'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb dit probleem pas sinds de merge.F_J_K schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:19:
Datum/tijd staan goed en je hebt niets aan privacy tools / virusscanners / personal firewalls / etc die cookies blocken? Dan dus: welke browser?
Verder gebruik ik Windows XP Sp2 (NL en EN, fully patched), IE 6 (Fully patched).
Daarnaast heb ik dit thuis, op het werk etc.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Na 3x uitgelogd te zijn gaat het nu weer even goed (klopklop).F_J_K schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:28:
Ik krijg net een DM van DaJaN dat ook hij er last van heeft. SeM -> Bug dus
IE 6.0.2800.1106
Win2000
[bug]Na enkele kliks uitgelogd.
Of was dit al op een andere manier opgelost?
[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 24-10-2006 13:31 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Die bug is (eindelijk) opgelost met react 1.9.4 die we nu al weer een paar weken draaienKrypt schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:31:
Wat het ook niet dat dit te maken had met een RSS feed die je bijv. in Firefox had staan waarbij de SessionId steeds een reset kreeg.
[bug]Na enkele kliks uitgelogd.
Of was dit al op een andere manier opgelost?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
rss gebruik ik niet, maar zit wel achter een proxy.
Wat mij opvalt is dat ik 2 versies van een tnetid in m'n cookies heb.
"TNETID" en "TnetID"
Aaan het uitlogscherm te zien wordt alleen de laatste gebruikt.
Who is John Galt?
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
en ook wel handig; bekijk na inloggen eens het logout scherm. Zijn er sessies bijgekomen?
[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 24-10-2006 14:39 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
In m'n cookie wordt m'n ip wel genoemd, in de entry "WT_FPC".
Who is John Galt?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik vermoed een cookie-probleem in IE6. Mensen melden hier dat ze het al krijgen door enkel op GoT te blijven - de FP sessie-code wordt dan heel niet gebruikt.Spider.007 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:53:
Mjah; dat is een of andere WebTrends tracking cookie en heeft niets met je sessie te maken. Ik gok dat dit probleem idd bij de mergecode ligt.
[ Voor 77% gewijzigd door crisp op 24-10-2006 14:55 ]
Intentionally left blank
Nope, FF 1.5.0.7 op Ubuntu 6.06 hier. Ik lock overigens mijn sessie ook niet op ip.crisp schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:54:
Het lijkt dus enkel met IE6 voor te komen maak ik hierop uit?
[...]
Ik vermoed een cookie-probleem in IE6. Mensen melden hier dat ze het al krijgen door enkel op GoT te blijven - de FP sessie-code wordt dan heel niet gebruikt.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 17:52 ]
---
Ik zit op 12 cookies inclusief die van adverteerders op tweakers.net en dat is volgens mij ook echt wel de max. Sommige mensen zullen wellicht nog wat oudere cookies hebben die niet meer gebruikt worden maar als het goed is is het FIFO.Spider.007 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:00:
Zou het hieraan gerelateerd kunnen zijn?
crisp in "Wordt random uitgelogd"
[ Voor 22% gewijzigd door crisp op 24-10-2006 20:19 ]
Intentionally left blank
[edit]
Done en dat scheelt een hoop cookies. Het zijn er nu nog maar 10 ofzo
[ Voor 32% gewijzigd door Harm op 24-10-2006 23:16 ]
Verwijderd
Maak een diagnostics pagina op http://tweakers.net/diagnostics, waarin je dit soort dingen kunt controleren. Laat een pagina alle niet-herkende cookies verwijderen, redirect naar een andere pagina, controleer of er dan nog cookies zijn die niet herkend worden en klaarblijkelijk ook niet verwijderd zijn, en rapporteer dat. Er is dan namelijk een situatie die je niet kunt oplossen zonder "hulp" van de client. Controleer of de client überhaupt cookies accepteert door dezelfde truc andersom toe te passen. Controleer of de gebruiker javascript aan heeft staan. Zo ja, dan kun je de tijd van de machine van de client opvragen en zo problemen voorkomen.
