Toon posts:

De waarheid over God.

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
God laat zijn boosheid vanuit de hemel zien. Het is tegen alle godeloze en kwade dingen die mensen doen. Ze zijn zo kwaad dat ze nee zeggen tegen de waarheid. De waarheid over God is voor iedereen duidelijk. God heeft het duidelijk gemaakt.

Vanaf bet begin van de schepping is het mogelijk geweest om de Gods kwaliteiten te zien, die onzichtbaar zijn. Ik heb het over zijn eeuwige kracht en het feit dat hij God is. Die dingen kun je zien in wat hij gemaakt heeft. Dus niemand heeft een excuus voor wat hij doet.

Ze kenden God. Maar ze eerde hem niet als God. Ze danken hem niet. Hun gedachten werden waardeloos. Hun dwaze harten werden donker. Ze zeggen wijs te zijn. Maar hebben dwazen van zichzelf gemaakt. Ze hebben liever standbeelden van goden dan de glorieuze God die voor eeuwig leeft. Hun standbeelden van goden zijn gemaakt om te lijken op mensen, vogels, dieren en reptielen.

Dus God heeft ze laten gaan. Hij heeft het toegestaan te doen wat hun zondige harten wilden. Hij heeft ze hun sexuele zondes laten doen. Ze verontreinigden elkaars lichamen door wat ze deden.

Ze kozen een leugen in plaats van Gods waarheid. Ze aanbaden en dienden geschapen dingen. Ze aanbaden niet de Schapper. Maar hij moet voor eeuwig geprezen worden. Amen.

Dus God heeft ze laten gaan. Ze waren vol van schaamtelijke vervangens. Hun vrouwen deden onnatuurlijke sexuele handelingen. Op dezelfde manier, hun mannen keerden zich af van hun natuurlijke liefde voor vrouwen. Ze ontbrandde in sexuele verlangens naar elkaar. Mannen deden schaamtelijke dingen met andere mannen. Ze lijdden in hun lichamen voor de verkeerde dingen die ze deden.

Ze dachten dat het niet belangrijk was om God te kennen. God heeft ze hun gang laten gaan. Hij heeft ze toegestaan vieze gedachten te hebben. Ze deden dingen die ze niet zouden moeten doen.

Ze zijn vol van elke zonde, kwaad en ongodelijkheid. Ze willen meer dan ze nodig hebben. Ze plegen moord. Ze willen wat van andere mensen is. Ze vechten en bedriegen. Ze haten anderen. Ze zeggen gemene dingen over andere mensen. Ze vertellen leugens over hen. Ze haten God. Ze zijn ruw en trots. Ze scheppen op. Ze verzinnen nieuwe manieren om kwaad te doen. Ze luistenen niet naar hun ouders. Ze zijn dwaas. Ze zijn niet te vertrouwen. Ze zijn niet liefdevol en aardig.

Ze weten dat Gods geboden goed zijn. Ze weten dat degene die kwaad doet zou moeten sterven. Maar ze gaan door met het doen van diezelfde dingen. Ze keuren het ook goed als anderen ze doen.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 18:51
En wat voor discussie wil je nu aangaan?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, dit lijkt meer op een preek. Verder vind ik het maar raar dat jij meent de waarheid te weten.

• anandus
  • Niet online
Ik snap niet uit het verhaal wie er bedoeld worden met 'ze'?
Verder mis ik inderdaad ook het discussiepunt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12 17:00
ze = de mensen.

verder is dit geen discussie maar een rant van de ts. misschien dat hij probeert zieltjes te winnen?

Copy.com

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

En wat laat God nu als boosheid zien? Je noemt dat er wel wat mis is, maar ik in je post niet terug wat God hier aan doet, terwijl je dat wel claimt in je eerste alinea. :)

Signature

• anandus
  • Niet online
Ah, dit topic is een reactie op een ander topic:
Hangman in "Hoe ontstaat iets uit niets?"

Om precies te zijn is dit het 'bewijs' op de volgende zin:
"God heeft alles geschapen, na zijn schepping is er tot nu toe niks meer geschapen. Dat kun je gewoon zien."
Dit mocht wel in de topicstart geplaatst worden.

Daarnaast zie ik geen bewijs, alleen wat tekst over een god?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

'de waarheid' wordt al aan de kaak gesteld in dit topic. O-)

[ Voor 36% gewijzigd door JJ Le Funk op 30-10-2006 13:28 ]

d:)b :henk d:)b

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedankt voor deze post.
Door dit soort posts ga ik het feit dat ik vrij van geloofsovertuiging ben opgevoed en voor mezelf kan denken meer waarderen.

Maar je zegt een aantal zeer treffende dingen:
Ze zeggen gemene dingen over andere mensen. Ze vertellen leugens over hen. Ze zijn dwaas.
Ik hoop dat je hierbij ook een beetje zelfreflectie toepast.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Er is in dit topic geen ruimte voor discussie en daarom sluit ik dit topic.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Gepreek is hier niet gewenst.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.