Vanmorgen is mijn computer voor de derde keer binnen een 7 maanden door dezelfde oorzaak "dood" gegaan. Ik heb in 2004 een Antec Sonata gekocht waarin een Antec voeding geleverd zat. In maart van dit jaar kreeg ik problemen met mijn voeding waarvan de voltages niet meer toereikend waren (zie topic Vreemd opstartprobleem). Van Antec kreeg ik i.v.m. de 3 jaar garantie zonder enig probleem een nieuwe voeding mee, prima service gekregen.
Een maand of 3 terug hoorde ik echter ineens tijdens het computeren geknetter uit mijn voeding en viel hij uit. Er kwam een ranzige brandlucht uit de voeding die dus weer dood was. Opnieuw kon ik de voeding probleemloos omruilen bij Antec. Ik kreeg nu echter een ander type voeding omdat de oude (TP380) nietmeer leverbaar was.
Vanmorgen zet ik mijn pc aan, geen probleem. Ik breng even mijn vriendin naar haar werk en thuisgekomen zie ik mijn computer uit staan. Die had ik toch aangelaten? En jawel hoor, computer weer dood, raar geurtje uit de voeding...
Nu begin ik me toch af te vragen of er niet ergens in mijn pc iets fout zit wat deze problemen kan veroorzaken. Probleem is dat alle hardware het normaal is blijven doen al die tijd. Is er iemand die deze problemen herkent? Wie weet waar dit aan kan liggen? Of is dit gewoon domme pech?
Specs:
Antec Sonata(eerste) met inmiddels een TPII-380P Antec voeding
Asus a7n8xdeluxe v2
AMD Athlon 2500+ @ 3200+
1024MB Twinmos
Ati Radeon 9800pro (met Arctic Coolin VGA Silencer)
WD Raptor 74 GB
WD Caviar 160 GB
Verder worden de fans voor de CPU en de Case aangestuurd met een fancontroller.
De PSU fan wordt gewoon door het mobo aangestuurd.
De fan van de VGA silencer had een switch voor hard/zacht,maar die heb ik omzeild door twee draadjes te verbinden, omdat de knop zelf kapot was,staat nu standaard om hard,maar soms valt 'ie uit en moet ik even in de draadjes knijpen. (mogelijke oorzaak voedingsprobleem door sluiting?)
Een maand of 3 terug hoorde ik echter ineens tijdens het computeren geknetter uit mijn voeding en viel hij uit. Er kwam een ranzige brandlucht uit de voeding die dus weer dood was. Opnieuw kon ik de voeding probleemloos omruilen bij Antec. Ik kreeg nu echter een ander type voeding omdat de oude (TP380) nietmeer leverbaar was.
Vanmorgen zet ik mijn pc aan, geen probleem. Ik breng even mijn vriendin naar haar werk en thuisgekomen zie ik mijn computer uit staan. Die had ik toch aangelaten? En jawel hoor, computer weer dood, raar geurtje uit de voeding...
Nu begin ik me toch af te vragen of er niet ergens in mijn pc iets fout zit wat deze problemen kan veroorzaken. Probleem is dat alle hardware het normaal is blijven doen al die tijd. Is er iemand die deze problemen herkent? Wie weet waar dit aan kan liggen? Of is dit gewoon domme pech?
Specs:
Antec Sonata(eerste) met inmiddels een TPII-380P Antec voeding
Asus a7n8xdeluxe v2
AMD Athlon 2500+ @ 3200+
1024MB Twinmos
Ati Radeon 9800pro (met Arctic Coolin VGA Silencer)
WD Raptor 74 GB
WD Caviar 160 GB
Verder worden de fans voor de CPU en de Case aangestuurd met een fancontroller.
De PSU fan wordt gewoon door het mobo aangestuurd.
De fan van de VGA silencer had een switch voor hard/zacht,maar die heb ik omzeild door twee draadjes te verbinden, omdat de knop zelf kapot was,staat nu standaard om hard,maar soms valt 'ie uit en moet ik even in de draadjes knijpen. (mogelijke oorzaak voedingsprobleem door sluiting?)