Kortom, bouw een testsuite, en vermeld bij het inlogscherm dat de bezoeker eerst even die testsuite moet doorlopen. Scheelt een hoop gedoe, en het is redelijk eenvoudig te maken.
Wb het aantal cookies: het grootste probleem zijn toch de adverteerders. Aangezien alles JS-based is worden alle cookies op ons domain geset en meer en meer adverteerders willen van alles met cookies doen. Ook Google kan er wat van met maar liefst 4 verschillende cookies voor de AdSense reclames en Google Analytics.
De meeste browsers hebben gelukkig niet meer van die krappe limieten wat cookies betreft behalve IE met z'n implementatie die nog steeds op de oude Netscape Cookie draft is gebaseerd...
Intentionally left blank
Ook XP SP2, IE 6 (SP2?), bedrijfsnetwerk.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Computer uit, computer aan, naar GoT, moet weer inloggen
XP SP2 , IE6
Wil niet dat dit 'n klachtentopic wordt maar, als er meer mensen zijn dan..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En je weet zeker dat je niet een progje oid gebruikt die bij het opstarten of afsluiten van je PC je cookies opruimt? Want als het enkel voorkomt bij het opnieuw opstarten van je PC dan is dat toch wel de meest voor de hand liggende reden...CLB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:54:
Zodoende wil ik ook even mededelen dat ik dit probleempje heb!
Computer uit, computer aan, naar GoT, moet weer inloggen![]()
XP SP2 , IE6
Wil niet dat dit 'n klachtentopic wordt maar, als er meer mensen zijn dan..
Intentionally left blank
Als ik me inlog versleutel ik m'n wachtwoord via m'n vaste IP-adres..!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Moet ik 'm dan versleutelen via java?
En is dat standaard dat ik telkens 'n nieuw ip krijg van m'n provider?
Zou handig zijn als ik 'n ban heb? Kan ik telkens 'n nieuwe account aanmaken
Je versleutelt via JavaScript en dat mag je inderdaad doenCLB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:17:
Moet ik 'm dan versleutelen via java?
Geen idee of dat standaard is bij je provider, daar ken ik de ISP-markt niet goed genoeg voorCLB schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 22:17:
En is dat standaard dat ik telkens 'n nieuw ip krijg van m'n provider?
Zou handig zijn als ik 'n ban heb? Kan ik telkens 'n nieuwe account aanmaken
Naja hoop dat 't nu over is! Heb me vandaag echt 4x opnieuw moeten inloggen! Thnx 4 the help!
EDIT: Moest me daarnet weer inloggen waar 't nu toch aan kan liggen
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 25-10-2006 11:22 ]
IE6 hier en sessie niet gekoppeld aan IP. Dat ga ik nu eventjes proberen
Best wel irritant
Edit: Dit klopt ook niet helemaal denk ik:
http://www.xs4all.nl/~willenb0/Pics/blaat.JPG
[ Voor 16% gewijzigd door -_D_- op 25-10-2006 17:57 ]
- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity
Gebruik uiteraard op eigen risico, en gaarne feedback - ook omtrent cookies die hier als 'onbekend' worden aangemerkt
Intentionally left blank
Is dat dan al gebeurd, of gebeurt dat pas als ik het vinkje aanzet en op "trash" druk?Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen
En ik heb een onbekende cookie:
ebNewBandWidth_.tweakers.net
Edit:
Overigens heb ik ook nog de oude GoT en FP cookies, die kunnen gewoon weg neem ik aan? En de cookie hide_mededeling, is het handig om die te verwijderen?
[ Voor 21% gewijzigd door Morax op 26-10-2006 12:54 ]
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Ik hoef niet meer opnieuw in te loggen!
(volgens mij, weet 't niet meer zeker heb ik m'n password via Java versleuteld)
Pas als je op 'trash' drukt.Morax schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:51:
Bij cookies die meerdere keren voorkomen staat
[...]
Is dat dan al gebeurd, of gebeurt dat pas als ik het vinkje aanzet en op "trash" druk?
