Toon posts:

PCI voltage te laag? Of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een zogenaamd 'oud bakkie' liggen. Namelijk :

PIII 500 Mhz processor
DFI P2XBL (rev D2) moederbord
256 MB SDRAM 110 Mhz
10 Gb Western Digital HD.

Deze PC is verloot op het werk van mijn vader. Nou ja... we wonnen hem dus. Nu wil ik hem als tekstverwerken gaan gebruiken en mijn moeder voor een beetje internet.
Wij delen een WLan verbinding met de buren, dus ik dacht laat ik er een Wifi kaartje in gooien en klaar. Nou dus niet...
Eerste kaartje was een Sweex (ja ik weet het ;) ) maar had niet veel geld op dat moment.
Klik
Dit kaartje werkte, maar het bereik was belabberd. Dus ik terug gebracht en een nieuw/duurder kaartje gehaald.

Het nieuwe kaartje werd er een van Linksys. De verkoper verteld me dat dit kaartje absoluut beter was.
Klik
Ik netjes volgens de handleiding alles geïnstalleerd. Het kaartje wilde onder geen mogelijkheid werken. Ik weer terug gebracht en geruild voor dezelfde. Het LEEK alsof de eerste linksys kapot was bij aanschaf. Echter het tweede kaartje heeft hetzelfde probleem; het kaartje lijkt te weinig stroom te krijgen want de powerled gaat niet branden. In mijn eigen PC werkt het wel gewoon naar behoren.

Nu dacht ik om wel even het voltage op de PCI bus te verhogen, maar dit kan ik dus nergens vinden in de bios. Kan iemand mij helpen? Is het het voltage? PCI niet ondersteund? En hoe kan ik het oplossen?

Bvd

edit* Wow sorry voor het compleet verkeerde topic. Zat niet op te letten. 8)7 Kan ene mod dit naar het juiste topic plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 13:51 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Werken andere soorten kaarten wel goed in dat slot? (vga, lan, audio ofzo) PCI voltage is standaard:
PMG FAQ

Lijkt me niet dat je dat kan aanpassen zoals bij AGP of PCIe.. ( toch? :X )

[ Voor 57% gewijzigd door Pakjebakmeel op 23-10-2006 14:04 ]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
of probeer een ander pci-slot ofzo ?
Voltage vehrogen lijkt me nou eingelijk eerlij kgezegd niet et probleem....

One World Concepts

Verwijderd

Topicstarter
@pakjebakmeel
Andere kaarten werken wel goed in dat slot. Ik heb een normale netwerkkaart geprobeerd, en dat was geen probleem. Audio werkt ook in dat slot.

@B_Force
De kaart werkt ook niet in andere sloten.

Ik dacht aan het voltage omdat ie niet aan gaat, ,maar het vorige kaartje wel

Verwijderd

Topicstarter
IS er iemand die misschien nog een ander idee heeft?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

het zou kunnen zijn dat de kaart een hogere pci-versie nodig heeft... Dat is het enige dat ik kan verzinnen..

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heel simpel:
Je moederbord heeft een i440BX chipset die max PCI 2.1 ondersteunt, en de meeste WiFi kaarten die je nu koopt eisen PCI 2.2.

Drie oplossingen:
- zoek een WiFi kaart die met PCI 2.1 werkt (ze bestaan, weet de verkoper niet waar je het over hebt, ga dan naar een winkel waar ze wel verstand van zaken hebben)
- vervang mobo met geval dat wel PCI 2.2 heeft (een willekeurige Via 694X-based Slot 1 plank is genoeg en kan overweg met alle andere onderdelen die je hier hebt, die vind je in een kringloopwinkel voor nagenoeg niets tegenwoordig)
- pak ipv een PCI WiFi kaart een USB WiFi adapter. Dan ben je weliswaar beperkt tot de 11Mbps van USB 1.1, maar het gaat tenminste welk werken :)

En ja, je zit in het verkeerde subforum, bovendien had je met een beetje redelijke zoekwerk al meerdere topics over dit probleem kunnen vinden in Netwerken, Processors, Moederborden en Geheugen en in Overige Hardware, dus verplaatsen is ook niet zo nodig - maar goed, ik ben eenvoudig modje PMG en OH, dus kan ik hier weinig uitspoken...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 23-10-2006 16:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1