Toon posts:

De waarheid over God is voor iedereen duidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bewering in het gesloten "De waarheid over God" topic is dus het volgende:

De waarheid over God is voor iedereen duidelijk. God heeft het duidelijk gemaakt. Vanaf het begin van de schepping is het mogelijk geweest om Gods kwaliteiten te zien, die onzichtbaar zijn. Ik heb het over zijn eeuwige kracht en het feit dat hij God is. Die dingen kun je zien in wat hij gemaakt heeft.

Maar toch zeggen sommige van jullie dat het niet zo is?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Onderbouw eerst maar eens waarom de waarheid over God voor iedereen duidelijk is. En op wat voor manier God dat heeft laten zien. Verder vind ik het raar dat je zegt dat zijn onzichtbare kwaliteiten te zien zijn. Wat heeft hij dan gemaakt? Is er ergens een schilderij waarbij staat "painted by God" ofzo? :? Heeft hij een medicijn gemaakt tegen een bepaalde ziekte? Huizen gebouwd? :?

Ik kan net zo goed zeggen.. God is een fabeltje, er is geen enkel bewijs van dat hij bestaat, maar toch zeggen sommigen dat het niet zo is. Zelfde onderbouwing. Zo kom je dus niet verder als je iemand wil overtuigen.

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 30-10-2006 17:02 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En wat maakt dat nou voor jou uit? Zolang jij denkt dat jij "weet / denkt" gelijk te hebben is het toch klaar?

Laat ze zelf hun soort 'god / waaheid' ontdekken als ze dat willen, ipv jouw god te pushen en dat de waarheid zou zijn zonder enig bewijs.

[ Voor 9% gewijzigd door -Skyhawk- op 30-10-2006 17:09 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:58:
Mijn bewering in het gesloten "De waarheid over God" topic is dus het volgende:

De waarheid over God is voor iedereen duidelijk. God heeft het duidelijk gemaakt. Vanaf het begin van de schepping is het mogelijk geweest om Gods kwaliteiten te zien, die onzichtbaar zijn. Ik heb het over zijn eeuwige kracht en het feit dat hij God is. Die dingen kun je zien in wat hij gemaakt heeft.

Maar veel meer doe jij ook niet. Jij stelt dat het gewoon duidelijk is dat God bestaat. En dat je dat kan zien aan alles op aarde :?
Tot nu toe geloven de meeste mensen nog steeds in God omdat het ze door hun ouders is aangeleerd. Niet omdat ze 'weten' dat hij bestaat. En daarom kan je niemand ervan overtuigen dat God bestaat door te zeggen dat het nou eenmaal zo is.
De waarheid over God is voor iedereen duidelijk.
Blijkbaar niet ;)

Ik heb even je vorige topic doorgenomen, aangezien deze TS een copy/paste is van het eerste gedeelte.
Maar ook daar kom je totaal niet verder met je argumenten dan 'Het is gewoon duidelijk dat ie bestaat'
Dat je verder iedereen die niet in god geloofd afschilderd als criminelen en hun vrouwen als hoeren bestempeld doet je zaak ook geen goed :/

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 30-10-2006 17:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorige topic half gevolgd maar nooit reaktie gegeven. Ik ben redelijk overtuigd atheist. Ik geloof niet in God (zoals in het christendom), of Allah (islam) andere andere mogendheden die worden vereerd voor hun "onzichtbare" krachten.

Als anderen vinden dat die hogere mogendheden wel bestaan; helemaal fijn maar kan er dan wel een onderbouwing zijn over hoe die krachten door niet-gelovers te zien & te bewijzen zijn want anders is het een redelijk loze discussie, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:58:
Sommige sektenleiders beweren ook vanalles. Sommige volgelingen geloven dat allemaal. Sommige volgelingen schieten zichzelf allemaal knetterhard dood en geloofden daar heilig in.

Moeten wij ons nu ook maar door ons hoofd schieten, puur omdat een stelletje idioten heilig in een of andere sekteleider geloofden? Nee, natuurlijk niet.

Ik vind je vrij egocentrisch. Omdat jij de waarheid ziet (welke waarheid?) moeten wij dat ook allemaal doen. Volgens mij heb je professionele hulp nodig :/

Verwijderd

Topicstarter
RoD:
Zijn schepping is geen schilderij of een medicijn, maar alle dingen. Dus zowel de materie waar een schilderij of medicijn uit bestaat als de persoon die zegt het gemaakt te hebben. Zowel alle zichtbare als onzichtbare dingen.

