Anti-Microsoft reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik weet niet wat de exacte FP policy is op dit gebied, maar ik wil even iets kwijt. :)

In het artikel Gartner: antitrustwijzigingen Vista nemen jaren in beslag staan (zoals vaak) weer flink wat reacties tegen Microsoft. Nu is dat geen probleem, want iedereen mag een mening hebben. Alleen de manier waarop vind ik wel weer wat minder. Termen als "M$" en "MickeySoft" worden weer gebruikt, en het zal niet lang duren voordat mensen nog andere creaties gaan gebruiken. Nu weet ik dat dit op het forum niet wenselijk is, en volgens mij ook (met waarschuwingen) gecorrigeerd wordt door moderators. Hoe is de policy van de FP op dit gebied? Is dit losser op de FP of hoort dit wel hetzelfde te zijn als het forum? :)

Natuurlijk kan ik zelf de reacties naar beneden modden, maar soms is de reactie zelf wel Inzichtvol en gewoon een toevoeging aan de discussie. Dus dat is geen oplossing. Al met al vind ik het gewoon wat onprofessioneel staan in een discussie die misschien wel degelijk goed gevoerd wordt.

Wou ik even kwijt, ik ben benieuwd hoe de mods hierover denken :) Ik heb overigens gezocht in dit subforum, maar kon geen topics vinden die over hetzelfde gingen. Vaak waren dat juist de nieuwspostings die een beetje anti-Microsoft over kwamen. En daar gaat het niet om, het zijn zelfs niet eens slechte reacties wat dat betreft. Het is gewoon een kwestie van stijl :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik pik er even twee topics uit:

[Reactie] Foute spelling Microsoft
[ban] M$?

Ook in Tweakers.net Moddereter Forum is er heel wat over te vinden. Ik verplaats je topic dan ook even in die richting, want daar concentreert men zich veel meer op reacties. Dit forum gaat meer over het nieuws zelf.

Bottomline komt erop neer dat dergelijke reacties aangepakt kunnen worden door het modsysteem. Het komt slechts zelden voor dat echt inhoudelijk goede reacties doorspekt zijn met M$-verbasteringen en meestal eindigen dergelijke trollen en flames dus op 0 of -1.

[ Voor 13% gewijzigd door Yoeri op 23-10-2006 13:43 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wolkje schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:38:

Natuurlijk kan ik zelf de reacties naar beneden modden, maar soms is de reactie zelf wel Inzichtvol en gewoon een toevoeging aan de discussie.
de woordkeuze is wat mij betreft ook gewoon onderdeel van de boodschap, en dus heeft het ook invloed op de beoordeling...
Iemand die termen als 'M$' en 'mickeysoft' gaat gebruiken haalt daarmee zelf zijn reactie naar beneden en soms is dan een reactie die normaal een +3 waard zou zijn, eerder een 1 waard of hooguit een +2....

Het zou idd wel onjuist zijn om een inzichtvolle reactie gelijk naar een -1 troll te sturen, maar dat kan één gebruiker ook niet doen, en dus kun je, afhankelijk van hoe hoog de reactie al staat , wel zelf voor een negatieve moderatie kiezen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Yoeri schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:43:
Ik pik er even twee topics uit:

[Reactie] Foute spelling Microsoft
[ban] M$?

Ook in Tweakers.net Moddereter Forum is er heel wat over te vinden. Ik verplaats je topic dan ook even in die richting, want daar concentreert men zich veel meer op reacties. Dit forum gaat meer over het nieuws zelf.
Hé pvd, toch verkeerde subforum gepakt :P Mijn welgemeende excuses!
Bottomline komt erop neer dat dergelijke reacties aangepakt kunnen worden door het modsysteem. Het komt slechts zelden voor dat echt inhoudelijk goede reacties doorspekt zijn met M$-verbasteringen en meestal eindigen dergelijke trollen en flames dus op 0 of -1.
In de meeste gevallen kan dat ook wel, maar ik kwam toch een paar reacties (die nu overigens al 0 en -1 zijn ;)) tegen waarbij ik zoiets had van, 'tja (redelijk) goede reactie, maar waarom nou die spelling'. Vandaar ook dit topic :) Maar misschien had ik de nieuwspost iets meer tijd moeten gunnen om goed gemodereerd te worden.
RM-rf schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:47:
de woordkeuze is wat mij betreft ook gewoon onderdeel van de boodschap, en dus heeft het ook invloed op de beoordeling...
Iemand die termen als 'M$' en 'mickeysoft' gaat gebruiken haalt daarmee zelf zijn reactie naar beneden en soms is dan een reactie die normaal een +3 waard zou zijn, eerder een 1 waard of hooguit een +2....
Klopt ben ik het geheel mee eens :)
Het zou idd wel onjuist zijn om een inzichtvolle reactie gelijk naar een -1 troll te sturen, maar dat kan één gebruiker ook niet doen, en dus kun je, afhankelijk van hoe hoog de reactie al staat , wel zelf voor een negatieve moderatie kiezen.
Gelukkig kan dat niet nee. Maar ik hoef inderdaad niet bang te zijn om ondanks misschien goede inhoud toch een -1 te geven. Dat was ik even vergeten. Voortaan zal ik ze inderdaad gewoon negatief modden :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00

Cyphax

Moderator LNX
RM-rf schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:47:

Aan de ene kant ben ik het daarmee eens, aan de andere kant: je kunt ook gewoon duidelijk maken "noem het beestje bij de naam of je hebt een troll te pakken" want het is ook gewoon kinderachtig. Ik ben helemaal geen liefhebber van Microsoft maar ik ga ze niet m$ of MickeySoft ofzo noemen. Waar m$ nog wel meevalt is MickeySoft te kinderachtig voor woorden. :)
Als ik zo'n reactie lees en ik denk "hee, goed punt" en ineens staat er M$ of MickeySoft, dan denk ik "ja jammer, weg effect" en krijgt ie geen moderatie of een negatieve hoor.

Dan is de keuze aan de gebruiker: wil je een inzichtvolle reactie posten of wil je trollen?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2006 13:58 ]

Saved by the buoyancy of citrus