Intel of Conroe?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 13:56
Hiya,

Mijn vader wil een nieuwe pc kopen en heeft een paar vragen waar ik geen antwoord op kon geven.
Hij gebruikt veel niet grafishe reken applicaties. Zoals grote excel bladen etc.

Nu wil hij een nieuwe CPU kopen, maar zit te twijfelen tussen een Conroe of AMD 64.

Hij wil kiezen tussen de
Intel Core 2 Duo E6300
en de
AMD Athlon 64 X2 4200+

Maar de vragen erover:
- Welke zal beter zijn voor zijn applicaties?

en, het dual core gebeuren. Ik dacht dat je kon zeggen. Excel op Core 2, en andere apps op Core 1. Zo zou dual core voor het rekenen erg handig zijn.
- Is dit waar?

Hij gebruikt ook erg vaak maar 1 app. Is Single Core dan niet beter, aangezien die apps niet dual core zijn geschreven?

thnx

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

intel = conroe :)

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:58
Nairety schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:44:
Hiya,

Mijn vader wil een nieuwe pc kopen en heeft een paar vragen waar ik geen antwoord op kon geven.
Hij gebruikt veel niet grafishe reken applicaties. Zoals grote excel bladen etc.

Nu wil hij een nieuwe CPU kopen, maar zit te twijfelen tussen een Conroe of AMD 64.

Hij wil kiezen tussen de
Intel Core 2 Duo E6300
en de
AMD Athlon 64 X2 4200+

Maar de vragen erover:
- Welke zal beter zijn voor zijn applicaties?
Benchmarks tonen aan dat de Intel op dit moment een betere keuze is :)
en, het dual core gebeuren. Ik dacht dat je kon zeggen. Excel op Core 2, en andere apps op Core 1. Zo zou dual core voor het rekenen erg handig zijn.
- Is dit waar?

Hij gebruikt ook erg vaak maar 1 app. Is Single Core dan niet beter, aangezien die apps niet dual core zijn geschreven?

thnx
Windows regelt dit helemaal zelf, dual core is daarom op dit moment een verstandigere keuze dan single core. Je bent gewoon beter op de toekomst voorbereid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum kun je lezen hoe je het beste een CPU kunt uitzoeken :) PMG FAQ » Welke moet ik nemen? Doe er je voordeel mee. In diezelfde FAQ staat trouwens ook de SMP FAQ gelinkt, daarin kun je het e.e.a. teruglezen hoe het multiCPU gebeuren nou precies werkt ;)

Welke moet ik nemen? / FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem verder ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.