VIA C7-M Processor

Pagina: 1
Acties:

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48
Ik heb vandaag zitten kijken voor een laptop. en kwam er 1 tegen met een VIA C7-M processor
nu ben ik aardig op te hoogte met Intel en AMD processoren maar deze kende ik niet. Mijn vraag aan jullie is of jullie deze wel kennen of ervarig mee hebben. Het betreft hier de C&-M 2.0 Ghz.

Via de search kan ik eigenlijk niks vinden. en via google kan ik wel dingen vinden over deze processor. mara heb eigenlijk geen idee waarmee ik het kan vergelijken qua prestaties en stroomverbruik.

ik hoop dat ik hier wat reacties op krijg. alvats bedankt

edit: zie net dat ik in de posttitel C&-M staan ipv C7-M. Misschien dat een Moderator dat zou kunnen veranderen

[ Voor 12% gewijzigd door michelkoenders op 02-02-2006 19:52 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
een via c7-m processor is een vrij degelijke x86 processor die zo goed als niks verbruikt , het is zelfs zo (zo advertiseren die gastjes van via het toch ) dat als je kijkt naar performance per watt ,dat de via met kop en schouders er bovenuit steekt

maar; wil je zware dingen gaan doen op dit systeem vergeet et maar , wil je internetten , downloaden , filmpje kijken , of zoiets dergelijks dan zal het heel goed gaan , wil je gaan videobewerken ofzo , denk ik dat het al iets moeilijker wordt , maar zijn er geen benchmarks van deze processor ?

zou je ook niet de rest van de specs in de startpost kunnen zetten ? want alleen een processor doet namelijk niks .... , en niet alleen een linkje , maar echt de specs in de startpost , want het gaat hier om een volledige laptop neem ik aan ?

[ Voor 20% gewijzigd door successor op 02-02-2006 21:58 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• michelkoenders
successor schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:57:
een via c7-m processor is een vrij degelijke x86 processor die zo goed als niks verbruikt , het is zelfs zo (zo advertiseren die gastjes van via het toch ) dat als je kijkt naar performance per watt ,dat de via met kop en schouders er bovenuit steekt

maar; wil je zware dingen gaan doen op dit systeem vergeet et maar , wil je internetten , downloaden , filmpje kijken , of zoiets dergelijks dan zal het heel goed gaan , wil je gaan videobewerken ofzo , denk ik dat het al iets moeilijker wordt , maar zijn er geen benchmarks van deze processor ?

zou je ook niet de rest van de specs in de startpost kunnen zetten ? want alleen een processor doet namelijk niks .... , en niet alleen een linkje , maar echt de specs in de startpost , want het gaat hier om een volledige laptop neem ik aan ?
alvast bedankt voor je reactie het gaat hier om de promedion GS560 zie www.promedion.nl

het is voor een beetje schoolwerk bedoeld internetten Words en dat soor ongein. dus geen videobewerkingen of spellen. ik heb zelf geen benchmarks kunnen vinden :'(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier een vertaling van een Chinese review (enige fatsoenlijke tot nu toe online):

http://www.epiacenter.com...e=News&file=print&sid=704

Let op dat degene die bovenstaande samenvatting schreef toeters noch blazen schijnt te weten van methodologie, zijn verwijten zij op appels en peren gebaseerd :/

Hij verwijt de C7-M 7.5W energieverbruik tov 5-7W bij de Pentium-M ULV - alleen gaat het hier om Thermal Design Power in 'Performance Mode', terwijl in Battert Mode de C7-M slechts 2W verbruikt, wat wel degelijk veel lager is dan de Pentium.

Maareh, conclusie moet zijn dat wat je vraagt (die vergelijking) nergens goed gedaan is - typisch probleem dat de serieuze review sites alleen in high-end geinteresseerd zijn :'(

Iig zijn Via chips tot nu toe redelijk geweest qua ALU (algemeen rekenwerk), maar waardeloos qua FPU (games, zware numbercrunching/renderen). Het is een goedkope optie met als voordeel voor laptops dat het zeer minimaal stroom verbruikt, prima geschikt voor de doeleinden die je noemt.

Oh ja, titel aangepast :P - TS, je hebt zelfde tikfout in je ts gemaakt, pas die even zelf aan :o

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 03-02-2006 01:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:59

Theo

moederbord

de accu gaat wel erg kort mee vind ik voor een via processor.
Met de GS560 kunt u tot 3 uur werken op een 6 cells 4000mAH batterij.
een beetje centrino laptop haalt dit ook makkelijk.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

dion_b schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:35:
Maareh, conclusie moet zijn dat wat je vraagt (die vergelijking) nergens goed gedaan is - typisch probleem dat de serieuze review sites alleen in high-end geinteresseerd zijn :'(
Doet de site waar dit forum bij schijnt te horen niet ook af en toe aan reviews, en is het wellicht mogelijk een verzoekje in te dienen? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

theodouma schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 11:43:
de accu gaat wel erg kort mee vind ik voor een via processor.

[...]

een beetje centrino laptop haalt dit ook makkelijk.
Andere marktsegment. Dit is een low-budget laptop met waarschijnlijk een goedkoop accutje. Een beetje centrino laptop heeft ook een betere accu.

Zoals ik al meldde, vergelijk geen appels met peren :z

Oslik blyat! Oslik!

• michelkoenders
ik heb deze Laptop nu voor een weekje hierstaan om een beetje testen en uitproberen. dus als iemand vragen heeft wil ik deze graag beantwoorden.
Pagina: 1