Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In huis bewegingsmelder voor verlichting (schakelaar model)

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik ben op zoek naar een in huis bewegingsmelder voor men verlichting op de gang & trap. Bij voorkeur ééntje die ik op de plaats van de huidige schakerlaars kan steken (je weet wel, in zo'n potje in de muur).

Heb er gevonden:

NIKO
Artikelnummer: 12-872
Omschrijving basis: Niko bewegingsmelder 110° 300W
Suppl. omschrijving: Inbouwsokkel klauwmontage

Het nadeel is de prijs, namelijk 77 euro excl btw. Kent iemand een goedkoper merk, of weet iemand een alternatief?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kijk hier eens in : hoe 3 sets leds met 2 infraroodschakelaars schakelen ?

hier wordt ook een merk/model genoemd.

Verwijderd

ik zal morgen ff op mijn werk kijken naar merken, maar volgens mij is dat toch wel een prijs die ik vaker heb gezien voor dat spul.

Je kan het ook anders bekijken...... hoeveel denk je ermee te besparen?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:56:
ik zal morgen ff op mijn werk kijken naar merken, maar volgens mij is dat toch wel een prijs die ik vaker heb gezien voor dat spul.

Waarom zou je wat ermee besparen? als je de lamp niet meer nodig hebt, zet je toch gewoon de schakelaar om? In sommige gevallen misschien eerder dan een bewegingssensor.. die hebben meestal enige vertraging voordat ze bijv je verlichting uitschakelen.

• poing
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:56:

Alvast bedankt!

Het licht brand teveel, maar gaat teveel aan/uit om een spaarlamp te plaatsen. Heb geprobeerd van 2 45w lampjes te gebruiken, maar dat is te donker.

Zo'n detector kost op zich niet zoveel (14eur), maar dan moet ik hem op hoogte zetten om iet wat "mooi/verborgen" te zitten en dan moet ik slijpen/schilderen ...

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

NIKO is volgens mij best wel een aardig merk. De prijs valt naar mijn mening wel mee. Je ziet vaak prijzen die rond de 90 Euro liggen. Mischien kan je er wel een vinden van de de 50 a 60 euro maar dat is vaak B-merk spul dat je eigenlijk niet wil hebbben.

[LTS][MTS][HTS]

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-11 18:16

dfr0st

Geel is mooier

hoeveel stroom gebruikt die sensor? Als het je dan toch voor de stroom gaat

-

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Wat dacht je trouwen van deze bewegingsmelder ??

Hier eentje gevonden van 40 Euro KLIK

Of het wat is weet ik niet maar ze zijn iig goedkoper.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

link werkt niet, heb je een artikelnummer? dan kunnen we die zelf even inkloppen bij conrad.

Overigens, het is wel zo dat voor de meeste bewegingsmelders je een 230V + N moet hebben, en de schakeldraad naar je lamp. Dus met 230 en een schakeldraad (1 van de 230 en de andere naar de lamp) redt je het niet.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:19:
link werkt niet, heb je een artikelnummer? dan kunnen we die zelf even inkloppen bij conrad.

Overigens, het is wel zo dat voor de meeste bewegingsmelders je een 230V + N moet hebben, en de schakeldraad naar je lamp. Dus met 230 en een schakeldraad (1 van de 230 en de andere naar de lamp) redt je het niet.
www.conrad.nl > Snel een product zoeken: "Bewegingsmelder " > kies maar :+

Ik vond zelf deze wel aardig...

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/6000_6999/6100/6110/6114/611492_LB_00_FB.EPS.jpg
Reikwijdte 8 m
Schakelt tot 400 W resp. 1300 W
195°
Hij vervangt iedere in- en uitschakelaar, wisselschakelaar of toetsschakeling. De schemerschakelaar, reikwijdte en tijd kunnen traploos worden ingesteld. Incl. schuifschakelaar voor automatische uitschakeling bij permanente verlichting.
Technische spec.:

Type Light Boy Triax:
230 V
Reikwijdte ± 8 m
Detectiehoek 195°
Tijdsinstelling ± 5 s tot 15 min.
Schemerschakelaar ± 2 - 1000 lux
Schakelvermogen (gloeilamp 40 - 400 W, laagspanningshalogeenlamp, TL- en spaarlamp 40 - 120 VA)
Afm. (lxbxh) ± 83 x 38 x 83 mm.

Type Light Boy relais:
Zie type Triax, echter schakelvermogen (gloeilampen 0 - 1300 W, laagspannings halogeenlamp tot 300 W, spaarlampen tot 300 W) TÜV/GS getest.

[ Voor 46% gewijzigd door Emiel1984 op 23-10-2006 22:29 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
Zelf heb ik ook naar oplossingen aan het zien geweest, en dan valt het vooral op dat het veel geld gaat kosten als je er een paar nodig hebt.

Maarrrr, Ik heb er van bij Conrad, en die kosten maar rond de 15 euro.

--------------------------------------
check ff op www.conrad.nl
ordernummer
626244 - 89
--------------------------------------

Werkt perfect.

Heb er 1 in de inkomhal, en deze zou ik echt niet meer kunnen missen, vooral als je daar met je boodschappen staat.

Ook heb ik de kruischakeling in de gang vervangen door 2 van deze schakelaars.
Het voordeel is dat je niets moet veranderen omdat het 2 draads electronische schakelaars zijn, maw gewoon ipv de schakelaar installeren en gaan.
Er staat een knopje op om continu door te schakelen en een klein regel potmetertje voor de tijd te regelen.

Ik heb er nu 1 defect gehad, maar dit komt door een halogeenlampje op 220V dat kort stond -> zelfs 16 Amp zekering erdoor.
Nu de 'schakelaar' opengehaald en de Triac is gesneuveld. Voordeel is dat dit een BTA06-600 is maw een standaard Triac van rond de 2euro.

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Ik heb in mijn gang er een hangen van de Gamma. Ik dacht iets van 14 euro oid. Hij is dan wel niet heel erg mooi opgehangen en hangt vlak naast de lamp aan het plafond, maar met iets meer zin kun je daar vast iets meer mee doen. Je kunt hem ook instellen dat als er al omgevingslicht is dat die niet aan gaat, dus overdag als je wel licht hebt via een raam oid, zelf in te stellen op hoeveel licht er minimaal moet zijn. Ook kun je hem zo aansluiten dat je de lamp ook nog gewoon met de schakelaar aan kan gaan (soort van override zeg maar).
Dat hoeft dus geen €77 te kosten. Ze hadden me nog een duurdere aan willen smeren maar die van mij houdt het al een aantal jaar uit dat is dus nergens voor nodig.

Lekker belangrijk

Verwijderd

verdere merken die ik heb gevonden op mijn werk, helaas geen tijd gehad om naar typen en prijzen te kijken:
- merten
- busch-jaeger
- jung

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Die merken zijn A-kwaliteit. :P
En daar betaal je dan ook naar. ;(
Bij Conrad zijn een stel goede, voor lage prijs. 8)
De gemiddelde bouwmarkt is niet slecht en veel goedkoper. :+

Guus Assmann

• poing
  • Niet online
Bedankt voor de ideën!

Ik ga alvast in de gamma, euroshop,... eens kijken en anders bestel ik ze bij conrad. Het betreft toch enkele stuks & dan had ik me blauw betaald aan niko.

Wie weet gooi ik er eentje open en probeer hem zelf op een niko plaatje te monteren, we zullen wel zien.
Pagina: 1