Externe kasten voor meerdere hardeschijven

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb in me pc 1x 40gb draait windows 2003 op. En heb een maxtor 200gb. Wordt 65 graden. En 40gb niet warmer als 40 graden.

Ik was eerst van plan 2x 500gb te kopen maar zat nu aan 3x 320gb. Is goedkoper.

Maar kan die niet kwijt in me kast en wil ze gaan koelen. Heb ook geen vrije 5,25.

Nu zat ik te denken aan dit,

Alle 3 hardeschijven extern. En die goed gekoeld worden door voorkant en aan achterkant een koeler.

heb aan achterkant nog 5x usb vrij en wou elke hardeschijf met eigen kabel naar pc laten lopen en voeding.

Maar zijn er bestaand kasten die hierop lijken of zou ik zelf wat moeten maken?

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan inderdaad losse cases kopen: pricewatch: Conceptronic 3.5" HD behuizing (USB, firewire, IDE)

En check voor meer informatie dit topic op GoT: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2006 15:25 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Gewoon zelf maken, Daar ben je tweaker voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Denk er wel aan dat usb zeer langzaam is.
Probeer iets met een ide controller dan heb je wel hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

jan99999 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:31:
Denk er wel aan dat usb zeer langzaam is.
Probeer iets met een ide controller dan heb je wel hoge snelheid.
Inderdaad, dat zou ook een beter idee zijn. Dan hoeft hij alleen aan de koeling te denken (vervangen / aanschaffen). Alleen het voordeel van een losse schijf is dat je hem altijd mee kan nemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
Ze zitten altijd dan aan me pc aangesloten, en heb me laptop om dingen mee te nemen.

Hoe moet ik dat doen dan met ide controller.

Op me moederbord is nog 1 ide vrij.

En 1 sata

Wat ik aan zat te denken is die Cooler Master 4-in-3 Device Module te gebruiken.

Alleen behuizing omheen nog en dan heb ik dat al.

Maar nu beste oplossing van bekabeling van hd naar pc

[ Voor 34% gewijzigd door steefje007 op 28-10-2006 15:46 ]

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

steefje007 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:38:
Ze zitten altijd dan aan me pc aangesloten, en heb me laptop om dingen mee te nemen.

Hoe moet ik dat doen dan met ide controller.

Op me moederbord is nog 1 ide vrij.

En 1 sata

Wat ik aan zat te denken is die Cooler Master 4-in-3 Device Module te gebruiken.

Alleen behuizing omheen nog en dan heb ik dat al.

Maar nu beste oplossing van bekabeling van hd naar pc
e-sata van maken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:34
Je kunt een Extra PCI Sata controller kopen maar dan kun je net zo goed USB2.0 gebruiken. Alles moet uiteindelijk toch door dezelfde PCI bus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Kijk of je een pci slot vrij hebt om een pata(ide hd) kontroller te installeren.(of sata kontroller ligt aan je schijven).
Harde schijf kun je misschien onder in de kast installeren.
Heel eenvoudige manier is met 4 strippen van metaal/plexi/hout, dus de 3 hd's op mekaar stapelen en daar waar je de schroeven normaal indraaid je de 4 stippen gebruikt, wel ruimte tussen de schijven laten, en aan extra koeling denken.

Of 2 plakjes rechtop, daar tussen de 3 hd's, deze door elastiek te spannen, 6x dus voor elke schijf 2x elastiek spannen.
Als elastiek zou ik rubber gebruiken van inmaak potten, zo heb je ook minder vibraties, dit heb ik van een mod site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
heb nog 2 pci sloten vrij,

en heb nog geen hd gekocht.

Maar hoe zit met voeding? van de hd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
Zoek even op "welke voeding" in deze forum, daar vind je links met een site die de voeding uitrekent, of met google zoeken, bijvoorbeeld "voeding meter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou ook een paar meccanostripjes kunnen halen en de derde schijf in de vrije ruimte binnen de kast (onder / naast de andere schijven?) te hangen. Of je koopt gewoon een nieuwe behuizing, eventueel zonder voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Niet online
oke ga ff zoeken.

ga die coolermaster halen en daarom heen kast maken.

Trouwens moet ik voor elke hd een 12v en 5v laten lopen of kan ook 1 en dan in 3 delen?

En de hd worden alleen gebruikt voor bestanden op te slaan, want hoeveel haal ik er uit usb2?

Want ik laat alles want download (binnenkomt) er op en brand het. En alle spellen die wil ik leuk vidnt er op hebben.

En andere kunnen er ook op via draadloos 54mbit. Dus als die usb2 sneller is of evensnel als draadloos wil ik ook wel via usb2

[ Voor 89% gewijzigd door steefje007 op 29-10-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
De 5v en 12 v moet je vanaf je voeding zo gelijk matig verdelen over je hele pc,
dus alle aansluitingen die uit je voeding komen over alle apparaten verdelen.
Je kunt gewoon naar de 3 hd,s indien je deze intern gebruikt met splitters aansluiten.
Indien je usb 3 losse kastjes koopt dan zit daar een voeding bij, dus 3 x voeding en 3x kast.

Indien ik jou was zou ik eens de snelheid testen gaan zoeken op de site, dan zie je dat usb, firewire en dat draadloos zeer langzaam is, en is dus niet aan te raden, zeker niet voor 3 hd's.
Pagina: 1