Ja, die had ik ook maar ik kon niet achterhalen waar die vandaan komt.En ik heb een onbekende cookie:
ebNewBandWidth_.tweakers.net
Alles wat al aangevinkt staat van de 'bekende' cookies is veilig om te trashen, die worden niet meer gebruiktEdit:
Overigens heb ik ook nog de oude GoT en FP cookies, die kunnen gewoon weg neem ik aan? En de cookie hide_mededeling, is het handig om die te verwijderen?
Intentionally left blank
Deze hebben een vinkje.DebugLevel_.gathering.tweakers.net Onbekende cookie
klipklapcookie[cat_8] Onbekende cookie
klipklapcookie[myreact_activetopics] Onbekende cookie
klipklapcookie[myreact_bookmarks] Onbekende cookie
klipklapcookie[myreact_buddies] Onbekende cookie
klipklapcookie[myreact_posthistory] Onbekende cookie
klipklapcookie[myreact_pushmessages] Onbekende cookie
ReactID Oude GoT sessie-cookie
TNETID Oude Tweakers.net sessie-cookie
Daarnaast zijn er enkele die meerdere keren voorkomen.
Als ik in m'n cookie directory kijk dan zie ik ook een cookie file voor gathering.tweakers en eentje voor tweakers.
Who is John Galt?
Ik hou jullie op de hoogte
At least it's not for me
And find serenity
f5hits werd gebruikt voor de F5-counter op de tijdelijke pagina tijdens de merge.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
er staat bij een aantal 'Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen'; terwijl dat niet het geval is. Is dat een statische tekst; en zou je die dan wellicht iets aan kunnen passen?crisp schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:39:
Ik heb even een simpel scriptje gebakken waarmee je een overzicht kan krijgen van je cookies op (gathering).tweakers.net en oude cookies kunt verwijderen: http://gathering.tweakers.net/cookiemonster
Gebruik uiteraard op eigen risico, en gaarne feedback - ook omtrent cookies die hier als 'onbekend' worden aangemerkt
even Tweakers.net header en CSS erboven zou niet misstaan
Google zegt dat hij van een advertentieserver komtcrisp schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:02:
[...]
Ja, die had ik ook maar ik kon niet achterhalen waar die vandaan komt.
[ Voor 14% gewijzigd door Spider.007 op 26-10-2006 13:17 ]
---
Als dat er staat dan komen ze ook daadwerkelijk meerdere keren voor. Zo kan je bijvoorbeeld nog React cookies hebben die op gathering.tweakers.net geset zijn maar nu op .tweakers.net geset worden.Spider.007 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:09:
[...]
er staat bij een aantal 'Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen'; terwijl dat niet het geval is. Is dat een statische tekst; en zou je die dan wellicht iets aan kunnen passen?
Ik wil hier uiteindelijk een custom actie van bakken binnen de templatesofftopic:
even Tweakers.net header en CSS erboven zou niet misstaan
Intentionally left blank
moet toch leren eerder op alt+s te drukken
[ Voor 21% gewijzigd door silverstorm op 26-10-2006 13:18 ]
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Volgens mij klopt dat niet:crisp schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:13:
[...]
Als dat er staat dan komen ze ook daadwerkelijk meerdere keren voor. Zo kan je bijvoorbeeld nog React cookies hebben die op gathering.tweakers.net geset zijn maar nu op .tweakers.net geset worden.
LastVisit Lastvisit cookie voor React - Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen ReactID Oude GoT sessie-cookie SessionTime Sessie-tijd cookie voor React - Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen TNETID Oude Tweakers.net sessie-cookie TnetID Dit is je sessie-id __utma Google Analytics __utmb Google Analytics __utmc Google Analytics __utmz Google Analytics hide_mededeling Oude cookie voor merge-mededeling - Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen klipklapcookie Cookie voor het bijhouden van ingeklapte categorieën - Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen tc Tracker cookie voor de frontpage unq Unqiue visitor counter
---
Ik had ook meerdere dubbele, maar na het aanvinken en submitten waren de dubbele verwijderd.
