Toon posts:

X1300 stuk,(garantie), nu een 6200. Goeie deal?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Sapphire X1300 heeft 3 weken terug z'n laatste adem uitgeblazen en aangezien ik nog garantie had is m'n pc opgehaald en hebben ze er een nieuwe kaart ingezet. Maar ipv de X1300 hebben ze er een Sparkle Geforce 6200 ingestopt.(Beide kaarten wel 256mb).

http://www.gpureview.com/...s.php?card1=370&card2=192

Als ik bij bovenstaande link kijk kan ik met m'n niet al te hoge pc knowhow niet zien welke nou eigenlijk beter is, of dat ze vergelijkbaar zijn.

De een heeft een behoorlijk hogere core clock, de ander een tikkie hogere memoryclock maar ook weer meer mem. bandwidth.

Dus mijn vraag is: proberen ze me weer een oor aan te naaien of hebben ze me een vergelijkbare kaart gegeven.

Ik heb dit namelijk al een keer eerder met ze meegemaakt, toen kreeg ipv een 9800se een FX5500, na 2/3 belletjes en jullie hulp werd dat de X1300 die dus nu ook al de moed heeft opgegeven.

Beetje vaag, 2 kaarten binnen een jaar stuk. Leve de garantie _/-\o_

ps: deze is wel een behoorlijk tikkie rustiger dan de X1300 dus als hij een tikkie langzamer/minder is kan ik daar wel mee leven.

BVD

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou hier even kijken: http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Maar volgens mij kan ik al wel verklappen dat je er nou niet bepaald op vooruit bent gegaan...

Verwijderd

Hangt ervan af wat je er straks mee gaat doen. Persoonlijk vind ik beide kaarten niet zo heel erg geschikt voor het spelen van alledaagse spellen. Maar de x1300 is wel degelijk sneller in 3d games. Als je dit niet uitmaakt is er niet veel aan de hand. Anders toch eens bellen!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
LoneGunman schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:48:
Ik zou hier even kijken: http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Maar volgens mij kan ik al wel verklappen dat je er nou niet bepaald op vooruit bent gegaan...
In dat lijstje staat alleen een 6200 met Turbocache, ik heb niet de indruk dat de TS er zo eentje heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vertellen: Tis toch om te gamen en ik vond dat die X1300 het toch netjes deed(ben misschien wel met weinig tevreden)
Games als: GTR2
Oblivion(ok daar had de x1300 wel wat moeite mee)
RCT3

En inderdaad heb ik niet de 6200 met turbocache maar de "gewone" 6200

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 11:27 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Meestal kijken bedrijven naar de grafische kaart die je al hebt en aan de hand daarvan leiden ze af of je daadwerkelijk grafisch veel doet of niet.

Beide kaarten zijn nou niet echt geweldig en er zal in de performance dus ook geen wereld van verschil zitten.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DJ_The_SP schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:35:
Meestal kijken bedrijven naar de grafische kaart die je al hebt en aan de hand daarvan leiden ze af of je daadwerkelijk grafisch veel doet of niet.
Daar heeft de TS helemaal niks mee te maken. Een product dat vervangen wordt onder garantie dient minimaal dezelfde prestaties of beter te kunnen leveren. Het zal mooi zijn dat dit per situatie wordt bekeken: "oh, deze meneer rijdt toch niet zoveel? In plaats van een nieuwe BMW 5-serie krijgt hij wel een 206'je terug" :P

Verwijderd

Topicstarter
Lol Lonegunman maar zo denk ik er dus ook over.
Zo moeilijk is het toch niet om dezelfde kaart er weer in te stoppen?
Maar ik moet nu toch toegeven dat die 6200 het best lekker doet.
Met GTR 2 alles op full met 1024x768 schermresolutie komt-ie niet onder de 25 fps.
Haalde die X1300 niet, verder als high kwam die niet.
Oblivion daarentegen doet de X1300 weer wat beter.

En echt zin om weer 3 weken zonder pc te zitten heb ik ook niet.

Qua performance maakt het blijkbaar niet echt veel uit en ik weet dat het allebei niet echt wat is
en dat het tijd wordt voor wat beters maar ik wou zeker weten dat ik niet weer een oor aangenaaid werd.

Dus al met al ga ik vanmiddag wel even bellen met ze over het hoe en waarom en wellicht dat er nog wat uit te slepen valt. Zo niet: so be it.
6200 misschien iets minder maar wel veel stiller en das ook wel eens lekker.

Verwijderd

9800se => FX5500 => X1300 => fx 6200

kan niet echt zeggen dat je er veel op vooruit bent gegaan.. :|

9800se kon je waarschijnlijk modden naar pro.. en om dan
van een 9800 pro naar een fx 6200 te gaan dat is wel erg
karig..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

^^

Kun je hier ook voor gebruiken. Gewoon jouw eisen vaststellen, kijken hoe de kaart presteert daarin en vervolgens weet je of je een minstens gelijkwaardige vervanging hebt gekregen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.