Sitecom Router -> Virtual Servers onbereikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ja hallo,

Beetje mijn vorige topic sluiten... (Eigen FTP server... Hoe moet dat???)
Dat vind ik echt niet kunnen he!

Natuurlijk besef ik me dat er veel onzin wordt geplaatst en er misbruik gemaakt wordt, maar dit was gewoon echt een serieus topic, waar iedereen wat aan zou hebben.
En daar komt nog bij dat ik nog niet klaar was met m'n verhaal.

Maargoed... een nieuwe topic is ook wel op z'n plaats, want het probleem is nu verschoven van FTP-server programma naar Router probleem.

Ik heb dus op aanraden van mijn grote vriend de topicsluiter het grote poortmapping verhaal goed doorgelezen en hierdoor ben ik op deze link terecht gekomen:
http://www.portforward.co...ng/Sitecom/DC-202/FTP.htm

Zeer duidelijk allemaal, maar laat het nu zo zijn dat deze pagina op mijn router niet bereikbaar is...
Hij staat in het hoofdmenu en zodra ik erop klik opent zich een nieuwe pagina die blijft zwart en blijft laden en er gebeurt NIETS meer.....

Is m'n router nu gaar? Of doe ik zelf misschien iets verkeerd?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 14:40
Oef..niet gelijk gaan flamen enzo, is niet leuk

Heb je de router al gereboot?
Welke browser gebruik je? FF herkent soms een bepaalde pagina niet.
Is er een firmware update beschikbaar?

Iets meer info asjeblieft, anders kunnen we niet helpen!

• MNECMotU
Ik heb de router net gereboot... en helaas hetzelfde resultaat.

Ik gebruik IE6 als browser, dus zou goed moeten zijn...

Misschien een firmware upgrade handig???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
reboot je router een keertje. Pak IE (6.0+). Voeg voor de zekerheid de pagina toe aan je trusted sites.

schakel je windows firewall uit/zonealarm of enige andere firewall die je gebruikt.

test het nog een keertje

-edit-

Heeft de pagina wel eens gewerkt ?

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 23-10-2006 17:18 ]

• Burton
Op IE6 zou het idd gewoon moeten werken. Je kan kijken of er upgrades beschikbaar zijn. Dat doe ik meestal als eerste bij problemen.

-edit-
Even een aanvulling op Viper®: Doen verder alle andere pagina's het wel?

[ Voor 24% gewijzigd door Burton op 23-10-2006 17:22 ]

• MNECMotU
Ik heb windows firewall altijd uitstaan, voor de rest ook geen andere firewalls draaien...

Ook op andere schone pc is de pagina niet bereikbaar... ik zit wel met een HUB en hierop 5 pc's op de uplink poort van de router... maar dat zou niets uit mogen maken denk ik zo...

Ben nu op zoek naar een firmware upgrade, wie weet werkt dat wel, maar ben wel een beetje bang om heel m'n router te verkloten hiermee...

edit...
Alle andere pagina's doen het wel... soms is ie wat langzaam maar het doet het.
Als ik de Virtual Servers pagina probeer te openen ligt 9 van de 10 keer het internet er hier ook uit... soms moet ik dan de router rebouten om het weer werkend te krijgen...

edit2...
Sjees... bij de firmware upgrade wordt om m'n router password gevraagd... dat weet ik dus serieus echt niet he.... pffff....

[ Voor 33% gewijzigd door MNECMotU op 23-10-2006 17:34 ]

• Burton
Probeer eens je PC direct aan te sluiten op je router, dus zonder tussenkomst van een HUB.
m.b.t firmware-upgrades: Ik geef geen garantie, maar zolang de juiste bestanden erop gezet worden, kan er weinig foutgaan.

-edit-
je router password is het gewone wachtwoord wat je ook gebruikt om in te loggen.

+welke versie router heb je? Op de site van Sitecom hebben ze het over meerdere versies. Kan ik even meekijken in de manual wat erover staat geschreven.

[ Voor 37% gewijzigd door Burton op 23-10-2006 17:39 ]

• MNECMotU
kevinvddraai schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:34:
Probeer eens je PC direct aan te sluiten op je router, dus zonder tussenkomst van een HUB.
m.b.t firmware-upgrades: Ik geef geen garantie, maar zolang de juiste bestanden erop gezet worden, kan er weinig foutgaan.

-edit-
je router password is het gewone wachtwoord wat je ook gebruikt om in te loggen.

+welke versie router heb je? Op de site van Sitecom hebben ze het over meerdere versies. Kan ik even meekijken in de manual wat erover staat geschreven.
Okee jongens... het is gelukt!!!

Firmware tooltje gedownload (waar geen password bij nodig was)
Firmware geupgrade
Internet connectie opnieuw ingesteld
Naar Virtual Servers gegaan en nu doet die pagina het wel!

THNX!!!

-edit-
Nu nog die port gaan forwarden!

-edit2-
Okee, dit zou nu ook gelukt moeten zijn...

