Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat
En check voor meer informatie dit topic op GoT: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen
[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2006 15:25 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Probeer iets met een ide controller dan heb je wel hoge snelheid.
Inderdaad, dat zou ook een beter idee zijn. Dan hoeft hij alleen aan de koeling te denken (vervangen / aanschaffen). Alleen het voordeel van een losse schijf is dat je hem altijd mee kan nemen.jan99999 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:31:
Denk er wel aan dat usb zeer langzaam is.
Probeer iets met een ide controller dan heb je wel hoge snelheid.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Hoe moet ik dat doen dan met ide controller.
Op me moederbord is nog 1 ide vrij.
En 1 sata
Wat ik aan zat te denken is die Cooler Master 4-in-3 Device Module te gebruiken.
Alleen behuizing omheen nog en dan heb ik dat al.
Maar nu beste oplossing van bekabeling van hd naar pc
[ Voor 34% gewijzigd door steefje007 op 28-10-2006 15:46 ]
Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat
e-sata van maken?steefje007 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:38:
Ze zitten altijd dan aan me pc aangesloten, en heb me laptop om dingen mee te nemen.
Hoe moet ik dat doen dan met ide controller.
Op me moederbord is nog 1 ide vrij.
En 1 sata
Wat ik aan zat te denken is die Cooler Master 4-in-3 Device Module te gebruiken.
Alleen behuizing omheen nog en dan heb ik dat al.
Maar nu beste oplossing van bekabeling van hd naar pc
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Harde schijf kun je misschien onder in de kast installeren.
Heel eenvoudige manier is met 4 strippen van metaal/plexi/hout, dus de 3 hd's op mekaar stapelen en daar waar je de schroeven normaal indraaid je de 4 stippen gebruikt, wel ruimte tussen de schijven laten, en aan extra koeling denken.
Of 2 plakjes rechtop, daar tussen de 3 hd's, deze door elastiek te spannen, 6x dus voor elke schijf 2x elastiek spannen.
Als elastiek zou ik rubber gebruiken van inmaak potten, zo heb je ook minder vibraties, dit heb ik van een mod site.
en heb nog geen hd gekocht.
Maar hoe zit met voeding? van de hd's?
ga die coolermaster halen en daarom heen kast maken.
Trouwens moet ik voor elke hd een 12v en 5v laten lopen of kan ook 1 en dan in 3 delen?
En de hd worden alleen gebruikt voor bestanden op te slaan, want hoeveel haal ik er uit usb2?
Want ik laat alles want download (binnenkomt) er op en brand het. En alle spellen die wil ik leuk vidnt er op hebben.
En andere kunnen er ook op via draadloos 54mbit. Dus als die usb2 sneller is of evensnel als draadloos wil ik ook wel via usb2
[ Voor 89% gewijzigd door steefje007 op 29-10-2006 13:18 ]
dus alle aansluitingen die uit je voeding komen over alle apparaten verdelen.
Je kunt gewoon naar de 3 hd,s indien je deze intern gebruikt met splitters aansluiten.
Indien je usb 3 losse kastjes koopt dan zit daar een voeding bij, dus 3 x voeding en 3x kast.
Indien ik jou was zou ik eens de snelheid testen gaan zoeken op de site, dan zie je dat usb, firewire en dat draadloos zeer langzaam is, en is dus niet aan te raden, zeker niet voor 3 hd's.