Kast in de tuin van @HOME, kan dat zomaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Hallo,

Heb in de tuin een kast staan hierin zitten manualtaps van @SLOOM.
Nu hebben ze zonder gegronde reden mijn tv signaal afgesloten (kabeltje uit de tap getrokken).

Maar mogen die lui zo maar zonder toestemming van mij in mijn tuin komen?

Overigens is het opnieuw aanmelden een gezeik, want ze beloven en beloven maar bij dat *%&@^*% @HOME maar na 2 weken nog steeds geen tv. Elke keer zeggen ze dat het dan en dan komt maar elke keer weer GEEN signaal...

Heeft iemand misschien een loper voor zo'n kast? >:)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Waarom zouden ze uberhaupt jou kabel eruit halen ?
Als je gewoon betaald e.d. moet dit toch zo weer te herstellen zijn...

Verder beetje kansloos op deze manier.

• MooW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 20:26
Kijk even bij een huis en tuin winkel! Volgensmij kun je die sleutels tog gewoon kopen :9

Het is tog zo'n driehoekige :o

• arievh
Tsja dat snap ik dus ook niet.
Ik woon hier nu 1,5 jaar heb me meerdere malen moeten aanmelden voor kabel tv, gas , electrischiteit.(stuk of 20 keer) Om dat het zulke prutsers zijn bij essent.... Ik betaal altijd netjes op tijd (gaat automatisch) wordt dus altijd keurig op tijd afgeschreven.
Maar elke keer verdwijn ik uit hun systeem en moet ik me weer opnieuw aanmelden. Als ik dan bel dan zeggen ze altijd een hele andere naam. Vorige bewoner schijnbaar. Heeft me al 100den euros gekost aan telefoonkosten. Heb zelfs daarvoor speciaal een vast nummer aangevraagd omdat ik ze zo vaak moet bellen.
Klachten indienen helpt allemaal niets...
Nu opeens weer een rekening van het gas omdat ik zogenaamd nooit ben aangesloten voor het gas @&^&@$@^#

Ik wou dat Essent niet bestond hier in Sneek en dat er een andere aanbieder was.. maar helaas.. klein stadje dus niet veel te bieden...

PS: Waarom kansloos, met tegen de muur lullen bereik ik bijna meer....

PS2: Heb een brief ontvangen dat ik vanaf 17 oktober 2006 signaal heb.. (Niet dus)

Snap gewoon niet wat er zo moeilijk is om ff een kabeltje erin te stoppen, hoeft toch geen weken overheen te gaan. Heb ze al aangeboden om een sleutel af te halen maar dan reageren ze niet...

Overigens zijn ze zeer onbeschoft bij @HOME/Essent (wat is het nu eigenlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door arievh op 27-10-2006 13:57 ]

• arievh
MooW schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:46:
Kijk even bij een huis en tuin winkel! Volgensmij kun je die sleutels tog gewoon kopen :9

Het is tog zo'n driehoekige :o
Nee het is 1 met een golfje.. Zit wel een goed slot in 8)7 |:( anders had ik allang weer tv :D

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 00:35
arievh schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:51:
[...]

Nee het is 1 met een golfje.. Zit wel een goed slot in 8)7 |:( anders had ik allang weer tv :D
Zet een schotel neer, ben je in ieder geval van het gezeik af.
Andere aanbieders voor elektra en gas zijn er ook. Blijft enkel het netwerk over, maar als ik het goed heb kan dat ook bij een paar aanbieders onder brengen. Dan betaal je enkel aan de aanbieder die het op zijn beurt weer geeft aan Essent. Volgens mij doet de Hema het op deze manier (ja echt!)

• arievh
TLer schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:59:
[...]

Zet een schotel neer, ben je in ieder geval van het gezeik af.
Andere aanbieders voor elektra en gas zijn er ook. Blijft enkel het netwerk over, maar als ik het goed heb kan dat ook bij een paar aanbieders onder brengen. Dan betaal je enkel aan de aanbieder die het op zijn beurt weer geeft aan Essent. Volgens mij doet de Hema het op deze manier (ja echt!)
Ook al geprobeerd, heb eerst gas bij de Nuon gedaan maar na een tijdje weer brieven ontvangen van dat ik nieuwe bewoner was, dat het huis leeg stond enzovoorts. Het komt door essent. En die beheerd het netwerk, dus ik zit altijd aan die &^*^Essent vast...(vastnet)

Schotel zit ik idd erg over na te denken, maar ik ben er niet zo in thuis. Heb gister al het 1 en ander opgezocht maar het is me nog niet echt duidelijk. Wanneer heb je nu met schotel alle zenders die je met kabel tv ook hebt.. En wat kost het.. Je kunt al een abbo afsluiten vanaf 3,33 per maand. Maar er staat nergens waar dan RTL4 5,7 SBS6 enzo bij zit....

