Toon posts:

InternetPlusbellen van planet te duur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen met het volgende.

Ik heb al sinds juli 2006 een Internetplusbel (advanced) abbo bij Planet internet, en ben hier niet te vreden over.
Ik heb soms last van wegvallende verbindingen, en/of als men belt gaat de telefoon gewoon niet over terwijl de beller wel een kies toon te horen krijgt.
Hierbij komt nog dat ik bij het ADSL gedeelte een max. downloadsnelheid heb van 7500 bit/s terwijl dit zou moet liggen tussen de 8000 en 120000, mijn afstand tot de telefooncentrale is 1950m.
Ik heb al vaak contact gezocht met de helpdesk van Planet, maar hier kan men mij niet verder helpen, behalve dat men mij heeft aangeboden om het pakket te downgraden.
Dit is voor mij geen optie, omdat ik de upload van 1000 bit/s absoluut niet kan missen.
Hierbij speelt nog mee dat ik het abbobedrag van 79 euro p/m vrij hoog vind.

Ik ben nu aan het overwegen om per 01-02-2007 (opzegtermijn) een andere provider te kiezen.
Ik heb zelf al veel rondgekeken naar de verschillende paketten, ik zit te twijfelen tussen een TweakDSL TweakB 16-24 of een Tiscali ADSL T20 + Telefonie abonnement.
Dit zou betekenen dat ik (79 - 54,96=) 20 euro goedkoper uit ben, en er in snelheid op vooruit ga.
Ik vraag me wel af of de snelheid van tussen de 12 en 20 bit/s wordt gehaald omdat ik met het Planet abonnement ook niet verder kwam tot 7950 bit/s.

Wie kan me helpen bij me keuze?

Verwijderd

Dat je je snelheid niet haalt is vervelend voor je, maar wat heb je zelf al gedaan om uit te sluiten dat het niet aan brakke kabels etc ligt?

Ook vind ik je topictitel niet in overeenstemming met je vraag, je klaagt, geeft aan dat je over wilt stappen naar een ander en vraagt aan ons wat jij moet nemen.....

Ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent om daar zelf, op basis van wat andere tweakers hier aan ervaringen gepost zelf een beslissing over te nemen.

Wat mij betreft is dit dus een volledig overbodig topic nu, ben niet van plan een flame hiermee te doen...

edit:
wat je opzegtermijn aangaat, je hebt in ieder geval een contract van minimaal een jaar, dus hoe je erbij komt dat je per 1-2 eraf zou kunnen is mij even een raadsel :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo, het is toch niet verboden om naar een mening van een ander te vragen?
Ik kan alleen afgaan op gegevens die mij worden voorgespiegeld door een provider.
Ik heb al vele topics doorgelezen, maar kan geen echt antwoord vinden.

Ik probeer alleen om me zo goed mogelijk te informeren voordat ik wat onderneem.
Wat betreft het opzegtermijn? Voor het InternetPlusbellen had ik een Advanced abo bij Planet die is dus per 01-07-2006 omgezet, maar het opzegtermijn blijft dan gewoon staan.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:15

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat je beter eerst tiscali 12 mbit kan nemen, gezien de afstand tot de centrale. Upgraden kan altijd nog. Daarnaast zou ik je opzegtermijn verifieren, voordat je actie onderneemt.

Verwijderd

Wat ik dus al typte, ik wil geen flamewar beginnen ;) maar er lopen ondertussen 9 topics over IPB (wat marketingtechnisch verdeeld is in KPN - Planet en Hetnet) waar soortgelijke problemen met suggesties gelardeerd zijn. Mocht de helpdesk niets voor je kunnen doen meer, dan betekent het dat het echt buiten hun macht ligt en zal je ook op iedere andere connected by kpn ADSL aansluiting hetzelfde terugkrijgen. Wat ik dus probeerde te doen is lospeuteren waar dan de beperking ligt, als je op 1950 meter van de centrale zit kan het nog een ADSL ipv ADSL2+ centrale zijn (kunnen we tegenwoordig op de IPB helpdesken redelijk rap achterhalen, daar is een nieuwe tool voor in omloop welke gelijk de max theoretische bandbreedte meet) of anders te veel weerstand in de bekabeling naar je EB (specs uit je statuspagina hier posten kan ook een hoop tips opleveren) . Gebaseerd op aannames (dus niet feiten!) denk ik dat het in jou geval een combinatie is van factoren.... Blijft nog mijn twijfel over einde van je contract, dat zal je zelf het beste weten maar als je op 1-7 over bent gegaan naar IPB, is 1-7-07 einde van je IPB contract pas. Houd er ook rekening mee dat als je over wilt naar een andere ISP je nu geen analoge lijn of ISDN meer hebt omdat je nummer zo ondertussen al uitgeporteerd zal zijn naar IPB :S