Who is John Galt?
__utmz=*; __utma=*; tc=*; klipklapcookie=*; TNETID=*; hide_mededeling=*; LastVisit=*; SessionTime=*; TnetID=*; __utmb=*; __utmc=*; unq=*
---
Klopt toch wel hoor, check je cookiemanager maar dan zal je zien dat sommige cookies zowel voor gathering.tweakers.net als voor .tweakers.net bestaan terwijl sinds de merge alle cookies op .tweakers.net geset worden. De cookies die ooit op gathering.tweakers.net zijn geset mogen/moeten dus weg.
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 26-10-2006 13:52 ]
Intentionally left blank
document.cookie en $_COOKIE e.d. pakken gewoon de eerste de beste die ze tegenkomen. Daar moet je dus niet naar kijken, je moet echt kijken naar wat de browser als cookiestring meestuurd en dat ontleden.Spider.007 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:50:
Ik zou verwachten dat dubbelen ook daadwerkelijk meerdere keren voorkomendocument.write(document.cookie) geeft ook helemaal geen dubbelen:
__utmz=*; __utma=*; tc=*; klipklapcookie=*; TNETID=*; hide_mededeling=*; LastVisit=*; SessionTime=*; TnetID=*; __utmb=*; __utmc=*; unq=*
Intentionally left blank
Alleen de 'klipklapcookie' blijft op g.t.net [en dus dubbel] staan na een submit?
[ Voor 54% gewijzigd door Spider.007 op 26-10-2006 14:01 ]
---
Net gefixed als het goed is, dat was een JS cookie die met implicit domain was gesetSpider.007 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:00:
ah; okay. Dat lijkt wel te kloppen idd
Alleen de 'klipklapcookie' blijft op g.t.net [en dus dubbel] staan na een submit?
Intentionally left blank
Hij staat op het domein 'gathering.tweakers.net'; maar blijft toch nog steeds staan?crisp schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:06:
[...]
Net gefixed als het goed is, dat was een JS cookie die met implicit domain was geset
---
lama, nu wel fixed
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 26-10-2006 14:22 ]
Intentionally left blank
---
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Gebruik je daar templates voor; of zijn dit gewoon echo-statements vanuit je rootclass?
---
templatesSpider.007 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:30:
offtopic-uit-interesse:
Gebruik je daar templates voor; of zijn dit gewoon echo-statements vanuit je rootclass?
Intentionally left blank
Edit: done & added to login
[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 26-10-2006 23:01 ]
Intentionally left blank
Hij is aangevinkt, en als ik op trash druk, staat hij op er op de volgende pageload weer bij
Die is volgens mij van een of andere banner op de frontpage. Ik zal eens kijken als ik 'm ook tegenkom waarom die niet te verwijderen is.Morax schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:01:
Ik ben overigens wel nieuwsgierig waar die "ebNewBandWidth_.tweakers.net" nou van is? Helemaal omdat die schijnbaar niet te verwijderen is?
Hij is aangevinkt, en als ik op trash druk, staat hij op er op de volgende pageload weer bij
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Browser is Epiphany 2.16.1, browser engine: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en; rv:1.8.0.7) Gecko/20060924 Epiphany/2.16 (xulrunner)
Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, alle sessies uitloggen, cookiemonster voeren, etc, maar het blijft steeds terugkomen.
Intentionally left blank
Het is altijd goed geweest met deze browser, en sinds een tijdje begon de frontpage ineens te bokken, na de usermerge is GoT dus ook aan het bokken.
Gecko is in eerste instantie een renderengine, wat Epiphany gebruikt van de rest van Mozilla's framework mbt HTTP, state management etcetera en wat daar verder omheen gebouwd is is iets waar jij en ik geen weet van hebben._JGC_ schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:29:
Epiphany stuurt gewoon de gecko engine aan, als ik cookie instellingen doe zie ik alleen wat dingen in about:config veranderen.
