Veranderen van de Drive-Letter van de systeempartie .. Hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 4.916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112330

Topicstarter
Hello,

Ik heb juist een installatie van windows gedaan en naar microsoft enzo gebeld om hem te activeren, totdat ik gezien heb dat hij windows heeft geïnstalleerd op de letter H :s Dit komt doordat er zo'n device inzit voor meerdere Flashmemories enzo .. Dus heeft gij aan één van die mini-drivekes de letter C gegeven waardoor windows de letter H nam voor zijnen XP.

De vraag is of het mogelijk is om de drive-letter te veranderen van de systeempartitie waar windows opstaat .. van H naar C .. We hebben ondertussen die card-reader-device uitgeschakeld om problemen te vermijden... Eventueel met bepaalde programma's ???

mvg,
Frederic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

met partition magic zou dit moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Windows Clients - FAQ -> Hoe verander ik driveletters?

Daar zou het moeten staan. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 25-10-2006 11:47 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 151099 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:45:
met partition magic zou dit moeten kunnen
Wij hebben partition magic 8 al ingestoken .. Hoe moet het verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, daar staat het om gewone drives te veranderen, maar niet de systeempartitie waar windwos opstaat, want je krijgt een error als je wil veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het stukje dat daar in de FAQ staat werkt alleen voor niet systeem partities.

Je zou idd met Partition Magic kunnen proberen, maar dat kan goed misgaan. Als je het echt zwaar irritant vind kun je altijd windows nog herinstalleren, maar persoonlijk zou ik me er niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 15:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Bij mijn weten kan dit dus niet, tenminste, niet zonder windows opnieuw te installeren :)

Het probleem zit hem namelijk is het feit dat de bootloader er al vanuit gaat dat hij op H: moet wezen, en vanaf daar alles van windows er vanuit gaat dat op H: de benodigde bestanden staan. Ongetwijfled kun je door alles stap voor stap na te lopen en de loader en de registry overal aan te passen de boel wel ooit in orde krijgen, maar ik denk dat een herinstall beter en zeker sneller is.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kun je het niet veranderen bij configuratiescherm, computerbeheer, opslag, schijfbeheer. rechtermuisklik op de drive en dan stationletter en paden wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:49:
[...]

Het stukje dat daar in de FAQ staat werkt alleen voor niet systeem partities.

Je zou idd met Partition Magic kunnen proberen, maar dat kan goed misgaan. Als je het echt zwaar irritant vind kun je altijd windows nog herinstalleren, maar persoonlijk zou ik me er niet druk om maken.
Ikzelf maak er mij totaal ni druk om ... Het feit is gewoon dat het een pc is voor een klant en dan wil je het super proper doen .. Ik zit hier op stage en die kerel heeft in het begin vergeten die card-reader-device uit te schakelen .. En nu zitten we in de shit ... En ook het feit dat we naar microsoft moeten bellen voor activatie van zijn windows xp ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:51:
Kun je het niet veranderen bij configuratiescherm, computerbeheer, opslag, schijfbeheer. rechtermuisklik op de drive en dan stationletter en paden wijzigen?
Niet van de partities waar windows werd op geinstalleerd ... Voor andere drives is er geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Anoniem: 112330 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:53:
[...]

Niet van de partities waar windows werd op geinstalleerd ... Voor andere drives is er geen probleem :)
idd, probeer dus met PM.

zoals met alle acties die je met PM verricht: Zorg voor een goede back-up.

verder kan je zeer eenvoudig de optie vinden om drive letters te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan het moeilijk doen en driveletter veranderen en misschien moet je boot.ini aanpassen

maar ik zou gewoon nieuwe install doen van een 20minuutjes. Kost je veel minder tijd, zeker als je niet zeker weet wat je doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 25-10-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 151099 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

idd, probeer dus met PM.

zoals met alle acties die je met PM verricht: Zorg voor een goede back-up.

