Toon posts:

Ondersteunt de Pentium4 511 HyperThreading?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He ik heb een vraag,

iemand vertelde mij dat je met een P4 2,8ghz en hoger hyperthreading kon inschakelen. Het is bij mij niet ingeschakeld, dus ben ik gaan zoeken of het mogelijk was. Op de intelsite heb ik een een programmaatje gedownload (iets van processor id utility ofzo) wat aangeeft dat het niet mogelijk is, echter als ik op de site van intel ga zoeken naar mijn processor met mijn ID (p4 2,80 ghz 511) komt er een een hele lijst tevoorschijn met processoren waar HTT wel mogelijk is. Die van mij staat er ook tussen, er staat alleen ATX form factor achter.
(http://www.intel.com/buy/...rocessor/pentium-4-ht.htm)
Mij is ook verteld dat ik dit mogelijk aan en uit kan zetten in mijn BIOS, ik heb er even in gekeken maar vond niet wat leek op HT, HTT, HyperThreading, etc. Het kan zijn dat ik verkeerd heb gezocht of erover een heb gekeken.

Dus mijn vraag is, of het nu wel of niet mogelijk is en waar ik precies in mijn BIOS moet zoeken..

mvg

Jeroen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er staat een handig stukje over HyperThreading in de FAQ: klik Misschien heb je daar wat aan :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke Pentium 4 heb je precies? De versies met 533MHz FSB hebben iig geen HTT, de meesten met 800MHz FSB wel. Als jij dus een oudere processor hebt heb je er 1 zonder HTT. Exacte gegevens over alle mogelijke 2.8GHz P4's vind je op de site van BalusC.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik deze
http://balusc.xs4all.nl/s...puname=Intel+Pentium4+511
ik weet het niet zeker, dan moet ik thuis even kijken.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je zal de P4 511 bedoelen in dit lijstje, want via jouw linkje ga je naar de chipsets toe. :) De P4 511 heeft trouwens geen hyperthreading.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
HTT is heel wat anders dan hyperthreading, das voor Athlon 64 processors ;). Je zou gewoon eens in je BIOS kunnen kijken of je ergens HyperThreading ziet staan, dan weet je het gauw genoeg :).

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik had het enigsinds wel verwacht omdat dat id utility programma van intel ook zei dat het niet mogenlijk was. iig bedankt

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

leonpwner1 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:28:
HTT is heel wat anders dan hyperthreading, das voor Athlon 64 processors ;). Je zou gewoon eens in je BIOS kunnen kijken of je ergens HyperThreading ziet staan, dan weet je het gauw genoeg :).
HyperThreading Technology

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verduidelijkt. Enkel en al "HTT" in de titel is zoo nietszeggend :X ;)

Over Intel's HTT vs AMD's HTT: sja, dat was gewoon een marketingtruuk van AMD (Intel was eerder met "HTT"). De HTT is als zijnde afkorting niet officieel geregistreerd (afkortingen mogen vziw niet als geregistreerd worden). Het is gewoon kijken naar de context; over welke CPU praten we? Anders kun je het "Intel HTT" of "AMD HTT" noemen of gewoon voluit, HyperThreading resp. HyperTransport :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-10-2006 14:18 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Intel is er zelf niet al te duidelijk over, hier stellen ze dat de 511 geen Hyper-Threading ondersteunt (zie asteriks onderaan tabel) en hier weer wel (zie Note nummer 13). Maar als ik binnen deze sSpecfinder filter op HT Technology valt de 511 weer buiten de boot. Dus ik zou er maar vanuit gaan dat hij geen HT ondersteunt, mij staat nml. ook bij dat dit niet gold voor de FSB533 P4's (behalve de eerste 3.06 variant).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze P4's @ 533 ondersteunen wel HT. Die zijn dan wel weer wat nieuwer dan de legendarische 3,06 ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Ik ben onderhand al lang het zicht kwijt geraakt met al die verschillende en niets zeggende Pentium 4 aanduidingen :X Op een gegeven moment gaan de verschillen ook echt nergens meer over, gelukkig wordt die hele P4 ellende uitgefasseerd door de Core 2 Duo :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Troost je, ik heb ook geen overzicht in het blote hoofd zitten ;)
Gelukkig bestaat er zoiets als mijn site :P
Pagina: 1