Kan je daar wat verder op ingaan? Wanneer wordt je 'eruit gegooid'? Is dat na een bepaalde tijdsduur (en hoelang dan), na het switchen tussen forum en frontpage of terug, bij specifieke handelingen? Heb je al eens een HTTP sniffer mee laten draaien om te kijken wat er precies gebeurd? Heb je er ook last van in andere browsers (plain vanilla Firefox bijvoorbeeld)? Zijn er andere zaken die misschien voor ons van belang zijn om dit probleem nader te onderzoeken?Ik heb op dit moment gewoon "accept all cookies" aan staan, echter wordt ik nog steeds gewoon op GoT en Tweakers.net eruitgegooid.
Feit is dat hoewel er hier mensen zijn die dit probleem ook schijnen te hebben (meerendeels onder IE6 though) er blijkbaar ook vele mensen zijn die nergens last van hebben (waaronder ikzelf). Het is dus niet zo eenvoudig om te stellen dat het aan onze code zou moeten liggen. Dat site X er geen last van heeft zegt op zichzelf helemaal niets.Andere sites, zoals de archlinux developer area, blijf ik gewoon tot in eeuwigheid op ingelogd, dus er is gewoon iets mis in de code die op deze website gebruikt wordt.
Kan je ook aangeven sinds wanneer ongeveer de frontpage is 'gaan bokken'?Het is altijd goed geweest met deze browser, en sinds een tijdje begon de frontpage ineens te bokken, na de usermerge is GoT dus ook aan het bokken.
Intentionally left blank
Wat betreft de tweakers.net frontpage: dat probleem heb ik hier sinds een week of 2-3, ik weet niet precies meer vanaf wanneer dat probleem zich voordoet.
Hoe zijn je instellingen in Epiphany mbt cookies in about:config (filteren op cookie)?_JGC_ schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:02:
Het uitloggen gebeurt voornamelijk na een tijdje inactief zijn op GoT of na het sluiten en opstarten van de browser. Ik tik dit nu met firefox 2.0 na net ingelogd te zijn, ik houd het wel even een tijdje in de gaten wat firefox gaat doen.
Wat je hier beschrijft doet denken aan een instelling die alle cookies als sessie-cookies behandeld en niet opslaat (in ieder geval voor ons domein - misschien een exception geconfigureerd voor tweakers.net?).
Dus dat zou ook sinds de merge kunnen zijn dan? Sindsdien wordt er immers maar 1 cookie gebruikt voor zowel FP als forum.Wat betreft de tweakers.net frontpage: dat probleem heb ik hier sinds een week of 2-3, ik weet niet precies meer vanaf wanneer dat probleem zich voordoet.
[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 28-10-2006 13:11 ]
Intentionally left blank
Het probleem met de frontpage had ik dus al voor de feitelijke merge, het probleem is nu alleen ook gemigreerd naar GoT omdat hier dezelfde cookies voor worden gebruikt.
Ik heb net nog even de about:config nagekeken, daar staat alles standaard ingesteld zoals het ook standaard in firefox zit. Het enige verschil is hier en daar een extra setting in firefox, maar dat komt omdat dat firefox 2.0 is en epiphany nog gebouwd is met de gecko engine van een generatie ouder.
Als ik er zin in heb zal ik epiphany nog even met firefox zelf bouwen.
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
At least it's not for me
And find serenity
Als er sessies bijkomen dan raak je clientside je cookie kwijt en zit daar een probleem. Als dat niet het geval is dan heeft de server het userid uit je sessie gehaald wat dit probleem serverside maakt.Spider.007 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:39:
[...]
en ook wel handig; bekijk na inloggen eens het logout scherm. Zijn er sessies bijgekomen?
---
Ik ga naar MyReact en bekijk mijn post history. Ik klik vervolgens enkele HK topics aan (stuk voor stuk in een nieuw Window) en ik druk op "Reply" en dat gaat goed. Ik open vervolgens een topic in NSTM, druk op "Reply" en ik ben ineens niet meer ingelogd. Ik log in, test het bij 5 topics in de HK (geen probleem) en vervolgens een NSTM topic: weer uitgelogd.