De vorige bewoners waren hoogstwaarschijnlijk wanbetalers en daar ben ik dus de dupe van...

PS: laatst hebben ze die kast weer ff net in de grond gezet.. AL me planten over de kop halve tuin leeg.. Lekker is dat...Maar een hek er omheen zetten mag niet want het moet toegankelijk zijn :? |:( |:( |:( 8)7 :(

[ Voor 12% gewijzigd door arievh op 27-10-2006 14:09 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij is het tijd voor KASSA

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 00:35
Wat betreft die schotel kan ik je wel helpen, het is namelijk niet zo moeilijk

Kijk op http://www.canaldigitaal.nl/ => zenderpakketten => pakketadvies

Vink aan wat je wilt ontvangen en je ziet wat het je kost.

Daarnaast heb je natuurlijk nog een ontvanger en schotel nodig + de nodige kabels. Je hebt beginners setjes vanaf 199 euro geloof ik. Je kan ook kiezen voor ontvangers met PVR mogelijkheden (HD recorder). Hiervoor kan je het beste naar je lokale dealer gaan. Geen idee welke dat is in Emmen, maar je zou ook even op http://www.vanhunen.nl/ kunnen kijken. Zit in Arnhem (en putten lees ik net) waar ik meestal mijn spul haal.

Zelf ben ik een tevrede gebruiker van een Relook S400. Dit is een hobby ontvanger die op linux draait (www.denktenk.com)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Tuurlijk kan je je gas en electriciteit van een andere aanbieder(een heleboel) afnemen, je zal alles betalen aan het desbetreffende bedrijf. Dit is het principe van de liberalisering van de energiemarkt.

Natuurljik zal het netwerk fysiek onder beheer van essent blijven, jij hebt alleen dan niks meer te maken met essent. Of het verstandig is dit te doen is een 2e. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

arievh schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:05:
[...]
Ook al geprobeerd, heb eerst gas bij de Nuon gedaan maar na een tijdje weer brieven ontvangen van dat ik nieuwe bewoner was, dat het huis leeg stond enzovoorts. Het komt door essent. En die beheerd het netwerk, dus ik zit altijd aan die &^*^Essent vast...(vastnet)

Schotel zit ik idd erg over na te denken, maar ik ben er niet zo in thuis. Heb gister al het 1 en ander opgezocht maar het is me nog niet echt duidelijk. Wanneer heb je nu met schotel alle zenders die je met kabel tv ook hebt.. En wat kost het.. Je kunt al een abbo afsluiten vanaf 3,33 per maand. Maar er staat nergens waar dan RTL4 5,7 SBS6 enzo bij zit....

De vorige bewoners waren hoogstwaarschijnlijk wanbetalers en daar ben ik dus de dupe van...

PS: laatst hebben ze die kast weer ff net in de grond gezet.. AL me planten over de kop halve tuin leeg.. Lekker is dat...Maar een hek er omheen zetten mag niet want het moet toegankelijk zijn :? |:( |:( |:( 8)7 :(
Wat betreft je tuin, ja Essent heeft het recht over jouw grond (Tuin) naar deze kast te gaan. Alleen hebben ze niet het recht om jouw tuin overhoop te halen. Wanneer door werkzaamheden jouw Tuin vernield wordt zal Essent dit moeten vergoeden. In principe kun je gewoon een hoeveniersbedrijf inschakelen om jouw tuin weer op orde te krijgen, de rekening hiervan zal Essent moeten betalen.

Overigens moet jij er wel voor zorgen dat de kast goed bereikbaar is anders kun je wel een probleem krijgen. Mijn pa werkt namelijk ook bij Essent, maar dan bij de afdeling hoog en middenspanning. zo kwam hij een keer een electriciteitsruimte tegen waarvoor een schuur was opgetrokken. Om nu bij de electriciteitsruimte te komen moest je door deze schuur welke op dat moment op slot zat. Wanneer er dan niemand is om de deur te openen zal deze zonder pardon worden opengebroken.

