Toon posts:

Maximaal 75 hertz

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag een nieuwe monitor gehaald, de Acer AL1906.. Het enige probleem dat ik er nu mee heb is dat hij in windows niet verder wil dan 75 hertz. Ik heb deze monitor samen gehaald met 2 andere die precies dezelfde hebben, en hun hebben geen problemen hier mee hun hertz is 100.

Heeft er iemand enig idee wat er misschien verkeerd kan zijn?

Misschien is het handig om te weten dat ik een Nvidia 6600GT PCE-E videokaart heb, en dat de de monitor VGA ondersteund en er geen DVI aansluiting is.

Alvast bedankt.

• CoCoNuts
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Van wat ik begrijp uit je vraag is, dat je niet de handleiding van je LCD scherm heb gelezen dat hij geen 75 Hz ondersteunt. 8)7

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een 1906? Wat voor specs heeft die? Ik denk dat hij gewoon niet meer dan 75hz aankan. Verder is dat bij een TFT niet zo interessant, de refreshrate.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait op 75 hertz, ma hij wil niet hoger, en vrienden die dezelfde monitor hebben kunnen wel hoger dan 75 hertz. Windows zegt dat de monitor niet hoger ondersteund dan 75 hertz, wat hij dus wel hoort te doen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een LCD..

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 18:26
Alsjeblieft zet meteen die hertz op 60:P tenminste als je nog lang van je minitor wil genieten. Toen ik het nog niet wist heb ik ook altijd 75 hertz gedraaid na een jaar monitor stuk. 60 hertz is voor een tft ruim voldoende omdat een tft geen echte refresh heeft zoals een crt.

Ik weet dit niet zeker maar volgensmij jaag je met 75 hertz veel meer energie over die spoel dan 60 hertz terwijl het geen verschil geeft wat dus resulteert in een kortere levensduur

[ Voor 26% gewijzigd door Mastasidaz op 30-10-2006 23:45 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan het me niet voorstellen dat dat kan. Kijk toch even in de handleiding wat er ondersteund wordt.

Edit: verder met diegene boven mij :)

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 30-10-2006 23:44 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt bij de instellingen van het beeldscherm selecteren dat er ook waarden worden weergegeven die de monitor niet ondersteund. Dit verklaart mogelijk dat anderen het wel zien.

De monitor kan niet hoger dan de genoemde 75 hertz aan. Stuur je dus 100 hertz die kant op is de kans op een KABOEMMMMMMMMMMM groot, erg groot.

De keus is aan jou. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Wederom, het is een LCD geen TFT. En zoals al eerder aangegeven, bij anderen draait hij wel normaal.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat het nut is van het draaien van een TFT op 100Hz ontgaat me. Het beeld op een TFT is veel statischer dan op een CRT. Bij een CRT is het van belang het beeld vaak te verversen omdat de fosforlaag uitdooft, bij een TFT zijn dit gewoon kristallen die opgelicht zijn. Last van flikkeringen heb je op een TFT dus niet omdat deze niet uitdooft. 60Hz is dus ruim voldoende aangezien je ogen boven de 50 beelden per seconden al geen merkbaar verschil meer zien.
Het enige dat ik me kan bedenken is dat je een hogere FPS kunt bereiken met Vsync aan, maar wat het nut daar dan van is? :?
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:47:
Wederom, het is een LCD geen TFT. En zoals al eerder aangegeven, bij anderen draait hij wel normaal.
Je doet alsof LCD en TFT heel verschillende dingen zijn. Maar TFT LCD is een variant van Liquid Crystal Display (LCD) die gebruikt maakt van de Thin-Film Transistor (TFT) techniek om de beeldkwaliteit te verbeteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 23:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Zoek eerst maar eens wat nou precies het verschil is tussen LCD en TFT. En hoger dan 75 Hz kan ie niet en heeft geen zin.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die modi verander en hm op 85 zet dan krijg ik een zwart scherm met een bewegend balkje met iets dat er een verkeerde input is.. dus dan werkt hij helemaal niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:47:
Nou goed, om precies te zijn is het een TFT-LCD. En verder zou ik toch eerst eens de handleiding lezen voordat je nog verder blaat.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TFT = Afkorting voor Thin Film Transistor, een type LCD scherm waarbij iedere pixel een eigen sturende transistor heeft. Soms wordt deze techniek ook active-matrix LCD genoemd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Een tft is een verbeterde versie van een LCD, en mijn monitor is een LCD.. Als hij niet hoger kan waarom kan hij dan wel hoger bij andere?

Dat is een beetje vreemd, of niet soms?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:50:
Een tft is een verbeterde versie van een LCD, en mijn monitor is een LCD.. Als hij niet hoger kan waarom kan hij dan wel hoger bij andere?

