet exact hoe SM zou moeten werken. Een bedankje is vast wel heel leuk, maar eigenlijk is het wel HEEL erg loos toch?
Wees niet onzeker, als jij iets vindt, mag je het melden. Ieders mening telt en als je ziet dat er niets aan gebeurt, kan je iets in LA aan het licht brengen

.