-SkyHawk-
God pushen? Dat doe ik niet, het is allemaal al aan je duikelijk gemaakt door zijn schepping. Wat kan ik er nog aan toevoegen? Ik heb je je zicht niet gegeven en kan het ook niet verbeteren. Maar je wil degene die het wel heeft gemaakt niet erkennen.

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

MAX3400 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:10:
Vorige topic half gevolgd maar nooit reaktie gegeven. Ik ben redelijk overtuigd atheist. Ik geloof niet in God (zoals in het christendom), of Allah (islam) andere andere mogendheden die worden vereerd voor hun "onzichtbare" krachten.

Als anderen vinden dat die hogere mogendheden wel bestaan; helemaal fijn maar kan er dan wel een onderbouwing zijn over hoe die krachten door niet-gelovers te zien & te bewijzen zijn want anders is het een redelijk loze discussie, toch?
dat kan in principe al niet omdat het dan geen geloof maar een 'waarheid' zou zijn :) Daarom vind ik de discussies over geloof altijd zo nutteloos. Het hele basis principe van een religie of geloof is dat je iets voor waarheid aanneemt wat je niet kan 'bewijzen' Daar ligt gelijk mijn probleem, want wat moet ik geloven :? Er zijn zoveel godsdiensten en religies op deze wereld, ze zouden allemaal waar kunnen zijn. Ik merk het wel wat er gebeurd als ik dood ga, of niet....

[ Voor 38% gewijzigd door lex op 30-10-2006 17:17 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De waarheid over God voor mij? Simpel, hij bestaat niet. :)
Een ieder is vrij om te geloven in zijn of haar waarheid, wie ben jij daarin het tegendeel 'te moeten' bewijzen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:16:
RoD:
Zijn schepping is geen schilderij of een medicijn, maar alle dingen. Dus zowel de materie waar een schilderij of medicijn uit bestaat als de persoon die zegt het gemaakt te hebben. Zowel alle zichtbare als onzichtbare dingen.

-SkyHawk-
God pushen? Dat doe ik niet, het is allemaal al aan je duikelijk gemaakt door zijn schepping. Wat kan ik er nog aan toevoegen? Ik heb je je zicht niet gegeven en kan het ook niet verbeteren. Maar je wil degene die het wel heeft gemaakt niet erkennen.
Wat een *******.... Ik vind radioactieve straling geen schepping want het ontstaat pas op het moment dat de mens op een knopje drukt en daardoor een aantal materialen op elkaar drukt waardoor straling ontstaat.

Of ga je nu antwoorden dat God dan wel alle randvoorwaarden heeft geschapen om straling te veroorzaken?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12

weebl

YARR!

Dat er een god bestaat is een mening van mensen (zoals jij) zolang die mensen dit niet met wetenschappelijke bewijzen kunnen onderbouwen is het geen feit.

Zo kan ik net zo makkelijk zeggen dat er in de maan mannetjes zitten die ervoor zorgen dat het dag en nacht word... Niemand zal dit geloven. Echter omdat er iemand +/- 2000 jaar geleden met een verhaal kwam die alle mensen die het op dat moment sociaal-economisch minder hadden geloofden is het idee van een god ontstaan. Dit verhaal gaf deze mensen hoop op een beter leven (welliswaar na de dood), waardoor het voor mensen die het slecht hadden erg aantrekkelijk was dit verhaal als een feit te beschouwen. Dit is door de jaren heen altijd zo gebleven. Ook nu zie je dat het aantal mensen dat in god gelooft in de bevolkingsklassen met een hoger dan gemiddeld inkomen erg terugloopt. En dat dit aantal in de bevolkingsklassen met een laag inkomen nog steeds erg hoog is. Kijk maar naar het aantal gelovigen in bijv. Afrika en hier in Nederland.

Nu wil ik niemand beledigen, maar om nou te gaan roepen dat het bestaan van een god een feit is, vind ik erg arrogant. Ik heb altijd het gevoel dat mensen die dit beweren mij altijd hun geloof aan me op willen dringen. Dat ze het me bijna kwalijk nemen dat ik er niet in geloof.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik vraag me net als osiris af, wat moet mij ervan overtuigen dat dit zo is dat je gelijk hebt, waar moet ik die krachten zien? je zegt dat we dat kunnen zien maar waaraan, wat is je bewijs, ik kan ook wel typen _iedereen_ kan zien dat ik een rode Ferrari rijd en toch ontkennen sommigen! jouw text kan ik ook eenvoudig in een heel andere versie vertypen, waar/hoe god hoe zie ik het hoe krijg ik het bewijs?

