Notitieblok software

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Misschien kennen jullie het wel. Je heb even iemand aan de telefoon terwijl je achter je PC of laptop zit en je moet snel een aantekening maken. Bijvoorbeeld een telefoonnummer, ticketnummer van de helpdesk oid. Of op school tijdens een college, even snel een aantekening maken van iets dat op het whiteboard geschreven wordt.
Uiteraard zijn pen en papier nergens te bekennen (hey we zijn niet voor niks IT-ers :P ) dus moet het digitaal.
Dan maar even snel kladblok of een andere texteditor openen en opslaan als .txt file.
Soms kan dat nog wel, maar uiteindelijk kom je om in de tekstfiles.
Daarnaast kan je daar in ook niet zomaar even een tekeningetje maken (ASCII art daar gelaten :+ ) of even snel een plaatje er aan koppelen.

Oftewel: We hebben een digitaal kladblok of digitale postits nodig!
Alles netjes gegroepeerd en gecategoriseerd, voorzien van plaatjes, tekeningen en verwijzingen naar nuttige weblocaties.

Nu ben ik zelf al op zoek geweest, en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is het programma "EverNote".
Weet toevallig iemand een ander programma met dezelfde of zelfs meer functies als deze?

editje:
een Export functie om notitie files te versturen naar collega's of klasgenoten is natuurlijk ook hardstikke handig, of zelfs een directe netwerk/internet koppeling zodat ze je publieke notities kunnen lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 01-11-2006 07:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

OneNote, onderdeel van Office

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
McKaamos schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:49:
Oftewel: We hebben een digitaal kladblok of digitale postits nodig!
http://www.3m.com/us/offi...igital/digital_notes.html
http://www.itips.nl/2005/02/post-it-software-notes-lite.htm

Gemaakt door de mensen van de enige echte gele post-its. De gratis versie kan alleen helaas niet zo heel veel, maar het ziet er wel leuk uit :-)

Edit:
Hier een screenshot op een niet al te snelle server:
Afbeeldingslocatie: http://ed-web3.educ.msu.edu/digitaladvisor/ProfessionalDevelopment/postitnote.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Marv op 01-11-2006 08:01 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Over welk OS heb je het?

Ik gebruik zelf www.google.com/calendar als notitieblok, meteen handig onder de juiste datum.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Tukk schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:13:
Over welk OS heb je het?

Ik gebruik zelf www.google.com/calendar als notitieblok, meteen handig onder de juiste datum.
Is het dan niet veel handiger om http://www.google.com/notebook te gebruiken als notitieblok?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:13:
Over welk OS heb je het?

Het gaat om Windows 2K en XP systemen. Had ik idd even bij moeten vermelden.
Marv schreef op woensdag 01 november 2006 @ 07:59:
[...]

http://www.3m.com/us/offi...igital/digital_notes.html
http://www.itips.nl/2005/02/post-it-software-notes-lite.htm

Gemaakt door de mensen van de enige echte gele post-its. De gratis versie kan alleen helaas niet zo heel veel, maar het ziet er wel leuk uit :-)

Edit:
Hier een screenshot op een niet al te snelle server:
[afbeelding]
Die ziet er qua functies wel OK uit iig :) helaas maar 30dagen trial, waar na je moet kopen.
Misschien ook een goed criterium: het moet gratis zijn (freeware/opensource oid).
Mjah, kost geld (MS is relatief duur natuurlijk. Het hoort bij Office2003, en dan moet je wss de pro versie hebben), maar er zitten dus echt alle features in die ik zoek... Maybe toch overwegen of ik dat aanschaf...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Webbased (maar zowel off- als online te gebruiken) en de beta begint vandaag als ik het topic mag geloven: Scrybe - Online organizer. Ziet er veelbelovend uit na het zien van het filmpje op de website :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik heb Windows\System32\notepad.exe vervangen voor Notepad2 en heb daar een sneltoets voor.
Maar meestal is een notitie voor korte termijn dus schrijf ik het daarna over op papier. Of dat wat ik in notepad2 heb getikt is bedoeld om te copypasten naar een ander programma.
Gebruik verder LClock heel af en toe om even snel iets in te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 01-11-2006 13:39 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
Notities in Outlook?

Houdoe

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Komt ie dan hè:

* A-Pad
* Aversoft Sticker
* BoxNote
* BoxPad
* IC3
* Inedita
* Millennium Notepad
* MyPad
* Notepad Pro
* QuickNotes
* Scribbles
* SkinPad
* Sticky
* Xtreme Notes
* Y.A.W.N.
* eNotes
* kewlpAd

Het grootste deel van deze progjes heeft zelfs skinsupport...

[ Voor 8% gewijzigd door Janssen op 02-11-2006 13:45 ]

Verwijderd

het 1e antwoord lijkt mij het beste.

Microsoft OneNote is echt zo`n programma wat een yellow paper kan vervangen, maar een shitload aan files maak je zelf natuurlijk, als je dit overzichtelijk wilt houden zal je dit netjes moet sorteren, of desnoods een database.

In elke mail programma heb je ook 2do`s, je kan elke keer een 2do aanmaken, en weggooien als je het hebt behandeld. ook snel en effectief (mits je altijd een mailclient open hebt staan)
Pagina: 1