Toon posts:

X800PRO flashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers :)

Ik heb al een tijdje een Radeon X800PRO/GTO AGP in mijn systeem. Nu zie/hoor ik vaker dat mensen deze kaart doen flashen naar een snellere.

Ik heb geen idee hoe dit moet kunnen jullie mij daar iets meer over vertellen? Merk ik iets van de snelheid en is het schadelijk voor de kaart?

Dit is mijn eerste post dus als jullie nog meer info nodig hebben zeg het maar :P

alvast bedankt
Nico

PC spec:
Athlon 64 venice 3400+
Asus A8V
2 GB RAM
160 GB HDD
Radeon X800PRO/GTO

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zou kijken of je je kaart kunt laten lopen op de speeds van een GTO bv, en als die zonder artifacts loopt, dan zou je een GTO bios erin kunnen flashen mits je dezelfde core etc hebt. (Weet niet of er verschillende versies zijn)

Check het ATi topic voor meer info hierover :)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 28-10-2006 17:59 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Weet je wat de woorden ''zoeken'' en ''eigen inzet'' betekenen? Zoiets als hieronder dus...

[OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6

[OC] Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE topic - deel 2

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst welkom op dit forum.

Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen.. Tenminste, niet voordat je weet wat je aan het doen bent. En uit je post blijkt echt dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Het basis-idee is eigenlijk vrij simpel: Je laat je kaart sneller lopen (kan ook gewoon softwarematig) zodat 3D beelden net wat sneller/soepeler/vloeiender gaan. Als je kaart de hogere snelheden aankan kun je ze via een bios-flash vastzetten zodat deze altijd op die snelheid werkt (in plaats van met een tooltje in windows de snelheden zetten).
Maar gaat het fout met flashen, dan kun je inderdaad je kaart beschadigen. Of je moet de oude bios weer terug kunnen flashen. Maargoed, dat zijn dus dingen waar je het een en ander over moet weten en die informatie is in bovengenoemde topics al terug te vinden.
Lees dat soort dingen dus eerst eens goed door, dan kom je al een stuk verder :)

Succes.

Dit topic is gesloten.