6800xt werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Daag,

Mijn broertje heeft een XFX 6800XT 256 MB AGP, deze kaart werkt niet zoals hij zou moeten werken. Bij Medal Of Honor Allied Assault (ja ik weet het oud spel :P) moet je bij de map V2 met zo'n kaart toch wel een FPS van rond de 200 รก 300 hebben. Dit heeft hij dus totaal niet.

Hij heeft een:
2,4 Ghz Celeron 256KB cache
512 MB RAM

Ik dacht misschien bottleneckt de processor de kaart dus heb ik hem wat overclockt tot 2,8 ghz. Ik heb ook mijn 512 MB PC3200 RAM kaartje (dus in totaal 1 GB RAM) in zijn PC gestopt, maar geen resultaat. Dus dacht ik ligt het misschien aan de cache of de voeding. Hier heb ik dus hulp bij nodig, ik weet wel wat van PC's af, kan een kaartje inbouwen etc. maar echt tweaken niet.

Wie ow wie helpt mij, ik heb hier al rond gezocht maar niet het gewenste resultaat gevonden, bvd

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 16:39
Zou het niet aan de Celeron kunnen liggen? Is niet bepaald een game-processor (nofi)

Verwijderd

daar haal je echt neit zulke hoge fps mee.
Allereerst is het handig om te vermelden op welke resolutie het spel gespeeld wordt, en hoeveel FPS je daadwerkelijk haalt?
Zo is het lastig te referreren :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 16:56

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Waarom zou je uberhaupt 200 a 300 fps willen halen als je het vanaf ca. 85Hz toch het verschil niet meer ziet?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lekker boeiend of je een fps hebt van 70 of van 300, je gaat toch niet beweren dat je verschil merkt? 8)7
En dan nog, wat verwacht je nu helemaal van een Celeron 2.4Ghz?

๐Ÿ–ฅ๏ธ | ๐ŸŽ๏ธ | ๐Ÿš™

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 18:56

Just_I

What did you just say?

Waar haal je de info vandaan om te kunnen co0ncluderen dat die videokaart wel 200-300 fps kan hebben bij die map? Daarnaast is het geen probleem als je lager zit met het aantal frames per seconde, 200-300 fps is gewoon zware overkill aan frames.
Verder had je inderdaad goed gezien dat de CPU de bottleneck is van het systeem, deze zou je dan ook het beste kunnen vervangen door een P4 model wat op het moederbord past. Als je geen geld wilt uitgeven aan het 'probleem' is overklokken de enige optie.
Zoals ruftman ook al opmerkt zijn de Celeron processoren niet echt geschikt om te gebruiken voor het gamen. Vandaar dat je dus beter op zoek kan gaan naar een P4 processor als je het geld er voor over hebt.

@ Bovenburen, dat kan wel wat vriendelijker tegenover nieuwe users ;)

Welkom op GoT overigens StanPC

[ Voor 7% gewijzigd door Just_I op 27-10-2006 00:36 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• StanPC
Just_I schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:35:
Waar haal je de info vandaan om te kunnen co0ncluderen dat die videokaart wel 200-300 fps kan hebben bij die map? Daarnaast is het geen probleem als je lager zit met het aantal frames per seconde, 200-300 fps is gewoon zware overkill aan frames.
Verder had je inderdaad goed gezien dat de CPU de bottleneck is van het systeem, deze zou je dan ook het beste kunnen vervangen door een P4 model wat op het moederbord past. Als je geen geld wilt uitgeven aan het 'probleem' is overklokken de enige optie.
Zoals ruftman ook al opmerkt zijn de Celeron processoren niet echt geschikt om te gebruiken voor het gamen. Vandaar dat je dus beter op zoek kan gaan naar een P4 processor als je het geld er voor over hebt.

@ Bovenburen, dat kan wel wat vriendelijker tegenover nieuwe users ;)

Welkom op GoT overigens StanPC
Bedankt voor die post, daar heb ik miss wel wat aan.
Ik zat zelf ook al naar een P4 voor hem te kijken met 1 MB cache of zo en 3,0 Ghz
Hij heeft btw een 400 Watt voeding van een A-merk
Overigens 200 รก 300 FPS is natuurlijk veel, maar als je dan gemiddeld een FPS van 30 haalt is dit natuurlijk ver onder de maat, en ik heb hem nu in mijn PC zitten, die 6800XT en hier haalt hij wel 200 รก 300 gemiddeld. Dus, misschien heb ik het nu wat beter uitgelegd

• A87
  • Niet online

A87

logische die celeron is net een opgevoerde 486 ik zeg je dat ding is totaal niet 'game proof' ;)

Om het even grappig uit te drukken dat een Celeron gewoon nog kilometers onder basic is.