verder kan je zeer eenvoudig de optie vinden om drive letters te wijzigen.
Bon :) Herinstallatie vereist, we hebben staan prutsen in de registry (volgens microsoft website) en windows start niet meer ... lol :) Ik vind da zo klote dat ze geen optie hebben gezet waarmee je simpel weg de drive-letter kan veranderen van systeempartitie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kurios schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:01:
Je kan het moeilijk doen en driveletter veranderen en misschien moet je boot.ini aanpassen

maar ik zou gewoon nieuwe install doen van een 20minuutjes. Kost je veel minder tijd, zeker als je niet zeker weet wat je doet.
We wilden het eerst anders proberen, zo weten we dat voor de toekomst, maar blijkbaar krijg je niet anders dan problemen ... Ik zal dan maar terug bellen naar microsoft .. Probleem is dat ik in frankrijk zit en dat super irritant is .. Ik versta die maar half en vice versa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PM 8+ kan het dus zeker wel

wat alleen PM aangeeft is dat het problemen kan opleveren met verwijzingen voor programma's en register links (c:\program files etc)
je kan PM dan automatisch alles laten herverwijzen, maar goed een herinstallatie is natuurlijk 100% veilig

maar PM kan het dus zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:10:
PM 8+ kan het dus zeker wel

wat alleen PM aangeeft is dat het problemen kan opleveren met verwijzingen voor programma's en register links (c:\program files etc)
je kan PM dan automatisch alles laten herverwijzen, maar goed een herinstallatie is natuurlijk 100% veilig

maar PM kan het dus zeker wel
kan wel kloppen maar die is ook niet gratis he...

Iedereen hier heeft m natuurlijk wel gekocht, maar misschien heeft TS deze niet in zijn bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Aangezien je toch pas hebt geformateerd zou ik het volgende doen.

Boot minimaal, dus alleen de HDD waarop je je Windows wilt, & een CD/DVD-rom drive.

Koppel dus ook je flashmemory'bay' af.

En herinstalleer.

Dan staat je XP op de C

Minste problemen!

Succes ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 15:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Kurios schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

Iedereen hier heeft m natuurlijk wel gekocht, maar misschien heeft TS deze niet in zijn bezit?
om even een stukje uit de TS te halen:
Anoniem: 112330 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:45:
[...]

Eventueel met bepaalde programma's ???

mvg,
Frederic
Dus je reactie is niet helemaal begrijpelijk.. maar goed, ik blijf bij mijn standpunt dat je het uberhaupt niet moet willen aangezien je echt vroeger of later alleen maar problemen ermee krijgt. Ik spreek uit ervaring en heb ook uren zitten klooien maar nooit een werkende versie terug gekregen.. dus een herinstall is veruit het beste zeker aangezien het voor een klant is.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hufkes schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:17:
[...]

om even een stukje uit de TS te halen:

[...]

Dus je reactie is niet helemaal begrijpelijk.. maar goed, ik blijf bij mijn standpunt dat je het uberhaupt niet moet willen aangezien je echt vroeger of later alleen maar problemen ermee krijgt. Ik spreek uit ervaring en heb ook uren zitten klooien maar nooit een werkende versie terug gekregen.. dus een herinstall is veruit het beste zeker aangezien het voor een klant is.
Met die bepaalde programma's wou ik zeggen "freeware" :) We zijn ondertussen windows aan het herinstalleren, want dit gaat waarschijnlijk problemen geven voor de toekomst ...

We hebben idd de card-reader-device uitgeschakeld, zodat die ons geen problemen meer kan geven ;)

Thx voor jullie reacties allemaal, en hopelijk dat ie het nu wel goed doet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kurios schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

Anoniem: 112330 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:47:
[...]

Wij hebben partition magic 8 al ingestoken .. Hoe moet het verder ?
Betaald weet ik niet, maar in het bezit wel... Ik heb het 1 keer gedaan en toen is het goed gegaan... Ik heb voor het gemak wel een Ghost image op voorhand gemaakt, just to be sure.

Ik begrijp dat TS inmiddels aan een herinstall is begonnen (zal inmiddels wel afgerond zijn). Ik vraag me dan af: als een herinstall toch geen probleem was, waarom even niet PM8 proberen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47
Eeuhm, misschien omdat hij al iets anders in de registry geprobeerd had en windows daarna helemaal niet meer opstartte?
Anoniem: 112330 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:04:
Herinstallatie vereist, we hebben staan prutsen in de registry (volgens microsoft website) en windows start niet meer ... lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Lang leve backups \o/ ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1