Overigens wanneer je een redelijke monteur hebt zal hij eerst contact met je proberen op te nemen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 27-10-2006 15:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

kan je niet dat hele kastje uit je tuin slopen. Zo van dan komen ze het wel snel oplossen? Wel vreemd dat dat ding echt in je tuin staat. Klopt dat wel? Zou eens kijken naar je koopcontract en eventuele erfdienstbaarheden die op je grond zijn gevestigd. Is dit niet het geval,.. opzouten met die troep in je tuin.
Wanneer ze dingen slopen, moeten ze overigens altijd vergoeden.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
arievh schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:05:
Heb gister al het 1 en ander opgezocht maar het is me nog niet echt duidelijk. Wanneer heb je nu met schotel alle zenders die je met kabel tv ook hebt.. En wat kost het.. Je kunt al een abbo afsluiten vanaf 3,33 per maand. Maar er staat nergens waar dan RTL4 5,7 SBS6 enzo bij zit....
Ja, je hebt dan Nederland 1 t/m 3, RTL4, 5 en 7, SBS6, Veronica, Net5, TMF, CNN en wat crap als BVN.

Wat je dan o.a. niet hebt is Talpa, de belgische publieke zenders, en eurosport (alhoewel er wel een gratis duitse eurosport op dezelfde satelliet zit).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:55:
kan je niet dat hele kastje uit je tuin slopen. Zo van dan komen ze het wel snel oplossen? Wel vreemd dat dat ding echt in je tuin staat. Klopt dat wel? Zou eens kijken naar je koopcontract en eventuele erfdienstbaarheden die op je grond zijn gevestigd. Is dit niet het geval,.. opzouten met die troep in je tuin.
Wanneer ze dingen slopen, moeten ze overigens altijd vergoeden.
Het is inderdaad zo dat dergelijk dingen als lantaarnpalen, Electrisiteitsruimten en in dit geval een kabelverdeelpunt in het contract opgenomen dienen te zitten. Zo heb ik net een nog te bouwen neiuwebouw woning gekocht. In het contract is opgenomen dat je niets kunt doen tegen het plaatsen van genoemde voorwerpen op jouw grond. it dien je te accepteren, wanneer je de woning wilt kopen.
Is dit niet in het koopcontract geregeld dan mogen deze voorwerpen niet zomaar op jouw grond plaatsen.

Overigens had ik het hier laatst ook over met mijn pa, inverband met mijn woning. Hij heeft eens meegemaakt dat terwijl hij en een collega bezig waren in een aankomende nieuwbouwwijk kabels te leggen de gemeente bezig was met het plaatsen van lantaarnpalen. Eén van de woningen was al voor deel gereed en je kon duidelijk zien waar de oprijlaan van de woning zou komen voor toegang tot een naast gelegen garage. De gemeente plaatst dus letterlijk recht voor de oprit een lantaarnpaal. Dit kwam nu eenmaal zo uit. In een dergelijk geval mag je hopen dat de gemeente wel willend is om de lantaarnpaal te verplaatsen anders heb je gewoon pech gehad.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• arievh
Zo een hoop tekst...

Zal alles proberen te antwoorden.

Dat kastje staat letterlijk in mijn tuin en tegen mijn huis aan.
In het koopcontract wordt niets vermeld over een kast in mijn tuin, MAAR er staat dus wel dat alles is gekocht in de staat dat het was toen ik het contract ondertekende.

Of met het echt specifiek in het contract staan? >:)

Vond ik ook niet erg maar als ze me zo behandelen krijg ik echt de kriebels om er iets tegen te doen, maar ik denk dat er niets tegen te doen valt.

Ik woon trouwens niet in Emmen maar in Sneek (Friesland)

Bedankt voor de info over schotel, ik zal binnekort naar de winkel gaan waar ze schotels verkopen (zijn hier heel wat winkels die het verkopen kwam ik net achter...
_Dune_ schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:53:
[...]

Wat betreft je tuin, ja Essent heeft het recht over jouw grond (Tuin) naar deze kast te gaan. Alleen hebben ze niet het recht om jouw tuin overhoop te halen. Wanneer door werkzaamheden jouw Tuin vernield wordt zal Essent dit moeten vergoeden. In principe kun je gewoon een hoeveniersbedrijf inschakelen om jouw tuin weer op orde te krijgen, de rekening hiervan zal Essent moeten betalen.