Natuurlijk iets overdreven :P. Maar het principe is de celeron die de prestaties idd verziekt.

[ Voor 54% gewijzigd door A87 op 27-10-2006 14:15 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• StanPC
Lias schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:11:
logische die celeron is net een opgevoerde 486 ik zeg je dat ding is totaal niet 'game proof' ;)

Om het even grappig uit te drukken dat een Celeron gewoon nog kilometers onder basic is.

Natuurlijk iets overdreven :P. Maar het principe is de celeron die de prestaties idd verziekt.
Hij heeft een Asus moederbord met een 478 socket, zou ik hier dan een P4 in kunnen stoppen van Northwood want momenteel heeft hij ook northwood, dan zou ik er een 3,0 GHZ 512/1000 KB cache van maken, of zou dit problemen geven?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit zou geen probleem moeten zijn lijkt me, als hij PC3200 geheugen heeft hoef je je ook geen zorgen te maken over de hogere FSB van de processor.

๐Ÿ–ฅ๏ธ | ๐ŸŽ๏ธ | ๐Ÿš™

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18

Harrie

NederVlaming

Ik zou eerst eens kijken of het niet toch een software probleem is. Chipset drivers opnieuw installeren, videokaart drivers en dergelijke. Oke, de celeron is dan misschien geen geweldige cpu, maar moet volgens mij wel in staat zijn om met die kaart toch redelijke prestaties neer te zetten. Een fps van onder de 30 is wel erg weinig namelijk, ook voor die celeron. (Tenzij je natuurlijk je game op 1600x1200 met FSAA en dergelijke heb staan....) Ik neem aan dat je gewoon op een resolutie van 1024x768 of 1280x1024 gamed?

• StanPC
Harrie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:17:
Ik zou eerst eens kijken of het niet toch een software probleem is. Chipset drivers opnieuw installeren, videokaart drivers en dergelijke. Oke, de celeron is dan misschien geen geweldige cpu, maar moet volgens mij wel in staat zijn om met die kaart toch redelijke prestaties neer te zetten. Een fps van onder de 30 is wel erg weinig namelijk, ook voor die celeron. (Tenzij je natuurlijk je game op 1600x1200 met FSAA en dergelijke heb staan....) Ik neem aan dat je gewoon op een resolutie van 1024x768 of 1280x1024 gamed?
Yep 1024x768, en geen FSAA, want dat ondersteunt mohaa niet :P
Mjah ik zal eens drivers updaten, wie heeft er nog verdere ideeรซn?

Ehm de drivers heb ik geprobeerd, maar wat ik al dacht, het heeft geen zin.
Ik heb ook mijn videokaart de X1600Pro er in gedaan, maar ook hier hetzelfde resultaat, een FPS die niet naar behoren is, en vele framedrops. Toch de processor? de cache is natuurlijk wel heel weinig van die processor 256 KB

[ Voor 16% gewijzigd door StanPC op 27-10-2006 15:41 ]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

StanPC schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

Yep 1024x768, en geen FSAA, want dat ondersteunt mohaa niet :P
Mjah ik zal eens drivers updaten, wie heeft er nog verdere ideeรซn?

Ehm de drivers heb ik geprobeerd, maar wat ik al dacht, het heeft geen zin.
Ik heb ook mijn videokaart de X1600Pro er in gedaan, maar ook hier hetzelfde resultaat, een FPS die niet naar behoren is, en vele framedrops. Toch de processor? de cache is natuurlijk wel heel weinig van die processor 256 KB
Heb je ook de drivers van de chipset van je moederbord opnieuw geinstalleerd? Met name de AGP drivers, dit kan een helehoop uitmaken. Dit zou ook verklaren waarom de X1600Pro hetzelfde probleem heeft...

• StanPC
Harrie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:13:
[...]