Lees dit eens. Verder, als je niet wil luisteren, dan laat je em toch gewoon lekker buiten zn specificaties lopen? Doe het vinkje weg bij "modi die dit scherm niet weer kan geven" en zet em lekker op 100hz. Veel succes :w

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat heb ik dus hierboven uitgelegd.
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:48:
Als ik die modi verander en hm op 85 zet dan krijg ik een zwart scherm met een bewegend balkje met iets dat er een verkeerde input is.. dus dan werkt hij helemaal niet.
Eigenwijs.
Modbreak:Zo'n antwoord is niet echt behulpzaam, laat het gewoon achterwege

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 23:58 ]

ARME AOW’er

• Hahn
Een tft is een verbeterde versie van een LCD, en mijn monitor is een LCD..
Heb je dat zelf verzonnen? :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD, lees jij wel eens voordat je maar gwoon weer wat neer blaat, omdat je denkt dat je zo coowl bent ofzo?

Zoals ik al eerder zei.. DAN WERKT HIJ NIET.. Zwart scherm, lees nog maar eens goed..
Modbreak:Schreeuwen heeft ook geen nut hoor, dat is ook niet cool

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 23:56 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:53:
RoD, lees jij wel eens voordat je maar gwoon weer wat neer blaat, omdat je denkt dat je zo coowl bent ofzo?

Zoals ik al eerder zei.. DAN WERKT HIJ NIET.. Zwart scherm, lees nog maar eens goed..
Jahoor, ik lees zeker voordat ik wat neerblaat.
En raad eens waarom hij dan niet werkt op 100hz? Lees nou gewoon alsjeblieft die handleiding eens.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat kan hij bij jou ook hoor. Als jij het vakje "Show resolutions and refresh rates that this monitor doesnt support" uitvinkt kun jij ook gewoon 100Hz instellen. Zelfs 200Hz als je videokaart dat kan produceren.
Of het verstandig is is echter een tweede. Er bestaat de kans dat je je monitor gewoon kapot maakt of dat de elektronica van de monitor het opvangt en gewoon zegt dat het signaal buiten het bereik is van de monitor en je dus geen beeld hebt.

Over het "verschil" tussen LCD en TFT, zie mijn post een stuk naar boven.

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 23:57 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001

Welke videokaart hebben die anderen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Jeminee, het is ook niet noodzakelijk dat het werkt of niet. Stel je monitor anders in en zet hem op 100 hertz. Veel geluk voor zolang als het duurt.

ARME AOW’er

• RoD
  • Niet online

RoD

Laagvliegerke schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:55:
[...]

Welke videokaart hebben die anderen?
Videokaart maakt niet zoveel uit gok ik. Alleen als je een zwaar, zwaar verouderd type hebt die niet zo'n hoog aantal hz weer kan geven kan de videokaart de beperkende factor zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval. Het scherm is hier de beperkende factor.

Verwijderd

Topicstarter
Tjonge jongen, allemaal blind hier ofzo? Leer eens lezen voordat jullie wat posten..

Hij werkt niet als hij op 100Hz draait, dan krijg ik een zwart scherm..

En om de vraag te beantwoorden, 1 heeft een radeon Ati x800, en 1 een MX4000
Modbreak:Stop met schreeuwen, ben jij ook blind en lees je gewoon over mijn vorige modbreak heen?

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 23:59 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:32
Wat wil je met die hogere refreshrate bereiken? Het heeft geen enkel nut. Maarja als jij hem op 100Hz wilt draaien eigen keus. Klaar. Verneuk je scherm maar, net als je vrienden doen.

Nee hij werkt niet op 100Hz omdat ie daar niet voor bedoelt is. Lees jij de specs van je monitor eens even, en lees je in omtrent LCD en TFT. Bah, ik heb echt geen zin om mensen zoals jij te helpen :r

Meerdere mensen blijven zeggen dat het niet kan en meneer blijft eigenwijs. :r

[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 30-10-2006 23:59 ]

3600Wp@ zuid

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:56:
Tjonge jongen, allemaal blind hier ofzo? Leer eens lezen voordat jullie wat posten..

HIJ WERKT NIET ALS HIJ OP 100 HERTZ DRAAIT, dan krijg ik een zwart scherm..

Hij werkt niet omdat hij niet KAN werken op 100hz. Als je nou eens goed zou lezen dan had je gezien dat dit al een paar keer gezegd is.

100hz kan.. jou.. monitor.. niet... aan. Kan niet.