-edit3-
En de FTP server draait, zelfs via dyndns.org!!!

[ Voor 8% gewijzigd door MNECMotU op 23-10-2006 17:56 ]

• Burton
en dan nu nog de beveiligingsissue's die ook al werden geopperd in je andere topic oplossen :X

• MNECMotU
Jep, ik heb alles al op read only gezet... moet ik nog meer beveiligen dan???

Ik bedoel, hoe kan iemand nu ingodsnaam op mijn server komen als hij de username en password niet kent. En zelfs al zou dat lukken, dan ziet ie mijn inhoud van m'n server, waar niet echt boeiende info op staat, mp3's en zooi...

Het is denk ik wel verstandig de firewall van m'n router aan te zetten...?

• Burton
MNECMotU schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:39:
Jep, ik heb alles al op read only gezet... moet ik nog meer beveiligen dan???
Het beste is om zo min mogelijk vrij te geven op het internet. C:/, D:/ of in Linux / is nooit echt handig. Ik ben een hele erge voorstander van jailen.. Waarschijnlijk werkt dat in Windowsomgevingen ook, maar dat zorgt ervoor dat een ftp-gebruiker niet in mappen kan komen die hoger liggen dan zijn map.
Ik bedoel, hoe kan iemand nu ingodsnaam op mijn server komen als hij de username en password niet kent. En zelfs al zou dat lukken, dan ziet ie mijn inhoud van m'n server, waar niet echt boeiende info op staat, mp3's en zooi...
Geloof me, er bestaan genoeg truukjes om via een simpele ftp-verbinding toegang te krijgen tot de root van een server.. En er zijn genoeg scriptkiddies/warez-kiddies die een stukje extragratis schijfruimte fantastisch vinden.
Het is denk ik wel verstandig de firewall van m'n router aan te zetten...?
Inderdaad, en om het nog beter te doen: ook gelijk een softwarematige firewall aanzetten op je server.

• MNECMotU
Ik heb niet veel vrijgegeven hoor... alleen D:\shared en daar gooi ik af en toe eens wat bestandjes in.

Maar als ze in mochten breken, heb ik dat toch zo door, als ze hun bestanden er bij mij op gaan zetten, zie ik dat en ik zie het in de log van bulletproof ftp server. Kwestie van kicken en weigeren.

Maareh... misschien heel stom hoor, maar het enige waar ik bang voor ben ik voor......... brand.........
Ik heb nog nooit een pc de constante tijd aan laten staan. Grootste deel van de tijd ben ik er dan niet bij en als die in de fik mocht vliegen, gaat er een behoorlijk groot bedrag aan apparatuur verloren in die kamer...

Het heeft niet veel van doen met deze topic maargoed, misschien zijn er nog wat handige tips wat deze angst betreft :*)

• Burton
MNECMotU schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:55:
[...]
Maareh... misschien heel stom hoor, maar het enige waar ik bang voor ben ik voor......... brand.........
Ik heb nog nooit een pc de constante tijd aan laten staan. Grootste deel van de tijd ben ik er dan niet bij en als die in de fik mocht vliegen, gaat er een behoorlijk groot bedrag aan apparatuur verloren in die kamer...

Het heeft niet veel van doen met deze topic maargoed, misschien zijn er nog wat handige tips wat deze angst betreft :*)
Opletten dat je (we) niet teveel afdwalen van het topic ;) , maar ik kan je een paar tips geven:
  • Zorg ervoor dat je server zoveel mogelijk vrij is van stof; met een kruimeldief of een stofzuiger kan dit best aardig.
  • Sluit je server aan op een stopcontact met randaarde, of nog beter: op een stekkerblok met randaarde/schakelaar. Kortsluiting is de grootste oorzaak van brand bij elektra.
  • Goede koeling, en je server op een plek zetten waar de warmte goed kan worden afgevoerd.
en voor meer info: http://gathering.tweakers...7760/last//brandpreventie

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Burton op 23-10-2006 23:31 ]

• MNECMotU
Okee dan... zeker bedankt!

Heb veel aan deze topic gehad!

Om maar even geen nieuwe topic te openen stel ik de volgende vraag maar hier, want het gaat nog wel over de werkende server.

Ik kan met m'n FTP client (total commander) gewoon inloggen op de FTP... geen problemen.
Als ik nu wil inloggen via Internet Explorer d.m.v. ftp://blablablabla.mine.nu krijg ik een popupje met gebruikersnaam en wachtwoord... als ik die invul blijft IE6 maar laden (bezig met ophalen inhoud van map) en zegt op een gegeven moment:

Afbeeldingslocatie: http://www.subgroover.com/temp/ftp8.jpg

Is dat niet zeer vreemd, omdat het via een FTP client gewoon wel werkt?

• Burton
Ik stel toch voor om een nieuw topic daarvoor te openen. En ik denk zelfs in Softe goederen. Het is een nieuw probleem; en zo blijft het overzichtelijk!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

:w :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.