Heb je ook de drivers van de chipset van je moederbord opnieuw geinstalleerd? Met name de AGP drivers, dit kan een helehoop uitmaken. Dit zou ook verklaren waarom de X1600Pro hetzelfde probleem heeft...
Ik zal dit snel proberen bedankt!
hier had ik nog niet aan gedacht
Dus jij bent vrijwel overtuigd dat het niet de processor is?

• StanPC
Nee het heeft denk ik niet geholpen helaas =(

[ Voor 74% gewijzigd door StanPC op 27-10-2006 17:59 ]

• Harrie

Harrie

NederVlaming

StanPC schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:33:
[...]

Ik zal dit snel proberen bedankt!
hier had ik nog niet aan gedacht
Dus jij bent vrijwel overtuigd dat het niet de processor is?
Nah, ik geloof nooit dat het een factor 10 kan schelen als je die proc zou vervangen... Ik speelde dat spel volgens mij nog op mijn AMD athlon XP 1800 256kB cache. Ik weet niet precies hoe de celeron zich verhoud tot die proc? Maar misschien kan je jouw processor er bij je broertje in stoppen? Of heb jij geen P4?

• StanPC
Harrie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:46:
[...]

Nah, ik geloof nooit dat het een factor 10 kan schelen als je die proc zou vervangen... Ik speelde dat spel volgens mij nog op mijn AMD athlon XP 1800 256kB cache. Ik weet niet precies hoe de celeron zich verhoud tot die proc? Maar misschien kan je jouw processor er bij je broertje in stoppen? Of heb jij geen P4?
Jawel ik heb een P4 1 MB cache, maar ik vind het wel gevaarlijk :P

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Doet het spel inGame wel goed? Want, ik weet niet hoe jij games speelt ik kijk niet de hele dag naar een menu.... Maar goed srry dat ik zo flauw deedt maar als die gewoon ingame het goed doet zou ik niet zeuren. Anders draai eens een 3DMark05 moet je even op internet kijken of de score die jij krijgt een beetje het zelfde is als andere mensen met zo'n kaart. (dan moet je wel alleen de graphische gedeelte doen niet met CPU er bij)

• StanPC
ZalmanLuci schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:31:
Doet het spel inGame wel goed? Want, ik weet niet hoe jij games speelt ik kijk niet de hele dag naar een menu.... Maar goed srry dat ik zo flauw deedt maar als die gewoon ingame het goed doet zou ik niet zeuren. Anders draai eens een 3DMark05 moet je even op internet kijken of de score die jij krijgt een beetje het zelfde is als andere mensen met zo'n kaart. (dan moet je wel alleen de graphische gedeelte doen niet met CPU er bij)
Ik zal 3d mark wel eens doen dan, maar het heeft niks geholpen tot nu toe, de updates van drivers. Ik denk dat het toch de processor is want. Als hij in zijn eentje in een server zit dan is zijn fps rond de 100/130, al veel beter, maar zodra er andere spelers bijkomen zakt het naar 30, 20, of zelfs 10. Ik denk dus dat de processor het niet trekt.

[ Voor 12% gewijzigd door StanPC op 28-10-2006 11:05 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
StanPC schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:00:
[...]

Ik zal 3d mark wel eens doen dan, maar het heeft niks geholpen tot nu toe, de updates van drivers. Ik denk dat het toch de processor is want. Als hij in zijn eentje in een server zit dan is zijn fps rond de 100/130, al veel beter, maar zodra er andere spelers bijkomen zakt het naar 30, 20, of zelfs 10. Ik denk dus dat de processor het niet trekt.
Kijk eens in de bios ofdat je agp poort wel op 8x staat? Misschien staat hij op 1x ofzo en heb je daardoor zeer slechte fps omdat de kaarten niet kunnen presteren wat ze zouden moeten presteren.

• StanPC
Tjah daar heb ik al naar gekeken Renegade, hij stond op automatisch, en ik heb hem nu op AGP 8x gezet.

• StanPC
Ik heb net 3dmark gedaan. En hij haalt een score van 4600, terwijl je met een P4 een score van 6700 kunt halen. Zegt genoeg of niet?

• StanPC
Het is opgelost, we hebben mijn processor ff in zijn PC gestopt en probleem verholpen.
Bedankt allemaal voor de tips, het topic mag nu gesloten worden

Dank jullie =)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.