[HTML} Lokale linkjes

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo,

Ik ben bezig met een website waarbij het de bedoeling is dat het een intranet word voor de organisatie hier. In de LINKS pagina hebben ze links staan naar het internet en die zijn allemaal geen probleem. maar ze willen ook een link hebben naar een locatie op de harde schijf .. hoe krijg ik dat voor elkaar? is dit uberhaupt mogelijk? voorbeeld:

\\Srv000020\***gevoelige info***\***gevoelige info***.xls

dit linkt dan naar een excel sheet, maar ze hebben ook links naar directory's. Het is de bedoeling dat het via CMS te onderhouden is dus het moet op een simpele manier toe te voegen zijn en niet dat de html-leken moeten gaan scripten om zo'n link te maken...

iemand?

Verwijderd

ehh... ja je kan gewoon naar lokale servers linken voor zover ik weet. Snap alleen niet wat het probleem dan is, om zo'n link te kunnen maken moet diegene wel weten waar het staat. Je zou een link kunnen maken door binnen het CMS te bladeren naar het bestand, maar weet niet of dit wenselijk is met het oog op veiligheid.

• Thrilled
Ik heb het net even lokaal getest en het kan lokaal wel, maar nu staat het op een server en krijg je een melding dat je geen toegang hebt...

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Thrilled schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:36:
is dit uberhaupt mogelijk? voorbeeld:

\\Srv000020\***gevoelige info***\***gevoelige info***.xls
Hier was 'pas' nog een topic over: [HTML4] Openen share op intranet :)

• Thrilled
dat gaat meer om het scripten, het werkt hier via een cms (tenminste, ik pas nu de broncodes aan,. maar het is de bedoeling dat het simpel te onderhouden is.)

Verwijderd

Thrilled schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:52:
[...]

dat gaat meer om het scripten, het werkt hier via een cms (tenminste, ik pas nu de broncodes aan,. maar het is de bedoeling dat het simpel te onderhouden is.)
Als de applicatie geen toegang heeft tot een map op een server kan je dat moeilijk vanuit een CMS aanpassen, dit heeft echt te maken met het "sharen" van bestanden, en de beveiliging hiervan. Denk toch dat je echt aanpassingen moet doen, het zei eenmalig, op de server.

• Thrilled
nja het zit zo: het "intranet" staat nu tijdelijk op een server bij de eigenaar van het cms pakket. Door drukte van hun kant kan de server nog niet lokaal geinstalleerd worden hier bij ons dus is het nu allemaal nog extern, maar komt lokaal.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.mcli.dist.maricopa.edu/tut/tags/tag6.html

Eerste voorbeelden of is dat te simpel gedacht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thrilled
die linken naar html files, niet naar een directory, en sowieso zouden dan de bestanden in dezelfde map moeten staan als de site, wat niet het geval is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Wat denk je van bovenstaande voorbeeld ombouwen/combineren met je eigen UNC-naamgeving?

code:
1
<a href="file:///\\servernaam\map\file>Klik hier voor je vage Excel-sheet</a>

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 27-10-2006 14:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 heeft gewoon de oplossing. Ik hou echter niet zo van die backslashes (die werken niet in fatsoenlijke browsers :p), en als je deze vervangt door "gewone" forward slashes werkt de href ook nog steeds :)

Waarom zou de TS niet gewoon via File - Open File in zijn browser zo'n excel bestand hebben geopend?!?
Pagina: 1