Weet niet wát er mis gaat maar kan me niet voorstellen dat het clientside is (omdat dit probleem sinds de merge is en ik toch echt niets aan beveliging heb veranderd).
IE6 hier trouwens.
Edit: na verder testen is het niet de NSTM maar alleen specifiek dit topic:
Tweakers en Techno, wat doe jij ermee?
Zodra ik die link bezocht heb (en dan naar MyReact wil gaan of wil replyen) dan word ik per definitie uitgelogd
[ Voor 18% gewijzigd door -_D_- op 29-10-2006 19:36 ]
At least it's not for me
And find serenity
---
Inderdaad, ik keek gisteren bijvoorbeeld bij _JGC_ en die heeft toch behoorlijk wat (recente) sessies nog in onze sessie-tabel staan. Dito voor andere posters hier, -_D_- heeft bijvoorbeeld 6 sessies openstaan atm allemaal met een last visit tussen 19:30 en 19:38Spider.007 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:57:
Volgens mij is dit de belangrijkste vraag voor mensen die hier last van hebben:
[...]
Als er sessies bijkomen dan raak je clientside je cookie kwijt en zit daar een probleem. Als dat niet het geval is dan heeft de server het userid uit je sessie gehaald wat dit probleem serverside maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 29-10-2006 21:52 ]
Intentionally left blank
open en niet als ik andere topics open. Dus dat is wel een vreemd geval. Ik zal dat Wireshark even downloaden en een capture maken...
At least it's not for me
And find serenity
Dat begint dan toch te klinken als een rare bijwerking van een brakke adblocker/virusscanner/whatever...-_D_- schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:47:
Er komen bij mij inderdaad sessies bij nadat ik weer uitgelogd ben; er start dan gewoon een nieuwe sessie. Maar het gebeurt elke keer als ik dit topic Tweakers en Techno, wat doe jij ermee?
open en niet als ik andere topics open. Dus dat is wel een vreemd geval. Ik zal dat Wireshark even downloaden en een capture maken...
Maar als je inderdaad eens zo'n capture kan maken, graag
[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 29-10-2006 23:26 ]
Intentionally left blank
het gebeurd hier als ik in [PHP] Automatisch records uit database verwijderen onderin op GoT Index click. volgens de cookiemonster heb ik nu ook een oude sessie gekregen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| DebugLevel_.gathering.tweakers.net Onbekende cookie LastVisit (2x) Lastvisit cookie voor React Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen. ReactID Oude GoT sessie-cookie SessionTime (2x) Sessie-tijd cookie voor React Deze cookie komt meerdere keren voor, we gaan proberen de duplicaten te verwijderen. TNETID Oude Tweakers.net sessie-cookie TnetID Dit is je huidige sessie-cookie __utma Google Analytics __utmb Google Analytics __utmc Google Analytics __utmz Google Analytics tc Tracker cookie voor de frontpage tracker In/uitklap cookie voor de updatetracker op het forum unq Unique visitor counter |
Ik heb een TR gedaan met de sessie-id's want ik moet hier zo uitloggen. Hoop dat het je wat helpt. mijn cookielengte is 477b lang, dus dat lijkt wel lief.
en nu bij het posten wordt ik er weer uitgegooid.
Het sysadmin irc-cafe
Als ik op die PHP topic link klik word ik ook uitgelogd (want als ik daarna ergens op klik moet ik inloggen) en komt er dus een sessie bij. Ik draai naast XP SP2 Windows firewall helemaal nada aan beveiliging dus dat kan het niet zijn.silverstorm schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:11:
Ik heb hier @ school ook het probleem met IE 6.0.2800
het gebeurd hier als ik in [PHP] Automatisch records uit database verwijderen onderin op GoT Index click. volgens de cookiemonster heb ik nu ook een oude sessie gekregen. Dat is vreemd want alle sessies etc worden hier weggooit na afmelden.
