Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[dilemma]Sophos of Kaspersky

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55
Ik zit met een probleem, of eigenlijk mag ik het geen probleem noemen. Ik gebruik momenteel Sophos antivirus. Ik doe dat omdat mijn moeder hem altijd van het werk meekrijgt en ik daardoor makkelijk de updates binnen kan halen. Maar nu ben ik toch even aan het kijken naar welke software er op mijn pc komt te staan en dan ga ik meer letten op de kwaliteit.

Er komen veel namen voorbij op het gebied van virus bestreiding maar van de meeste moet ik niets hebben. Alleen Sophos en Kaspersky blijven nog open als mogelijkheid om mijn pc te beschermen tegen virussen.

Op internet is op zich weinig te vinden over beide scanners en al helemaal in een 1 tegen 1 test. De meeste gegevens zijn ook al weer gedateerd zodat ik er weinig aan heb. Ik ben dus op zoek naar recente gegevens om mijn keuze te maken.

Heeft iemand hier ervaring met één van beide scanners en hoe voldoet hij? Welke is bijvoorbeeld stabieler, sneller of haalt betere updates binnen. Ik maak momenteel gebruik van de auto update van Sophos en heb dus altijd binnen 10 minuten de updates geïnstalleerd.

Wie heeft dus informatie voor mij waar ik wat aan heb?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor veel informatie kun je terecht in [Virusscanners] Discussietopic deel 3 :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik ga voor Sophos iig. Ben het gewend eigenlijk, dus meer een soort van voorkeur omdat ik het ken.
Voor zover ik weet heeft Sophos hier nog altijd alle virussen herkend. Updates idd binnen zelf opgegeven tijd binnen. (kan je instellen op 10 minuten, maar ook op b.v. 1 dag)
Is ook leuk te controleren trouwens. Meld jezelf aan voor de Sophos nieuwsbrief en ga timen wanneer je de update hebt :P Als er vertraging in zit, zit dat in de updateserver van je mams baas :P (Sophos draait zelf nl geen updateservers afaik)

Anyway, ik ben gewoonweg opgegroeid met Sophos. Ik weet nog dat de eerdere versies destijds nog met gemak op een 486 draaiden.
Ook de aanwezigheid van de scanner voor meerdere besturingssystemen (windows, *nix, beos, netware, etc etc) is een groot pluspunt imho.
Wat gewoon het belangrijkste is, is dattie het hier altijd goed heeft gedaan en nogsteeds zijn werk uitstekend doet. Het crasht niet, het is snel (vertraagt je PC nauwelijks, itt norton b.v.), voor zover ik weet vind hij ook praktisch alles. Heb nog nooit meegemaakt dat ik achteraf toch geinfecteerd bleek. (ok, ik heb sowieso nooit een virus op m'n PC :+ alles wordt tegengehouden, en ik surf verstandig ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 01-11-2006 16:40 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als je hem prive draait zou ik kijken welke je persoonlijk het beste bevalt kwa interface en scansnelheid + systeembelasting. Mocht je voor een netwerkomgeving kijken (b.v. voor werk) let dan ook op de centrale managebaarheid van het pakket. Hier zitten nog wel eens grote verschillen in...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Dit topic is gesloten.