Macbook wordt niet meer wakker na sleep

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn macbook dicht klap, hoort het sleep lampje te 'pulseren'. Echter sinds gisteren (niks bijzonders gebeurd en/of geinstalleerd) blijft het lampje in de felste stand branden en hoor ik als ik m'n oor op de macbook hou, 'm nog draaien.

Als ik 'm vervolgens weer open klap, blijft het scherm 'zwart' en reageert hij nergens meer op behalve de powerbutton een paar secondes ingedrukt houden, zodat hij 'hard' uit gaat.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

heb ik ook al eens een keertje gehad.... ook volledig uitgezet en daarna is het niet meer voorgekomen... (althans tot nu toe)

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-02 16:13
Bij mij helaas niet.... ik kan 'm niet meer in sleep zetten, wat echt heel erg irritant is. alt-option-p-r al gedaan tijdens het opstarten, via onyx alle systeemzooi geflusht enzo, niks lijkt te helpen. Waar ik zelf aan dacht is misschien dat de file waar hij de deep sleep gegevens naartoe schrijft corrupt is, maar ik zou niet weten hoe ik dat controleer.

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 15:32

Setragasj

is using radars to communicate

Domme vraag misschien, maar is het niet zo dan het Fn knopje hem weer wakker maakt?

<Typ een persoonlijk bericht>

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Setragasj schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:06:
Domme vraag misschien, maar is het niet zo dan het Fn knopje hem weer wakker maakt?
Alle toetsen maken hem wakker. Klep open doen zou echter al genoeg moeten zijn. Ook op een aangesloten muis klikken werkt.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Alles geprobeerd. Laptop ligt nu bij de Apple store ter controle van de hardware.

De volgende topics zijn wellicht nuttig voor mensen met dergelijke problemen:
Verwijderd in "Nieuw in Leopard: 4-minute-boot, insomni..."
[MacBook Pro] wordt soms niet goed of helemaal niet wakker*

Edit: oops.. beetje uit topic... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 03:16 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je Mac heeft ook nog een SMC, een power module, misschien moet die gereset worden. Als je Applecare belt laten ze je ook het een en ander proberen. Dit werkt door je laptop van de stroom te halen, accu eruit, en dan je powerknop 5 seconden ingedrukt te houden.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

[ Voor 9% gewijzigd door MahRain op 09-05-2008 13:21 ]

Verwijderd

Ook al geprobeerd. Mocht niet baten.

MacBook ligt nu bji Applestore. Vandaag contact gehad en ze weten niet wat het is... Begin volgende week uitslag. Die uitslag post ik op mijn eigen topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 13:28 ]

Pagina: 1