Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Marktconform salaris berekenen, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een eventuele nieuwe werkgever de vraag gekregen: wat wil je gaan verdienen?
Nu vind ik dat een hele moeilijke vraag aangezien ik weinig ervaring hierin heb als beginnende IT-er.

Natuurlijk heb ik rondgevraagd wat normaal is, maar hier komen hele verschillende salarissen uit, varierend van minimumloon (€1250) tot €2600 euro, hetzelfde komt ik tegen in het topic 'Wat verdient een ICT-er gemiddeld'

Nou ben ik op internet gaan zoeken naar mediaan salarissen (50% verdient meer, 50% verdient minder) en heb hier een berekening uit gehaald, is dit een correcte (legitime) manier van berekenen of zijn er argumenten om dit te ontkrachtten (vooral door mijn nieuwe werkgever natuurlijk)?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Medewerker helpdesk salaris mediaan:

Helpdesk medewerker ICT: €27.751
Helpdesk medewerker 1-4 jaar ervaring: €24.317
Helpdesk medewerker West Nederland: €28.855
Helpdesk medewerker vestiging 50-99 medewerkers: €26.660

Gemiddeld salaris volgens profiel TS: €26.900 (afgerond)

Ik ben op zoek naar meningen over bovenstane en ervaringen van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten als ik; wat is nou redelijk om te vragen? hoeveel zou jij afwijken van het gevraagde?

ps: De nieuwe werkgever is er 1 met 'normale' arbeitsvoorwaarden kwa vrije dagen en vakantiegeld, geen auto van de zaak.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb je wel in je berekeningen meegenomen dat het bij jou om een startsalaris gaat (gezien je eerste alinea ga ik er even vanuit dat je nog niet in de branche werkzaam bent geweest).

Startsalaris icm met je lijstje dan vind ik je lijstje gezien de functie vrij hoog (voor mijn gevoel en voor wat ik langs zie komen in het werk en inkomen draadje). Volgens mij is het verder erg afhankelijk van het soort bedrijf/helpdesk lijkt me.

Verder post je niets aan eigen achtergrond. Dus kun je weinig conclusies trekken aan je lijstje. Maar mijn gevoel zegt dat ze vrij optimistisch zijn. Voor andere lezers, wanneer je die vraag krijgt over watje wilt verdienen is het goed om meteen een antwoord te hebben en daar al even voor een gesprek over na hebben gedacht. Hoog inzetten geeft niet, reactie krijg je vanzelf, dat heet onderhandelen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

kijk hier: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) en pik er een blommige tussenuit die veel op je lijkt qua scholing en ervaring. Vraag gerust 50 of 100 euro meer per maand als je denkt dat je meer kunt dat je voorbeeld.