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Misschien is het een idee om deze brief van Niesje aan jou nog een na te lezen, dan zul je zien dat je nog steeds op dezelfde manier jouw waarheid preekt als toen. Zoals je merkt vinden veel mensen dat nog steeds vervelend.

Als trouwens de waarheid over God voor iedereen duidelijk is, dan hoeven we het er ook niet meer over te hebben, toch? Ik vind het zowel moedig als onzinnig van je dat je jouw visie zo pusht op een techforum, maar na twintig keer slaat de balans toch echt door naar de verkeerde kant.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Duh, God bestaat want je ziet toch dat de schepping er is. Snap je niet dat dit geen argument is?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• MAX3400

MAX3400

GoldenSample schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:20:... een rode Ferrari rijd en toch ontkennen sommigen ...
Designed by Pininfarina Hangmans' God.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12 06:38
RoD:
Met andere woorden: Het bewijs dat God bestaat is alles. En het feit dat er vanalles bestaat daar bestaat als enige verklaring voor dat God bestaat? Er is dus in jouw ogen nergens een andere verklaring voor te vinden dan dat God erachter zit?

In dat geval heb je jezelf zover ingedekt dat discussie in feite niet meer mogelijk is, aangezien het feit dat we discussie voeren ook weer een bewijs is voor God zelf. Als je redenatie zo diep zit dat God jouw enige referentie is, en alles daaraan ondergeschikt is, dan snap ik niet waarom je deze discussie bent gestart?

Waarom laat die God ongelovigheid dan toe? Waarom staat God de honger in afrika toe? Waarom staat God .... toe? Als hij dit doet om mensen de vrije keuze te geven wordt daar impliciet mee aangegeven dat God mensen graag maar wat aan ziet modderen in plaats van concrete vorderingen maken, waarmee dus wordt aangegeven dat er geen levensdoel op zich is. (Stel God had een levensdoel voor de mens, dan zou hij ook willen dat ze dat nastreven).

Er is in de wereld veel onrecht, en dat staat _LIJNRECHT_ tegenover het idee van een almachtige oppergod die voor iedereen altijd het beste wil.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RoD:
Zo letterlijk bedoelde ik het niet ;) Jij claimed dat zijn schepping voor iedereen duidelijk is, en dat de waarheid voor iedereen duidelijk is. Waar dan? Je roept veel, je maakt weinig hard.
-SkyHawk-
Wij proberen ook allerlei dingen aan jou duidelijk te maken, toch wil jij dat niet erkennen. Maargoed, ik heb jou het zicht óók niet gegeven en ik kan het óók niet verbeteren.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-

[ Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 30-10-2006 17:36 . Reden: submit ipv close 8)7 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Het hele verhaal wat je vertelt (ook in andere topics en posts) lijkt verdacht veel op de voet-tussen-de-deur strategie van de Jehova's. Probeer alsjeblieft niet mensen op zulke manieren ervan te overtuigen dat jouw mening de enige juiste is. (ik zeg expres mening, omdat het nog altijd een geloof is en géén feitelijke weergave)
Dit is net zo vervelend als iemand die zegt dat IE de enige juiste browser is, (want dat zie je toch aan alles?) en dit te pas en te onpas ventileert. ergo: vervelend, ongepast en respectloos naar diegenen toe die jouw mening niet delen.

Permanent wintericon!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:12

weebl

YARR!

Bij sommige mensen heb je wel een _HEEEEEEEEEEEEEL_ erg grote hamer nodig om bepaalde ideeen eruit te kunnen rammen, dat het de energie die je hieraan moet besteden niet waard is. Hangman is zo heilig van zijn 'god' overtuigd (he, waar komt dat vandaan :P), dat een stelletje nerds op een techforum dit er in nog geen honderd jaar uit zullen krijgen... Misschien lukt het de beste psychiater ter wereld wel in 20 jaar ofzo. Over indoctrinatie gesproken :X

Dus ik stel voor: laat deze arme jongen in de waan, en laten we weer verder gaan met de orde van de dag :)

Kopje koffie iemand? Of zullen we onze eigen GoT sekte oprichten en dan allemaal 'feiten' gaan 'bedenken' :+

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Er is hier geen ruimte voor een matige topicstart die slechts dient als aanleiding om 'het Woord' te verspreiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 30-10-2006 17:44 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.