welk MB: stil, betrouwbaar, geen vga/ps2 onboard

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 19:52
Heb voorlopig hier bij een A8E met AMD64 3500+ met X800GT, echter is de pc wat te rumourig.
Daarom zou ik willen veranderen naar een Core 2 duo, en toch maar die van Intel want die schijnt wel goed te zijn.
Keuze van de processor heb ik al gemaakt, dat wordt de E6400 met 2 x 1gb kingston geheugen.
Echter weet ik nog niet welk moederboard te nemen.. liefst één met zo'n weinig mogelijk elementen, ps2 en vga onboard hoeven voor mij niet.
gigabit lan mag wel alsook één IE1394 poort en usb2 poorten.

Ik had misschien gedacht om zelf ééns een Intel board te nemen ipv gebruikelijk ASUS/ABIT te nemen..
Vond bij Intel een board met weinig franjes:

http://www.intel.com/products/motherboard/DP965LT/index.htm

of de

http://www.asus.com/produ...=0&model=1399&modelmenu=1
-> P5B-E Plus

Wat denken jullie?

Belangrijk is ook dat de audio op mijn huidige speakerset past (creative FPS2000), stokoud maar nog heel goed. Mijn huidige A8E heeft geen digitale ingang waar die fiche op past.

Als mij dat een stille configuratie opbrengt dan moet ik ook nog een 256mb still videokaart vinden, maar daar probeer ik in het juiste topic achter te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door mrbbs op 01-11-2006 13:11 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

je zei dat een 1394 ook mocht, nou weet ik niet of je hiermee bedoelt of het er per se op moet zitten, of dat het er op mag zitten,

kijk is naar de ASUS P5B

www.koopeendroom.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een eis is dat er geen PS/2 onboard mag zitten dan gaat het moeilijk worden. Dan heb je een enkele Abit plank uit de Max serie (erg oud). Blijkbaar is PS/2 nog iets dat veelal gevraagd wordt, dus op planken blijft zitten. Enkel bij notebooks is het aan het afsterven, maar bij desktop mobos vind je het nog veel.

dus daarop zou ik je keuze iig niet baseren.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Anders kan je eens zien naar een Abit AB9 (Pro), kameraad heeft deze en werkt goed. Overclocken gaat vlot (Met nieuwe BIOS nog meer overclock opties). Alleen opletten dat als je een IDE drive gebruikt bij windows setup moet je de jmicron raid driver laden! Ik heb dit bordje ook gekozen, hopelijk staat het binnenkort bij mij thuis om eens te testen :)

Het grootste verschil tussen de gewone en de pro is dat de laaste RAID heeft, meer SATA poorten en een extra lan poort.

Kijk anders nog eens naar die Asus, MSI, Gigabyte bordjes, ze zijn eigenlijk wel allemaal redelijk goed.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

PMG FAQ Welk moederbord moet ik nemen?

Het enige wat geluid maakt op een MB is een evt. aanwezige fan op de chipset. Die is meestal te vervangen door een passieve koeling.

De andere eisen, géén VGA en/of PS2 onboard kun je bij de specificaties van de moederborden van jouw keuze vinden.

ARME AOW’er

• mrbbs
true.. maar ik bedoel maar dat er geen onnodige dingen op hoeven te zitten...

System is nu hetvolgende:

WD Raptor 74gb
E-sata kaart met 500gb raid 1 storage
1x dvd schrijver
1x floppy

meer heb ik niet nodig...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je alleen voor het geluid zoveel geld wil investeren dan ben je natuurlijk goed gek. Andere koeler(s) en je bent er. Ik neem echter aan dat je emotioneel al de beslissing hebt genomen dat je een C2D wilt, al was het maar omdat je gewoon lekker wil upgraden. Tenminste, zo klinkt het. Ook niks mis mee :P

Oh ja ik zou ook voor die Intel gaan. Of misschien toch deze: http://www.intel.com/products/motherboard/DG965WH/index.htm Die heeft betere sound en digital out. Heeft ook onboard video maar ik zie niet in hoe dat in de weg kan zitten als je het niet gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door smvs op 01-11-2006 20:42 ]

• mrbbs
heb die dg965wh alvast besteld voor een pc op het werk, eens zien of deze mij bevalt.

nu om een pc stil te houden, heb ik buiten de videokaart en voeding niks anders waar ik rekening mee moet houden dacht ik?
Of maakt de koeler die op de cpu zit ook veel geluid, als ik zie wat voor ding op die C2D moet komen dan stel ik mij vragen (boxed C2D)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo'n ding er op en klaar http://arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=79&disc= Nou ja misschien is dat te simpel, laat ik het anders zeggen: Standaard maakt zo'n ding nog best een hoop geluid alleen het koelvermogen van de combinatie heatsink / fan is groot genoeg om de fan erg langzaam te kunnen laten draaien. Dit zul je software/biosmatig moeten doen of via een fan mate/controller. Bij Asus werkt bijvoorbeeld Qfan(2) prima (bios), ik weet niet hoe dit bij Intel zit.

[ Voor 73% gewijzigd door smvs op 08-11-2006 23:18 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Je kunt op de homepages van de verschillende moederbord fabrikanten heel mooi de uitrustingsniveaus van de verschillende moederborden zien en vergelijken. Kijk vervolgens ook nog eens naar de reviews die over zoveel borden zijn geschreven, eventueel aangevuld met ervaringen uit de topics hier op GoT, en je hebt al snel een duidelijk beeld wat je het beste kunt nemen. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.