7600 of 7900...

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste mensen,
Ik heb mijn computer pas geupgrade, het enige wat ik nog moet is een nieuwe videokaart, het topic"complete systemen" gaven ze mij het advies( vanwege mijn budget) een 7600 GT te kopen.
Ik heb besloten dat ik toch wel een kaart wil hebben waar ik mee vooruit kan en daarom dacht ik: kan ik niet beter een 7900 GT nemen. Ik zoek alleen naar verschillen of ervaringen met of tussen deze kaarten. Ze schelen niets in de hoeveelheid geheugen, wel iets in kloksnelheid. Maar mijn vraag is, krijg ik waar voor mijn geld als ik deze 2e aanschaf.
Mijn systeem is nu:
Mobo:p965 NEO
Processor: Core 2 Duo E6400 Allendale
2x 512 PQI turbo cl3 Pc3200
Coolermaster voeding(weet naam niet precies) maar 380 watt

alvast bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je moet niet naar de specs kijken, maar naar de performance. Zoek dus eens naar benchmarks. Ik zou trouwens niet de 7900GT nemen, maar de 7900GTO, mocht je voor de 7900 willen gaan.

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
is dit niet waar benchmarks voor uitgevonden zijn? kzal je een stukje opweg helpen met deze link:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

en verder moet je het toch echt zelf doen (bedenk wel dat DX10 voor de deur staat, ik zou persoonlijk geen dure DX9 kaart meer kopen at the moment..)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
Persoonlijk zou ik voor de 7600 gaan, zodat je het geld dat je bespaard als je de 7900 zou kopen, kunt spenderen aan evt andere upgrades, of voor als je een DirectX 10 kaart wilt gaan halen.
Maar dat ligt er nét aan. Als je nú een snelle videokaart wilt, zou ik de 7900 kopen. Als je nu een wat minder snelle videokaart wilt, en straks een videokaart koopt met het oog op de toekomst, zou ik voor de 7600 kiezen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? gezien?
Voor dit soort vragen kun je het beste reviews doorkijken.
Natuurlijk is een 7900 sneller dan een 7600, maar als je opgegeven budget een 7900 niet toe laat raden ze je uiteraard een 7600 in het upgrade vragen topic.
Of je waar voor je geld krijgt hangt af van jou eisen. Je zult moeten bepalen wat je wilt, nu met geld smijten, voor de middenmoot gaan of even wachten.
Over niet al te lange tijd komt de GeForce8 serie en zul je zien dat de 7 serie in prijs zal dalen, je kunt kiezen daar op te wachten.
Als je niet wilt wachten stel ik voor dat je het bovengenoemde topic doorneemt en dingen voor jezelf op een rijtje zet.
2 keer dezelfde vraag stellen is iig niet de oplossing ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.