At least it's not for me
And find serenity
Bij de 2e keer niet meer, niet reproduceerbaar dus
[ Voor 21% gewijzigd door justmental op 30-10-2006 16:01 ]
Who is John Galt?
Werd ook uitgelogd bij dat topic, en ook de 2e keer niet.justmental schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:00:
Sinds mijn vorige post heb ik het niet meer gehad, ook niet met dat nstm topic, maar nu met dit PHP topic heb ik het weer wel
edit:
Bij de 2e keer niet meer, niet reproduceerbaar dus
---
die werd geredirect naar http://tweakers.net/forum/usericons/... en die uiteindelijk weer naar http://gathering.tweakers.net
Ergens in die string van redirects werd de cookie niet altijd meer meegestuurd en werd door tweakers.net/forum weer een nieuwe sessie aangemaakt en een nieuwe sessie-cookie opgestuurd. Dit leverde dus rare effecten op.
We hebben nu enerszijds de oude webicon URL's voor betreffende users leeggemaakt en anderszijds tweakers.net/forum zo aangepast dat deze zelf geen sessie instantieert (het is ook puur een redirect).
Intentionally left blank
Probleem is idd gefixed! Althans, bij mij dancrisp schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:27:
Probleem gevonden: iemand in dat topic had nog een oud webicon URL die verwees naar http://images.tweakers.net/forum/usericons/...
die werd geredirect naar http://tweakers.net/forum/usericons/... en die uiteindelijk weer naar http://gathering.tweakers.net
Ergens in die string van redirects werd de cookie niet altijd meer meegestuurd en werd door tweakers.net/forum weer een nieuwe sessie aangemaakt en een nieuwe sessie-cookie opgestuurd. Dit leverde dus rare effecten op.
We hebben nu enerszijds de oude webicon URL's voor betreffende users leeggemaakt en anderszijds tweakers.net/forum zo aangepast dat deze zelf geen sessie instantieert (het is ook puur een redirect).
At least it's not for me
And find serenity
Het sysadmin irc-cafe
Who is John Galt?
Naast de ebNewBandWidth heb ik ook nogcrisp schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:43:
Niet geheel onbelangrijk als je een cookie hebt die het cookiemonster niet lust is om te melden welke browser je gebruikt.
1
| DebugLevel_.gathering.tweakers.net Onbekende cookie |
Browser: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0
Die is vermoedelijk van de webdeveloper toolbar, maar zeker ben ik er niet van.TheRookie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:23:
[...]
Naast de ebNewBandWidth heb ik ook nogcode:die in het lijstje blijft staan...
1 DebugLevel_.gathering.tweakers.net Onbekende cookie
Browser: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0
Intentionally left blank
- Webdeveloper toolbar ge-disabled
- Firefox opnieuw gestart
- cookiemonster cookies laten verwijderen
Het kan natuurlijk zijn dat het cookie op een bepaald path is geset en zodoende niet zomaar verwijderd kan worden door onze code omdat we daar alleen path='/' gebruiken. We doen wel een poging maar voor 3rd party-cookies kunnen we niet de garantie bieden dat de tool 100% effectief is. Je kan 'm altijd nog via Ff's cookiemanager verwijderenTheRookie schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:43:
Zou heel goed kunnen, maar dan zou ie na de volgende stappen toch alsnog weg moeten zijn ?Cookie staat er nog
- Webdeveloper toolbar ge-disabled
- Firefox opnieuw gestart
- cookiemonster cookies laten verwijderen
Intentionally left blank
1
2
3
4
5
6
| Name: DebugLevel_.gathering.tweakers.net
Content: 0
Domain: .gathering.tweakers.net
Path: /
Send For: any type of connection
Expires: 03 April 2007 13:56:11 |
Nu handmatig verwijderd
Intentionally left blank
@crisp: misschien heb je er wat aan, uit ff's cookie manager:
1
2
3
4
5
6
| Name: ebNewBandWidth_.tweakers.net
Content: [knip]
Domain: .tweakers.net
Path: /
Send For: Any type of connection