Zo, ik zit ondertussen in hte 5e seizoen met ajax. Ik had als doelstelling binnen 3 seizoen Cl finale. Deze doelstelling heb ik gehaald, in het 2e seizoen haalde ik reeds de finale, maar die ging verloren tegen Chelski. Helaas ging het 3e seizoen minder en haalde ik maar de 1/4 finale. In het 4e seizoen was het eindelijk zover en won ik de CL van Liverpool in de finale.
Alle seizoenen kampioen, en alleen in het 2e seizoen de beker gewonnen. Dus op zich gaat dat wel goed. Ik weet trouwens niet wat het puntenrecord is, maar ik had in mijn 4e seizoen
92 punten, 2x gelijk 2x verloren.
Mijn beste aankoop van de eerste 4 seizoenen was Camoranesi, die ik bij Juve in het 1e seizoen al weggeplukt had. Daarnaast zijn Seijder, Huntelaar en Emanuelson erg goed. Mijn team heeft in vier seizoenen tijd een aardige face lift gehad. De basis van nederlanders is redelijk vast. Met Heitinga, Maduro, Stekelenburg en de eerder genoemde 3.
Daarnaast heb ik wel behoorlijk wat goede aankopen kunnen doen. Camoranesi (1e seizoen) en Moretti (1e seizoen, linksback weggeplukt bij Valencia), v. Persie en Vanden Borre (2e seizoen) Skjellbred (2e seizoen, alweer verkocht alhoewel hij erg goed was), Flamini, Delgado en Fred (3e seizoen), Kahlenberg (4e seizoen), Downing (5e seizoen). Tevens heeft mijn verdediging een aardige impuls gehad. Ik heb uit Brazilie een jonge verdediger gehaald genaamd Luisao (4e seizoen), hij staat na een seizoen al bij de hele top van europa in de belangstelling. In datzelfde seizoen heb ik Zapata gehaald, die wisselt nu regelmatig met Heitinga, aangezien ik er nog niet uit ben wie de betere is. In het 3e seizoen heb ik nog 2 brazilianen gehaald. een rechtsback Eduaro Ratinho, en die houd Vanden Borre uit de basis. En Bastos een verdedigend middenvelder, erg jong en speelt regelmatig in het 2e. Daarnaast heb ik Defour al erg lang, maar die lijkt toch niet echt door te breken. Sherman Cardenas heb ik lang op geaast, maar heb hem nu aan het begin van het 5e seizoen eindelijk binnen gehaald als vervanger voor Camoranesi die oud wordt.
Sneijder werd door Jaakke (de lul) verkocht aan Real. Ik heb daar Matias Fernandez voor gehaald, deze week las ik dat hij tot beste speler van een cup in Zuid-Amerika is uitgeroepen, erg cool dat je iemand koopt die vlak daarna in het echt positief in het nieuws komt. Daarnaast heb ik nog een jongere versie van hem bij de zelfde club gevonden, Luis Silva.
In het 1e seizoen heb ik ook 2 talenten gekocht, Millan, die 3e seizoenen in het tweede heeft gespeeld en in het 4e seizoen bij mijn selectie voor het eerste kwam, en nu in het 5e seizoen volwaardig lid is. En Rivaldo (nee niet die oude zak), die zat in het 4e seizoen in mijn selectie, maar heb ik in het 5e seizoen uitgeleend aan Juventus.
Wat ik leuk vond is dat mijn scout uit eigen beweging met een talent van NL bodem kwam (dit gebeurde voor het eerst na de patch) , en die heb ik op zijn aangeven maar gekocht, en hij lijkt het goed te doen. Daarnaast staan veel van mijn jeugdspelers bij de EU top in de belangstelling, en heb ik er dan ook een aantal uitgehuurd aan die toppers, een aan Liverpool, een aan Bayern (sususepa), twee aan Juve (waaronder Rivaldo dus). Wel vreemd, niet goed genoeg voor mijn selectie, maar wel goed genoeg om bij die clubs zelfs eerste elftal speler te zijn.
Dit seizoen is ook een van mijn regens uit het 2e seizoen doorgebroken tot selectiespeler, erg cool.
Zoals jullie uit het bovenstaande verhaal wel gehaald hebben zijn er natuurlijk ook veel spelers vertrokken (Mitea, Rosales, Vertongen, Babel, Gabri, Roger, Stam, Grygera, Ogararu, Lindebergh, De Mul en nog een handjevol). Helaas is mijn selectie toch veel te groot, en komen sommige goede spelers te weinig aan bod. Toch vind ik dit toch wel handig door regelmatige blessures en schorsingen. Ook heb ik nog wat potentiele goede signings gedaan, maar door een te grote selectie toch maar uitgeleend.
Echt de beste FM tot nu toe. Ik heb de patch gewoon over mijn savegame gehaald, ik had niet zoveel last van de rode kaarten bug, dit is niet veranderd. Het aantal blessures lijkt iets minder te zijn.
Wat ik wel minder vind is dat alle kit's van de buitenlandse clubs eruit lijken te zijn, iemand een oplossing?
[
Voor 24% gewijzigd door
el-jorge op 07-12-2006 14:03
]
Spielerei...