Overigens moet jij er wel voor zorgen dat de kast goed bereikbaar is anders kun je wel een probleem krijgen. Mijn pa werkt namelijk ook bij Essent, maar dan bij de afdeling hoog en middenspanning. zo kwam hij een keer een electriciteitsruimte tegen waarvoor een schuur was opgetrokken. Om nu bij de electriciteitsruimte te komen moest je door deze schuur welke op dat moment op slot zat. Wanneer er dan niemand is om de deur te openen zal deze zonder pardon worden opengebroken.

Overigens wanneer je een redelijke monteur hebt zal hij eerst contact met je proberen op te nemen.
Ik denk trouwens niet dat ze zomaar dat hokje dan mogen openbreken, dat is immers eigenrechter spelen en dat is verboden in Nederland. Het is ook nog eens vernielen van eigendom, wat dus ook niet mag.
Als je het zo zal bekijken hoe jij het zegt mag ik de kast ook open breken als ik bijv achter het kastje moet zijn >:) (daar zit mijn buitenmuur van mijn huis).
Dan mag ik het kastje dus ook openbreken omdat ik daar precies planten wil hebben enzovoorts.
Lijkt me dus niet!

Ik zal nog eens ff mijn koopcontract erbij pakken wat er nou precies allemaal in staat.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58

Mentalist

[avdD]

Zie voor satellietinfo ook mijn topic: Televisie via de satelliet: DVB-S :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik het zo hoor doe je er in ieder geval verstandig aan om in het geheel niet meer per telefoon te communiceren met @Home. Dat lijkt snel, maar is duur en bovendien is het erg moeilijk te bewijzen wat er allemaal gezegd is. Zeker als een paar snelle telefoontjes niet helpen moet je niet verder gaan op dat traject. Het is werkelijk krankzinnig om een telefoonlijn puur daarvoor te nemen (al is het alleen maar omdat dat uitgelegd kan worden als instemming met hoe het gaat 8)7 ). Gewoon per post werken - niet eens zozeer om zeker te zijn dat ze jouw kant van het verhaal horen, maar omdat ze zo gedwongen zijn om zelf hun toezeggingen zwart-op-wit te zetten.

Dat gezegd, je springt wel heel snel naar de conclusie dat het @Home is die hier de fouten maakt. Het zou zomaar kunnen dat de vorige bewoner nog in het GBA ingeschreven is op jouw adres en dat het daarom steeds fout gaat zodra ze jouw gegevens controleren en ontdekken dat jij er volgens de gemeente helemaal niet woont. Heb jij je wel ingeschreven bij de gemeente? Heb je gecontroleerd dat de gemeente de verhuizing van de vorige bewoner verwerkt heeft (ex-huisgenoot van me die al 9 maanden terug weg is krijgt nog steeds post van de gemeente bij mij bezorgd, tot en met z'n stempas afgelopen week, ondanks dat hij zich wel degelijk op dag van verhuizing in persoon met legitimatie gemeld had dat hij verhuisde...)

En doe verder niets doms met die eindversterkerkast :o In NL is (evenals in vrijwel elk ander land) geregeld hoe nutsvoorzieningen aangelegd worden, waarbij het plaatsen op prive-terreinen soms onvermijdelijk is. Bij de gemeente kun je nagaan of die EV er hoort te staan. Is dat niet zo, dan wordt dit opeens een heel andere discussie, maar ga er in eerste instantie even vanuit dat hij er wel hoort te staan. Als jij dat ding "per ongeluk" beschadigt, ben jij aansprakelijk voor de schade, idem voor schade aan de kabels die er vanaf lopen mits ze op de voorgeschreven (en wederom bij de gemeente bekende) diepte en locatie lopen. Dat het grond van jou is (laat staan bij erfpacht) doet hier niets aan af.

* dion_b moet aan die fameuze quote van J.P. Getty:
The meek shall inherit the Earth - but not her mineral rights

Oslik blyat! Oslik!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Het was heel gebruikelijk dat die kasten er werden neergezet met als overeenkomst dat de persoon bij wie hij/zij in de tuin kwam dan voor een periode gratis televisie kreeg. De volgende koper van het huis zit er dan aan vast, je mag die eindversterker echt niet zomaar je tuin uit tyfen.

100den euro's lijkt me overdreven tenzij je zo slim bent om prepaid of met eem mobiel minuten abonnement te bellen naar 0900 nummers, maar als het echt zo is ben je niet slim bezig: je kan beter een paar cent aan een postzegel uitgeven. Dat hoeft heus niet aangetekend, gewone brieven komen ook wel aan.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1