Toon posts:

Geheugen bijplaatsen, wat kan wel/niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn geheugen uitbreiden, maar ben niet helemaal zeker van wat wel of niet kan en ik kan uit de verschillende verkrijgbare types ook niet helemaal meer wijs worden.
Wellicht dat iemand me hier uit de brand kan helpen.

Ik heb het moederbord "medion md8088" in mijn PC en ben er via het forum al achter gekomen dat ik met Everest mijn huidige geheugen kon achterhalen.

Dat zijn 2x 256Mb "samsung m3 68l3223ftn-ccc" (PC3200)

Bij mijn weten zijn er nog 2 van de 4 geheugenslots vrij, maar wat zou ik daar in kunnen plaatsen?

Het liefst ga ik in totaal naar 1Gb, dus dat betekent 512 Mb bijplaatsen, maar daar zijn al weer zoveel mogelijkheden voor. Vandaar de volgende vragen:

- Kan ik beter 1x 512 of 2 x 256 bijplaatsen?
- Wat betekent dat CL2, CL3, CL2.5 enz... bij pricewatch? Moet ik ergens rekening mee houden of kan ik iedere PC3200-chip bijplaatsen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is allemaal in de FAQ van dit subforum te terugvinden. Dit is de juiste startpunt:
PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken?
Kortom, check welke chipset je mobo heeft en zoek daarvan de geheugenondersteuning op. Voor de rest bevat PMG FAQ - Geheugen een heleboel basisinformatie over het geheugen en de daarbijbehorende termen :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT ;)

Trouwens, 1Gb is niet gelijk aan 1GB, let daar in het vervolg ook eens op.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 27-10-2006 12:07 ]

Dit topic is gesloten.