Ik wil een HTPC in m'n huiskamer. Omdat deze pc toch heel veel aan zal staan wil ik hem tevens gebruiken om te downloaden.
Omdat hij heel veel aan zal staan wil ik een zeer zuinige pc.
Omdat hij in de huiskamer komt te staan wil ik een stille pc.
Dat gaat opzich goed samen, want zuinige pc's maken minder warmte en kunnen vaak (vrijwel) passief gekoeld worden.
Ik ben aan het zoeken geweest en ontdekte dat ook VIA processoren maakt. Deze schijnen extreem zuinig te zijn waardoor je een compleet passief gekoeld systeem kan maken.
De VIA moederbord/processor combinatie die ik hier bedoel is de EPIA EN12000E
Silentpcreview heeft hiervan een review.
Op got kon ik slechts één draadje hierover vinden, maar die gaat over een laptop.
In de review van silentpcreview komt naar voren dat hij hapert bij de volgende codecs: MP4 / x264, WMV / Windows Media 10 - 720P, WMV / Windows Media 10 - 1080P
Haperende codecs zijn natuurlijk niet zo handig bij een HTPC. Maar de energiezuinigheid en stilheid spreekt mij zeer sterk aan.
Omdat ik niet direct wil afhaken na het lezen van één review wil ik u allen vragen:
"Wie heeft er ervaring met een HTPC gebaseerd op de VIA EPIA EN12000E?"
Omdat hij heel veel aan zal staan wil ik een zeer zuinige pc.
Omdat hij in de huiskamer komt te staan wil ik een stille pc.
Dat gaat opzich goed samen, want zuinige pc's maken minder warmte en kunnen vaak (vrijwel) passief gekoeld worden.
Ik ben aan het zoeken geweest en ontdekte dat ook VIA processoren maakt. Deze schijnen extreem zuinig te zijn waardoor je een compleet passief gekoeld systeem kan maken.
De VIA moederbord/processor combinatie die ik hier bedoel is de EPIA EN12000E
Silentpcreview heeft hiervan een review.
Op got kon ik slechts één draadje hierover vinden, maar die gaat over een laptop.
In de review van silentpcreview komt naar voren dat hij hapert bij de volgende codecs: MP4 / x264, WMV / Windows Media 10 - 720P, WMV / Windows Media 10 - 1080P
Haperende codecs zijn natuurlijk niet zo handig bij een HTPC. Maar de energiezuinigheid en stilheid spreekt mij zeer sterk aan.
Omdat ik niet direct wil afhaken na het lezen van één review wil ik u allen vragen:
"Wie heeft er ervaring met een HTPC gebaseerd op de VIA EPIA EN12000E?"