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:15:
[...]
Houd er ook rekening mee dat als je over wilt naar een andere ISP je nu geen analoge lijn of ISDN meer hebt omdat je nummer zo ondertussen al uitgeporteerd zal zijn naar IPB :S
Voor zover ik weet heb je bij Tiscali geen werkende analoge lijn of ISDN nodig. bjck weet dit denk ik wel, en anders kun je altijd nog hier [Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5 terecht. :)

Ben er zelf ook wel benieuwd naar of het wel of niet kan.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben zelf net aan het overstappen van XS4ALL 6/0.750 naar TweakDSL 4-10/1. Ik ben door KPN al gedowngrade van 8-12/1 omdat ik de 12mbit ook niet kon halen. Simpel weg omdat de centrale niet geschikt is. Ik ga van 59 euro per maand naar 39 euro. En ik zie wel wat de snelheid doet.

De terug val van 1 naar 768 up heb ik mee leren leven omdat het toch wel een x aantal euros scheelt. Voip gebruik ik alleen intern dus laat mn externe bellers gewoon inloggen op mn asterisk server zodat we toch gratis kunnen bellen ( gebruik het alleen voor mn vriendin)

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 14:38
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:52:
Voor het InternetPlusbellen had ik een Advanced abo bij Planet die is dus per 01-07-2006 omgezet, maar het opzegtermijn blijft dan gewoon staan.
Dat klopt niet. Je gaat hierbij een nieuw jaarcontract aan...
Ik wil je niet dwars zitten maar ik probeer je dus alleen te waarschuwen dat je straks niet met dubbele kosten zit.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
knorde schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:09:
[...]

Dat klopt niet. Je gaat hierbij een nieuw jaarcontract aan...
Ik wil je niet dwars zitten maar ik probeer je dus alleen te waarschuwen dat je straks niet met dubbele kosten zit.
Ik zal in iedergeval nogmaals contact opnemen met helpdesk van planet voordat ik defenitief actie onderneem, maar in iedergeval bedankt voor de waarschuwing, ik heb inderdaad geen zin om met 2 abonnementen te zitten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

1) Kon je niet van tevoren bedenken dat het te duur is?
2) 1950 meter is best een afstand, kan makkelijk zijn dat dat je snelheid omlaag haalt
3) bit/sec? Over hoeveel Mbit/sec praat je?

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

de afstand tot mijn centrale is ongeveer 1900 meter en ik haal rond de 12 Mbit met mijn 20 Mbit, het kan wel dus :)

Jsunnyreports

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

thalantis schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:44:
de afstand tot mijn centrale is ongeveer 1900 meter en ik haal rond de 12 Mbit met mijn 20 Mbit, het kan wel dus :)
Das toch ook een "verlies" van 8 Mbit? Dat bedoel ik toch ook? TS heeft max 12 Mbit zo te lezen en haalt 7.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Exorcist schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:33:
[...]

Das toch ook een "verlies" van 8 Mbit? Dat bedoel ik toch ook? TS heeft max 12 Mbit zo te lezen en haalt 7.
zo mag je dat niet zien. Als de persoon die jij quote op die afstand een verlies maakt van 8mbit op het maximale profiel, en dus 12 krijgt, zou je theoretisch zeggen dat het wel mogelijk is voor de TS om 12 te halen over de zelfde afstand.

Echter, snelheid is van veel meer afhankelijk. De kabels, de kwaliteit van de kabels, eventuele overspraak, al dan niet perfecte las, etc. Ook de kabels binnenshuis kunnen voor problemen zorgen, evenals een niet goed aangesloten IS/RA, of de kabels die niet goed op het IS/RA zitten. Een brak modem kan ook een signaalverlies betekenen.

Er zijn meer factoren dan alleen de afstand. De afstand is een prima indicator voor de max, maar meer ook niet.

TS moet probleem van de snelheid bij KPN neerleggen, desnoods meerdere malen. Als KPN het niet beter kan krijgen, dan kan ws tiscali of wie dan ook het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het zal dan inderdaad liggen aan de afstand en/of de kwaliteit van de lijn.
Maar wat als ik nou b.v. een abo neem bij TweakDSL via het BBnet, zou dat wat uitmaken?
Anders moet ik er toch maar eens over nadenken om een abbo te nemen bij @home wil ik een hogere snelheid halen.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 09:49
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:54:
Oke, het zal dan inderdaad liggen aan de afstand en/of de kwaliteit van de lijn.
Maar wat als ik nou b.v. een abo neem bij TweakDSL via het BBnet, zou dat wat uitmaken?
Anders moet ik er toch maar eens over nadenken om een abbo te nemen bij @home wil ik een hogere snelheid halen.
wie je ook neemt met adsl, ze zullen allemaal over dat zelfde koperlijntje naar de centrale het adsl signaal moeten leveren, enige wat je gewoon moet doen is zorgen dat die lijn doorgemeten blijft worden tot het probleem gevonden is of de conclusie is dat je lijn niet meer toestaat.
Pagina: 1