Toon posts:

Kan geen actieve partitie meer maken

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerder al een reactie geplaats, sorry die stond fot, MODS zouden jullie die willen deleten,staat onde audio, video en HIFI:9

Beste mensen,

Mijn WinXP Pro, was brak, bovendien had ik een nieuwe WInXP met SP2 gekocht,, ja ik was eerst illegaal:P Maar vreemd genoeg ging hij niet automatisch booten. ik met mijn domme kop: het zal wel een CD zijn voor alleen updates:|, dom hè:9 Maar zogezegd zo gedaan, ik selecteerde: schone installatie. Probleem natuurlijk, nu heb ik 2 windows. Nu dacht ik na het installeren, ik verwijder WinXp oude versie en zet die schijfruimte in de nieuwe, en nee, zet niet als comment, dacht je wel na:9

Inderdaad ik dacht niet na, ik kon ten eerste niet WINXP verwijderen, hij zat op de active schijf.'t Was me uiteindelijk gelukt. MAAR NU KOMT het. Ik had de active schijf naar de andere gezet, zo er was geen active schijf meer. DUS HIJ GING NIET MEER BOOTEN!:S

Ik plaatste de HD over naar de PC van mijn broertje om vervolgens daar te gaan knutselen. Ik had eindelijk de WINXP (nieuwe) partitie actief gemaakt. Maar nee nu miste ik ntldr bestand. geen een oplossing hielp, na 2 urr googelen en proberen nee gene oplossing.
Nou dacht ik dan maar alles verwijderen en nieuwe partities maken, maar toen was ik al gladvergeten, dat er niet meer geboot werd.

Even alles op een rijtje.
het probleem is dat er niet meer geboot word.
Ik heb een
MOBO:Asus A7N8X-XE
Processor: AMD Athlon XP 1800+
DVD drives: 2 allebij IDE, ook 1 maxtor 80GB HD.
Met de Bios heb ik nooit gekloot.

De BIOS geeft aan, dat hij alle schijven herkend, ook met boot priorty.
Ik heb verschillende BOOT schijven en alleen de diskette wil booten, behalve de WIN98 schijf,maar dat ligt aan de download, doet er ff niet toe. Hij geeft aan ondanks dat ik een schijf er in heb: Reboot or select proper Media Device...blablabla.

Kortom hij doet niets meer.

Kom a.u.b niet met: druk eens F8 voor Boot select,of : druk F5 en daarna F10 in bios.
Help me mensen ik snap er niets van, er zijn meer mensen met dit probleem, maar is er nu een oplossing?

GROET,

Chris

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet echt heel duidelijk wat nu je probleem is. Loopt je systeem nog wel helemaal door de post heeft of dat niet meer (want het is niet duidelijk of hij daar nu blijft hangen of op het laden van je OS).

Lukt het je nog wel te starten met je Windows CDtje en op die manier te formatten? of komt je bak niet zo ver?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BOOT PROBLEM
EN NEE ER WAS GEEN GOEDE OPLOSSING
sry ben te noob
IK WIL MIJN FUCKING PC WERKENDE HEBBEN:@
plz help me
Krijsen, schelden en zeuren als een peuter is hier not-done. Chill eens en probeer een beetje normaal te posten :) Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

Voor de rest hoort dit in principe in Opslagmedia & I/O Controllers, aangezien het om een ordinair HDD-boot probleem gaat. Kijk eens of je met OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? iets verder kunt. Check met name het gedeelte "bootvolgorde".

Verder heb ik de topictitel ontschreeuwd en hernoemd van "BOOT PROBLEM" naar "Kan geen actieve partitie meer maken" - ik denk in ieder geval dat je hier problemen mee hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 28-10-2006 20:44 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Ik snap niet echt wat nu precies het probleem is. :X :9

Wat ik je aanraadt is om met een of andere bootdiskette (bijvoorbeeld een oude windows98 opstartdiskette) of cd naar dos te gaan. Daar formatteer je de complete schijf. Dus partitie C, D enz. Als je er dan 1 grote partitie van wilt maken kun je de command fdisk gebruiken om 1 grote partitie van de harde schijf te maken. Dan heb je een helemaal schoon systeem en als het goed is kun je dan gewoon windows installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn onduidelijke verhaal, gekrijs en gezeur.
Ik was zeer gefrustreerd :P
het eigenlijk probleem was inderdaad, geen WINDOWS, en niets wil booten behalve de Diskette station. En de WIN98 bootdisks deden het ook niet, velen geprobeerd!.
Nu doet de PC t weer, ik zit er achter, en ik heb een oplossing.

Er zijn meer mensen met deze probs, en ik heb Dé oplossing:D
Ik zal stapsgewijs laten zien wat ik heb gedaan, dus M-ark dit is misschien ook bruikbaar voor jou!

Aangezien de Dvd-drives niet willen booten, en wel de disk stations, probeerde ik WIN98 bootdisk, zoals ik al zei dat wou niet. Nu heb ik via Microsoft, WINXP bootdisks laten maken:

Dit moet je doen:
1: Download het EXE bestand voor de bootdisks:
Let OP: je moet wel rekening houden dat je voor de PRO en HOME edition verschillende nodig hebt, dus je moet de link nemen die overeen komt met jou versie. Ook of je geintegreerde SP1-2 hebt is belangrijk. Let dus goed op welke link je neemt.

2: open het EXE bestand en zorg dat je minimaal 6 goede diskettes hebt, die geformateerd zijn.
De rest doet het programmatje voor je.
3: Nu start je de PC op met de eerste disk.
- Wanneer de BIOS zegt, ' reboot or select proper media device', restart dan en zodra je de BIOS display ziet, druk je F8. selecteer dat je wil booten van DISKETTE station. Nu gaat de PC booten van je DISKETTE. Nu kom je het bekende blauwe scherm tegen.
- Let op: niet bij elke bios moet je F8 drukken, zie het boekje voor verdere INFO, bij de ASUS mobo, is het normaal gesproken F8.
4: Nadat je ene poosje hebt gewacht, en diskettes hebt vervangen, kom je bij het bekende start scherm.
- Wil je WINDOWS herstellen?
Druk op R.
- Heb je geen windows, en was dat je probleem (zoals bij mij)
Druk 'ENTER'.

Nu kun je gewoon routine WINDOWS installeren, alleen een beetje partitie selecteren, en hoppa klaar = kees.

Deze oplossing geld voor mensen, die GEEN WINDOWS hebben, wel opnieuw hebben gepartitioneerd, en bijvoorbeeld deze melding krijgen!

-NTLDR ontbreekt: voor dit probleem zijn veel oplossingen, maar als je geen WINDOWS hebt zijn er geen goede oplossingen.

-reboot and select proper boot drive or insert boot media in selected boot drive and press key.
Dit si het bekende probleem wat ik ook had: ik had bij mijn MOBO netjes ingesteld dat hij moest booten van of de CD drive of FLOPPY of HD.
Deed ie niet alleen van de FLOPPY.

dus mensen die een soortgelijk probleem hebben, of een kleine afwijking, probeer dit gewoon.
NIET GESCHOTEN altijd MIS:P

-----
Ik hoop dat dit kan helpen. M-ark in je topic zei je dat de verkoper het onzin vond om een DISK station aan te schaffen, want je kunt toch niet een CD laden vanuit DOS. Probeer dit eens.
Als je dit leest.

Gr ,

Chris

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 12:42 . Reden: Complete Bewerking:P ]

Pagina: 1