We zijn hier bezig met een mooie intranet webapplicatie, en nou moet er een feature in komen waarbij de gebruiker op een link klikt en er een mapje op een share op een andere server in datzelfde intranet wordt geopend. Het is de bedoeling dat dat werkt in IE en Firefox. Safari en Opera zijn van latere zorg.
Ik heb natuurlijk al wat geprobeerd. Allereerst ging ik es kijken hoe ik het IE-only voor elkaar krijg, omdat IE vaak wel intranet-achtige voorzieningen heeft. Ik was dus met het volgende script bezig:
Maar al bij het maken van een WScript.Shell object geeft IE de melding dat ie dat object helemaal niet aan kan maken. Heeft zeker met beveiliging te maken. Jammer, want ik wilde gewoon "explorer.exe /root,\\server\share\mapje" openen. Vervolgens dacht ik, kom, laat ik het simpel houden:
En dan nu de hamvraag: hoe moet het dan wel?
Ik heb natuurlijk al wat geprobeerd. Allereerst ging ik es kijken hoe ik het IE-only voor elkaar krijg, omdat IE vaak wel intranet-achtige voorzieningen heeft. Ik was dus met het volgende script bezig:
JavaScript:
1
2
3
4
| function run(exe, args) { var shell = new ActiveXObject("WScript.Shell"); alert(shell); } |
Maar al bij het maken van een WScript.Shell object geeft IE de melding dat ie dat object helemaal niet aan kan maken. Heeft zeker met beveiliging te maken. Jammer, want ik wilde gewoon "explorer.exe /root,\\server\share\mapje" openen. Vervolgens dacht ik, kom, laat ik het simpel houden:
HTML:
Klik je op die link, er laadt iets in, maar er wordt niets geopend. Ook geen errors. In zowel IE als Firefox.1
| <a href="file:///server/share">start</a> |
En dan nu de hamvraag: hoe moet het dan wel?
日本!🎌