• Hahn

Jij moet lezen. Omdat jij zo eigenwijs bent en denkt dat een LCD en een TFT niet hetzelfde zegt iemand dat je het dan maar op 100 Hz moet zetten, ookal werkt dat niet :)

Je monitor kan gewoon niet boven de 75 Hz aan, dat die andere op 100 Hz staat (volgens je programmatje) zal wel komen doordat ie ergens anders op 60/75 Hz gelimiteerd staat. Kijk maar eens op het OSD op welke refreshrate je echt draait.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vertel ons gewoon even waar je vandaan haalt dat hij 100 Hz zou aankunnen, waar staat het zwart op wit :+ (En nee.. niet je vrienden dus)

4015Wp west (Dordrecht)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
Druk een ATI kaart in je PC, installeer alle drivers en control panel shit en zeg tegen windows dat ie op 100Hz moet draaien. Probleem opgelost, want windows zegt dat de boel op 100Hz draait, maar de ATI drivers luisteren gewoon naar de DDC signalen van de monitor en zetten dat ding gewoon op 75Hz of 60Hz zoals het hoort, probleem opgelost.

Jij je 100Hz, en nog beeld ook.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er is ook al gevraagd waarom je de monitor op > 50 Hz zou willen draaien, omdat je alle verschil daarboven toch niet merkt, terwijl het hoogstwaarschijnlijk schadelijk is voor je hardware.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• D-Three

En hebben ze beiden 100 Hz als refreshrate ingesteld? Het kan best kloppen dat die persoon met de ATi x800 zijn refreshrate ingesteld heeft op 100 Hz. Maar het zal in werkelijkheid zo niet zijn. Laat hem maar eens kijken naar dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dgameman.com/reviews/aiw_dual_display/aiw_dual_display_02.jpg
Veel kans dat die refreshrate daar ingesteld staat op 60 Hz of 75 Hz. De ATi drivers luisteren niet naar de instellingen van windows als je hoger instelt dan toegelaten. Een veiligheidje zou je kunnen zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 31-10-2006 00:02 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hij werkt niet als hij op 100Hz draait, dan krijg ik een zwart scherm..
Dan is het toch logisch? Hij kan niet functioneren op 100Hz. In jou geval filtert de elektronica gewoon het signaal er uit en schakelt je scherm uit.
Hoe dat bij jou kennissen zit weet ik niet. Mogelijk hebben ze een iets andere revisie die een dergelijk refresh rate gewoon capped en op 50/60/75 Hz weergeeft.

Door gewoon het vakje "Show unsupported resolutions and refresh rates" aan te vinken kun jij je monitor ook op 100Hz gooien. Je krijgt dan alleen gewoon geen beeld omdat je monitor het gewoon niet aan kan.
Ik ben nu op zoek naar het manual van deze monitor om daar eens in te neuzen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 31-10-2006 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat een stomme lui hier, ze denken dat ze alles weten en zijn zo super arrogant.

jou modbreak kan me niet zo veel boeien, blijf gwoon doorgaan kvind ut wel grappig.

Verwijderd

edit : nvr mnd

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 00:02 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:02:
wat een stomme lui hier, ze denken dat ze alles weten en zijn zo super arrogant.

jou modbreak kan me niet zo veel boeien, blijf gwoon doorgaan kvind ut wel grappig.
Het is net zo grappig voor ons, dat jij er heilig in gelooft dat jij gelijk hebt terwijl heel de wereld zegt van niet :Y)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:02:

Ik ben hier serieus mijn best aan het doen om jou te overtuigen dat het gewoon niet mogelijk is door de handleiding te lezen en jij komt hier mee aan zetten. Sorry hoor, maar dit is echt beneden pijl en gaat deze dicht.
Wat betreft reageren wil ik je graag door verwijzen naar de Huisregels want die heb je duidelijk nog niet in je opgenomen.

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 31-10-2006 00:07 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, dit gaat gewoon nergens over...

sk44pi3, bij een TFT-LCD (of willekeurig welk ander LCD, maakt in deze geen zak uit) 'flikkert' het beeld niet zoals bij een CRT en is de meerwaarde van refresh rates boven de 60Hz nagenoeg nul. Dit is een wat moderner scherm die 75Hz aankan. Ik zou je uit willen nodigen om te kijken of je verschil constateert tussen 60Hz en 75Hz. Niets gemerkt? Wat denk je dan dat de meerwaarde van 85Hz of hoger zou zijn? :z

Verder heb je voor iemand die voor het eerst hier op GoT post een behoorlijke attitude - mensen willen je helpen, geven je informatie, maar in plaats van dat te lezen en proberen te begrijpen ga je onnodig (en onterecht) mierenneuken en dan op de man spelen zodra men daar wat van zegt. Dit topic gaat nu dicht omdat hij verziekt is, iets waar je helaas zelf voor een groot deel verantwoordelijk bent :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.