Toon posts:

Core 2 duo CPU 160 graden !!

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik ben sinds kort trotse bezitter van een nieuwe upgrade

Moederbord : MSI 975 Platinum powerup edition
CPU: core 2 duo 6300
Case: MS stacker (coolermaster).

Na alles gebouwd te hebben en geinstalleerd te hebben heb ik een vreemd probleem met visuele waarden van mijn CPU. Als ik het programma PC alert gebruik dan zie ik dat mijn CPU schommelt van min 65 graden tot + 160 graden. Ik schrok me dood en ben even in de bios gaan kijken. Daar staan waarden van +- 27 graden celsius. OK nu heb ik het programma speedfan gebruikt en die laat ook frequenties zien van - 65 tot +160 graden. Tevens laat hij zien dat de CPU fan niet draait. Dit is echter niet het geval. Alle fans ( 7 stuks) draaien gewoon inclusief CPU fan). De kast temparatuur is gewoon 19 graden.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Laat je pc eens een poosje draaien met je biosscherm voor je, als de temp stabiel blijft (rond de 35 graden) dan zou ik me geen zorgen maken. Misschien dat een bios-update wel kan helpen om de juiste waarden door te geven aan de programma's.

Verwijderd

Probeer eens een bios update. Lijkt mij gewoon een uitleesprobleempje van die sensor, misschien dat een nieuwere bios het probleem verhelpt.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:48
ik denk niet dat die werkelijk 160 graden wordt .. anders had je dat stukje tekst niet meer van je PC kunnen typen.. denk dat speedfan en PC alert gewoon verkeerde waarden aangeven. Probeer anders een Motherbord Manager 5 (MBM 5 googlen), misschien krijg je daarmee wel de goede temperaturen uitgelezen..

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 19:29

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Als een programma -65 tot +160 aangeeft, dan kun je toch wel het lichte vermoeden krijgen dat het hier gaat om een foute info uitwisseling tussen je mobo en de sw?

Alle fan's draaien, proc op 27, kast op 19 ... klinkt prima. Probeer eens de laatste update's van zowel je mobo drivers als speedfan/pc alert

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:41:
Probeer eens een bios update. Lijkt mij gewoon een uitleesprobleempje van die sensor, misschien dat een nieuwere bios het probleem verhelpt.
Ik heb al een biosupdate uitgevoerd.

Verwijderd

Ja kan, zodra een tool aangeeft dat je CPU 160 graden is, ook gewoon effe je vinger op het koelblok neerleggen, zo dicht mogelijk tegen de CPU dan.

Dan voel je snel genoeg of ie echt 160 graden is of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 15:54 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:54:
Ja kan, zodra een tool aangeeft dat je CPU 160 graden is, ook gewoon effe je vinger op het koelblok neerleggen, zo dicht mogelijk tegen de CPU dan.

Dan voel je snel genoeg of ie echt 160 graden is of niet.
juist niet. Als de cpu echt 160 is, wil dat zeggen dat het koelblok geen nut heeft (slechte installatie,slecht contact,ander defect..) het koelblok zou dan juist koud moeten zijn en de cpu heet. Als het koelblok warm is dan werkt het correct.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

misschien een stomme vraag maar waar kan je zien hoe heet je cpu is? en hoe kom je daar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat meer dan genoeg info mbt CPU temperaturen. Doe er je voordeel mee: PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden?

FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.