[HTML4] Openen share op intranet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
We zijn hier bezig met een mooie intranet webapplicatie, en nou moet er een feature in komen waarbij de gebruiker op een link klikt en er een mapje op een share op een andere server in datzelfde intranet wordt geopend. Het is de bedoeling dat dat werkt in IE en Firefox. Safari en Opera zijn van latere zorg.

Ik heb natuurlijk al wat geprobeerd. Allereerst ging ik es kijken hoe ik het IE-only voor elkaar krijg, omdat IE vaak wel intranet-achtige voorzieningen heeft. Ik was dus met het volgende script bezig:
JavaScript:
1
2
3
4
function run(exe, args) {
   var shell = new ActiveXObject("WScript.Shell");
   alert(shell);
}

Maar al bij het maken van een WScript.Shell object geeft IE de melding dat ie dat object helemaal niet aan kan maken. Heeft zeker met beveiliging te maken. Jammer, want ik wilde gewoon "explorer.exe /root,\\server\share\mapje" openen. Vervolgens dacht ik, kom, laat ik het simpel houden:
HTML:
1
<a href="file:///server/share">start</a>
Klik je op die link, er laadt iets in, maar er wordt niets geopend. Ook geen errors. In zowel IE als Firefox.

En dan nu de hamvraag: hoe moet het dan wel? :)

日本!🎌

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

In IE werkt dit:
HTML:
1
<a href="file://server/share">start</a>

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En dit werkt in firefox en ie:

HTML:
1
2
<a href="file://///server/share/">start</a>
<a href="file:///\\server/share/">start</a>

Best vaag al die slashes... Note dat er geen venster opent zoals in IE, maar je kunt iig door de bestanden bladeren. Die laatste werkt ook in opera, die eerste niet.

[ Voor 50% gewijzigd door user109731 op 20-09-2006 10:13 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het werkt in IE, das al een mooi begin, maar in FF gebeurt er helemaal niets. Hij laat ook in de statusbalk "file://///server/e/" zien, dus firefox vernaggelt die backslashes... Opera doet ook vrij weinig...

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-09-2006 10:14 ]

日本!🎌

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm vreemd, ik krijg dezelfde weergave als bij een ftp-server bijv. ? Ik gebruik trouwens wel voor 'server' mn eigen pcnaam, misschien dat het daar mee te maken heeft...

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
code:
1
<a href="file://///server/share/">start</a>

werkt bij mij in firefox prima, ligt het soms ergens anders aan?

[ Voor 7% gewijzigd door TafkaT op 20-09-2006 10:29 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Aha, het heeft met beveiliging te maken... de error console zegt Access to 'file://///server/share/' from script denied (ook met drie slashes), wanneer ik zo'n URI in een popup probeer te openen. MSIE kan ik een doodnormaal UNC-pad geven, dus dat werkt wel.

Ohja, en daarna gooit ie een exception op:
Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE) [nsIDOMJSWindow.open]" nsresult: "0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)" location: "JS frame :: http://localhost/4xpdev/index.html :: popitup :: line 9" data: no]

[ Voor 42% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-09-2006 11:31 ]

日本!🎌

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

crisp

Devver

Pixelated

Ik vond laatst deze uitleg in de IE blogs mbt de 5 slashes :)

Intentionally left blank

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb al wat beters gevonden. Het is nu nog firefox-only, maar ik heb dus een signed script gemaakt die gebruikmaakt van XPCOM om explorer.exe te openen (wat ik dus oorspronkelijk wilde). Was nog wel ff een leercurve hoe je voor firefox een signed script maakt en hoe je aan een werkend test-certificaat komt, maar als je het eenmaal doorhebt, is het goed te doen.

Nu nog voor MSIE, waarschijnlijk met Authenticode, zodat ik hopelijk de windows scripting host kan aanspreken en dus explorer.exe op soortgelijke manier kan uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-09-2006 13:42 ]

日本!🎌

Pagina: 1