Nieuwsbericht met veel reacties: prev/next links

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hallo frontpage-people,

Hulde voor de frontpage, maar er is altijd een ding dat mij irriteert. Als een nieuwsbericht veel reacties heeft, en deze dus over meerdere pagina's verspreid staan, moet je via een dropdown-box naar de volgende or vorige pagina. Ik wil verder niemand voor het hoofd stoten, maar dat doet nogal Web1.0 aan ( ;) ). Om dit te verbeteren heb ik de volgende voorstellen:

1-Gewoon 2 tekstlinks onder of naast elkaar ("reacties vanaf huidige thread", "reacties vanaf volgende thread"). Dat is 1 regeltje extra tekst dus, maar je hebt gelijk alletwee de opties onder ogen (i.p.v. 1) en het scheelt je 1 klik :)
2-Gewoon alle reacties op 1 pagina weergeven. Ik weet niet wat de reden is om de reacties in meerdere pagina's in te delen, maar als het om bandbreedtebesparing gaat: het is inmiddels 2006 dus niemand zal wakkerliggen van 10kb extra HTML. Als het gaat om extra advertentieinkomsten (meer pagina's=meer impressie's=meer inkomsten)-->zie oplossing 1.

Hopelijk doen jullie hier iets mee. En zoniet, zouden jullie dan hier neer willen zetten waarom niet? In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik verwacht dat dit zal worden meegenomen bij het ontwerpen van een nieuwe frontpage :) . Aangezien ons aller Femme daar al mee bezig is - releasedatum nog onbekend - zal dit wel worden aangepast een keer.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Enkele dagen geleden werd door iemand anders in [Feat] Bladeren op T.net een dergelijk idee geopperd. * Femme heeft daar als volgt op gereageerd:
Femme schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:42:
Die bladersystemathiek waar jij op doelt wordt alleen in de reacties gebruikt omdat daar ooit een bepaalde technische reden voor was (de volgorde van de reacties is door niveau's en vertakkingen niet makkelijk uit de database opvraagbaar). Nu wordt die volgorde al client side uit alle data van de reacties bepaald zodat het ook nauwelijks meer invloed op de prestaties heeft om een net paginaoverzichtje te maken. Het is dat binnenkort maar eens gedaan moet worden.
Er wordt zeker iets mee gedaan, maar gezien dat andere zaken een veel hogere prioriteit hebben en het huidige systeem goed werkt, heb ik het vermoeden dat daar in een volgend, nieuw design mee rekening wordt gehouden.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reacties. Had die frontpagevoorkeuren nooit eerder gezien; heb het maximale aantal reacties op 1 pagina maar op 999 gezet :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Dit irriteerd mij idd ook een beetje, mooi dat er iets aan gedaan wordt!

Voorstel: Doe het gewoon hetzelfde als hier op het forum, das het makkelijkst. Gewoon linkjes met getallen naar de verschillende pagina's en eventueel nog vorige pagine/volgende pagina kloppen. Bij de linkjes met de getallen moet de huidige pagina dan natuurlijk vet gedrukt en rood (en natuurlijk niet aanklikbaar) worden weergegeven, om te kunnen zien op welke pagina je zit.

(p.s. met moet bedoel ik niet moeten in de zin van "jij moet" maar in de zin van "dat is beter/handiger", sorry, ik weet zo gauw niet hoe ik het beter kan omschrijven.)

Everybody lies

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-02 15:01
Ik zou graag eens wat meer kleur zien, het is veelstens te grijs :P . Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel op aan te merken :) .
Pagina: 1