Vervanging backup media (tape)

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:15
Sinds maart 2005 heb ik een server draaien met een Dell Powervault 110T LTO1 100GB tapeunit.
Ik maak elke werkdag een full backup op een LTO1 100GB tape.
Ik gebruik op dit moment 5 tapes en wil deze tegen maart 2007 preventief gaan vervangen. Tegen die tijd heeft elke tape ongeveer 110 backups gehad.

Nu vroeg ik me af hoe jullie met het preventief vervangen van tapes omgaan? Vervangen jullie een tape elk jaar of na een x aantal mounts / TB.

Daarnaast heb ik net even rondgekeken en kon nergens meer 100GB LTO1 tapes vinden op de bekende webwinkels? Het lijkt me sterk dat deze er niet meer zijn? Waar halen jullie ze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:01
Bij ons worden de tapes na 1 jaar vervangen. Dus ieder jaar bestellen wij nieuwe tapes.
Alle oude maandbackup tapes worden in de kluis gelegd en dan 5 jaar bewaard.

Als je geen tapes op internet kunt vinden, probeer ze dan eens bij de lokale computerboer. Wellicht dat hij er via het distrubutiekanaal nog aan kan komen.
Zijn ze ook bij Dell zelf niet meer te verkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Ik heb het nog niet bij Dell nagevraagd. Mijn eerste indruk was dat ik ze nergens meer kon vinden. Ik denk dat ik gewoon beter moet zoeken. Het lijkt toch sterk dat ze niet meer verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

DJ-B schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:24:
Ik heb het nog niet bij Dell nagevraagd. Mijn eerste indruk was dat ik ze nergens meer kon vinden. Ik denk dat ik gewoon beter moet zoeken. Het lijkt toch sterk dat ze niet meer verkrijgbaar zijn.
Dat denk ik ook. Ga bijvoorbeeld maar eens naar www.inmac.nl en zoek maar eens op "lto1". Meteen prijs. (Dit zijn toch gewoon Ultrium-1 tapes?)

Wij vervangen de tapes voor dagelijkse backups ook jaarlijks overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-10-2006 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DJ-B schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:46:Daarnaast heb ik net even rondgekeken en kon nergens meer 100GB LTO1 tapes vinden op de bekende webwinkels? Het lijkt me sterk dat deze er niet meer zijn? Waar halen jullie ze vandaan?
Here you go! :)
Daar hebben wij een HP232 + 5 extra tapes besteld namelijk een tijdje terug.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
Nou, dus gewoon bij de verkeerde winkel gekeken. Thanks!
Ik zie ook dat de meeste bedrijven elk jaar de dagelijkse tapes vervangen. Interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Ik neem aan wat onder 'dagelijkse tapes' zijn 5 tapes voor maandag-vrijdag, elk week.

We hebben op het werk:
10 daily tapes, voor maandag-vrijdag, even en oneven weken, full active & system files.
1 maandelijkse tape, voor eind van de maand, stilstaande/ afgeronde files.

Na hoeveel jaar(en) denken jullie dat ik de tapes moet vervangen?

info: het gaat om Ultrium LTO3 drive met 800 GB tapes.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 21:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Meestal wordt er een aantal mounts opgegeven per tape waarna de tape vervangen zou moeten worden. 100x mounten en daarna vervangen is vrij normaal.

* Equator komt overigens vaak zat tegen dat een tape pas vervangen wordt wanneer hij CRC error's gaat geven :X

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1